- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: szogun w 25 Sierpnia 2010, 12:15:50

Tytuł: Uruchamianie AI
Wiadomość wysłana przez: szogun w 25 Sierpnia 2010, 12:15:50
Ostatnio zacząłem uczyć się eventów. Z semaforami i zwrotnicami nie mam już problemów, ale mimo przestudiowania scenery.doc nie wiem jak uruchomić AI, a następnie ruszyć je z miejsca. Czy mógłby ktoś (w miarę łopatologicznie) opisać, jak to zrobić np. gdy mój pojazd wjeżdża na tor X uruchamia się AI, a po dojechaniu do toru Y dostaje np. S10 i rusza?
Tytuł: Odp: Uruchamianie AI
Wiadomość wysłana przez: tomekilawa w 25 Sierpnia 2010, 13:32:49
Gdzieś czytałem na temat AI. Trzeba wpierw zaaktywować AI np. takim eventem : event eu07activate  multiple 1 0  Wait_for_orders 1 0  endevent takim uruchomić silniki np. event eu07start putvalues 1.0 none 0.1 0.1 0.1 Prepare_engine 1 0 endevent
Tyle zdążyłem zrozumieć, choć nie jestem pewien, przykłady eventów wziąłem z Quarka_noc i Bałtyku.
Tytuł: Odp: Uruchamianie AI
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 25 Sierpnia 2010, 13:36:37
Event z komendą Jump_to_order 0 0 wystarczy. Trzeba to przypiąć do toru, na którym stoi AI za pomocą event0. Należy też do tego samego toru przytwierdzić event2 (w 90% przypadkow; w pozostałych 10%, gdy tor jest ustawiony odwrotnie stosujemy event1) z XXX_sem_info, które przekaże informacje AI o zmianie sygnału na semaforze o nazwie XXX. Jest tak zrobione chociażby na Krzyżowej. Wszystko to dla prędkości początkowej 0.

Dla prędkości początkowej <> 0 (np. 0.1, 0.5) wystarczy samo XXX_sem_info.

EDIT:
No i potem oczywiście trzeba podać na semaforze XXX sygnał zezwalający na jazdę :)
Tytuł: Odp: Uruchamianie AI
Wiadomość wysłana przez: szogun w 25 Sierpnia 2010, 15:30:31
Na razie dałem prędkość początkową kociołkowi na 0.1, i podpiąłem pod tor na który wjadę SUką event który ma zaświecić kociołkowi S10 i poprzestawiać zwrotki - zaraz zobaczę jak to działa :)

EDIT: Eventy się wyzwoliły - S10 się świeci, zwrotnice przestawione, a kociołek jak stał tak stoi :/
Event:
Cytuj
event su46wjezdza multiple 15.0 none mac_G_S10 mac_zwr7- mac_zwr5+ mac_zwr4+ mac_zwr2+ endevent
i... (na tym torze staję moją SU46)
node 3000 0 macie1 track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-8231.74 6.2 -15515.6  0.0  //point 1
0.0 0.0 33.333  //control vector 1
0.0 0.0 -33.333  //control vector 2
-8231.74 6.2 -15415.6  0.0  //point 2
0
event0 su46wjezdza
endtrack

trainset rozklad macie3 20.0 0.1
node 800 0 SP42-210 dynamic PKP\SP42_v1 101d-210.dds 101D 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
node 800 0 PassPack2 dynamic PKP\1xxa_v1 120A-4.dds 120a 0.0 nobody 0 0 enddynamic
endtrainset

Jak coś to robię to na Całkowie.
Tytuł: Odp: Uruchamianie AI
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 25 Sierpnia 2010, 15:43:16
Za malo danych. Najlepiej pokaz wpis torow i SP42 do scenerii.


   « Dodano: 25 Sierpnia 2010, 15:58:47 »
No, a gdzie jest tor z sem_info?

Nic tutaj nie zmieniales?
node 3000 0 macie3 track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-8235.74 6.2 -15515.6  0.0  //point 1
0.0 0.0 33.333  //control vector 1
0.0 0.0 -33.333  //control vector 2
-8235.74 6.2 -15415.6  0.0  //point 2
0
event0 startganz2
event2 mac_G_sem_info
endtrack
Tytuł: Odp: Uruchamianie AI
Wiadomość wysłana przez: szogun w 25 Sierpnia 2010, 16:00:27
Czyli muszę pod tor na którym stoi kociołek podpiąć sem_info tak? Po prostu w scenery.doc, pojęcia są wyjaśnione, ale już użycie, zależności między nimi itd. nie ma.
Cytuj
Nic tutaj nie zmieniales?
Wszystkie stare eventy mam zaremowane.
Tytuł: Odp: Uruchamianie AI
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 25 Sierpnia 2010, 16:03:30
No przeciez napisalem wyraznie, ze:
Cytuj
Trzeba to przypiąć do toru, na którym stoi AI (..) Należy też do tego samego toru przytwierdzić event2 (w 90% przypadkow; w pozostałych 10%, gdy tor jest ustawiony odwrotnie stosujemy event1) z XXX_sem_info, które przekaże informacje AI o zmianie sygnału na semaforze o nazwie XXX. Jest tak zrobione chociażby na Krzyżowej. Wszystko to dla prędkości początkowej 0.

