- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Rainsted => Wątek zaczęty przez: wysek44 w 19 Lipca 2010, 19:27:52

Tytuł: Jak obrócić obiekt?
Wiadomość wysłana przez: wysek44 w 19 Lipca 2010, 19:27:52
Mam problem ze semaforami zwrotnicami. Chcę je obrócić w przeciwną stronę, sęk w tym, że nie wiem jak. Ktoś ma jakieś propozycje, jak to zrobić?
Nie wiem czy to gdzieś było, ale jeśli tak, to proszę mnie tam odesłać.

Nie chcąc zakładać nowego wątku, mam jeszcze jedno pytanie:
Jak pojeździć lokomotywą po nowej scenerii stworzonej w Rainsted?
Tytuł: Odp: jak obrócić obiekt?
Wiadomość wysłana przez: szogun w 19 Lipca 2010, 20:05:35
Jak pojeździć lokomotywą po nowej scenerii stworzonej w Rainsted?
W zakładce "Komórki" jest przycisk exportu scenerii. Wystarczy wyeksportować do pliku EXPORT.scn. Później wystarczy ustawić skład i uruchomić symulator.
Tytuł: Odp: jak obrócić obiekt?
Wiadomość wysłana przez: Ra w 19 Lipca 2010, 20:36:48
Mam problem ze zwrotnicami. Chcę je obrócić w przeciwną stronę, sęk w tym, że nie wiem jak. Ktoś ma jakieś propozycje, jak to zrobić?
Jeśli obrócić na przeciwną, to na zakładce Punkty jest przycisk Obróć, który zamienia końce 1 i 2 zwrotnicy.

Jeśli chodzi o zmianę kierunku zwrotnicy (lewa albo prawa), to trzeba wybrać punkt 4 i ustawić go na mapie po którejś ze stron zwrotnicy. Tor odgałęziający przeskoczy na wskazaną stronę.

Później wystarczy ustawić skład i uruchomić symulator.
Dodam tylko, że standardowo wstawia się SM03 na pierwszy znaleziony tor o długości większej niż 30m. Składy można też ustawić z poziomu edytora, ale wymaga to podania nazw plików CHK i tekstur, a także wpisania wymiarów (długość, szerokość) w obiekty pojazdów.
Tytuł: Odp: jak obrócić obiekt?
Wiadomość wysłana przez: wysek44 w 19 Lipca 2010, 20:37:42
Tylko, że jak wyeksportuję scenerię i ustawię loka na tor, to np. jeśli to jest elektrowóz to klikam kolejno:
Shift+O, Shift+M, Shift+X, Shift+C oraz klawisz numeryczny 3. I tu jest pies pogrzebany, bo lok wogóle nie chce ruszyć ani nawet włączyć silnika. Podobnie jest ze spalinowozem.
Tytuł: Odp: jak obrócić obiekt?
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 19 Lipca 2010, 20:47:30
Zapomniałeś o nastawieniu odpowiedniej pozycji nastawnikiem kierunkowym... 'd' - jazda do przodu, 'r' - jazda do tyłu.
Tytuł: Odp: jak obrócić obiekt?
Wiadomość wysłana przez: szogun w 19 Lipca 2010, 20:59:53
Tylko, że jak wyeksportuję scenerię i ustawię loka na tor, to np. jeśli to jest elektrowóz to klikam kolejno:
Shift+O, Shift+M, Shift+X, Shift+C oraz klawisz numeryczny 3. I tu jest pies pogrzebany, bo lok wogóle nie chce ruszyć ani nawet włączyć silnika. Podobnie jest ze spalinowozem.
Mogłeś ustawić złą szerokość toru i przez to lok już na starcie jest wykolejony, albo masz współczynnik tarcia (czy jak to tam się nazywa w każdym razie chodzi mi o "przyczepność" toru) ustawiony na zero. Kiedy zacząłem bawić się Rainstedem miałem podobny problem - SP42 normalnie odpalała, ale po wybraniu kierunku i zakręceniu kołem (nie ważne czy stopniowo czy od razu "full power") lok stał, ale ruszył kiedy podsypałem piaseczku. Przyczepność ustawiasz po wybraniu toru i wejściu we własności na zakładce Linie (znajdziesz odpowiednie okienko).
Tytuł: Odp: jak obrócić obiekt?
Wiadomość wysłana przez: Ra w 19 Lipca 2010, 21:33:40
Aktualnie współczynniki tarcia są ustawiane automatycznie na sztywne wartości przy wczytywaniu scenerii. Problemem może być rozstaw szyn (wykolejenie od razu) albo włączenie dokładnej symulacji sieci zasilającej.
Tytuł: Odp: Jak obrócić obiekt?
Wiadomość wysłana przez: wysek44 w 20 Lipca 2010, 08:45:41
Z rozstawem szyn nie mam problemu, tylko nie wiem jaki współczynnik tarcia wpisać do torów. Bo tam, w rubryce "Tarcie" jest 0.
Tytuł: Odp: Jak obrócić obiekt?
Wiadomość wysłana przez: szogun w 20 Lipca 2010, 09:20:31
(...) tam, w rubryce "Tarcie" jest 0.
Standardowym współczynnikiem tarcia w trasach jest 0.25.
Tytuł: Odp: Jak obrócić obiekt?
Wiadomość wysłana przez: wysek44 w 20 Lipca 2010, 15:57:35
A czy mogę użyć eventów zapisanych w plikach .inc semaforów, jako eventy sterujące ruchem?
A Czy jest to w| |ogóle możliwe?

