- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: przem710 w 27 Listopada 2009, 22:53:06
-
http://www.rynek-kolejowy.pl/13530/Traxx%2Bw%2BPrzewozach%2BRegionalnych%2521.htm
Najwyraźniej PRy biorą sie do roboty. Równolegle inny traxx z numerem E 186 147-5 trafił do Lotos Kolej. Ciekawi mnie jakie oznaczenie wybierze spółka PR, dobrze by było jak by kontynuowano numeracje po Cargowskich EU43 czyli wypadło by na EU43-007. Oczywyście nie mają takiego obowiązku bo nie są już związanie z grupą PKP. Co będzie zobaczymy.
-
Ciekaw jestem czy dadzą mu inne malowanie, niż jest na zdjęciach.
-
Zaraz, a jak wygląda struktura PRów? Czy jest 16 firm PR (tyle ile urzędów marszałkowskich), czy jest jedna firma o 16 oddziałach?
-
Zaraz, a jak wygląda struktura PRów? Czy jest 16 firm PR (tyle ile urzędów marszałkowskich), czy jest jedna firma o 16 oddziałach?
15 jak już...
-
No jak PR-y zobaczyły że INTERCITY mają EU44 to oni też musieli coś wykupić.:) Ale dziwi mnie jedno, z tego co słyszałem, ich finanse są w opłakanym stanie.
A co do malowania, nawet ładne te strzałeczki :)
-
A co do malowania, nawet ładne te strzałeczki :)
Tylko te logo moglo byc lepsze...
-
Wie ktoś, czy w tą niedzielę również wyruszy skład Traxx + piętrusy jako IR "Brda" do Bydgoszczy? Bo bym się przejechał, ale nie wiem, czy się nastawiać, bo "Brda" wyjeżdża późno i nie miałbym innej alternatywy, jak mi podjedzie zamiast tego składu np. ED72. Bym się troszeczkę sfrustrował wtedy :P
-
Ale dziwi mnie jedno, z tego co słyszałem, ich finanse są w opłakanym stanie.
Może leasing tej lokomotywy wychodzi im taniej niż z Cargo razem z obsługą?
-
Tylko te logo moglo byc lepsze...
A co z tym logo jest nie tak? Jak dla mnie i pewnie 95% klientów PR mogłoby to być nawet pół strzałeczki i pomarańczka, ważne jest jakie oferty przygotowało PR dla nas.
-
A co z tym logo jest nie tak? Jak dla mnie i pewnie 95% klientów PR mogłoby to być nawet pół strzałeczki i pomarańczka, ważne jest jakie oferty przygotowało PR dla nas.
Przyklady czytelnych logotypow przewoznikow kolejowych:
http://www.zenitkft.hu/hu/photos/2_kep_mav_logo.jpg
http://www.cdcargo.cz/files/loga/logo_cd.gif
http://www.swarthmore.edu/Images/admissions/amtrak%20final.JPG
http://princessplan.com/Amtrak-logo.jpg
http://www.cdcargo.cz/files/loga/logo_cd_cargo.gif
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e4/Db-schild.svg/709px-Db-schild.svg.png
http://www.krzeszowice.one.pl/files/pkp.jpg
Wedlug mnie, logo PRki jest niecztelne, za duzo kolorow itp.
-
A taka propozycja jak moja, była by bardziej czytelna na Twój gust? ;-)
-
Tak samo było, że dużo MK nie podobało się nowe malowanie PKP Cargo i PKP IC a teraz znowu narzekania na jakieś logo... Jest jakie jest, ważne jest to co spółka PR zaoferuje swoim klientom.
-
Dokładnie jestem tego samego zdania. Liczą się ceny, warunki jazdy, połączenia i ich częstotliwość. Jest napis, duży i czytelny "Przewozy Regionalne", a loga nawet w ogóle nie musi być.
-
Przyklady czytelnych logotypow przewoznikow kolejowych:
http://www.cdcargo.cz/files/loga/logo_cd.gif
Wedlug mnie, logo PRki jest niecztelne, za duzo kolorow itp.
Taaa ĆD Cargo ma bardo czytelne logo... Poza tym jak Ty będziesz w zarządzie PR to sobie będziesz mógł wybrać a gdybać to każdy głupi umie. Jak dla mnie to oni mogą mieć różowego słonia w logu czy co kolewiek innego, ważne żeby było tanio, czysto i nie śmierdziało ;D
-
Taaa ĆD Cargo ma bardo czytelne logo... Poza tym jak Ty będziesz w zarządzie PR to sobie będziesz mógł wybrać a gdybać to każdy głupi umie. Jak dla mnie to oni mogą mieć różowego słonia w logu czy co kolewiek innego, ważne żeby było tanio, czysto i nie śmierdziało ;D
Tylko dlaczego nie mozna stworzyc raz a porzadnie?
