- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: Kamiroz w 02 Grudnia 2010, 19:40:13
-
Witam.
Zakładam nowy wątek gdyż nie znalazłem wcześniej poruszonego tego tematu. A dokładniej- W paczce PC2009 wrac z SP1.1 są dostępne lokomotywy. Naprzykład w Ra chciałbym zmienić sobie lokomotywę z eu07 na Eu43. Po kliknięciu na tą lokomotywę powinna się pojawić, po najechaniu na podświetleniu owej lokomotywy, łapka umożliwiająca przesunięcie ją do wybranego składy, lacz łapka nie pojawia się i nie mogę jej umieścić w składzie.
(Metoda edytowania taboru tym sposobem jest dokładnie opisana na forum przez Quark-t w dniu 29 czerwic 2010)
Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.
-
Łapka pojawia się nad zdjęciem taboru po prawej stronie i to ikonkę przeciągasz, nie wpis. Dla ścisłości informuję tylko, że EU43 nie ma kabiny i nie jest przewidziana do prowadzenia przez człowieka.
-
Mi sie wydaje, że kolega powinien najpierw wczytac konkretna scenerię i dopiero później zmieniać składy, uprzednio wykasowywując stary skład, bądź dodajac pojazdy do istniejącego. U mnie po otwarciu Ra, bez wczytania scenerii również nie da się edytowac składów.
-
A ja dodam od siebie trzy grosze - musisz wybrać jeszcze teksturę modelu - jeśli jest więcej niż jedna to bez wyboru łapka się nie pojawi
-
Zacząłem się bawić edytowaniem składu na TD. W orginale jest tam et22 lecz chciałem pojechać 401da. Po najechaniu na podświetlenie obrazka pojawiła się łapka i wszystko gra. Więc przechodzę w zakładkę wczytywanie i w TD nie ma żadnego składu. Więc dałem naprzykład inną scienerię na chwilę by zobaczyć czy tam są do wyboru składy (i były)i z powrotem przeszłem w TD lecz tam powrócił orginalny skład z et22.
Nadmienię jeszcze że wszystko grało jak sobie zmieniłem et22-135 na et22-2000.
-
Dla mnie to była czarna magia, zawsze preferowałem zmieniać składy w plikach .scn. Później @Libertyn napisał ten poradnik:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,14329.msg149788.html#msg149788
Dzięki niemu, jako całkowity laik, zmieniłem skład w scenerii bez problemów, wystarczy tylko robić to samo co @libertyn89.
Polecam lekturę tego krótkiego poradnika.
-
Sprawdzałem przed chwilą i wszystko gra. Najpierw klikamy- wybierz scenerię, potem- wybierz skład do jazdy. Następnie przechodzimy do zakładki składy, klikamy na dany skład, który chcemy zmienić, pojawi nam się widok składu, w tym widoku usuwamy dany pojazd. Przechodzimy do- dostępne pojazdy do edycji składu, wybieramy pojazd i pojawia nam się obrazek mini i tekstura lub tekstury pojazdu. Klikamy na teksturę, a następnie na obrazek mini. Wtedy pojawia się łapka i można wybrany pojazd przeciągnąć do składu wyżej. Jeśli wybierze się inną scenerię i potem wróci się do tej edytowanej, to starter wczyta pojazdy zapisane w danej scenerii, to nie jest błąd.
-
Nie możesz poprowadzić lokomotywy 401Da, ponieważ nie posiada ona kabiny. Dlatego też nie pojawia się ona w okienku wyboru składu, specjalnie wbudowana funkcja w instalatorze Ra. W przypadku EU43 powinno być identycznie.
-
Nie możesz poprowadzić lokomotywy 401Da, ponieważ nie posiada ona kabiny. Dlatego też nie pojawia się ona w okienku wyboru składu, specjalnie wbudowana funkcja w instalatorze Ra.
