- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Symulator => Wątek zaczęty przez: taper w 27 Czerwca 2010, 20:25:49
-
Witam,
Mimo iż to mój pierwszy post, to przypatruje się rozwijaniu symulatora.
Ostatnio zerwałem sprzęg podczas ruszania i ku mojemu zdziwieniu, skład zachował się jak ciężarówka,wręcz stanął w miejscu, a wg. mojego doświadczenia (jako małolat spuszczałem powietrze z hamulców w wagonach) to wagony mają hamulce ciśnieniowe, czyli potrzeba ciśnienia do wywarcia nacisku na tłok.
Więc jak jest?
-
Każdy pojazd ma zbiornik pomocniczy, w którym jest magazynowane powietrze do hamowania. Dodatkowo w pojazdach jest tak zwany zawór sterujący/rozrządzczy/rozdzielacz powietrza. Dzięki temu zasada działania jest taka: jest powietrze w przewodzie – nie hamuje; nie ma powietrza w przewodzie – hamuje.
-
Rozumiem, ale sprzęg śrubowy ma to do siebie że jak zerwie się z jednej strony to można sprzęgnąć sprzęgiem z drugiej strony, nie wiem jak to jest z przewodami ciśnieniowymi, ale chyba jest jakiś zastępczy(nie uważałem jak ojciec sprzęgał wagony), niestety w MaSzynie w takim przypadku nie ruszy.
Moja uwagę zwróciło też to że wszystkie towarowe sprzęgnięte są jako tzw. "Wahadła"(tzn sprzęgnięte tak jak osobowe), ale to szczegół ;)
-
nie wiem jak to jest z przewodami ciśnieniowymi, ale chyba jest jakiś zastępczy(nie uważałem jak ojciec sprzęgał wagony), niestety w MaSzynie w takim przypadku nie ruszy.
Z przewodami powietrznymi jest tak że pasażerskie spina się wszystkimi (obydwoma hamulcowymi i obydwoma roboczymi) i nie ma żadnych sprzęgów zastępczych. Pociągi towarowe zaś mogą być spięte tylko na jeden hamulcowy. W MaSzynie chyba nie da się tego zrealizować.
-
Z przewodami powietrznymi jest tak że pasażerskie spina się wszystkimi (obydwoma hamulcowymi i obydwoma roboczymi) i nie ma żadnych sprzęgów zastępczych.
Nie masz racji - sprzęga się tylko po jednym hamulcowym i zasilającym.
-
nie wiem jak to jest z przewodami ciśnieniowymi, ale chyba jest jakiś zastępczy(nie uważałem jak ojciec sprzęgał wagony), niestety w MaSzynie w takim przypadku nie ruszy.
Z przewodami powietrznymi jest tak że pasażerskie spina się wszystkimi (obydwoma hamulcowymi i obydwoma roboczymi) i nie ma żadnych sprzęgów zastępczych. Pociągi towarowe zaś mogą być spięte tylko na jeden hamulcowy. W MaSzynie chyba nie da się tego zrealizować.
Hmm. Jak to nie ma. Przecież jarzmo (chyba tak to się nazywa) i hak są z obydwu stron.
-
Sprzęg hamulcowy zwykle rozpina się na główce wiec często nie trzeba nic robić żeby go spiąć najwyżej założyć uszczelkę jak ją wydmucha..
tu widać o co mi chodzi.
W maszynie rzeczywiście jeżeli nawet wagon ma dwa sprzęgi to zawsze używa tylko jednego.
-
tu widać o co mi chodzi.
Czy ja dobrze widzę? Ten człowiek odpycha się od wagonów? :>
-
Nie widać że najpierw rusza wagon potem dopiero typo się odpycha.