-
Tylko dlaczego nie mozna stworzyc raz a porzadnie?
Niech oni się zajmą inwestowaniem w tabor, a nie wydawaniem mnóstwa pieniędzy na nowe logo. Jak patrzę na stan taboru PR, to jestem w szoku. W Piątek na dwie moje jazdy EN57, dwa razy zdarzyły się jakieś 'usterki'. Raz spadła świetlówka i potłuczonym szkłem zasypała pół przedziału, a drugi raz po podskoku na wychlapie rozsypał się jeden z foteli... Pasażerów nie obchodzi jakie logo ma ich przewoźnik. Ma być tanio, w miarę wygodnie, czysto i możliwie szybko. A co jest wymalowane na wagonie czy lokomotywie to już mało kogo obchodzi. Równie dobrze mogli na jasnym tle dać czarny napis " Przewozy Regionalne" i tyle.
-
Bo lepiej przeznaczyć czas na myślenie nad tym jak tu klientów zadowolić niż nad znaczkiem, który ma małe znaczenie. Jakikolwiek zrobią taki po pewnym czasie się przyjmie i PR będą z nim kojarzone.
-
Ale ciekawe na czym one będą używane? Bo ja zakładam, że IR albo pociągi PR jeżdżące za granice.
-
Mnie zastanawia co innego. Kto je będzie prowadził? Nie słyszałem, żeby maszyniści PR byli szkoleni na te maszyny. Posiada ktoś może informacje kto będzie na tym jeździł?
EDIT
No właśnie mnie to bardzo zastanawia bo Lotos Kolej jeszcze sam sobie maszynistów nie wyszkolił... Dopiero Instruktorzy na nim jeżdżą.
-
Cytat z artykułu:
Szkolenia maszynistów z Przewozów Regionalnych na wspomnianych lokomotywach, odbywają sie w gdańskiej spółce Lotos Kolej.
-
Równie dobrze mogli na jasnym tle dać czarny napis " Przewozy Regionalne" i tyle.
Ja się jednak nie zgodzę, ponieważ logo ma to do siebie, że ma za zadanie wpadać w pamięć i jeśli pasażer, który jest zadowolony z usługi PR zapamięta sobie-"o, to były Przewozy Regionalne" i następnym razem będzie wiedział, który przewoźnik zapewnił mu komfortową podróż bądź też mu jej nie zapewnił.
-
No więc tak jak sam mówisz - wystarczy wiedzieć, kto. Przebajerowanie loga tego nie ułatwia.
-
Obiegi Traxxa (narazie aktualne):
poniedziałek - piątek:
IR Brda 51132 Bydgoszcz Główna 08:40
Warszawa Wschodnia 12:27
IR Brda 15130 Warszawa Wschodnia 17:33
Bydgoszcz Główna 21:54
sobota:
R 5724 Toruń Główny 6:33
Poznań Główny 9:11
R-7526 Poznań Główny 10:50
Bydgoszcz Główna 13:28
R-5734 Bydgoszcz Główna 15:50
Poznań Główny 19:08
R-7534 Poznań Główny 19:50
Toruń Główny 22:18
niedziela:
IR 51130 Bydgoszcz Główna 12.40
Warszawa Wschodnia 16.37
IR 15131 Warszawa Wschodnia 17.33
Bydgoszcz Główna 21.54
-
Wczoraj w Wiadomościach o nim było. Mówili,że na razie będzie jeden na trasie Bydgoszcz - Warszawa.
