- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: hunter w 13 Maja 2010, 23:55:34

Tytuł: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: hunter w 13 Maja 2010, 23:55:34
Dlugo sie zastanawialem, czy napisac w ogole ten temat, no ale skoro juz zaczalem...

Projekt zostal rozpoczety na poczatku 2008 roku. Mial to byc taki test na wydajnosc mojego PC w Maszynie, ale poszlo to troche dalej. Test zostal ukonczony z powodzeniem, a posiadajac troche wolnego czasu wygospodarowalem go, by pociagnac scenerie dalej.

Obecnie projekt dzieli sie na dwie czesci - krotsza i dluzsza. Krotsza czesc to 15kilometrowy odcinek w klimacie magistralnym - szlakowa 120/140, SBL, (...) [Rochowice Glowne-Rochowice Szczytniki]. Dluzsza czesc na stan dzisiejszy to 30kilometrowy odcinek w stylu linii 271 [Rochowice Glowne-Oborniki-???] - troche ograniczen, itp itd. Nie mam pojecia, jak dluga bedzie sceneria - w glowie siedzi baardzo duzo pomyslow, lecz glownym hamulcem rozwijania projektu jest brak czasu.

Dolaczam do postu zalacznik pokazujacy stan obecny projektu.

Legenda mapki:

Prosze nie zadawac pytan zarowno tutaj o tresci "kiedy wyjdzie sceneria", "czy mozna wyslac scenerie", itp. jak i na priv. Odpowiednie wiadomosci zostana zgloszone administratorom/moderatorom, a nadawca zostanie odpowiednio nagrodzony. Naprawde nie mam pojecia, kiedy projekt zostanie skonczony. Jesli zostanie porzucony (zawsze trzeba uwzglednic taka opcje) - na pewno wyjdzie to, co zostalo zrobione.

Prawdopodobnie jutro (albo pojutrze) ukaze sie troche screenow z prac. Obecne efekty mozna rowniez zobaczyc na dostepnych juz filmikach:
(Rochowice Szczytniki-Rochowice Ziemiecin)
(Rochowice Gottwald-Rochowice Glowne)
(Wjazd na stacje Rochowice Glowne od strony zachodniej)

Pozdrawiam.


   « Dodano: 17 Maja 2010, 11:15:42 »
Z opoznieniem podaje screeny:
http://www.kolej.banda.pl/pub/rochowice/ - link zewnetrzny z powodu ilosci plikow.
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: hunter w 29 Stycznia 2011, 20:41:33
Prace nad projektem nie stanely! Dolaczam mapke pokazujaca stan na dzisiaj - lacznie mamy 55km wlasciwego szlaku i ok. 15km pobocznego. Do tego dorzucam tasme z jazdy.

Do legendy dochodza 3 nowe skroty:

Wkrotce dolacze jakis filmik i screeny.
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: Mihau w 30 Stycznia 2011, 09:13:37
Podoba mi się szczególnie te depo wagonowe:) można by zrobić misje stonką(tudzież SP42) wyciągając składy w perony jest chyba 9 krawędzi peronowych więc można by przynajmniej 10 składów wyciągnąć. Potem może jeszcze jakieś formowanie składu na depo. Wiele ciekawych kombinacji:)
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: matfre96 w 30 Stycznia 2011, 09:37:57
Depo jest fajne, ale to pikuś w porównaniu z halą dworca.
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: jageer w 30 Stycznia 2011, 10:08:32
Potem może jeszcze jakieś formowanie składu na depo. Wiele ciekawych kombinacji:)

Łączenie dwóch składów w jeden na peronach itp itd ;) Coś czuję, że trzeba będzie zrobić upgrade komputera :D
Możesz zdradzić jak obecnie wygląda FPS i na jakim sprzęcie?
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: maacius w 30 Stycznia 2011, 10:40:01
FPSy masz przecież podane na screenach :P
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: hunter w 30 Stycznia 2011, 11:17:47
Nie jest tak tragicznie, na Athlonie XP 2800+ i GF FX 5200 na glownej stacji wyciagam ok. 3-5fps, na szlaku 20-25, a na Athlonie 64 5000+ z GF 9500GT na stacji ok. 15-20fps.
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 30 Stycznia 2011, 11:25:02
na Athlonie 64 5000+ z GF 9500GT na stacji ok. 15-20fps.
No to nie jest źle :) A ile na szlaku masz FPS na tym kompie? Podobnie tak jak na tym pierwszym, czy jednak jest jakaś różnica?
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: hunter w 30 Stycznia 2011, 11:27:40
Na screenach masz w lewym gornym rogu - tak srednio 30, ok. 50 max.
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 30 Stycznia 2011, 11:34:22
Na screenach masz w lewym gornym rogu - tak srednio 30, ok. 50 max.
No tak, moje niedopatrzenie. Dzięki ;) To nie jest źle ;]
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: jageer w 30 Stycznia 2011, 12:37:37
Hunter coś ma magicznego w swoich trasach :D Pierwszy kontakt z maszyną i od razu spośród kilku najbardziej spodobała mi się linia546, a ta trasa.. Już wiem, że będę ją długo męczył, jeżeli wyjdzie :D Ta hala peronowa, to jest to....
Z FPSem nie jest aż tak źle.

