- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: szogun w 02 Sierpnia 2010, 17:43:26

Tytuł: Ekrany startowe
Wiadomość wysłana przez: szogun w 02 Sierpnia 2010, 17:43:26
Nudziło mi się więc zrobiłem parę ekranów startowych z własnych fotek. Czy zespół do spraw PC byłby zainteresowany dodaniem tych ekranów do SP2?

Przesunąłem do działu "na warsztacie".
Quark-t
Tytuł: Odp: Ekrany startowe
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 02 Sierpnia 2010, 17:44:04
Jestesmy zainteresowani wykonaniem ekranow ze screenow umieszczonych w dziale Screeny :)
Tytuł: Odp: Ekrany startowe
Wiadomość wysłana przez: szogun w 02 Sierpnia 2010, 17:45:54
Ok. Poproszę o linki do tych "najlepszych" i mogę zrobić :) Oczywiście jeśli chodzi o te to mogę spakować i podesłać przez PW (w BMP 1024x1024).
Tytuł: Odp: Ekrany startowe
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 02 Sierpnia 2010, 17:50:28
Watek sie nazywa Galeria screenow :) Co do tych ktora sa najlepsze, to mysle ze Twoja subiektywna ocena wystarczy.
Tytuł: Odp: Ekrany startowe
Wiadomość wysłana przez: szogun w 02 Sierpnia 2010, 17:51:05
Nie ma sprawy. Już się zabieram do roboty :)


   « Dodano: 02 Sierpnia 2010, 17:59:59 »
Jeszcze coś... Znalazłby się ktoś kto wykonałby nowe logo do ekranów? Byłbym wdzięczny :)
Tytuł: Odp: Ekrany startowe
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 02 Sierpnia 2010, 18:08:25
Nowe logo wyglada tak jak na tych screenach http://eu07.pl/forum/index.php/topic,15056.msg158939.html#msg158939
Tytuł: Odp: Ekrany startowe
Wiadomość wysłana przez: adsim w 02 Sierpnia 2010, 18:16:09
Zrobiłem kiedyś taki ekran jak w załączniku, jednak z logiem jest problem, bo dostępne jest tylko w formacie obsługiwanym przez corela. Dobrze jak by ktoś przekonwertował to np. do png w większej rozdzielczości. To logo na screenie jest niepełne, bo brakuje jeszcze podpisu pod spodem. Autorem nowego logo jest ABu.
Tytuł: Odp: Ekrany startowe
Wiadomość wysłana przez: szogun w 02 Sierpnia 2010, 18:26:30
Hehe... Zapomniałem o tym :) Zrobiłem coś takiego, ale i tak wezmę to nowe.

PS. @adsim udało mi się wyciągnąć to logo z koszulki.