Nieprawda, lokomotywa pojawi się w okienku wyboru składu. Tylko podczas wczytywania scenerii wyskoczy błąd. Ponieważ ta lokomotywa nie posiada kabiny.
http://img13.imageshack.us/i/schowek01du.jpg/ (http://img13.imageshack.us/i/schowek01du.jpg/)
-
Owszem. Po tych przypadkach co chwile wyskakuje błąd. Problem się powtarza z większością lokomotyw.
-
Owszem. Po tych przypadkach co chwile wyskakuje błąd. Problem się powtarza z większością lokomotyw.
Problem pojawia się tylko wtedy, gdy wybierasz pojazd do prowadzenia bez kabiny. W przypadku wyboru lokomotywy z kabiną, wszystko działa normalnie.
-
Ok dzięki. Jestem początkującym graczem w maszynę, więc w przyszłości na| |pewno zadam jeszcze jakieś pytanie.
Jeszcze raz dzięki i POZDRO pozdrawiam.
Na pewno "na pewno" piszemy osobno. Nie krzycz pisząc wyraz wielkimi literami. I autor zbioru zadań z chemii to był Pazdro a nie Pozdro. ;)
Quark-t
-
Ostatnio ustawiając składy przez RA, obojętnie jaki EZT wezmę, to i tak po przejściu na ekran wczytywania scenerii, składy są obrócone: wagon ra obrót w prawo, tak samo jest z członem rb. Tylko wagon pozostaje ten sam. Dlaczego tak jest?
Bo człon silnikowy jest symetryczny i nie widzisz obrotu.
Quark-t
-
Witam,
Czy jest możliwość stworzenia en71 w PC2009? Próbowałem połączyć ze sobą 2 człony silnikowe wzięte z EN57, ale po załadowaniu scenerii pomiędzy nimi tworzy się w duży odstęp(jakby fizyczne miejsce sprzęgu było za modelem).
Pozdrawiam
Kacper
Po co tyle wolnych linijek? Quark-t.
-
Na chwilę obecną bez zmian w modelu i plikach chk nie jest to możliwe.
-
Powracając jeszcze na chwile do tematu tworzenia własnego składu, w pc2009 z lokomotyw manewrowych jest dostępna tylko sm31 no i też można zaliczyć sp42. Jednakże w jednej z pierwszych wersji maszyny w misji manewrowej była dostępna malutka manewrówka. Nie pamiętam jaka dokładnie, lecz mogę powiedzieć że była 2 osiowa i chyba firmy Fablok.
-
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,8676.0.html
-
Jak sobie połączyłem dwie sp42 wszystko było ok. Oba obrotomierze wskazywały poprawnie. Jednak jak zespoliłem dwie m62 tylko jedna odpaliła, ta w której był maszynista. Nie<>wiem czy ich się nie łączy czy popełniłem błąd w tworzeniu.
Lokomotywa którą kolega wrzyucił ma w sobie poradnik jak ją wkleić do Maszyny (409da). Pisze w nim, że folder m.in. Textures wkleić do głównego folderu symulatora (tak jest napisane)gry. Lecz tam jest już taki folder. W takim razie mam zawartość tego folderu wypakować do folderu istniejącego już?
REWIZOR
-
Najprościej będzie tak - wypakuj tą paczkę do folderu z symulatorem i przenieś folder 409Da do Dynamic\PKP (wpisów do dynamic.dat nie trzeba robić w PC2009).
-
Ok, ale jeśli tak zrobię z Textures i sounds to będą się chciały zamienić, bo mają takie same nazwy jak w głównym katalogu lokomotywy. W takim razie mam z folderów Textures i Sounds zamieścić ich zawartość w tych samych folderach ale w symulatorze?
-
Wystarczy że zrobisz tak jak napisałem - pliki z folderu sounds i textures automatycznie przeniosą się na swoje miejsce.
-
A mam nadpisać pliki istniejące już w katalogu symulatora na te które wypakowuje?
-
W tym przypadku najlepiej nie nadpisywać.
-
W takim razie pominąć je?