PS. Żeby dodać klimatu dostaw TOI-TOI przy strażnicach przejazdowych :D
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: zbyszek300 w 30 Stycznia 2011, 13:17:49
Cytuj
PS. Żeby dodać klimatu dostaw TOI-TOI przy strażnicach przejazdowych :D
Jeszcze żeby był realizm  można dodać ludzi na peronach i lampy nocne.
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: hunter w 30 Stycznia 2011, 13:19:14
Beda lampy i ludzie na peronach, spokojnie. Jeszcze duzo rzeczy do zrobienia.
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: Benek w 30 Stycznia 2011, 13:27:50
Hunter, a jaki masz FPS na L61 i Drawinowie na tych kompach które wymieniłeś?
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: hunter w 30 Stycznia 2011, 20:26:28
Drawinowa nie mam na 64, na 2800+ nie odpalalem. Na linii 61 na 5000+ jest w miare wysoki, choc w Stradomiu potrafi spasc do 15-20, na 2800+ do okolo 20-25fps.
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: Exe w 01 Lutego 2011, 20:33:47
A ja mam takie pytanie z innej beczki. Czy będzie możliwość prowadzenia na tej trasie jakiegoś osobowego? Bardzo lubię na długich traskach sobie kibelkiem pośmigać, dlatego się pytam :)
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 01 Lutego 2011, 22:06:25
Chodzi Ci o częste zatrzymywanie na przystankach, czy jazdę EN57 "itself"? Bo jeżeli to drugie, to przecież podmienisz skład w starterze, i wio...
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 02 Lutego 2011, 02:58:10
Bardzo lubię na długich traskach sobie kibelkiem pośmigać dlatego się pytam. :)

To raczej nie jest długa "traska".
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: Niebugoclaw w 02 Lutego 2011, 14:53:27
To raczej nie jest długa "traska".
55km dopracowanej (moim zdaniem) trasy to całkiem niezły wynik jak na MaSzynowe standardy ;)
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: Krzystek60 w 02 Lutego 2011, 15:26:44
Do tego osobowy z rozkładową 80 i wszystkie przystanki i potem powrót, to już scenariusz fajny.

Wydzieliłem niepotrzebny OT. Proszę się trzymać wątku i nie zaśmiecać tutaj koledze.
Rozi
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: hunter w 15 Kwietnia 2011, 16:02:20
– filmik z ostatnich prac.
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: hunter w 10 Marca 2012, 13:13:13
Prace nad sceneria znow ruszyly... ;) Obecny etap to dostosowanie scenerii do Paczki Calosciowej, wymiana zieleni, poprawki w rozmieszczeniu budynkow oraz dopracowanie szczegolow. W planach wymiana sieci trakcyjnej (o ile pojawi sie nowa), stworzenie ok. 30-40km szlaku wraz z wieksza stacja wezlowa.
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: Husarz w 10 Marca 2012, 13:34:42
Pięknie. Cieszę się, że prace ruszyły :) Ten tor po prawej, aż prosi się o przejazd gagarinem.
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: Niebugoclaw w 10 Marca 2012, 13:44:47
Ten tor po prawej, aż prosi się o przejazd gagarinem.
OIDP to są tory boczne tej stacji ;)
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: szogun w 10 Marca 2012, 13:52:32
Rozumiem że trawa będzie w osobnym include do wyremowania w razie "wu"?
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: Benek w 10 Marca 2012, 13:54:36
Narzędziem M. będziesz w stanie to zrobić samemu. Dobrze w sumie, że wspomniałeś. Na MOP-ie też będzie trzeba o tym pomyśleć.
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: hunter w 10 Marca 2012, 15:07:38
OIDP to są tory boczne tej stacji ;)
Dobrze pamietasz.

Rozumiem że trawa będzie w osobnym include do wyremowania w razie "wu"?
Tak, jest w osobnym include ;)
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 14 Marca 2012, 14:37:09
@hunter mógłbyś podać jaki obecnie osiągasz FPS tak porównawczo z tym co było wcześniej?
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: hunter w 14 Marca 2012, 15:01:24
Okolo 20-30 fps.
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: sektor 77 w 15 Marca 2012, 16:48:47
Do tematu: Sceneria zapowiada się rewelacyjnie, więc służę pomocą we wszelakich nagraniach własnych produkcji - oczywiście jeżeli jest taka potrzeba. Wiem, że jest potrzeba dialogów radiowych po śląsku i w tym kierunku mogę pomóc poprzez zrobienie własnych nagrań i obróbki dźwięku, jednak żadnych nagrań realnych podczas pracy maszynisty lub dyżurnego ruchu nie posiadam. No...ale dlaczego nie można by stworzyć takich dialogów. Nie narzucam się - jedynie proponuję.