   « Dodano: 02 Sierpnia 2010, 18:44:05 »
Przyznam że z tym nowym logiem prezentuje się o wiele lepiej :D
Tytuł: Odp: Ekrany startowe
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 02 Sierpnia 2010, 18:52:10
Taki jak ten ostatni to zdecydowanie nie :)
Tu wybralem kilka screenow, ktore moim zdaniem (ktos moze miec oczywiscie inne) sie nadaja
http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=14630.0;attach=12621;image
http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=14630.0;attach=12887;image
http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=14630.0;attach=12272;image
http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=14630.0;attach=12506;image
Tytuł: Odp: Ekrany startowe
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 02 Sierpnia 2010, 19:14:01
Kamilowi słałem kiedyś chyba 15 zdjęć które nadawały się pod ekrany startowe, nie wiem co z nimi zrobił ale mógłby tutaj coś o nich powiedzieć.
Tytuł: Odp: Ekrany startowe
Wiadomość wysłana przez: szogun w 02 Sierpnia 2010, 19:17:10
Na razie robię te MaSzynowe, ale jak skończę to zrobię od nowa te ze zdjęć.
Tytuł: Odp: Ekrany startowe
Wiadomość wysłana przez: Ra w 02 Sierpnia 2010, 19:17:23
Ekrany startowe nie muszą być w BMP, może być JPG. I wystarczy je wgrać do katalogu textures\logo. Chociaż moim zdaniem nie powinny być w textures
Tytuł: Odp: Ekrany startowe
Wiadomość wysłana przez: szogun w 02 Sierpnia 2010, 19:19:45
@Ra jakoś Rainsted nie chce mi wyświetlać plików w JPG przy opcji dowiąż ekran startowy ;)
Tytuł: Odp: Ekrany startowe
Wiadomość wysłana przez: surgeon w 02 Sierpnia 2010, 19:40:06
Czy mi się wydaje, czy pierwsze dwie literki w logo są grubsze od pozostałych?
Tytuł: Odp: Ekrany startowe
Wiadomość wysłana przez: adsim w 02 Sierpnia 2010, 19:41:42
Źle to robisz. Rozmiar loga powinien być potęgą liczby 2 tak, jak to jest z teksturami. Na kartach ATI inne rozmiary nie pójdą, logo powinno być ściśnięte w poziomie: teksturę o rozmiarach 1280x1024 skalujesz do 1024x1024, lub 2048x2048. Jak nie ściśniesz, to zdjęcie będzie nienaturalnie rozciągnięte. Poza tym na Twoich ekranach logo jest zbyt duże i przesłania obraz w tle, tak samo jak obszar, w którym wyświetla się tekst, też za bardzo przytłacza te obrazki. Napis trwa ładowanie bym usunął. Czy nie lepiej poprosić autora logo o wersję jpg lub png w wysokiej rozdzielczości? Było by ładniejsze.
Tytuł: Odp: Ekrany startowe
Wiadomość wysłana przez: szogun w 02 Sierpnia 2010, 19:46:42
Rozmiar loga powinien być potęgą liczby 2 tak, jak to jest z teksturami.
Oryginalnie ma 1024x1024. To jest tylko tak do podglądu.
Czy nie lepiej poprosić autora logo o wersję jpg lub png w wysokiej rozdzielczości?
Nie wiem czy jest potrzeba :) W rozdzielczości w jakiej je mam to normalnie zajmuje połowę ekranu.
Poza tym na Twoich ekranach logo jest zbyt duże i przesłania obraz w tle, tak samo jak obszar, w którym wyświetla się tekst, też za bardzo przytłacza te obrazki. Napis trwa ładowanie bym usunął.
Dobrze - będę o tym pamiętał.
Czy mi się wydaje, czy pierwsze dwie literki w logo są grubsze od pozostałych?
Możliwe. Ja tylko wziąłem ze zdjęcia koszulki i dałem czarny jako alphę.
Tytuł: Odp: Ekrany startowe
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 02 Sierpnia 2010, 19:49:24
Byc moze moje rady sa niepotrzebne i doskonale o tym wiesz, ale:
pracuj na warstwach
zachowaj pliki zrodlowe w formacie programu w ktorym pracujesz (dla Gimpa .xcf)
Tytuł: Odp: Ekrany startowe
Wiadomość wysłana przez: szogun w 03 Sierpnia 2010, 12:32:10
Możecie marudzić :P Jeszcze tylko czekam na fotki od @Patrykos'a ;)
Tytuł: Odp: Ekrany startowe
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 03 Sierpnia 2010, 12:33:33
Kurde jak mi dzisiaj tego nie prześlę to wybiorę nowe.
Tytuł: Odp: Ekrany startowe
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 03 Sierpnia 2010, 12:36:18
Dobra robota.
Tytuł: Odp: Ekrany startowe
Wiadomość wysłana przez: adsim w 03 Sierpnia 2010, 12:45:33
Brakuje mi trochę antyaliasingu w tych screenach. Uciekła też jakość w tych jpgach, przy zapisie ustaw ją na 90-95, a sobie zrób kopie w bmp. Masz może tego screena z SM42, którego niedawno dawałem do testu? Cały tamten temat już wsiąkł niestety.
Tytuł: Odp: Ekrany startowe
Wiadomość wysłana przez: szogun w 03 Sierpnia 2010, 12:50:18
@adsim masz szczęście bo screen widnieje u mnie na pulpicie :) Na razie podeślę jedną paczkę, a później jak jeszcze dostanę od Patryka fotki, dorzucę tego ze stonką. Rzeczywiście na niektórych brakuje trochę jakości, ale to już uroki JPG ;)
Uciekła też jakość w tych jpgach, przy zapisie ustaw ją na 90-95, a sobie zrób kopie w bmp.
Najpierw zapisuję kopię w BMP 1024x1024, a potem jeszcze zmniejszam do 1024x768 i zapisuje jako JPG żeby był do podglądu tutaj, bo coś mi PrintScreen nie działa w czasie ładowania symka.