Quark-t
Tytuł: Odp: Jak obrócić obiekt?
Wiadomość wysłana przez: tomekilawa w 20 Lipca 2010, 16:18:24
A czy mogę użyć eventów zapisanych w plikach .inc semaforów, jako eventy sterujące ruchem?
Nie, bo te eventy w inc semaforów odpowiadają za wywoływanie odpowiednich świateł na semaforach. Żeby sterować scenerią musisz napisać eventy dla trasy w pliku scenerii. Jak je stworzyć i modyfikować? - poczytaj na forum.
Tytuł: Odp: Jak obrócić obiekt?
Wiadomość wysłana przez: wysek44 w 20 Lipca 2010, 18:24:30
Mnie konkretnie chodziło o to, żeby za pomocą eventów zmieniać światła na semaforach.
Czyli te eventy do zmiany świateł mam wpisać gdzie: do pliku .scm czy .scn?

A w Rainsted jak próbowałem dodać Słupy Trakcyjne to klikałem kolejno:
1.Na zakładkę "dodaj".
2.Potem na "Słup Trakcyjny"
3.Ustawiałem ilość uchwytów "1" lub "2" i klikałem "Dodaj wysięgnik albo słup", przy czym w rubryce "Typy wysięgnika" było pusto.
4.Po wyeksportowaniu wszystkiego do pliku .scn i odpaleniu scenerii, słupa nie było : (
Tytuł: Odp: Jak obrócić obiekt?
Wiadomość wysłana przez: Ra w 20 Lipca 2010, 19:07:33
W zakresie eventów, na poziomie edytora na razie można tylko ustawiać odczyt semafora oraz ustawianie semafora na S1.

Ustawiłeś ścieżkę do pliku INC słupa w obiekcie? Masz pliki INC słupa?

http://rainsted.com/download/tra.7z

Tak najprościej dla obiektu słupa:
Blokada wysokości albo długości: włączona
Odległość w prawo: 2700
Odległość w górę: 5250 (drut ponad główką szyny)
Plik obiektu: tra\SB165-3D.inc
Tekstura: tra/BetonRelief2.bmp
Tytuł: Odp: Jak obrócić obiekt?
Wiadomość wysłana przez: surgeon w 20 Lipca 2010, 19:16:47
A profil pionowy nie musi być dla słupów?
Tytuł: Odp: Jak obrócić obiekt?
Wiadomość wysłana przez: wysek44 w 20 Lipca 2010, 19:19:11
A do którego folderu mam wypakować te pliki?

Sorka za niedopatrzenie, już wiem.

