- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: Tomnord15 w 26 Maja 2010, 13:12:05
-
Witam.Chciałem przerobić pewien model lokomotywy ze starszej paczki tak,żeby działał w PC2009.Próbowałem konwertera Mariusza i programu Nconvert,ale po konwersji pliki są za małe i nie da się ich otworzyć.Próbowałem tez Gimpem z wtyczką dds.Ale po przerobieniu modelu wszystkie tekstury są białe.Czy trzeba przerabiać też plik tex?I czy może byc to wina konwersji w gimpie lub pliku textures?Proszę o wskazówki jak to zrobić.W załączeniu log z ładowania modelu do symka i wpis textures.
-
Jak zapisujesz (ale "zapisz jako") w DDS w Gimpie, to wyskakuje okienko "save as DDS".
I tam dajesz:
Compression: BC3 / DTX5
i NIE zaznaczasz "Generate Mipmaps"
Ja tak każdą teksturę zapisuję i działa, jak natura chciała.
-
Próbuje tak robic ale pojawia sie komunikat-DDS: Cannot compress images whose dimensions are not multiples of 4.
Saved image will not be compressed.Czy może trzeba zaznaczyć jeszcze jakąś opcję przy zapisywaniu?Np. format RGB8?I jeszcze jedno.W gimpie obracam teksturę o 180 stopni ale po tym jej rozdzielczość zwiększa się o jakieś 1-3 piksele.Czy to może mieć wpływ na wyświetlanie i czy w takim przypadku dokonać skalowania do pierwotnej rozdzielczości?
-
Plik TEXTURES.TXT jest zrobiony błędnie. Zaznaczone na niebiesko fragmenty powinny być identyczne i zapisane z uwzględnieniem wielkości liter.
!=e,ET22-2000
201EM-2009.DDS=201EM,201Em_V2
Tak jak powyżej, ET22-2000 będzie stanowiło oddzielną kategorię w lokomotywach elektrycznych (będzie osobno od ET22). W linijce z nazwą tekstury, kolejne po znaku równości, oddzielone przecinkiem nazwy oznaczają:
- nazwę modelu (jak MMD i CHK),
- nazwę obrazka mini kategorii - nazwa ta musi być wymieniona w linijce z wykrzyknikiem,
- ewentualnie nazwę obrazka mini specyficznego dla danej tekstury lub egzemplarza (np. malowanie).
-
No mozna sie bylo spodziewac, ze chodzi o ET22-2009…
-
No mozna sie bylo spodziewac, ze chodzi o ET22-2009…
Robię to tylko z ciekawości i dlatego,że chciałbym nauczyć się przerabiania tekstur.Ten plik zostanie tylko w moim komputerze.Zapewniam.
-
Rób sobie z tym co chcesz. Chodzi tylko o to, że nie było to wydane na forum i nie pomagamy przy błędach czegoś, czego tu nie ma. Z resztą, do PC możesz wgrać wersję z teksturami tga, bmp i też będzie działać.
Co do dds, to tekstur nie obracasz, a odbijasz w pionie i zapisujesz w dxt5, jak wyżej jest już napisane. Długość boku tekstury musi być bezwzględnie potęgą liczby 2 (np. 256 x 256, 512 x 2048, itd.).
-
Z resztą, do PC możesz wgrać wersję z teksturami tga, bmp i też będzie działać.
Racja, będzie działać, z tą różnicą że niektóre tekstury w bmp mogą się nie wyświetlać (np. woltomierze).
Osobiście używam do takich celów Dds converter'a 2. Konwertuję z tga (z bmp nie da rady) do dds, i później otwieram modele za pomocą notatnika, naciskam Ctrl+h i :
- w pole wyszukaj wpisuję .bmp bądź .tga
- w pole zamień na wpisuję .dds
- zamieniam i zapisuję
-
...niektóre tekstury w bmp mogą się nie wyświetlać (np. woltomierze)...
Bo trzeba dopisać rozszerzenie tekstury w pliku t3d.
-
Dziękuję wszystkim za pomoc.Wszystko działa jak należy.Proszę o zamknięcie tematu.