- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Inne niekolejowe => Wątek zaczęty przez: Krzysiek626 w 17 Kwietnia 2010, 22:58:43
-
Podaje link który rzuci troszkę światła co dzieje się nad europejskim niebem.
http://flightradar24.com/
-
Ja podam jeszcze inne mapy i możliwość nasłuchu:
http://www.radarvirtuel.com/ (http://www.radarvirtuel.com/)
http://flightaware.com/live/livemap.rvt (http://flightaware.com/live/livemap.rvt)
http://www.liveatc.net/ (http://www.liveatc.net/) skaner nasłuchowy
http://www.sat24.com/ (http://www.sat24.com/) podgląd zachmurzenia dla Europy
http://data.flight24.com/airports/krk/ (http://data.flight24.com/airports/krk/) podgląd planów lotu, można wybrać sobie lotnisko
-
Prawie wszystkie loty anulowane.
-
Dzisiaj śledziłem za pomocą skanera nasłuchowego lot Casy z Parą Prezydencką.
Ten helikopter na TVN 24, z którego emitowana jest transmisja przejazdu kolumny, to SP-SKY.
Dla chcących posłuchać to co dzieje się w okręgu lotniczym Krakowa, bezpośredni link: http://d.liveatc.net/epkk.m3u (http://d.liveatc.net/epkk.m3u)
-
http://www.liveatc.net/ (http://www.liveatc.net/) skaner nasłuchowy
Jakby kto wynalazł coś takiego dla szlaków PLK... fajnie by było
-
A może ktoś mi - laikowi wytłumaczyć po czym się nawołują na radiu? Mam przed sobą flightradar, w tle leci nasłuch z EPKK, jednak rozmowy prowadzone nijak nie pasują mi do znajdujących się w okolicy samolotów. Ponadto jaki jest zasięg/kiedy przełączają się na EPKK?
-
A może ktoś mi - laikowi wytłumaczyć po czym się nawołują na radiu?
Oczywiście - po kielichu :))
-
Jakby kto wynalazł coś takiego dla szlaków PLK... fajnie by było
Niestety spotterów lotniczych na świecie jest dużo więcej niż kolejowych :)A może ktoś mi - laikowi wytłumaczyć po czym się nawołują na radiu? Mam przed sobą flightradar, w tle leci nasłuch z EPKK, jednak rozmowy prowadzone nijak nie pasują mi do znajdujących się w okolicy samolotów. Ponadto jaki jest zasięg/kiedy przełączają się na EPKK?
Na LiveATC jest opóźnienie troche ponad minute a nawołują się wg. numerów lotu rozwijająć swój numer do pełnej nazwy. I tak np. teraz nad moim blokiem przelatuje FIN721 czyli Foxtrott India November Seven Two One ale niektóre linie wywołuje się inaczej - np. British Airways jako Speed Bird XXX gdzie X tam cyfry z numeru lotu :)
PS. Wprawiony słuchacz który przesiedział kilka godzin na EPWA czy EPKK rozpozna narodowość po akcencie pilotów, bardzo charakterystyczny jest niemieckich i francuskich pilotów, polscy natomiast na początku witają w ojczystym języku.
-
Niestety spotterów lotniczych na świecie jest dużo więcej niż kolejowych :)
I polskie prawo jest do tego inaczej nastawione...
-
Racja Ziomal, dzięki niektórym przepisom żyjemy jeszcze w głębokiej komunie ;D
-
Ponadto jaki jest zasięg/kiedy przełączają się na EPKK?
Jednostka przechodzi na kontrolę zbliżania po przejściu do jej obszaru. Pomiędzy nimi podpada pod Kontrolę Obszaru Powietrznego Rzeczpospolitej Polskiej. Obszar kontroli zbliżania jest ustalany indywidualnie dla każdego lotniska, i bynajmniej nie jest to okrąg;]
-
Ja korzystałem z trochę bardziej skomplikowanych radarów, ale ten też wydaję się być dobry. Dzisiaj widziałem na radarze A320-202(Qatar) do Dohy, otworzyłem okno i faktycznie leciał (informacje były bardzo dokładne)
Niestety Boeing-a 747 z Cargolux, który chwilę później za nim leciał na podanym wyżej radarze nie było widać. Podobnie było z dzisiejszym Boeingiem 767-300ER z Uzbekistan Airways.
Boeing 737-700 z Turkmenistan Airlines był podany z niedokładnymi informacjami.
Jak ktoś jest z południa (okolice Bielska i linia od Bielska w stronę granicy wschodniej i zachodniej) i ma ochotę poobserwować samoloty to polecam ok. 5:40-6:00, 12:40-14:00 i 15:30-16:30. W tym czasie przelatuje masa samolotów. I nie są to małe samoloty. Rzadkością jest malutki A319/20 czy B737. Najczęściej latają Boeingi 747, 767, Airbusy A340 no i największe na świecie A380.
Zarzucam kilka zdjęć, które wykonałem z mojego balkonu. Nie są świetnej jakości, ale pamiętajmy, że te samoloty są na wysokości 9-11 km.
#1 Boeing 777-300 7B-EMO Emirates
#2 Boeing 747-400 Thai Airways
#3 Airbus A388 Qantas Airlines - lot Sydney - Singpur - Londyn
#4 MD-11 Cargo Lufthansa
-
Takie moje dwa ;P Pierwszy oczywiście zepsułem :P
-
Ale wam optyka winietuje;] Chłopaki, flaty porobić i odjąć.
-
Ja kiedyś oglądałem samoloty przez teleskop. Dziwne uczucie było, bo samolot leciał "do góry nogami", ale jak ktoś ma okazję, polecam poobserwować.
-
Polecam spotting przez lornetkę, tylko trzeba uważać, by nie spojrzeć w Słońce podczas śledzenia samolotu.
-
Polecam tą stronę www.ais.pata.pl/aip/ po bezpłatnej rejestracji mamy dostęp do wielu ciekawych informacji.