No i mam kolejny problem: rozpakowałem to wszystko do folderów "Models", "Scenery" i "Textures" a na liście obiektu nic nie mam. Co jest źle?
Tytuł: Odp: Jak obrócić obiekt?
Wiadomość wysłana przez: Ra w 20 Lipca 2010, 19:22:14
Nie, tor ma swoją wysokość (0), nawet jak nie ma profilu. Jeśli nie ma niwelety, wysokość policzy się z wysokości końców odcinka (mam nadzieję).
Tytuł: Odp: Jak obrócić obiekt?
Wiadomość wysłana przez: wysek44 w 20 Lipca 2010, 19:29:55
Pojawił mi się słup, tyle, że bez tekstury i na równi z torami. Jakoś sam dojdę do miejsca błędu. A jak mam pobierać mapy z geoportalu, by użyć je w Rainstedzie?
Tytuł: Odp: Jak obrócić obiekt?
Wiadomość wysłana przez: szogun w 20 Lipca 2010, 19:39:02
A jak mam pobierać mapy z geoportalu, by użyć je w Rainstedzie?
Za pomocą "g" :)
Tytuł: Odp: Jak obrócić obiekt?
Wiadomość wysłana przez: Ra w 20 Lipca 2010, 19:41:29
Zakładka Dodaj, guzik Dodawanie danych zewnętrznych, w rogu jest Generator pustych plików, tam trzeba wpisać współrzędne z Geoportalu i nazwę pliku i utworzyć nowy plik. Potem zamknąć to okno, na zakładce Wczytanie wybrać ten nowy plik i przycisnąć klawisz G (w rozdzielczości od 250px/km do 16px/m).
Tytuł: Odp: Jak obrócić obiekt?
Wiadomość wysłana przez: wysek44 w 21 Lipca 2010, 10:25:04
A jak obraca się tory? Bo jak mam stację Rzeszów, to tory na mapie są lekko skośne i nie wiem co zrobić, żeby tor pokrywał się z tym na mapie. I czy jest możliwość masowego dodawania torów tak, aby pokrywały się z tymi na mapie?
Tytuł: Odp: Jak obrócić obiekt?
Wiadomość wysłana przez: tomekilawa w 21 Lipca 2010, 18:46:51
A jak obraca się tory? Bo jak mam stację Rzeszów, to tory na mapie są lekko skośne i nie wiem co zrobić, żeby tor pokrywał się z tym na mapie. I czy jest możliwość masowego dodawania torów tak, aby pokrywały się z tymi na mapie?
Wybierasz tor i na zakładce punkty ustawiasz który punkt chcesz przesunąć i klikasz button 'ustaw na mapie' i zaznaczasz go na widoku mapy. Jeśli jest to łuk to ustawiasz zmiana prosty -> łuk i dajesz ile promień ma mieć metrów. Co do masowego dodawania torów to niestety się nie da tak zrobić.
Tytuł: Odp: Jak obrócić obiekt?
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 21 Lipca 2010, 19:18:20
@tomekilawa, nie znasz się to się nie wypowiadaj.

@wysek44, najpierw należy ustawić linię kierunkową (tak, żeby dokładnie szła po torach z mapy), a później tory ustawić równolegle do linii kierunkowej.

Powinieneś się zapisać na kurs edytora: rainsted.com, na samym dole.
Tytuł: Odp: Jak obrócić obiekt?
Wiadomość wysłana przez: wysek44 w 22 Lipca 2010, 09:17:07
Powinieneś się zapisać na kurs edytora: rainsted.com, na samym dole.

Już jestem zapisany i otrzymałem pierwszą lekcję.
Tytuł: Odp: Jak obrócić obiekt?
Wiadomość wysłana przez: wysek44 w 27 Sierpnia 2010, 09:26:09
Postanowiłem przerobić trochę scenerię Quark. Zamiast tradycyjnych nastawni, wstawiłem tą ze scenerii Toporków. Ale mam problem, bo po odpaleniu scenerii w Wielkim Kacu, nastawnia Toporków odwrócona jest w przeciwnym kierunku do torów.

I teraz mam pytanie: Które z tych cyfr odpowiadają za obrót obiektu?

node;-1;0;nastawnia_tk;model;0.0;0.0;0.0;0.0;toporkow.t3d;none;;endmodel

FAKT, TO NIE JEST ZWIĄZANE Z RAINSTED, ALE NIE CHCĘ ZAKŁADAĆ ODDZIELENGO TEMATU. <= Dlaczego krzyczysz?

Jednak powinieneś założyć odpowiedni wątek w odpowiednim dziale.

REWIZOR
Tytuł: Odp: Jak obrócić obiekt?
Wiadomość wysłana przez: adsim w 27 Sierpnia 2010, 11:50:13
Wiesz, że trzeba zmienić jedną z zaledwie 4 wartości. Żeby ich było chociaż z 20, ale 4 i Ty się pytasz, którą zmienić?! Od tej 9:26 z 10 razy byś doszedł, co trzeba poprawić.
Więcej samodzielności życzę.
Tytuł: Odp: Jak obrócić obiekt?
Wiadomość wysłana przez: gumini w 27 Sierpnia 2010, 20:49:36
Plik "scenery.doc" jest umieszczony w http://eu07.pl/forum/index.php/topic,6124.msg61721.html#msg61721 (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,6124.msg61721.html#msg61721)
ewentualnie masz w załaczniku wersje pdf.