Zamykam.
adsim
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: Tomaszek_Łódź w 16 Marca 2012, 05:24:44
Również się dołączam do @Sektora, tylko z tą gwarą śląską będzie gorzej, ale może człowiek się nauczy.
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 16 Marca 2012, 11:27:52
Tym bym się zbytnio nie przejmował bo raczej aż tak tego na radiu nie słychać. Większą uwagę przywiązałbym do oddania klimatu ruchowego Śląska. W skrócie chodzi o to, że dyżurny rzadko się odzywa a jak już się odezwie to z łaską ;). Albo pytania prowadzących ruch "mechaniku jakie hasło?", "jaki numer zgody?", "po co przyjechałeś?",…
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: Tomaszek_Łódź w 16 Marca 2012, 11:42:42
W takim razie razem z @Sektorem czekamy na komplet stenogramów do scenerii. Tylko jeśli mogę Was prosić, jeśli będziecie wysyłać te dialogi to na PW. Jeszcze jedno: jeśli ktoś może nagrać tzw "dżingle" pojawiające sie na początku zapowiedzi stacyjnych to rownież poproszę. Im więcej tym lepiej.
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 16 Marca 2012, 15:45:25
Albo pytania prowadzących ruch "mechaniku jakie hasło?", "jaki numer zgody?", "po co przyjechałeś?",…
I wieczne problemy ze stójkami, z pozamykanymi bokami etc. ;)
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: hunter w 16 Marca 2012, 22:30:10
Trasa miala byc (jest nadal) jakby odwzorowaniem trasy Wroclaw-Poznan, wiec gwara slaska odpada ;) Spokojnie, dopoki nie zostanie ukonczone otoczenie, nie mysle o jakichkolwiek misjach ;) Marzy mi sie kilkugodzinna misja na wagonowce, z wykonaniem tego moze juz byc problem.. jestem zbyt slaby w te klocki, raczej sie tego nie podejme, choc pomarzyc zawsze mozna ;)
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: Domio w 19 Marca 2012, 22:31:07
Mieszkam przy lini 271 w Obornikach Śląskich jeżeli potrzeba jakiś zdjęć to służę pomocą :)
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 19 Marca 2012, 22:32:51
Zdjęcia są potrzebne zawsze. http://eu07.pl/forum/index.php/topic,7953.0.html oraz http://eu07.pl/forum/index.php/topic,17369.0.html .
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: hunter w 25 Maja 2012, 16:44:16
Coby narobic smaka i by nikt nie mogl zarzucic, ze nic nie robie, podrzucam kilka screenow.. ;)
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: Benek w 25 Maja 2012, 17:43:44
Koniecznie trzeba zwiększyć rozmiar helpera od słupów.
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: mk1992 w 25 Maja 2012, 20:57:02
@Benek, możesz rozwinąć myśl?
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: Benek w 26 Maja 2012, 00:51:08
Pewnie. Na jednym ze screenów widać jak na krzywej przejściowej słupy wchodzą w skrajnie. Bierze się to stąd, że flex w maxie nie odzwierciedla dokładnie położenia toru w MaSzynie. To raz, a dwa to to, że helpery mają mały rozmiar. Chodzi o to, że wstawiając obiekt punktowy przy torach posiłkujesz się helperem (kwadratem), którego rozmiar ustala odległość tego obiektu np. od toru. Jak helper jest za mały, to obiekt wejdzie w skrajnie, bo tor w maxie jest przedstawiony za pomocą linii prostej, która jest środkową toru.
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: szczawik w 26 Maja 2012, 09:36:15
Rozmiar helpera słupa nie ma tu nic do rzeczy, sieci nie kładzie się wstawiając pojedynczo słupy jako .inc wg ,,kwadracika". To środek helpera ma być w punkcie styku z siecią trakcyjną.:)
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 26 Maja 2012, 09:37:34
Nie mówiąc o tym, że przy sieci generalnie nie ma helperów, bo includy słupów robią się wpisem w trakcji przy zygzakowaniu. A przecież nie od dziś wiadomo, że stara trakcja jest niewymiarowa...
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: ISDR w 26 Maja 2012, 10:32:36
Bierze się to stąd, że flex w maxie nie odzwierciedla dokładnie położenia toru w MaSzynie.
Prawda to jest? Coś mi się wydaje, że to niemożliwe.
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: Benek w 26 Maja 2012, 10:35:44
Tak, zawsze mam problem z słupkami hekto przy flexie.
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: szczawik w 26 Maja 2012, 10:50:39
Jaki duży stopień odchylenia masz na myśli? Wg mnie nie ma żadnego, chyba że jest tak mały.
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: Benek w 26 Maja 2012, 11:11:36
Ostatnie to słupek wstawiony na prostym odcinku, analogicznie jak 57,7.
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 26 Maja 2012, 15:48:05
Pewnie. Na jednym ze screenów widać jak na krzywej przejściowej słupy wchodzą w skrajnie. Bierze się to stąd, że flex w maxie nie odzwierciedla dokładnie położenia toru w MaSzynie. To raz, a dwa to to, że helpery mają mały rozmiar. Chodzi o to, że wstawiając obiekt punktowy przy torach posiłkujesz się helperem (kwadratem), którego rozmiar ustala odległość tego obiektu np. od toru. Jak helper jest za mały, to obiekt wejdzie w skrajnie, bo tor w maxie jest przedstawiony za pomocą linii prostej, która jest środkową toru.
Dołożę kilka słów od siebie. Stawiając trakcję bez udziału 3DSa, również słupy wchodzą w skrajnię. Wstawiając druty przede wszystkim pilnujesz, aby wisiały w odpowiednim miejscu nad torem. Do linki i drutu jezdnego dowiązany jest wysięgnik, a do wysięgnika dopiero słup. Niewymiarowe wysięgniki, także ich ograniczona ilość, powoduje że wybierając odpowiednie miejsce powieszenie drutu jezdnego nad torem, nie masz żadnego wpływu gdzie ustawi się słup. Rozumiesz? Pół Quarka okablowałem w notatniku i jest tak, jak pozwalają dzisiejsze modele. Helpery przydatne są, w stawianiu latarni, które z pomocą 3DSa dodałem do Quarka noc.

