- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: Mihau w 29 Kwietnia 2010, 21:26:38
-
Podstawowe dane techniczne SM48 – 15D
* Układ osi: Co’Co’
* Długość: 16 970 mm
* Szerokość: 3 180 mm
* Wysokość: 4 490 mm
* Rodzaj przekładni: Elektryczna AC-DC
* Silniki trakcyjne: ED118A
* Moc silnika trakcyjnego: 212 kW
* Prędkość maksymalna: 100 km/h
* System hamulca: Tablica pneumatyczna IPSz Tabor
* Silnik spalinowy: CAT 3512 C
* Moc znamionowa: 1480 [kW]
* Układ cylindrów: V12
* Prędkość obrotowa silnika: 1800 obr./min
* Zużycie paliwa: 201 g/kWh
* Emisja spalin: UIC IIIa
* Prądnica główna: Prądnica synchroniczna Ghp 500L4 (moc: 1400 kW)
* Prądnica pomocnicza: Prądnica przemienna 3x400 V (moc: 63 kVA)
* System sterowania: Elektroniczny sterownik lokomotywy z diagnostyką pokładową
* Rodzaj sprężarki: Śrubowa SK30
* Napędy pomocnicze: Elektryczne silniki asynchroniczne
Zdjęcia i więcej o tej lokomotywie: http://www.rynek-kolejowy.pl/15696/SM48__15D_Zmodernizowana_lokomotywa_spalinowa_z_Newagu.htm (http://www.rynek-kolejowy.pl/15696/SM48__15D_Zmodernizowana_lokomotywa_spalinowa_z_Newagu.htm)
-
Wygląda podobnie jak SM42 zaprezentowana na Trako 2009 (bodajże też Newagu, bo jedna była na 100% z Pesy)
Edit:
Pesowska: http://gmkk.cba.pl/albums/userpics/10001/normal_SM42-1601.jpg
Newagu: http://www.transportszynowy.pl/6dgcargo/sm42150118.html
-
Do kogo ona należy?
-
Do kogo ona należy?
W przyszłym tygodniu lokomotywa zostanie przetransportowana do poznańskiego Instytutu Pojazdów Szynowych „Tabor”, gdzie zostanie poddana testom. Później rozpoczną się jazdy dozorowane pojazdu – w tej sprawie Newag jest już „po słowie” z PKP LHS (lokomotywa może zostać bardzo szybko przystosowana do korzystania z szerokiego toru 1520 mm).
-
To nie oznacza, ze właścicielem jest LHS.
-
Ale ona teraz brzydko wygląda:D Szkoda, że nie zapakowali nowego agregatu pod starą bude, zmieścił by się spokojnie. No i skomplikowała się też sprawa utrzymania i napraw, tamara jest tak topornie prosta w konstrukcji, że chyba każdy potrafiłby ją naprawić.
-
To wygląda jak kupa sami wiecie gdzie ;] Nie można przeprowadzić modernizacji ala PMT?
-
Mocno przesadzone te światła. Rzeczywiście, lepiej byłoby nic nie ruszać przy pudle. Mamy teraz kosmoTamarę wyglądającą tak jak Patryk powiedział.
-
Mocno przesadzone te światła. Rzeczywiście, lepiej byłoby nic nie ruszać przy pudle. Mamy teraz kosmoTamarę wyglądającą tak jak Patryk powiedział.
Miłośnikom nigdy się nie dogodzi! :-) Chcecie wsadzać nowe aparaty do starej budy, tylko po co? Przecież to nie ma najmniejszego sensu, poza tym nowa buda z tego co widać na zdjęciach zapewnia o wiele lepszą widoczność. Nie wygląd się liczy, a wygoda podczas jazdy i utrzymania.
-
Wiesz Piotrek, masz rację ale to można porównać do postawienia różowego domu w Starym Mieście w Warszawie. No co, spełnia swoją funkcje, ale wygląda jak...
-
Lokomotywa manewrowa nie jest od "wyglądania"... Tak więc porównanie (pewnie Kilanzioma...) nie bardzo tu pasuje.
-
Miłośnikom nigdy się nie dogodzi! :-)
Też mnie to uderzyło.
303E z asynchronami - źle
SM48 z super widocznością - makabra!
MK to straszny beton ;)
-
303E z asynchronami - źle
Czemu? :) 303E z asynchronami to fajna sprawa i się z tego cieszę.
-
Jeszcze się taki nie urodził, co by wszystkim dogodził. Wszyscy wiemy, że niektórzy patrzą tylko na to, co jest na wierzchu. Ale gdyby nie ruszali pudła, mógłby się ktoś odezwać, że "Co to za modernizacja, przecież nic nie widać po lokomotywie!".
