- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Infrastruktura kolejowa => Wątek zaczęty przez: Mati_An w 17 Października 2010, 19:20:01
-
Będąc dzisiaj na Zakopiance (konkretnie na szlaku Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona - Stronie) zauważyłem w trzech miejscach zamontowane rezonatory SHP mimo, że za nimi nie ma żadnej tarczy ostrzegawczej (ewentualnie przejazdowej) czy semafora. W związku z tym zastanawia mnie, czy to SHP czemuś służy obecnie (jeżeli oczywiście działa, jakby nie patrzył w kabinie jest jeszcze czuwak) lub czy przypadkiem nie było kiedyś między Kalwarią a Stroniem jakiejś mijanki (choć warunki terenowe dość mocno temu przeczą - linia ciągle idzie pod górkę i nigdzie nie ma odpowiednio szerokiej równi, ciągle tylko nasypy i wąwozy). W załącznikach zdjęcia z tych miejsc.
-
Rezonatorów nie stawia się wyłącznie przy/przed semaforami i tarczami. Na długich szlakach również są, gdy przez jakiś odcinek żadnego rezonatora nie było.
-
No dobra, tylko dlaczego są one ustawione tylko w jednym kierunku (konkretnie przy jeździe do Krakowa). Może to jakieś zabezpieczenie przy jeździe po spadku. Poza tym między osiami stacji w Stroniu i Kalwarii jest tylko 6,74 km, szlak będzie jeszcze krótszy.
-
Pytaj tych, którzy linię budowali :) Zapewne mieli powód ;)
-
Bo tam jest zjazd jak jasny gwint! ;-)
-
Czyli to pewnie takie podwójne zabezpieczenie razem do spółki z CA. Co do spadku to tylko na jednym słupie dało się odczytać, że jest 15‰, czyli rzeczywiście spadek jak jasny gwint :-D, reszta była zupełnie nieczytelna.
-
A ja mam takie pytanko: Po co jest ta trzecia szyna widoczna na zdjęciach? Widziałem też takie coś na stacji w Świebodzicach, tylko że tam ta trzecia szyna leżała na boku, stopą w stronę bliższej szyny. Jakieś wzmocnienie torowiska na łuku?
-
Żeby złapać tabor, który chciałby wyskoczyć z szyn.
-
A nazywa się ją odbojnicą.