EDIT:
Tytuł: Odp: Ekrany startowe
Wiadomość wysłana przez: chemik35 w 03 Sierpnia 2010, 13:19:22
Ja też mam tą stonkę na pulpicie. :)
Moim skromnym zdaniem na szczególne uznanie zasługują ekrany z kabiną siódemki, 242 w szpalerze drzew i nocny Lubliniec. Miałbym jednak małe, choć może lekko upierdliwe zastrzeżenia co do niedoskonałości MaSzyny: helmut na rozjazdach, gdzie iglice są nierealnie przekręcone lub lampa w screenie z bombowcem. Chodzi mi po prostu o zadbanie o jak najlepszy wizerunek maszyny. :)
PS.: Miałem kiedyś sporo ładnych screenów ze starej maszyny ale teraz robiłem formata i ich już nie mam a nowych nie mogę specjalnie zrobić, bo mi na Intelku PC09 nie wyświetla wszystkich tekstur. Na upartego można jednak trochę zasłonić niedoskonałości.:)
Tytuł: Odp: Ekrany startowe
Wiadomość wysłana przez: puma2091 w 03 Sierpnia 2010, 15:07:36
Wiem że ten oto ekran startowy jest zrobiony ze zdjęcia, a nie z screena lecz zaprezentuję mojej roboty taką amatorszczyznę robiona w paintcie.
Tytuł: Odp: Ekrany startowe
Wiadomość wysłana przez: Joke1997 w 03 Sierpnia 2010, 15:08:31
Przy lewej stronie ramki jest malutki biały pasek.
Tytuł: Odp: Ekrany startowe
Wiadomość wysłana przez: kurak303E w 10 Sierpnia 2010, 19:19:14
Moim zdaniem screeny na ekran startowy to chybiony pomysł. Wybaczcie, ale w porównaniu do np. TRSa MaSzyna nie ma powalającej grafy i scenerii. Każdy wie jak wygląda maszyna, a kto nie wie, to nie ma, po co psuć niespodzianki. A na zdjęcie jest miło przed jazdą popatrzeć, żeby rozbudzić wyobraźnię i się "wkręcić" nie w zabawę, ale symulację prawdziwej jazdy.
Tytuł: Odp: Ekrany startowe
Wiadomość wysłana przez: szogun w 10 Sierpnia 2010, 19:25:05
Jeżeli komuś nie będzie się podobała grafika w MaSzynie to niech zasuwa do sklepu po TRS-a :P Co prawda to prawda - grafika nie jest najlepszą stroną MaSzyny, ale za to fizyka jest jej najmocniejszą stroną. Nie widzę powodów dla których ekrany startowe nie mogą być ze screenów. Zobaczyć screen, a zasiąść samemu za sterami to zupełnie co innego.
Tytuł: Odp: Ekrany startowe
Wiadomość wysłana przez: sebalorek w 12 Sierpnia 2010, 19:52:28
Przepraszam, że tak wracam, ale mam pytanie czy te ekrany startowe będą jakoś oficjalnie wydane? Bo chętnie bym sobie pozmieniał na coś nowszego :)
Tytuł: Odp: Ekrany startowe
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 12 Sierpnia 2010, 20:14:08
Część ekranów jest w testach, i jeżeli nie będzie uwag, wkrótce zostanie wydana.