- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Symulator => Wątek zaczęty przez: taper w 27 Czerwca 2010, 20:25:49

Tytuł: Zerwanie sprzęgu w MaSzynie.
Wiadomość wysłana przez: taper w 27 Czerwca 2010, 20:25:49
Witam,
Mimo iż to mój pierwszy post, to przypatruje się rozwijaniu symulatora.
Ostatnio zerwałem sprzęg podczas ruszania i ku mojemu zdziwieniu, skład zachował się jak ciężarówka,wręcz stanął w miejscu, a wg. mojego doświadczenia (jako małolat spuszczałem powietrze z hamulców w wagonach) to wagony mają hamulce ciśnieniowe, czyli potrzeba ciśnienia do wywarcia nacisku na tłok.
Więc jak jest?



 
Tytuł: Odp: zerwanie sprzęgu w MaSzynie.
Wiadomość wysłana przez: youBy w 27 Czerwca 2010, 20:33:54
Każdy pojazd ma zbiornik pomocniczy, w którym jest magazynowane powietrze do hamowania. Dodatkowo w pojazdach jest tak zwany zawór sterujący/rozrządzczy/rozdzielacz powietrza. Dzięki temu zasada działania jest taka: jest powietrze w przewodzie – nie hamuje; nie ma powietrza w przewodzie – hamuje.
Tytuł: Odp: zerwanie sprzęgu w MaSzynie.
Wiadomość wysłana przez: taper w 27 Czerwca 2010, 20:42:53
Rozumiem, ale sprzęg śrubowy ma to do siebie że jak zerwie się z jednej strony to można sprzęgnąć sprzęgiem z drugiej strony, nie wiem jak to jest z przewodami ciśnieniowymi, ale chyba jest jakiś zastępczy(nie uważałem jak ojciec sprzęgał wagony), niestety w MaSzynie w takim przypadku nie ruszy.
Moja uwagę zwróciło też to że wszystkie towarowe sprzęgnięte są jako tzw. "Wahadła"(tzn sprzęgnięte tak jak osobowe), ale to szczegół ;)

Tytuł: Odp: zerwanie sprzęgu w MaSzynie.
Wiadomość wysłana przez: tomekilawa w 27 Czerwca 2010, 22:53:32
nie wiem jak to jest z przewodami ciśnieniowymi, ale chyba jest jakiś zastępczy(nie uważałem jak ojciec sprzęgał wagony), niestety w MaSzynie w takim przypadku nie ruszy.
Z przewodami powietrznymi jest tak że pasażerskie spina się wszystkimi (obydwoma hamulcowymi i obydwoma roboczymi) i nie ma żadnych sprzęgów zastępczych. Pociągi towarowe zaś mogą być spięte tylko na jeden hamulcowy. W MaSzynie chyba nie da się tego zrealizować.
Tytuł: Odp: zerwanie sprzęgu w MaSzynie.
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 27 Czerwca 2010, 23:40:34
Z przewodami powietrznymi jest tak że pasażerskie spina się wszystkimi (obydwoma hamulcowymi i obydwoma roboczymi) i nie ma żadnych sprzęgów zastępczych.
Nie masz racji - sprzęga się tylko po jednym hamulcowym i zasilającym.
Tytuł: Odp: zerwanie sprzęgu w MaSzynie.
Wiadomość wysłana przez: taper w 28 Czerwca 2010, 06:27:16
nie wiem jak to jest z przewodami ciśnieniowymi, ale chyba jest jakiś zastępczy(nie uważałem jak ojciec sprzęgał wagony), niestety w MaSzynie w takim przypadku nie ruszy.
Z przewodami powietrznymi jest tak że pasażerskie spina się wszystkimi (obydwoma hamulcowymi i obydwoma roboczymi) i nie ma żadnych sprzęgów zastępczych. Pociągi towarowe zaś mogą być spięte tylko na jeden hamulcowy. W MaSzynie chyba nie da się tego zrealizować.

Hmm. Jak to nie ma. Przecież jarzmo (chyba tak to się nazywa) i hak są z obydwu stron.
Tytuł: Odp: zerwanie sprzęgu w MaSzynie.
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 28 Czerwca 2010, 07:12:11
Sprzęg hamulcowy zwykle rozpina się na główce wiec często nie trzeba nic robić żeby go spiąć najwyżej założyć uszczelkę jak ją wydmucha..
tu widać o co mi chodzi.

W maszynie rzeczywiście jeżeli nawet wagon ma dwa sprzęgi to zawsze używa tylko jednego.
Tytuł: Odp: zerwanie sprzęgu w MaSzynie.
Wiadomość wysłana przez: Benek w 28 Czerwca 2010, 09:32:43
tu widać o co mi chodzi.
Czy ja dobrze widzę? Ten człowiek odpycha się od wagonów? :>
Tytuł: Odp: zerwanie sprzęgu w MaSzynie.
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 28 Czerwca 2010, 16:10:04
Nie widać że najpierw rusza wagon potem dopiero typo się odpycha.