  Dodano: 26 Maja 2012, 15:53:47

PS. http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=15450.0;attach=48639;image (http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=15450.0;attach=48639;image) z okna loka widać słup bramki (ten po prawej), wchodzi  zbyt blisko w torowisko odchodzące w prawo. Przedłużyłbym bramkę nad wszystkie 4 tory. Gdzieś jeszcze widziałem jakieś wskaźniki ukryte za betonowymi słupami trakcji.
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: P.J. w 26 Maja 2012, 17:13:57
Na ostatnim screenie ( być może się mylę) widać jak tor tworzy załom wklęsły. Przydałoby się  wstawić wstawki o stopniowo zmienianym pochyleniu. Pozwoliłoby to na bardziej zaokrąglane przejście z pochylenia na tor poziomy.
Efekt finalny jak układałem z pochyleniem tory przedstawiam na poniższych screenach. Mam nadzieję, że w miarę widać. Jeden tor znajduje się w pozycji o pochyleniu 0 promila a drugi zaczyna "wspinać się" na nasyp.
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: mk1992 w 26 Maja 2012, 19:59:10
Cytuj
PS. http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=15450.0;attach=48639;image z okna loka widać słup bramki (ten po prawej), wchodzi  zbyt blisko w torowisko odchodzące w prawo. Przedłużyłbym bramkę nad wszystkie 4 tory. Gdzieś jeszcze widziałem jakieś wskaźniki ukryte za betonowymi słupami trakcji.

Albo przesunąć bramkę tak, aby słup był w międzytorzu (skrajnia zostanie zachowana), a zamiast wysięgnika l+zwis1d-3k wstawiłbym -l]-3k.

Swoją drogą poruszyliście Panowie bardzo ciekawą i niezmiernie ważną dla rozwoju symulatora sprawę - zbyt mała ilość wysięgników w symulatorze. Kto się bawi w tworzenie scenerii ten wie, że czasem trzeba się nieźle napocić, aby poprawnie rozwiesić sieć trakcyjną tak, aby był zachowany realizm. A wiele modeli zwisów, które nie istnieją, mogłyby na prawdę ogromnie ułatwić sprawę trasopisarzom, ot np. taki wysięgnik: http://www.transportszynowy.pl/kolkrzyzpol12.html czy taki: http://www.kolej.one.pl/index.php?dzial=stacje&id=1100&okno=galeria&&photoid=14158 (trzeci wysięgnik na bramce na pierwszym planie).
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 26 Maja 2012, 20:27:00
Mogę podesłać sporo zdjęć na wysięgniki i bramki, fotki zrobiłem między stacją Łódź Widzew i Bedoń po modernizacji odcinka.
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 26 Maja 2012, 20:42:48
Ej, @pekap niedawno się zobligował coś do bugs wrzucić w najbliższym czasie. Więc w sprawie sieci już się nie gorączkujcie.
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: jageer w 27 Maja 2012, 20:42:06
Na ostatnim screenie ( być może się mylę) widać jak tor tworzy załom wklęsły. Przydałoby się  wstawić wstawki o stopniowo zmienianym pochyleniu. Pozwoliłoby to na bardziej zaokrąglane przejście z pochylenia na tor poziomy.
Efekt finalny jak układałem z pochyleniem tory przedstawiam na poniższych screenach. Mam nadzieję, że w miarę widać. Jeden tor znajduje się w pozycji o pochyleniu 0 promila a drugi zaczyna "wspinać się" na nasyp.

