- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Publikacje => Wątek zaczęty przez: pROSiAczek w 12 Czerwca 2004, 21:06:38

Tytuł: Wagony Bdmnu InterCity
Wiadomość wysłana przez: pROSiAczek w 12 Czerwca 2004, 21:06:38
Zamieszczam teksturki wagonow IC zrobione na podstawie zdjec pociagu IC 8100 relacji Szczecin Gl.-Warszawa Wsch. z dnia wczorajszego wykonanych w Krzyzu w trakcie oczekiwania na osobowy do Poznania ;)

http://www.fiat126el.gower.pl/ic.rar

Nalezy wypakowac do folderu Adu
WAZNE! nadpisac plik 112a.t3d!!!

przykladowe wpisy wygladaja nastepujaco:
node -1 0 515120-00256-5 dynamic PKP\adu icc1a 112a 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 515150-00256-7 dynamic PKP\adu icc1 112a 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 515120-00456-5 dynamic PKP\adu icc2a 112a 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 515150-00456-7 dynamic PKP\adu icc2 112a 0.0 nobody 3 0 enddynamic

Milego szalenstwa... ja sie biore za nastepne teksturki :D oraz wykonczenie trasy dla IC (doklejka do jelitkowa)
Tytuł: Wagony Bdmnu InterCity
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 12 Czerwca 2004, 21:49:24
Wagony wyglądają super, wreszcie można poprowadzić IC ;-)
Tytuł: Wagony Bdmnu InterCity
Wiadomość wysłana przez: Bartek w 12 Czerwca 2004, 21:56:49
Całkiem nieźle, ale:

1) czy stare wagony IC nie mają innych kolorów dla 1 i 2 klasy?
2) model i teksutra w okolicach drzwi wydają mi się nie pasować. Drzwi są ucięte albo za duże albo coś innego
3) zrób z tych tekstur dwie paczki (po jednej dla każdego typu wagonów) nadające się do działu Download, to je tam umieszczę. Wagony powinny być wypakowywane do osobnego folderu w ...dynamic\PKP\ , dodaj też do paczek screenshota pokazującego wagony w symku.
Tytuł: Wagony Bdmnu InterCity
Wiadomość wysłana przez: uetam w 12 Czerwca 2004, 22:17:32
Cytuj
1) czy stare wagony IC nie mają innych kolorów dla 1 i 2 klasy?