Scenery.doc można znaleźć również tak:
Wchodzimy na stronę główna (nie forum, ale eu07.pl) -> klikamy poddział "Edycja" (po lewej stronie)-> klikamy "Edycja scenerii" (to trzecie "Edy...") -> i tam jest podany ten plik.
Gdyby ktoś się zgubił to ma link do strony "Edycja scenerii" http://eu07.pl/misc/edscen/ (http://eu07.pl/misc/edscen/)

Tam znajdziesz naprawdę dużo informacji odnośnie budowy pliku scenerii.

A żeby model obrócić wystarczyło spojrzeć do kilku dowolnych plików *.inc(np. skoro jest semafor to musi być wstawiony model semafora). Na pewno odnalazłbyś na górze opis poszczególnej kolejności liczb.
Najpierw poszukaj a potem pisz.
Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Jak obrócić obiekt?
Wiadomość wysłana przez: wysek44 w 28 Sierpnia 2010, 21:02:39
Dobra już rozgryzłem którą liczbę trzeba zamienić. Teraz wszystko jest ok.
@adsim miałeś rację. Z tym, że jeszcze jestem początkującym jeśli chodzi o budowę czy edycję scenerii (albo eventy). To z resztą elementów nie mam problemów.
Tytuł: Odp: Jak obrócić obiekt?
Wiadomość wysłana przez: gumini w 28 Sierpnia 2010, 22:00:44
Podaj, proszę, który parametr (liczbę) trzeba zmienić. Inny początkujący też będzie chciał poznać tą tajemnicę.
Tytuł: Odp: Jak obrócić obiekt?
Wiadomość wysłana przez: adsim w 28 Sierpnia 2010, 22:08:09
To nie jest żadna tajemnica. Chodzi o samodzielną pracę. Najlepiej zapamiętasz coś, jak sam do tego dojdziesz. Tym bardziej w tym przypadku, gdzie dużo zrobić nie trzeba.
Poza tym, też napisałeś wyżej, jak znaleźć ten parametr. Każdy powinien sobie z tym sam poradzić. Jeśli mu się nie uda, to lepiej niech nie bierze się za modyfikowanie, lub tworzenie scenerii.
Tytuł: Odp: Jak obrócić obiekt?
Wiadomość wysłana przez: Benek w 28 Sierpnia 2010, 22:35:54
A ja się zapytam za pomocą jakiego programu stawia się trakcję? Modyfikuje pewną scenerię na potrzeby nowej misji i 7 bramek wraz z zwieszakami wstawiałem cały dzień, dlatego że wyliczyłem na kartce parametry prostych przez które przechodzą osie podłużne bramek, a potem zaczęło się wstawianie wieszaków. Korzystałem ze startera Ra tylko, by mieć pogląd. Nie wyobrażam sobie zrobić tak całej scenerii...
Tytuł: Odp: Jak obrócić obiekt?
Wiadomość wysłana przez: wysek44 w 29 Sierpnia 2010, 08:48:38
Podaj, proszę, który parametr (liczbę) trzeba zmienić. Inny początkujący też będzie chciał poznać tą tajemnicę.

Z chęcią pomogę. Jak masz parametr nastawni przy wyjeździe ze stacji Wielki Kac w kierunku Dejaw:

include;bud/NastawniaGrzyb1.inc;WK1;-35.7793;0.0;277.089;90.0;roof/roof-asphaltstrip-new1.dds;;;;end

To ten parametr zaznaczony na niebiesko pozwala obrócić obiekt.
@gumini musisz zachować parametry będące przed tym zaznaczonym na niebiesko. Inaczej nowo wstawiona nastawnia Toporków znajdzie się w innym miejscu. Przy okazji trzeba pozmieniać trochę ten wpis żeby wyglądał tak:

node;-1;0;nastawnia_tk;model;-35.7793;0.0;277.089;90.0;toporkow.t3d;none;;endmode

Wtedy nastawni "Grzyb" nie będzie, za to będziesz miał nastawnię Toporków. Z tym że musisz mieć jej model.


   « Dodano: [time]29 Sierpień 2010, 08:53:50[/time] »
A ja się zapytam za pomocą jakiego programu stawia się trakcję?

Skorzystaj z 3ds max'a i skryptów Maszyny do tego programu. Zresztą przeglądając forum natrafiłem na sporo tematów odnoszących się do tworzenia scenerii w tym programie. Przeszukasz forum to na pewno znajdziesz ;)