-
Rail Polska M62M - po budzie jak się dobrze nie przyjrzysz, to się nie poznasz. Niejeden kolejarz już się pomylił;]
-
Lokomotywy nie są robione po to żeby podobały się miłośnikom, tylko po żeby dobrze wykonywały swoją pracę. Mi osobiście wiele rzeczy, które obecnie dzieją się na kolei się nie podoba, ale jeśli lokomotywa ma dobrze spełniać swoje zadanie i jednocześnie być nowoczesna to siłą rzeczy modernizacja musi objąć ważne jej podzespoły. Według mnie ta lokomotywa nie wygląda jeszcze najgorzej, co więcej modernizacja zwiększyła moc znamionową i polepszyła komfort pracy maszynisty.
-
Lokomotywy nie są robione po to żeby podobały się miłośnikom, tylko po żeby dobrze wykonywały swoją pracę.
Nie żyjemy w latach 50' :P Gdyby taki trend się utrzymywał producenci lokomotyw nie zatrudniali by stylistów, co więcej teraz już samo malowanie to swego rodzaju wyzwanie, nie wystaczy już walnąć 2 podobnych kolorów i będzie ok ;D
-
Lokomotywa manewrowa nie jest od "wyglądania"... Tak więc porównanie (pewnie Kilanzioma...) nie bardzo tu pasuje.
To po pierwsze, a po drugie, w artykule napisano, że ma być przystosowana również do pracy liniowej, zatem zapewnienie dobrej widoczności z kabiny kosztem "urody" pudła jest jak najbardziej wskazane.
-
Chociaż to lepiej. Unia Europejska zaczyna się dobierać do naszych lokomotyw manewrowych z powodu zbyt dużej emisji spalin, tak słyszałem kilka tygodni w radiu.
-
Unia europejska to może dobrać się do wszystkich spalinówek w Polsce. Bo większość to spełnia normy EURO -3
-
Myślę, że można się powoli przyzwyczajać do nowoczesności loków itp. Mechowie też mają prawo do komfortowej jazdy. Wiem, że nie mają już takiego klimatu, ale jeszcze sobie nasze kochane starocie pojeżdżą, także nie ma co "płakać".
-
Z parowozami było podobnie, a jednak jest przywiązanie do elektrycznych lokomotyw.
-
Chociaż to lepiej. Unia Europejska zaczyna się dobierać do naszych lokomotyw manewrowych z powodu zbyt dużej emisji spalin, tak słyszałem kilka tygodni w radiu.
Oh... "normy" unijne. Się przejąłem... a w Rosji 3TE10 smrodzą sobie ile chcą, i jakoś głośno nie jest. Ekologia to tylko pretekst wykorzystywany przez władze unijne.
-
W ogóle to całe gadanie o ekologii aż nie powiem gdzie szczypi. Jak można ludziom wciskać takie kity do łba, jeszcze na tym zarabiając kupę kasy?
-
A najlepsze jest to, że to nie jest ekologia… To o czym wszyscy tak głośno trąbią i nazywają ekologią, to sozologia.
-
http://rail.phototrans.eu//images/photos/big/23/46759.jpg
Na terenie NEWAGU
-
Oh... "normy" unijne. Się przejąłem... a w Rosji 3TE10 smrodzą sobie ile chcą, i jakoś głośno nie jest. Ekologia to tylko pretekst wykorzystywany przez władze unijne.
To tylko pół prawdy. Z jednej strony zawsze można powiedzieć że Chiny i tak produkują coraz więcej zanieczyszczeń, więc nie ma sensu się ograniczać. Ale z drugiej strony patrząc lokalnie chyba każdy chciałby żeby w jego mieście powietrze było czyste, a wprowadzając ograniczenia uzyskujemy taki efekt.
-
A ile tak naprawde zanieczyszczen wprowadzaja pojazdy na szynach, a ile pojazdy na drogach? Mysle, ze najpierw powinni sie zajac emisja spalin przez samochody/tiry/etc - m.in. tiry powinny pojsc na platformy - zmniejszyloby to zanieczyszczenia i znacznie spowolnilo niszczenie drog.
-
W Polskich realiach wydłużyło by to też czas dostaw i pewnego dnia poszedł byś do sklepu, a tam pusto :).
-
http://rail.phototrans.eu//images/photos/big/23/46759.jpg
Na terenie NEWAGU
W tle widać przerobioną SM42. To po co ją zrobili?
(...)tiry powinny pojsc na platformy - zmniejszyloby to zanieczyszczenia i znacznie spowolnilo niszczenie drog.
Nie sądzę aby obecna infrastruktura kolejowa podołała temu zadaniu.
-
(...)tiry powinny pojsc na platformy - zmniejszyloby to zanieczyszczenia i znacznie spowolnilo niszczenie drog.
Nie sądzę aby obecna infrastruktura kolejowa podołała temu zadaniu.
Napisalem jak powinno byc, a nie na co jestesmy w Polsce w stanie :)