- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: przem710 w 08 Listopada 2010, 07:42:36
-
http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Plona-pociagi-cysterny-w-Bialymstoku---zagrozenie-wybuchem,wid,12828900,wiadomosc.html?ticaid=1b348
Całość wygląda dość poważnie.
Zdjęcia i film
http://www.tvn24.pl/0,1681367,0,1,wiadomosc.html
-
Wie ktoś czy to były tylko składy Orlenu czy jeszcze jakiejś innej spółki?
-
&
-
http://www.rynek-kolejowy.pl/19553/Bialystok_Zderzenie_dwoch_pociagow_Plona_cysterny.htm
"Skład przewożący cysterny z olejem napędowym nie zdążył zjechać na bocznicę, uderzyła w niego lokomotywa drugiego pociągu. Cysterna wybuchła i obecnie trwa akcja gaśnicza"
To jakim cudem udało się ustalić przebieg dla pociągu jadącego na wprost i otworzyć drogę skoro rozjazd był na bocznicę ustawiony?
-
Toż to Białystok, tam nie ma przekaźników i komputerów ;)
-
Wie ktoś czy to były tylko składy Orlenu czy jeszcze jakiejś innej spółki?
Orlen i Cargo.
-
Białystok to chyba największa stacja gdzie są semafory kształtowe i zwrotnice przestawiane ręcznie.
-
Gagarin to 689.
-
Toż to Białystok, tam nie ma przekaźników i komputerów ;)
No to co, że nie ma, żeby ustawić przebieg w urządzeniach kluczowych muszą być również odpowiednie klucze przyniesione ze zwrotnic. Jeżeli faktycznie ustawiony był przebieg jeden za drugim, przy czym ten drugi miał być na tor prosto nie wiadomo jak to się stało, nastawniczy mógł mieć dorobione klucze...
Bo, gdyby chciał na wprost ustawić przebieg, to musiałby z tej zwrotnicy "na bok" przynieść klucz, czyli fizycznie ją przestawić.
-
W wydarzeniach na Polsacie widziałem na pół spalonego Gagara Orlenu oraz wrak Tamary. Ktoś wie jaki numer miała tamarka?
-
198. Gagarin natomiast do kasacji.
-
http://www.poranny.pl/apps/pbcs.dll/gallery?Site=KP&Date=20101108&Category=GALERIA02&Artno=611683903&Ref=PH
http://www.poranny.pl/apps/pbcs.dll/gallery?Site=KP&Date=20101108&Category=GALERIA02&Artno=721876197&Ref=PH
Ogólnie na http://www.poranny.pl/ i http://www.wspolczesna.pl/ troszkę się rozpisali na ten temat.
-
No to co, że nie ma, żeby ustawić przebieg w urządzeniach kluczowych muszą być również odpowiednie klucze przyniesione ze zwrotnic. Jeżeli faktycznie ustawiony był przebieg jeden za drugim, przy czym ten drugi miał być na tor prosto nie wiadomo jak to się stało, nastawniczy mógł mieć dorobione klucze...
Bo, gdyby chciał na wprost ustawić przebieg, to musiałby z tej zwrotnicy "na bok" przynieść klucz, czyli fizycznie ją przestawić.
Ja o tym doskonale wiem :)
-
Wtedy tamten drugi skład też musiałby manewrować. Bardzo prawdopodobna jest wersja Jageera, że nastawniczowie używali lewych kluczy, szczególnie na takim węźle.
-
Wtedy tamten drugi skład też musiałby manewrować. Bardzo prawdopodobna jest wersja Jageera, że nastawniczowie używali lewych kluczy, szczególnie na takim węźle.
Bardzo prawdopodobna jest wersja, że skład Cargo wyjeżdżał z Białegostoku na tor szlakowy w kierunku Warszawy, a skład Orlenu przerżnął Sr1 i wjechał w węglarkę wyładowaną złomem. Dobrze, że nie wjechał w cysternę z gazem, która znajdowała się w składzie Cargo.
Aha - i jeśli komuś zależy to składy od Warszawy będą wjeżdżały do Białegostoku przez grupę towarową, a pociągi w kierunku Ełku pojadą przez grupę towarową i łącznicą nad po. Białystok Wiadukt (która to zresztą niedawno została zamknięta, a teraz, z powodu wypadku i konieczności ominięcia pechowego miejsca, ponownie otwarta)
-
Bardzo prawdopodobna jest wersja, że skład Cargo wyjeżdżał z Białegostoku na tor szlakowy w kierunku Warszawy, a skład Orlenu przerżnął Sr1 i wjechał w węglarkę wyładowaną złomem.
No wlasnie. Jeszcze godzinke temu byl tutaj post gdzie w 100% zostala stwierdzona wina Cargo…
-
Ja o tym doskonale wiem :)
To był mały wykład o urządzeniach kluczowych dla innych :D
Ogólnie mam pytanie, bo czytam różne źródła. Wynika z tego, że jeden pociąg był na torze obok, drugi wjeżdżał ze szlaku? Bądź wyjeżdżał?
Może ten lok co manewrował na torze obok wyjechał za ukres? Ale, gdzie był manewrowy na początku składu jeżeli lokomotywa pchała skład.
Bo szczerze pogubiłem się jak to się stało
-
Może ten lok co manewrował na torze obok wyjechał za ukres ?? Ale, gdzie był manewrowy na początku składu jeżeli lokomotywa pchała skład.
Bo szczerze pogubiłem się jak to się stało
Nic nie manewrowało. Skład Cargo wyjeżdżał z grupy towarowej na szlak, żeby jechać do Warszawy - żeby się dostać na swój tor musiał przeciąć drugi tor szlakowy (grupa towarowa jest po lewej stronie). Orlen jechał z kierunku Warszawy w kierunku Białegostoku i pocałował węglarkę.
-
Orlen jechał w relacji Płock Trzepowo - Sokółka, Cargo w relacji Białystok - Małkinia.
-
Wybuch cysterny w Białym typu "bomba atomowa":D grzybuś się zrobił:)).
-
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,8642306,Wypadek_pociagow_w_Bialymstoku___sa_zarzuty_dla_maszynistow.html (http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,8642306,Wypadek_pociagow_w_Bialymstoku___sa_zarzuty_dla_maszynistow.html)
No i niby wszystko wyjaśnione.
-
Kolego jak jasne jeszcze zanim to wszystko się wyjaśni to z miesiąc będzie trwało dochodzenia "co i jak"....
-
Kolego jak jasne jeszcze zanim to wszystko się wyjaśni to z miesiąc będzie trwało dochodzenia "co i jak"....
Napisałem, że "niby" wyjaśnione, a nie, że na 100%.