-
Dwa kolejne nabytki już w Polsce: http://www.railphoto.info/galeria/displayimage.php?pos=-4535
-
Pociągi interREGIO prowadzone lokomotywami TRAXX:
iR GALICJA rel. Wrocław Gł. 15.39 – Rzeszów Gł. 22.27
iR GALICJA rel. Rzeszów Gł. 6.50 – Wrocław Gł. 13.28
iR WIELKA ORKIESTRA ŚWIĄTECZNEJ POMOCY rel. Rzeszów Gł. 6.14 – Warszawa Wsch. 11.32
iR WIELKA ORKIESTRA ŚWIĄTECZNEJ POMOCY rel. Warszawa Wsch. 15.18 – Rzeszów Gł. 20.54
iR BRDA rel. Warszawa Wsch. 17.28 – Bydgoszcz Gł. 21.22
iR BRDA rel. Bydgoszcz Gł. 8.15 (niedziele 12.01) – Warszawa Wsch. 12.07 (niedziele 16.07)
REGIO rel. Bydgoszcz Gł. 22.30 – Toruń Gł. 23.35
REGIO rel. Toruń Gł. 4.25 (niedziele 7.25) – Bydgoszcz Gł. 5.25 (niedziele 8.22)
info ze strony www.przewozyregionalne.pl
-
Pociągi interREGIO prowadzone lokomotywami TRAXX:
iR GALICJA rel. Wrocław Gł. 15.39 – Rzeszów Gł. 22.27
iR GALICJA rel. Rzeszów Gł. 6.50 – Wrocław Gł. 13.28
Na "Galicji" będą jeździły tylko do 15 marca.
-
Dzisiejsza "GALICJA" mknąca przez Brochów do Rzeszowa.
-
A oto zdjęcie kabiny Traxxa stojącego na stacji Gliwice.
-
Jak na razie Traxxy z Wrocławia jeżdżą według planu.
-
http://inforail.pl/text.php?id=30679&from=main
Dwie takie będą testowane przez miesiąc w PR, parametrami przypominają E186 ciekawe która seria okaże się lepsza.
-
Dziś na Brochowie we Wrocku stoi taki wynalazek, ma awarię i stoi na uporku.
-
Z jakiego powodu zawitał do Wrocławia?
-
Z jakiego powodu zawitał do Wrocławia?
Nie znam konkretów postoju, coś tam przy niej popukali i o 21:40 odjechała z pociągiem towarowym.
-
Lokomotywa PR prowadziła pociąg towarowy? Czy jechała jako podsył?
-
Lokomotywa PR prowadziła pociąg towarowy? Czy jechała jako podsył?
Sama prowadziła pociąg towarowy z Brochowa, konkretnie gruszki i wagon z zestawami kołowymi.
-
Lokomotywa PR prowadziła pociąg towarowy? Czy jechała jako podsył?
Z tego co wiem E189 459 nie należy do PR. Oni mają numery 457, 458 i posiadają logo PR na czole i na boku pudła.
-
Siemensy by PR wyglądają tak:
-
W takim razie czyje są te lokomotywy? Czyżby Cargo wypożyczyło coś znowu?
-
Jak to Cargo? Przecież właśnie PR rezygnuje wypożycznia loków od Cargo, bo się to nie opłacało, więc woleli wypożyczać loki z Niemiec.
-
Przecie na IR śmigają ET22.
-
Dobra, ale kilka IR jeździ za niemieckimi Traxxami.
-
Dodam ciekawostkę, mianowicie numery E189 457,458,459 oraz jeszcze kilka innych zostały zbudowane w 2009 roku z przeznaczeniem wyłącznie na polskie tory. Wszystkie te lokomotywy są tylko jedno systemowe na prąd 3KV DC i posiadają tylko dwa pantografy w odróżnieniu od E189 911 i E189 933 pracujących dla CTL które mają po 4 odbieraki na dwa systemy.
-
Dodam ciekawostkę, mianowicie numery E189 457,458,459 oraz jeszcze kilka innych zostały zbudowane w 2009 roku z przeznaczeniem wyłącznie na polskie tory.
Dokładnie E189 450-459.
Wszystkie te lokomotywy są tylko jedno systemowe na prąd 3KV DC i posiadają tylko dwa pantografy w odróżnieniu od E189 911 i E189 933 pracujących dla CTL które mają po 4 odbieraki na dwa systemy.
Nie pasuje tylko nazwa ES 64 F4. Bo czwórka na samym końcu oznacza, że lokomotywy są czterosystemowe.
-
Takie jest oznaczenie fabryczne i innego nie ma.
-
Jak wiemy lokomotywy E189 mają budowę modułowa, prawdopodobnie Simensy z PR mają zabudowane tylko moduły pod 3kV a dostosowanie ich do czterech systemów to tylko parę godzin instalacji odpowiednich szaf, pantografów i gotowe. Stąd oznaczenie ES 64 F4.
-
E189 może mają dwa patyki, ale za to E186 mają cztery a jeżdżą dla PR.
-
E189 może mają dwa patyki, ale za to E186 mają cztery a jeżdżą dla PR.