Kolego, a gdzie biegnie taka mega ilość pędni?
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: P.J. w 29 Maja 2012, 18:01:14
Cytuj
Kolego, a gdzie biegnie taka mega ilość pędni?

Faktem jest, że jest tam tych drucików za dużo - ale to tylko dekoracja. Wykorzystałem tylko to co mi zaoferowały dostępne modele w maszynie przy tworzeniu scenerii.
A mi chodzi o ten załom wklęsły toru, który jednak ma wpływ na charakterystykę jazdy wstawionego modelu i jego fizykę.

Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: firleju w 29 Maja 2012, 22:29:30
Załom profilu pionowego tworzy się jako łuk. Opcja jest dostępna od samego początku MaSzyny, gdyż każdy tor jest krzywą beziera. Jeśli używasz skryptów 3ds to opcja do tworzenia takich łuków jest od 2008 roku. Jeśli ręcznie to wystarczy policzyć sobie parametry jak dla każdego innego łuku będącego krzywą beziera (promienie zaczynają się od 5000 [m]) tylko w innym układzie współrzędnych.
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: WRCK w 30 Maja 2012, 15:34:57
Czemu używasz tej starej, brzydkiej podsypki torów? Wogóle nie pasuje do otoczenia..
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 30 Maja 2012, 15:44:50
Bo to nie koncert życzeń. Nie podoba się zrób lepsze proste.
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 30 Maja 2012, 15:49:46
Czemu używasz tej starej, brzydkiej podsypki torów? Wogóle nie pasuje do otoczenia..
Subiektywne odczucie gdyż...
Bo to nie koncert życzeń. Nie podoba się zrób lepsze proste.
...o gustach się nie dyskutuje.
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: hunter w 04 Lipca 2012, 21:08:11
http://youtu.be/lU49onmd3dE - filmik z ostatnich prac ;)
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: SilenS w 04 Lipca 2012, 21:25:33
No to czekamy na wydanie bo aż ślinka cieknie :D
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: inoworclawpkp w 04 Lipca 2012, 21:41:03
@ SilenS
Jeszcze trochę czasu potrwa zanim będzie wydana:)
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: Mihau w 06 Lipca 2012, 13:10:10
Koledzy z dwóch ostatnich postów: spamujcie dalej...
@hunterq zapodasz screena z rainsted jak wyglada cala sceneria? Pamietam jak jeszcze kilka lat temu(chyba) w bugs lezal odcinek rochowice glowne i 2 najblizsze przystanki chyba. W porownaniu do teraz wyglada to świetnie :)
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: AIR w 06 Lipca 2012, 13:49:44
Przydaly by sie scenariusze z duza iloscia mijanek, bo tak jakos pusto na tych torach.
Byl by taki przelom nie tylko w jakosci scenerii, ale i bogactwa AI w scenariuszach...czego bardzo brakuje.
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: Charlie89 w 06 Lipca 2012, 19:17:53
^^^ Tylko trzeba do tego odpowiedniej infrastruktury ;) Scenariusz towarem przed którym jedzie osobówka, mijanki na szlaku 1 torowym czy poprostu intesywny ruch na stacjach - co z tego że na szlaku mijają nas pociągi skoro na stacjach pusto, to by urealniło rozgrywkę.

PS. Tak wiem, sam nie robię a się wymądrzam, to tylko luźna propozycja ;)
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: pioko17 w 07 Lipca 2012, 14:00:04
A ja mam taką głupią może dla niektórych uwagę do autora. :P Nie spotkałem się nigdy, aby w Polsce dzielnicom miast nadawano niemieckie nazwy. Owszem, zdarzają się spolszczone wersje, ale nie takie czysto niemieckie jak Gottwald. :P
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: Szociu w 07 Lipca 2012, 17:27:24
Zapraszamy na Śląsk. ;)
 http://kolej.one.pl/index.php?dzial=stacje&id=1371&okno=start
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: pioko17 w 07 Lipca 2012, 18:10:34
Ale Gottwald nie jest nazwą geograficzną, tylko nazwą kopalni, od której wzięła się nazwa stacji. A ja mówiłem o dzielnicach miast.
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 08 Lipca 2012, 17:33:51
A ja mam taką głupią może dla niektórych uwagę do autora. :P Nie spotkałem się nigdy, aby w Polsce dzielnicom miast nadawano niemieckie nazwy. Owszem, zdarzają się spolszczone wersje, ale nie takie czysto niemieckie jak Gottwald. :P
Poniewaz zostaly spolszczone po wojnie.
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: pioko17 w 08 Lipca 2012, 19:57:59
Poniewaz zostaly spolszczone po wojnie.