ZTCW niektóre są tylko zielone, a niektóre tylkoc czerwone:)
Tytuł: Wagony Bdmnu InterCity
Wiadomość wysłana przez: Bart w 13 Czerwca 2004, 13:19:20
OlO mnie prosił o poprawnienie modeli wagonów bo ogólnie są złe. Zajmę się tym z chęcią po sesji (25 czerwiec). Jakby ktoś miał, albo mógł poszukać schematów wagonów to będę b. wdzięczny i napewno szybciej skończę.
Ps. Wagon IC ma chyba inny wózek?
Tytuł: Wagony Bdmnu InterCity
Wiadomość wysłana przez: maciek_1988 w 13 Czerwca 2004, 19:39:46
Mi sie wagony podobaja. Moze tylko troche trzeba poprawic :D
Tytuł: Wagony Bdmnu InterCity
Wiadomość wysłana przez: Inter City w 15 Czerwca 2004, 08:13:51
Świetne wagony. Szczególnie podobają mi się te w nowym malowaniu PICa. Ale do Z2 nic nie mam :)
Tytuł: Wagony Bdmnu InterCity
Wiadomość wysłana przez: uetam w 15 Czerwca 2004, 17:33:24
Mhm...trzeba by troszeczke tekstury poprawić( przy połączeniu z dachem białe kreseczki i pare innych szczegółów), ale ogólnie super
Tytuł: Wagony Bdmnu InterCity
Wiadomość wysłana przez: pROSiAczek w 15 Czerwca 2004, 19:13:48
zamieszczajac link zdawalem (i zdaje sobie nadal) sprawe, ze teksturki wymagaja dopracowania. poniewaz nie mialem (chocby fakt ze dopiero dzis czytam forum) i w najblizszym czasie nie bede mial na to czasu wlasnie po to je upublicznilem aby osoby ktore czuja sie na silach i dysponuja odpowiednio duza iloscia wolnego czasu (czyzby co dla niektorych wakacje sie zaczely?) mogly sie tym zajac. Jako ze sporo podrozuje po Polsce, posiadam cyfraka, nie posiadam natomiast niemal czasu wolnego, moge robic teksturki w formie uproszczonej wymagajace drobnych usprawnien. Uznalem ze lepiej pokazac produkt nie do konca sprawny dzis, niz idealny za kilka tygodni. celowo rowniez w jednym rarze umiescilem wszystkie tekstury bez odpowiedniej struktury katalogow, zdajac sobie sprawe z brakow ktore dotycza mojej tworczosci, majac na uwadze fakt ze nie jest to wersja finalna. a wpisy przykladowe to "pomoc" dla mniej doswiadczonych w bojach z symkiem MK, ktorzy na szczescie kumaja co nieco ;)
Tytuł: Jak nadpisać ten plik?
Wiadomość wysłana przez: Domino w 20 Czerwca 2004, 22:25:35
Nie kumam o co z tym chodzi....
Tytuł: Wagony Bdmnu InterCity
Wiadomość wysłana przez: Inter City w 20 Czerwca 2004, 22:35:51
Ale konkretnie to czego nie kumasz ?
Tytuł: Wagony Bdmnu InterCity
Wiadomość wysłana przez: Domino w 20 Czerwca 2004, 23:57:58
Co to znaczy NADPISAĆ plik????Czyli, że co mam z nim zrobić?Weź mi ktoś napisz bo ja sam ( biedny :D) nigdy do tego chyba nie dojde...to nie na mój rozum to wszystko ;)
Tytuł: Wagony Bdmnu InterCity
Wiadomość wysłana przez: Domino w 21 Czerwca 2004, 01:24:00
A już najlepsze jest to , że dostałem powiadomienie o PRYWATNEJ WIADOMOŚĆi - wchodze na swoje konto a tam pustka --> nic nie ma.......i gdzie tu jest sprawiedliwość?????
Tytuł: Wagony Bdmnu InterCity
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 21 Czerwca 2004, 14:15:30
Cytat: "Domino"
A już najlepsze jest to , że dostałem powiadomienie o PRYWATNEJ WIADOMOŚĆi - wchodze na swoje konto a tam pustka --> nic nie ma.......i gdzie tu jest sprawiedliwość?????


Tak siędzieje jeśli ktoś ci wyśle wiadomość a potem się rozmyśli i ją skasuje za nim ją odczytasz.