Dla prędkości początkowej <> 0 (np. 0.1, 0.5) wystarczy samo XXX_sem_info.

Wiec musi byc to sem_info.
Tytuł: Odp: Uruchamianie AI
Wiadomość wysłana przez: szogun w 25 Sierpnia 2010, 17:19:10
Poddaję się...
node 3000 0 macie3 track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-8235.74 6.2 -15615.6  0.0  //point 1
0.0 0.0 33.333  //control vector 1
0.0 0.0 -33.333  //control vector 2
-8235.74 6.2 -15515.6  0.0  //point 2
0
//event0 startganz2
event2 mac_G_sem_info
endtrack
node 3000 0 macie1 track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-8231.74 6.2 -15515.6  0.0  //point 1
0.0 0.0 33.333  //control vector 1
0.0 0.0 -33.333  //control vector 2
-8231.74 6.2 -15415.6  0.0  //point 2
0
event0 costam
endtrack
event costam multiple 15.0 none mac_zwr7- mac_zwr5+ mac_zwr4+ mac_zwr2+ mac_G_S10 endeventtrainset rozklad macie3 20.0 0.1
node 800 0 SP42-210 dynamic PKP\SP42_v1 101d-210.dds 101D 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
node 800 0 PassPack2 dynamic PKP\1xxa_v1 120A-4.dds 120a 0.0 nobody 0 0 enddynamic
endtrainset
A smród stoi...
Tytuł: Odp: Uruchamianie AI
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 25 Sierpnia 2010, 17:20:02
Trzeba wpierw zaaktywować AI np. takim eventem : event eu07activate  multiple 1 0  Wait_for_orders 1 0  endevent

Powodzenia. Z taką składnią nie uzyskasz tego efektu (multiple).

Szogun:

Jako event0 na torze daj:

event eu07start putvalues 10.0 none 0.1 0.1 0.1 Jump_to_order 0 0 endevent
Na tym samym torze ma być sem_info semafora jako event1/2. A event wyświetlający sygnał dajesz np. poprzez KeyCtrl01.

event KeyCtrl01 multiple 1.0 none mac_zwr7- mac_zwr5+ mac_zwr4+ mac_zwr2+ mac_G_S10 endevent
Efekt? AI się uruchamia, Ty podajesz sygnał po wciśnięciu shift + 1, AI rusza mając sem_info semafora pod nosem.

Scenery.doc to nie wszystko - należy podglądać eventy innych scenerii!
Tytuł: Odp: Uruchamianie AI
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 25 Sierpnia 2010, 17:44:39
Alez nie musi byc wcale tego eventu0 z Jump_to_order jesli mamy predkosc poczatkowa <> 0 :) W takim wypadku taki event bedzie nam tylko zasmiecal log, a na slabych komputerach moze nawet przymulac.

U mnie dziala bez niego:
Cytuj
node -1 0 STONKA track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
0 0.2 1500  10  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
0 0.2 1800  10  //point 2
0
event2 semafor_sem_info
endtrack

Oczywiscie wrzucilem do scn pierwszy lepszy 5-komorowiec o nazwie semafor i podalem S2. Wpis skladu:
Cytuj
trainset rozklad STONKA 20 0.1  
node 800 0 SP42-210 dynamic PKP\SP42_V1 101d-210.dds 101D 0 headdriver 3 0 enddynamic
node 800 0 PassPack2 dynamic PKP\1XXA_V1 120A-4.dds 120a 0 nobody 0 0 enddynamic
endtrainset
Tytuł: Odp: Uruchamianie AI
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 25 Sierpnia 2010, 17:48:09
No, wtedy nie :) Ale sprawdzić można.
Tytuł: Odp: Uruchamianie AI
Wiadomość wysłana przez: szogun w 25 Sierpnia 2010, 18:29:03
Przyczyna tego była tak głupia że aż wstyd mi o tym pisać :) Kociołek miał pewne opory (przypuszczam że dlatego że dość długo luzuje hamulce), bo fiacik pojechał bez żadnych oporów ;) Dzięki @ZiomalCL i @libertyn89 :)