Tylko, że to na zdjęciu to wyrób Bombardiera. Natomiast tamte, są Siemensa ;)
-
Ta 459 jest chyba prywatna. Rozmawiałem przed chwilą z kolegą, mówił, że lokomotywa ma obieg na pociągu z Pawłowic/Czechowic do Dąbrowy Górniczej i raczej to nie jest lokomotywa OKD Doprava (takie były przepuszczenia, ponieważ skład był złożony z tych wagonów). Na lokomotywie nie ma żadnych naklejek, postaram się dowiedzieć co i jak z tą maszyną. Ok, okazało się, że lokomotywa własności ITL Polska.
-
Nie dawno seria E189 otrzymała czasowe dopuszczenie do ruchu na ternie sieci CD. Być może E189 459 będzie testowana w ruchu między Polską a Czechami. Narazie lokomotywa należy do firmy lesingowej MRCE DISPOLOK.
-
Tylko, że to na zdjęciu to wyrób Bombardiera. Natomiast tamte, są Siemensa ;)
Te maszyny mają prawie identyczne budy. Poza ryflowaniem i kształtem bocznych okien nie ma różnicy*.
Ciekawe, czy budę projektowali wspólnymi siłami, czy ktoś skopiował.
*Szczególiki pomijam.
-
Doszły mnie słuchy że TRAXXY zakończyły swoją karierę w barwach PR. Wszystkie lokomotywy E186 141, 143, 145 zostały przekazane do Lotos kolej przez właściciela spółkę RAILPOL. Czy ktoś może ma jakieś informacje?
-
No tak:
http://stud.pam.szczecin.pl/~wizard/details.php?image_id=20793
-
Doszły mnie słuchy że TRAXXY zakończyły swoją karierę w barwach PR. Wszystkie lokomotywy E186 141, 143, 145 zostały przekazane do Lotos kolej przez właściciela spółkę RAILPOL. Czy ktoś może ma jakieś informacje?
Rozmawiałem z moim znajomym mechanikiem, który powiedział, że na razie Traxxy zostały zastąpione przez Eurosprintery. W zeszłym tygodniu był w Toruniu na szkoleniu na loki Simensa (wcześniej był na szkoleniu na Bombardierach). Jak mnie pamięć nie myli do wakacji jest podpisana umowa na leasing Eurosprinterów a później wspominał coś o leasingu Traxxa w wersji tylko na Naszą sieć trakcyjną a nie jak do tej pory wersji wielosystemowych.
-
Dzisiejszy Siemens złapany koło Wrocka.
-
Jak się dowiedziałem, E189 jeżdżące w PKPIC (cztery pantografy) są czterosystemowe. Na każdą sieć przypada jeden pantograf, toteż często jeżdżą one na przednim.
Sieci obsługiwane przez nie to:
3 kV stałego (Polska)
1,5 kV stałego (Holandia)
15 kV przemiennego
16 i 2/3 kV przemienego (Niemcy)
-
16 i 2/3 kV przemienego (Niemcy)
Tak w kwestii formalnej, to nie 16,(6)kV a 16,(6)Hz.
Czwarty system to 25kV AC,50Hz.
-
16 i 2/3 kV przemienego (Niemcy)
W Niemczech jest system zasilania 15 kV 16 2/3 Hz. Takie systemy są również w Austrii i Szwajcarii.
-
Dzisiejszy Siemens z nowymi wagonami.
-
Obecnie Eurosprintery można spotkać na pociągu IR "Galicja" relacji Rzeszów Główny-Wrocław Główny/Wrocław Główny-Rzeszów Główny. Załączam moje zdjęcie z Wrocławia Głównego.
-
Około godziny 14-tej w Szczecinie można spotkać 2 EuroSprintery. Na iR do Warszawy i regio do Poznania. Ja akurat widziałem iR z pociągu TLK (ex. Bryza) i ES64F4 - 452 z regio.
-
Czyli po likwidacji IR, wciąż te TRAXXy oraz wagony w PR-ach jezdżą? :>
-
Czyli po likwidacji IR, wciąż te TRAXXy oraz wagony w PR-ach jezdżą? :>
Traxxy przeszły do LOTOS KOLEJ na początku marca. Zostały tylko "simensy" E189, a wagony oczywiście są i maja się dobrze.
Nie wiem tylko w jakich relacjach obecnie jeżdżą.
-
W czwartek Galicja do Rzeszowa Siemens + nowe wagony.
P.S. Dzięki @darek71wrc