 ;)
Tytuł: Wagony Bdmnu InterCity
Wiadomość wysłana przez: Domino w 21 Czerwca 2004, 14:21:59
Oooooo....no to bomba....
Tytuł: Wagony Bdmnu InterCity
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 21 Czerwca 2004, 14:27:02
Głowa do góry :)
Tytuł: Wagony Bdmnu InterCity
Wiadomość wysłana przez: pROSiAczek w 03 Lipca 2004, 20:17:18
dzisiaj mialem caly dzien wolny, ktory poswiecilem na nauke 3dsmaxa. moge sie przyznac ze z pomoca lekcji pita zalapalem podstawy tworzenia modeli, a tworzenie scenerii przy jego pomocy jest dziecinnie proste (jesli chodzi o tory i pliki .inc - w porownaniu z excelem ;D ). mam nadzieje ze uda mi sie dokonczyc juz w 3dsmaxie brakujace ogniwa traski dla IC przy okazji kilka realistycznych modeli (m.in. z Elbląga,Poznania,Gorzowa,Warszawy), moze skusze sie na stworzenie jakiejs traski, graficznie przewyzszajacej te ktora koncze. zyczcie mi wolnego czasu i powodzenia
Tytuł: Wagony Bdmnu InterCity
Wiadomość wysłana przez: maciek_1988 w 04 Lipca 2004, 19:01:12
zycze ci wolnego czasu i powodzenia :P
Tytuł: Wagony Bdmnu InterCity
Wiadomość wysłana przez: FLOYD w 04 Lipca 2004, 19:46:28
Ma ktoś jakiegoś linka by móc ściągnąć 3dsmaxa ????
Tytuł: Wagony Bdmnu InterCity
Wiadomość wysłana przez: ShaXbee w 04 Lipca 2004, 23:02:48
Sprawdź na http://3dsmax.ag.bocznica.org
Tytuł: Wagony Bdmnu InterCity
Wiadomość wysłana przez: FLOYD w 05 Lipca 2004, 15:09:55
HaHa
Tytuł: Wagony Bdmnu InterCity
Wiadomość wysłana przez: Marcin Czapnik (Techniks) w 14 Lipca 2004, 23:28:00
Wagony niezłe, tylko, że szyby w drzwiach powinny mieć dolną krawędź na takiej wysokości jak inne szyby w wagonie. W pliku tekstury tak jest, ale w symku już nie. Tutaj (http://www.techniks.republika.pl/Adu.rar) umieściłem poprawione tekstury wagonów w nowym malowaniu. Mam nadzieję, że autor nie obrazi się za umieszczenie tekstur na swoim koncie.
P.S. Wagony w starych barwach, w Maszynie wydają się brązowe...
Tytuł: Wagony Bdmnu InterCity
Wiadomość wysłana przez: pROSiAczek w 18 Lipca 2004, 19:27:11
powyzej prosilem o niezbedne zmiany chetnych do ich dokonania. od samego poczatku zalozylem sobie ze te szyby wyrownam, ale jakos nei bylo okazji to zmodyfikowania tej niedorobki. zreszta mam nadzieje ze jeszcze kilka teksturek wykonam, jesli chcesz to moge sie nimi podzielic w celu dokonania niezbednych (w kazdym ludzkim tworze) poprawek. mam nadzieje ze uda mi sie jutro fotnac w krzyzu sypialny albo P307 do Bratyslawy podczas oczekiwania na osobowy Krzyz-Poznan. jak bede mial cos to sie "pochwale"
Tytuł: Wagony Bdmnu InterCity
Wiadomość wysłana przez: pROSiAczek w 29 Lipca 2004, 19:09:39
dzis wzialem sie za stworzenie teksturek do BWE (1klasa bezprzedzialowy, 2 klasa bezprzedzialowy i przedzialowy oraz restauracyjny). Do tej pory udalo mi sie wykonac (nie dopracowany tyl i dach) 2 klase bezprzedzialowa :) ponizej zamieszczam screen (przy okazji zobaczycie kawalek mojej traski)...

(http://www.fiat126el.gower.pl/bwe.jpg)
Tytuł: Wagony Bdmnu InterCity
Wiadomość wysłana przez: uetam w 29 Lipca 2004, 21:19:21
No klasa:)
Tytuł: Wagony Bdmnu InterCity
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 30 Lipca 2004, 11:24:54
Cytat: "pROSiAczek"
dzis wzialem sie za stworzenie teksturek do BWE (1klasa bezprzedzialowy, 2 klasa bezprzedzialowy i przedzialowy oraz restauracyjny). Do tej pory udalo mi sie wykonac (nie dopracowany tyl i dach) 2 klase bezprzedzialowa :) ponizej zamieszczam screen (przy okazji zobaczycie kawalek mojej traski)...



Pierwsza dokładna teksturka <brawo> ;)