Ameryki nie odkryłeś. Zapraszam do dokładniejszej analizy mojego postu..
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: Niebugoclaw w 08 Lipca 2012, 22:48:18
A może po prostu w pobliżu stacji Gottwald jest jakaś kopalnia? ;) Dzielnica nie musi się tak nazywać.
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: hunter w 30 Lipca 2012, 21:13:32
Stacja w lesie... Lipnica.

  Dodano: 31 Lipca 2012, 18:27:11
- na zachete jeszcze filmik z wyjazdu z Obornik w strone Rochowic, zeby nie bylo, ze nic nie robie ;) Do tego jeszcze kilka skrinow. Moze do 2058 roku sie wyrobie, jak to jeden ze zdesperowanych komentatorow wyprognozowal termin wydania ;)
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: inoworclawpkp w 31 Lipca 2012, 20:29:27
Dużo jeszcze zostało trasy do zrobienia?
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: hunter w 31 Lipca 2012, 21:21:33
Duzo. Na razie zazieleniam tereny, szlaku nie modyfikowalem.
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: SKP w 31 Lipca 2012, 21:24:16
Na pierwszym screenie to jest las jako Plane czy tree.inc? Mógłbyś pokazać jak to wygląda z góry?


Już widzę, że to tree.inc. Ale jeśliś łaskaw, pokaż screena jak gęsto je zasadziłeś. To jest jeden gęsty rząd drzew wzdłuż toru czy kilka rzadszych rzędów?
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 31 Lipca 2012, 21:33:04
Tree.inc
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: Hadomik w 31 Lipca 2012, 21:38:35
@hunter, do tej wiaty mógłbyś wykorzystać moje zdjęcia z tego linku:  http://www.eu07.pl/userfiles/7482/foto-Infrastruktura.7z tam są zdjęcia zarówno podpory jak i pokrycia.
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: hunter w 31 Lipca 2012, 21:43:41
Już widzę, że to tree.inc. Ale jeśliś łaskaw, pokaż screena jak gęsto je zasadziłeś. To jest jeden gęsty rząd drzew wzdłuż toru czy kilka rzadszych rzędów?
Prosze bardzo ;)
@Hadomik, dziekuje za material ;)
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: SKP w 31 Lipca 2012, 21:50:52
Gęsto ;) Sadziłeś każde z osobna czy nowe skrypty mają "ficzery" dzięki którym można to zautomatyzować?

Pomysł z trawką jest naprawdę świetny. Niby płaski (i wydajny!) Plane, a prezentuje się znakomicie.
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: hunter w 31 Lipca 2012, 21:54:15
Wlasnie dzieki nowym skryptom idzie mi to jak po masle ;) Przy starych nigdy bym tego nie osiagnal, a jesli juz, to za milion lat.. Radzilem sobie wtedy zapisywaniem fragmentu do osobnego max, a nastepnie mergowaniem ;) Klonowanie odpadalo, bo zmienialo nazwy helperow. Do tego sadzac drzewka na jakims nasypie/wsniesieniu wszystkie trzeba bylo recznie przestawiac...
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: SKP w 31 Lipca 2012, 22:02:56
Burżuju 3DS-owy ;) W proletariatowym GMAKSie nie ma tak dobrze... Ja sobie z tym tak radzę, że eksportuję tylko świeżo wstawione drzewa, później je wszystkie zaznaczam, przesuwam i znów eksportuję.
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: BLAcKboY w 31 Lipca 2012, 22:14:22
Czy krzewy przy torach też wstawia się jakimś automatem? Czy można stawiać je bliżej siebie, tak żeby "iksy" lekko zachodziły na siebie? Wyglądałoby to mniej papierowo.
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: uetam w 08 Sierpnia 2012, 14:24:32
Szkoda, że słupy sieci trakcyjnej nadal stoją w skrajni :P
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: firleju w 08 Sierpnia 2012, 21:18:55
Zaprojektuj poprawne to nie będą stały.
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: matfre96 w 08 Sierpnia 2012, 21:37:34
Spokojnie. Generator wysięgników jest już w drodze :D
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: hunter w 14 Sierpnia 2012, 15:25:12
Na podgrzanie atmosfery jeszcze kilka screenow. ;)
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: mmaciek3905 w 14 Sierpnia 2012, 21:26:04
Proponowałbym na jakiejś bocznicy postawić kilka kibelków oraz może kilka nieużytków. Brakuje mi takiego miejsca na sceneriach gdzie mamy tzw. cmentarzysko. :)
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: inoworclawpkp w 14 Sierpnia 2012, 21:35:38
Ja bym proponował tak realniej tam gdzie nie ma trakcji to niebieskie kibelki jako odstawione a tam gdzie jest siec to tak 2,3 tory jednostki które czekają na zatrudnienie.
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: hunter w 15 Sierpnia 2012, 17:31:48
Wszystko juz jest dawno przemyslane, dwa tory pod drutem po prawej beda dla jednostek, reszta na sklady wagonowe.
W zalaczniku mijanka Peckowo po wymianie drzew.
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: mikol w 26 Sierpnia 2012, 19:25:21
Czy mógłbyś dać więcej screenów z tej hali w Rochowicach Głównych? Zarówno w środku jak i na zewnątrz. A czy da się zrobić takie napisy jak ma np. Wrocław Główny ma na górze tego zadaszenia?
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: hunter w 19 Grudnia 2012, 21:58:44
Hala wymaga solidnego remontu pod wzgledem wizualnym.

