- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: Quark-t w 27 Czerwca 2010, 21:05:37

Tytuł: Symulator i dodatki - konwersja BMP, TGA <-> DDS
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 27 Czerwca 2010, 21:05:37
Drogi Użytkowniku
Niniejszy wątek ma pomóc Tobie w przystosowaniu dodatków do PC, względnie przystosowania jej do działania na kartach ATi. W przypadku kart ATi przygotowywane jest rozwiązanie, które umożliwi korzystanie z PC bez jej dodatkowych modyfikacji.
Jednocześnie zaznaczamy, że wszelkich MODYFIKACJI dokonujesz NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ!
Link do powyższych programów można znaleźć przy użyciu wyszukiwarki www.google.pl

UWAGA! Zapisując teksturę w formacie DDS należy pamiętać o jej ODBICIU PIONOWYM (Vertical flip). NIE jest to OBRÓT o 180 stopni. Dostosowując PC do formatu TGA również należy wykonać tę operację (nie dotyczy konwersji przy użyciu narzędzi @Mariusza1970.

UWAGA! Przy konwertowaniu do formatu dds może się zdarzyć, że dwa pliki będą miały tę samą nazwę, lecz rożne rozszerzenia (np. okno.tga i okno.bmp). Należy wówczas zmienić nazwę jednego pliku (dodając np. 01 do nazwy), oraz zmienić wpisy do danego pliku (patrz poniżej).

Po skonwertowaniu tekstur do dds/tga należy sprawdzić w plikach (w zależności od tego, co podlega przystosowaniu)
poprawność wpisów, tj. czy odwołania do plików graficznych są prawidłowe (odpowiednio tga, dds, bądź o niejawnym rozszerzeniu). Ułatwią to programy typu Advanced Find and Replace lub Editpad, które umożliwiają szybką zmianę wybranego tekstu w kilku plikach.

WAŻNE! W pliku eu07.ini ustawić odpowiednią wartość w wierszu defaultext (dds dla dds, tga dla tga)

W przypadku tras należy w eventach zmienić eventy sterujące zwrotnicami (+ na - oraz - na +). Tyczy się to TYLKO tras, które chcesz uruchomić w PC. NIE wykonuje się tej zmiany przy konwertowaniu PC na format tga.

Co zrobić, gdy coś jednak nie wyszło?
Przede wszystkim nie wpadać w panikę. Zacznij od przeanalizowania pliku log.txt pod kątem wpisów FAILED. Następnie sprawdź, czy pliki, które nie zostały załadowanie istnieją.
UWAGA! Nie każdy FAILED musi odnosić się akurat do elementu, który edytujesz. Musisz wykazać się spostrzegawczością i odrobiną inteligencji.
UWAGA! To, że widzisz dany plik w katalogu, nie znaczy, że Symulator go widzi! Sprawdź, czy wpis do pliku jest prawidłowy (zwłaszcza rozszerzenie).
UWAGA! W systemach Windows XP, Vista, 7, domyślnie ustawione jest ukrywanie rozszerzeń plików znanych typów. Warto tę opcję wyłączyć - ułatwia analizowanie zawartości katalogów. Jak to zrobić? www.google.pl

Pomocne w wyszukiwaniu braków będą następujące programy: Rainsted (czyli starter Symulatora), narzędzie @Mariusza1970 (Menu narzędzia diagnostyczne - pozycja 3: Tekstury_t3d.xls oraz Menu narzędzia diagnostyczne - pozycja 2 dla plików inc, scm, scn: Tekstury_scn_i_istnienie_t3d.xls) oraz wspomniany już log.txt (tworzony przez Symulator). Analizując wyświetlane tam błędy w prosty sposób dojdziesz do popełnionego błędu.
POWODZENIA!
Serdecznie dziękuję za pomoc w stworzeniu niniejszego wątku następującym osobom (kolejność alfabetyczna): @hunter, @libertyn89, @Mariusz1970, @Szociu