- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: muri w 24 Lutego 2010, 18:46:23
-
Być może pytanie bardziej do tematu "Różne pytania" ale zaryzykuję tutaj: Czy pantografy przeznaczone na różne systemy zasilania technicznie różnią się czymś między sobą? Czy jest jakiś określony powód dlaczego na lokomotywie wielosystemowej nie mogą być normalnie dwa pantografy, i podział na różne systemy zasilania następowałby dopiero za pantografem? W końcu to jeden przełącznik więcej, ale za to dwa pantografy z dachu mniej, tak więc jestem ciekawy z jakiego powodu nie stosuje się takiego rozwiązania, jakie obrazowo przedstawiłem w załączniku.
Przeniosłem.
Krzysiek626
-
Różnią się wieloma cechami (np. konstrukcją ślizgaczy czy rozmiarami) każdy pantograf inaczej współpracuje z siecią. Nawet na takich samych systemach zasilania jakie są w Polsce i w Czechach są dwa różne typy nakładek ślizgowych. U nas są miedziane, w Czechach są węglowe. Dlatego polskie lokomotywy wjeżdżające do Czech muszą mieć pantografy z tymi nakładkami. Co do wjazdu czeskich lokomotyw do polski nie wiem, chyba ślizgacze węglowe współpracują z naszą siecią.
-
Z tego co się orientuję (coś sie kiedyś o uszy lub oczy obiło), to u nas są i jedne i drugie. Teoretycznie podczas napraw wymienia się te starsze na te lepsze (chyba miedziane na grafitowe).
-
Co do wjazdu czeskich lokomotyw do polski nie wiem, chyba ślizgacze węglowe współpracują z naszą siecią.
Zarówno nasze współpracują z siecią czeską, jak i ich pantografy z naszą siecią, ale współpraca w innym kraju jest nieco gorsza, czeska sieć różni się nieco konstrukcyjnie od polskiej stąd inne ślizgi, jednak w przypadku awarii pantografu danego kraju, można doraźnie jechać na drugim, nic wielkiego się nie stanie.
-
Ja myślałem ze te różnice wynikają też z tego że są inne napięcia, prądy i częstotliwość, ale chyba nie. Bo np. W Rosji lokomotywy dwusystemowe maja te same pantografy dla obu napięć.
-
Co do wjazdu czeskich lokomotyw do polski nie wiem, chyba ślizgacze węglowe współpracują z naszą siecią.
Zarówno nasze współpracują z siecią czeską, jak i ich pantografy z naszą siecią, ale współpraca w innym kraju jest nieco gorsza, czeska sieć różni się nieco konstrukcyjnie od polskiej stąd inne ślizgi, jednak w przypadku awarii pantografu danego kraju, można doraźnie jechać na drugim, nic wielkiego się nie stanie.
Z tego co wiem i widziałem, to ET41 i względnie ET22 zapuszczające się do Czech mają połówkowe ;) Takie jak w załączniku.
-
Co oznaczają takie plusiki przy drzwiach do danej kabiny? Występują w lokomotywach, które poruszają się po terenie Czech i Słowacji.
-
Co oznaczają takie plusiki przy drzwiach do danej kabiny? Występują w lokomotywach, które poruszają się po terenie Czech i Słowacji.
Biały krzyżyk na zielonym tle oznacza, że w kabinie znajduje się apteczka pierwszej pomocy.
-
Ja myślałem ze te różnice wynikają też z tego że są inne napięcia, prądy i częstotliwość, ale chyba nie. Bo np. W Rosji lokomotywy dwusystemowe maja te same pantografy dla obu napięć.
A widzisz. To tego nie wiedziałem. Czyli wychodzi na to że nie ma chyba żadnej logicznej przesłanki, i rzecz zasadza się na "pomyśle na życie", czyli radziecka szkoła VS europejska szkoła budowy lokomotyw. Jak nikt nic więcej nie wymyśli to chyba temat do zamknięcia
-
Zarówno nasze współpracują z siecią czeską, jak i ich pantografy z naszą siecią, ale współpraca w innym kraju jest nieco gorsza, czeska sieć różni się nieco konstrukcyjnie od polskiej stąd inne ślizgi, jednak w przypadku awarii pantografu danego kraju, można doraźnie jechać na drugim, nic wielkiego się nie stanie.
Współpracować współpracują, jednak problemem jest to z jakiego materiału wykonana jest sieć - polska sieć jest dużo 'twardsza' niż jej słowacki odpowiednik, stąd stosuje się u nas miedziane ślizgi. Czeska sieć jest miększa, dlatego użytkowane są ślizgi grafitowe. Dochodzimy więc do prostego wniosku - nasze ślizgacze będą szybciej niszczyć sieć czeską, a nakładki grafitowe zużywają się szybciej na polskiej sieci.
Biały krzyżyk na zielonym tle oznacza, że w kabinie znajduje się apteczka pierwszej pomocy.
Wszystkie lokomotywy w Czechach muszą być w ową apteczkę wyposażone.
-
Wszystkie lokomotywy w Czechach muszą być w ową apteczkę wyposażone.
Ale nie każdy musi o tym wiedzieć stąd informujący znaczek.
-
Wszystkie lokomotywy w Czechach muszą być w ową apteczkę wyposażone.
Ale nie każdy musi o tym wiedzieć stąd informujący znaczek.
Znaczek też jest wymagany.