- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: Tomnord15 w 10 Stycznia 2011, 14:49:13

Tytuł: Mniej pieniedzy dla PKP PLK i infrastrukturę
Wiadomość wysłana przez: Tomnord15 w 10 Stycznia 2011, 14:49:13
http://www.rynek-kolejowy.pl/20979/Jeszcze_mniej_pieniedzy_na_infrastrukture_kolejowa.htm (http://www.rynek-kolejowy.pl/20979/Jeszcze_mniej_pieniedzy_na_infrastrukture_kolejowa.htm)

http://www.rynek-kolejowy.pl/20991/Miliard_zl_mniej_dla_PKP_PLK.htm (http://www.rynek-kolejowy.pl/20991/Miliard_zl_mniej_dla_PKP_PLK.htm)

Znów będziemy mieli jak zwykle opóźnienia w remontach i inwestycjach w infrastrukturę kolejową. Już teraz są takie zaległości, że grożą znacznym spadkiem prędkości pociągów i ogólna katastrofą dla PKP. A rząd i biurokraci ze spółek kolejowych maja to gdzieś. Za taki stan kolei ktoś naprawdę powinien odpowiedzieć. Za świadome i umyślne niszczenie majątku narodowego.
Tytuł: Odp: Mniej pieniedzy dla PKP PLK i infrastrukturę
Wiadomość wysłana przez: TeKatka w 10 Stycznia 2011, 18:36:03
I znając życie remont np. takiej 309tki do Kudowy znów odłożą w nieskończoność, pomimo, że mają już studium wykonalności itd... Cyrk.
Tytuł: Odp: Mniej pieniedzy dla PKP PLK i infrastrukturę
Wiadomość wysłana przez: Tomnord15 w 10 Stycznia 2011, 20:42:12
Cyrk to za mało. Modernizacja linii kolejowych postępuje bardzo wolno. Do tego nie ma żadnych prawie napraw głównych nawierzchni a bieżące traktuje się jak jakąś wielka inwestycję. Np. Na linii Wrocław-Międzylesie ostatnia naprawa główna była na początku lat 90-tych. A bieżąca, poza wymianą szyn na łukach i pojedynczych podkładów, wprowadza się tylko ograniczenia stałe. A przecież ta linia jest zapisana do umowy AGTC. Co z tego że jest zapisana do programu modernizacji, jak w takim tempie to nastąpi za sto lat. I tak jest na wielu liniach, nawet głównych w Polsce. Wygląda na to, że coś złego dzieje się z pieniędzmi unijnymi na modernizację, lub jest ich po prostu za mało.