W zalaczniku ostatni screenshot - jade na nowo z drzewkami, tym razem z optymalizacja, od razu wymiana krzakow. Mniejszy naklad pracy, w dodatku wiekszy FPS. Tutaj (az) 21 klatek na Intel GMA 950 i Intel Core Duo T2400, przy otwartym 3ds maxie.
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: matfre96 w 19 Grudnia 2012, 22:33:23
Hoho. Grubo dość. Mógłbyś pokazać screeny z jakiejś stacji?
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: darekocur w 20 Grudnia 2012, 05:44:09
Długość trasy uległa zmianie czy według początkowych ustaleń odcinki 15 i 30km?
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: hunter w 20 Grudnia 2012, 13:52:35
15 i 55km, od lutego/marca 2011 do 2012 nic nie bylo przy trasie robione z braku czasu; pozniej do +/- sierpnia wstawialem nowe drzewa, ale FPS siadl. Teraz znow robie to na nowo, wiecej screenow bedzie, jak bedzie wiecej zrobione. Do wydania jeszcze baaardzo daleka droga, w planach mam jeszcze dolozyc troche kilometrow.
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 20 Grudnia 2012, 13:55:42
Poza scenerią należy też napisać sensowne i niebanalne scenariusze które również wymagają wiele pracy.
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: busid123 w 14 Stycznia 2013, 00:44:22
Nie żebym coś sugerował, ani żebym kogoś obrażał ale moim skromnym zdaniem robienie nowej scenerii przez 5 lat (a i tak dalej jest w robocie) to chyba trochę długi okres czasu.
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 14 Stycznia 2013, 00:51:53
Gdybyś zobaczył to byś zrozumiał. Twoje skromne zdanie zostanie porażone gdy Rochowice ujrzą światło dzienne.
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: Benek w 14 Stycznia 2013, 00:54:13
Nie żebym coś sugerował, ani żebym kogoś obrażał ale moim skromnym zdaniem robienie nowej scenerii przez 5 lat (a i tak dalej jest w robocie) to chyba trochę długi okres czasu.
Napisz co proponujesz innego? Robić krótką scenerię w rok czy np. nie robić wcale? A może jakaś inna odpowiedź?
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: Munkustrap w 14 Stycznia 2013, 03:12:13
Z czystej ciekawości, czy w tej hali będą docelowo wysokie perony, czy wersja ze screenów poprzednich jest już ostateczna? Szacun dla autora, świetnie to wygląda!
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: szogun w 14 Stycznia 2013, 09:09:57
Nie żebym coś sugerował, ani żebym kogoś obrażał ale moim skromnym zdaniem robienie nowej scenerii przez 5 lat (a i tak dalej jest w robocie) to chyba trochę długi okres czasu.
Nie masz pojęcia ile jest pracy nad scenerią (a Rochowice trochę już tych kilometrów mają).
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: Benek w 14 Stycznia 2013, 11:00:35
Nie masz pojęcia ile jest pracy nad scenerią (a Rochowice trochę już tych kilometrów mają).
Nie ma pojęcia, ale trzeba wytłumaczyć, że tak długo powstawało większość scenerii. Jeśli osoby, które robią scenerie by sobie odpuściły, to by nic nie było. Wtedy by nie było narzekania?
Ja np. jestem ciekaw czy ludzie wolą czekać 6 lat na długą scenerię czy krótką przez 2 lata. Np. MOP1 będzie miał 15 km i wiele osób może to niezadowolić. Całe szczęście że w planach jest ekspansja scenerii i modułowe dostawianie kolejnych kilometrów. Ale to wszystko trwa, zwłaszcza jak ma się na głowie pracę. Ja i tak poświęcam kilka godzin dziennie MaSzynie, co jest przesadne, bo nic z tego nie mam prócz satysfakcji. Ale taka już jest pasja...
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: RoboBatman w 14 Stycznia 2013, 19:35:32
Nie żebym coś sugerował, ani żebym kogoś obrażał ale moim skromnym zdaniem robienie nowej scenerii przez 5 lat (a i tak dalej jest w robocie) to chyba trochę długi okres czasu.
Nie masz pojęcia ile jest pracy nad scenerią (a Rochowice trochę już tych kilometrów mają).

