- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: wrzesien91 w 12 Sierpnia 2010, 13:43:34
-
http://www.kujawsko-pomorskie.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=16017&Itemid=1
Czy ktoś z Was wybiera się na uroczystości?
-
Słyszałem o tej katastrofie. Prawdopodobnie można byłoby jej uniknąć, gdyby w lokomotywach znajdowały się radiotelefony. Właśnie po tym wypadku PKP zaczęło montować w kabinach lokomotyw radiotelefony. Co do pytania, to niestety nie pojadę (nie moje strony).
-
Czyli nie ma chętnych? Ja będę na 90% z kuzynem i myślałem może w kilku ludzi z forum byśmy się zebrali, na jakąś wiązankę się zrzucili, albo chociaż jakiś większy znicz...
-
http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_kolejowa_pod_Ot%C5%82oczynem
http://petka.pl/wypadki/wypadek_otloczyn.htm
Akurat niedawno czytałem o tym.
-
Właśnie po tym wypadku PKP zaczęło montować w kabinach lokomotyw radiotelefony.
Radiotelefony zaczęto montować na lokomotywach już w pierwszej połowie lat 70. a więc na długo przed otłoczyńską katastrofą.
-
Ale swoją drogą ten maszynista z ST44 niezłe ziółko... Fałszować papiery i siedzieć specjalnie 24h za nastawnikiem - "bo płacone od godziny"...
-
Ale swoją drogą ten maszynista z ST44 niezłe ziółko... Fałszować papiery i siedzieć specjalnie 24h za nastawnikiem - "bo płacone od godziny"...
A ty co? Taki mocny bo po 30 latach siedzisz sobie przed kompem i sądzisz nieboszczyka? Mnóstwo informacji, które są dostępne na temat tej katastrofy to bzdury. Szkoliło mnie kilku instruktorów, którzy brali udział w komisji powołanej aby wyjaśnić przyczyny tej katastrofy i dokładnie opowiadali jak wyglądało śledztwo w tej sprawie… Powiem tylko tyle, że sprawdziło tu się "powiedzenie", że najłatwiej oskarżyć nieboszczyka bo nic nie powie i się nie będzie bronił. Za dużo niewiadomych było i jest.
-
@Mechatronik
Miej pretensje do Petki, ktory takie info ma mial (bo teraz ten artykul jest na wiki, a kilka lat temu byl na stronie) na swojej stronie ;) @muri przeciez sam tego nie wymyslil, a strona o tych wypadkach wydaje sie byc wiarygodnym zrodlem informacji.
-
Właśnie po tym wypadku PKP zaczęło montować w kabinach lokomotyw radiotelefony.
Radiotelefony zaczęto montować na lokomotywach już w pierwszej połowie lat 70. a więc na długo przed otłoczyńską katastrofą.
No to widocznie moje źródło informacji było błędne. Jednak nie zmienia to faktu, że właśnie na tych lokomotywach (biorących udział w katastrofie pod Otłoczynem) nie było radiotelefonów, co mnie osobiście dziwi.
-
Moja wiedza na temat tego wypadku jest inna (chodzi mi o to co napisał @Mannerheim). Radiotelefony były, ale w magazynach. Po tym jak w 1977 był wypadek pod Psim Polem zaczęto myśleć nad tego typu urządzeniem jak Radio Stop. Co do samych radii, nie były to te które są obecnie (Radmorowskie), były to cztero kanałowe radia (nazwy nie pamiętam). RadioStop został wprowadzony po tym właśnie wypadku pod Otłoczynem, zmienił się również i sam radiotelefon, właśnie przystosowany pod to urządzenie. I też nie wszystkie lokomotywy w tamtych czasach miały radia (z tego co wiem na pewno nie miały ich ST44).
Są to informacje od zaufanych mechaników, jeżdżących już trochę na kolei ;)
-
A ty co? Taki mocny bo po 30 latach siedzisz sobie przed kompem i sądzisz nieboszczyka? (...) Za dużo niewiadomych było i jest.
Nikogo nie sądzę, stwierdzam fakty - przynajmniej tak mi się do tej pory wydawało że takie są fakty (że sfałszowano papiery). Moje informacje pochodziły z tych stron których adresy napisałem, na tej podstawie napisałem to co napisałem. Ok, mój błąd że nie sprawdziłem wiarygodności źródeł.
Jeżeli masz jakieś inne wiarygodne źródła, to się nimi podziel, chętnie poczytam coś jeszcze o tamtej katastrofie.
-
&feature=PlayList&p=FDB09A587DB7ED87&index=0&playnext=1
Dokument na temat katastrofy.
-
Witam.Ja przyjadę na 100% do Otłoczyna.