P.S. Kiedy bedą skończone wagony ?
Tytuł: Wagony Bdmnu InterCity
Wiadomość wysłana przez: uetam w 30 Lipca 2004, 13:14:43
Nie tyle dokładna co w dużej rozdziałce:)
Tytuł: Wagony Bdmnu InterCity
Wiadomość wysłana przez: uetam w 30 Lipca 2004, 13:15:22
Jest w dużej rozdzielczości:) Napewno w większej niż oryginał:)
Tytuł: Wagony Bdmnu InterCity
Wiadomość wysłana przez: Kozi w 30 Lipca 2004, 14:43:19
dla mnie bomba :D
Tytuł: Wagony Bdmnu InterCity
Wiadomość wysłana przez: pROSiAczek w 30 Lipca 2004, 19:33:37
jasne ze w zwiekszonej rozdzielczosci :) std to 1024 ja dalem na 2048 w celu zwiekszenia realizmu tekstury. teraz przynajmniej nie raza bezczelnie widoczne piksele. jezeli o dokladnosc to dokladniejszej sie nie da bo jest zrobiona z orginalu na 5,3mpx. oczywiscie jesli chodzi o to ze nie ten model czy inne wozki, to owszem zgadzam sie ze jest mnowstwo niescislosci :( (np. inny kolor dolnej czesci wagonu, co da sie zmienic w t3d) jednakze nie zamierzam czekac az ktos (bo niestety nie ja - zawsze ten sam powod - brak czasu wolnego) zrobi model wagonu BWE zeby go mozna bylo oteksturowac. tak wiec przymykajac oko na pewne niescislosci bede kontynuowal prace na Z1. Niestety odpowiadajac na pytanie o termin odpowiem dyplomatycznie: jak tylko zdolam miec tyle czasu ile potrzeba na ich dokonczenie to od razu zapodam linka i zrobie upload
Tytuł: Wagony Bdmnu InterCity
Wiadomość wysłana przez: Maciek-34120 w 30 Lipca 2004, 20:59:39
No no no - ladne cacko...
Tytuł: Wagony Bdmnu InterCity
Wiadomość wysłana przez: Tetryk w 31 Lipca 2004, 09:02:12
Wygląda wyśmienicie:D
Tytuł: Wagony Bdmnu InterCity
Wiadomość wysłana przez: Winger w 31 Lipca 2004, 14:52:51
Generalnie przy teksturach 2048x512 nie widze tego ze wzgledu na wydajnosc.
Ale jest jeden sposob na to.
Jak wiadomo, chodzi o dokladnosc oznaczen. Wiec trzeba zrobic teksture np. 512x512, w gornej czesci tekstura boku, w dolnej dokladni widoczne, wieksze oznaczenia. Wystarczy zmapowac bok pudla caloscia, a potem w miejscach gdzie sa oznaczenia nalozyc kawalki tekstury zawierajace te wlasnie szczegoly...
Troche zakrecone, ale sadze ze da sie to zrozumiec :-)
Ja sam nie wiem w jaki sposob to konkretnie robic w 3dsmaxie, ale sadze ze Bart nam to bez problemu wytlumaczy, jak to mapowac itp :-)
Tytuł: Wagony Bdmnu InterCity
Wiadomość wysłana przez: Bart w 31 Lipca 2004, 22:21:22
Winger ma tu racje. Też miałem taki pomysł i stąd na nowych siódemkach bez problemu przeczytamy z którego jest zakładu taboru i kiedy była rewizja, będzie też dokładniejszy numer boczny i takie tam szczegóły. Można to zrobić nakładając PLANE na bok (nie polecane ale skuteczne) lub wyciąć w boku pudła kwadracik i tam nałożyć oznaczenie.

Co do tekstur to w porozumieniu z McZapkie ustaliliśmy największy rozmiar tekstury (oficjalnej) 512x512 co oczywiście nie jest przeszkodą dania czterokrotnie większych, ale to już tylko prywatnie dla siebie (na niekrórych kartach takie nie są obsługiwane nawet).

Co do samych wagonów pasażerskich to są one do zrobienia. Sam OlO mi "kazał" (są zbyt płaskie na dachu). Jednak brakuje mi wszelkich planów wagonów pasażerskich. Bonanze by się zrobiło.... :)
Tytuł: Wagony Bdmnu InterCity
Wiadomość wysłana przez: pROSiAczek w 04 Sierpnia 2004, 23:45:11
zgadzam sie co do wydajnosci ze teksturki 2048x512 ze wzgledu na swoja wielkosc (jedyne 3mb) raczej odpadaja do stosowania powszechnie w symku. jednak jesli chodzi o oznaczenia to w moim mniemaniu rowniez okna w wagonach powinny byc zrobione ta technika (co znowu biorac pod uwage wydajnosc - mocno ogranicza zastosowanie), poniewaz w moim odczuciu wspaniale czytelne oznaczenia wagonow na rozmytym tle wagonu moga wygladac gorzej niz obecne wagony (bez ujmy obecnym teksturom) szczegolnie jesli zmniejszamy rozmiar tekstury z obenych 1024x256 do 512(max?!)x128