A tak w ogóle - to która sceneria jest najdłuższa w chwili obecnej (najdłuższa w sensie długości rozgrywki)?? Sceneria Dębica- Sandomierz gdzie najpierw jedzemy z pustymi beczkami do rafinerii, potem manewry a  potem jedziemy z powrotem z beczkami a pózniej ekspres powrót czy inna sceneria? Zaznaczam iż pytam z czystej ciekawości
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: Ra w 14 Stycznia 2013, 19:46:28
A tak w ogóle - to która sceneria jest najdłuższa w chwili obecnej (najdłuższa w sensie długości rozgrywki)??
Czarne. 460km toru, jazda z jednego końca na drugi i powrót, to nawet z prędkością 160km/h zajmie prawie 6 godzin.
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: Mick w 06 Lutego 2013, 02:30:06
Cytuj
A tak w ogóle - to która sceneria jest najdłuższa w chwili obecnej (najdłuższa w sensie długości rozgrywki)?? Sceneria Dębica- Sandomierz gdzie najpierw jedzemy z pustymi beczkami do rafinerii, potem manewry a  potem jedziemy z powrotem z beczkami a pózniej ekspres powrót czy inna sceneria? Zaznaczam iż pytam z czystej ciekawości
Cytuj
Czarne. 460km toru, jazda z jednego końca na drugi i powrót, to nawet z prędkością 160km/h zajmie prawie 6 godzin.\
A gdzie mógłbym znaleźć te trasy? Są dostępne? Pytam, bo nie znalazłem ich w najnowszej paczce, katalogu ani w 'publikacjach'.
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: amadeoen57 w 06 Lutego 2013, 07:53:26
Cytuj

A gdzie mógłbym znaleźć te trasy? Są dostępne? Pytam, bo nie znalazłem ich w najnowszej paczce, katalogu ani w 'publikacjach'.

Przecież jest to dział "na warsztacie" czyli trasa jest w fazie tworzenia.
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: hunter w 26 Lutego 2013, 00:17:45
Prace ida bardzo powoli. Rochowice Gottwald.
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: inoworclawpkp w 26 Lutego 2013, 15:49:33
A na jakim etapie jesteś obecnie, zbliżasz się do połowy trasy?
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: ic_kolobrzeg w 26 Lutego 2013, 16:39:33
Prace ida bardzo powoli. Rochowice Gottwald.

Najważniejsze, że w ogóle idą - powodzenia.
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: inoworclawpkp w 26 Lutego 2013, 17:01:27
No wiadomo zawsze sie coś zmienia w scenerii.
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: hunter w 27 Lutego 2013, 00:37:10
A na jakim etapie jesteś obecnie, zbliżasz się do połowy trasy?
Bardzo bym chcial juz byc chociaz w polowie, teraz nawet nie bedzie cwiartki, duzy obszar zostal do zalesienia i wiele rzeczy czeka na poprawki (dopiero po zalesieniu).
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: bohunIC w 05 Marca 2013, 13:49:01
Bardzo ladne zalesienie na screenach. Rozumiem ze: tlo + drzewa + krzaki?
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: hunter w 05 Marca 2013, 17:20:17
Dokladnie tak, jak piszesz.
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: Robert83 w 05 Marca 2013, 20:17:49
Super się zapowiada, naprawdę mi się bardzo podoba. Oby tak dalej! ;)
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: GpS20 w 05 Marca 2013, 20:20:30
Wiesz co Hunter. Twoje screeny są dowodem na to, że gra nie potrzebuje super zaawansowanych cieni, rozmazywania ekranu, DX11, efektów cząsteczkowych rodem z Crysis 3 by wyglądała bardzo ładnie. To samo się tyczy ostatnich modeli elektrowozów, wagonów itp. Jestem pod ogromnym wrażeniem.
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: Szycha441 w 05 Marca 2013, 20:38:45
Chcieć to móc...
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: hunter w 05 Marca 2013, 22:27:27
Tak, tylko to wymaga ogromnego nakladu pracy, miliona testow i tyle gdzies zmarnowanych sekund dla bardzo "szczytnego" celu - by przez godzine, dwie sobie pojezdzic. No i te wolne sekundy trzeba tez znalezc, do tego chec robienia czegokolwiek.
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 08 Marca 2013, 14:35:38
Tak, tylko to wymaga ogromnego nakladu pracy, miliona testow i tyle gdzies zmarnowanych sekund dla bardzo "szczytnego" celu.

Coś, to mało się cenisz. Milion sekund to raptem ~278 godzin. Wątpię, byś w takim tempie zrobił 100 km. trasę :)
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: bohunIC w 12 Marca 2013, 20:13:16
Oby ci tego czasu nie zabraklo, w ktoryms momencie zycia tak jak mi :)

Pzdr
Tytuł: Odp: Projekt Rochowice
Wiadomość wysłana przez: Benek w 12 Marca 2013, 20:18:24
Oby ci tego czasu nie zabraklo, w ktoryms momencie zycia tak jak mi :)
Porzuciłeś prace nad L61? Teraz modernizują ten "maszynowy" odcinek tej linii podnosząc drogową.