- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Infrastruktura kolejowa => Wątek zaczęty przez: eu07-001 w 21 Października 2009, 15:48:48
-
Mam parę pytań dotyczących semafora kształtowego i świetlnej to nastepnego semafora.
Wjazdowy - A, wyjazdowy - B, sz - SzA, tarcza ToB.
1.Gdy semafor A wskazuje sr1, tarcza ToB jest w stanie spoczynku (wygaszona) Prawda/Fałsz
Jeżeli prawda:
2.Gdy semafor A wskazuje sz, tarczę ToB należy włączyć Prawda/Fałsz
Jeżeli prawda:
3.Gdy semafor A wskazuje sz, tarcza ToB powinna wskazywać os1, niezależnie od sygnalu na następnym semaforze Prawda/Fałsz
Pozdrawiam, eu07-001
-
Mi się wydaje że skoro sygnał Sz nie jest uzależniony w automatyce ( jedynie zliczany licznikiem) wiec kiedy podaje się Sz to nie zapala się tarcza ostrzegawcza niezależnie od wskazań semafora jeśli nie jest oświetlona stale to na pewno nie zmienia sygnału ani nie zapala się.
-
ad 1. Prawda
ad 2. Sz jest osobnym sygnałem nie uzależnionym od TO, więc będzie w tym przypadku ToB-Os1
ad 3. Prawda
-
ad2. Wydaje mi się że nie.
Jeżeli tak, to w jaki sposób włącza się samą To ?? Skoro posiada uzależnienia w warstwie przekaźnikowej.
-
No to jesli na na semaforze swieci Sz, to jaki sygnal podaje To ?
-
Sygnał Zastępczy podaje się w przypadku gdy:
1) semafor jest nieoświetlony
2) semafor wskazuje sygnał wątpliwy
3) można przejechać obok Sr1 lub S1 ( czyli np w sytuacji gdy nie można ustawić sygnału zezwalającego na jazdę)
W związku z powyższym jeśli rozpatrywać przypadek 3 to tarcza ostrzegawcza wskazuje sygnał Os1/Od1/Ot1 ponieważ na semaforze mamy S1/Sr1. Podanie sygnału zastępczego nic w tej materii nie zmienia. Co do przypadku drugiego, to sygnał zastępczy możemy wyświetlić przy dowolnym sygnale podanym przez semafor, ponieważ sygnał wątpliwy to sygnał nie odpowiadający ściśle temu opisanemu w Ie-1. Ale to jak zachowa się tarcza ostrzegawcza w przypadku sygnału wątpliwego to ciężko wyczuć.
-
No to jesli na na semaforze swieci Sz, to jaki sygnal podaje To ?
Tak jak pisze @mechatronik: Os1/Od1/Ot1.
-
ad2. Fałsz , tylko w przypadku gdy nie można nastawić z sygnału zezwalającego na semaforze ( i co za tym idzie tarczy z semaforem powiązanej ) na stój, unieważnia się ten semafor tarczą D1 oraz tarczę jego tarczą DO.
-
No to jesli na na semaforze swieci Sz, to jaki sygnal podaje To ?
Tak jak pisze @mechatronik: Os1/Od1/Ot1.
Tak, ale kolega napisał w pytaniu jaki sygnał wyświetla tarcza dla semafora wyjazdowego, jeżeli na wjazdowym jest Sz :) Więc jeżeli na wyjazdowym np Sr2, to wiadomo, że tarcza pokaże Os2
-
Tak, ale kolega napisał w pytaniu jaki sygnał wyświetla tarcza dla semafora wyjazdowego, jeżeli na wjazdowym jest Sz :) Więc jeżeli na wyjazdowym np Sr2, to wiadomo, że tarcza pokaże Os2
Z pytania wynika że ToB stoi przy wjazdowym A - więc jeżeli na A nie ma sygnału zezwalającego, tarcza będzie ciemna. Z chwilą podania A tarcza zaświeci się zależnie od wskazania B.
Pozdr
-
Tak, ale kolega napisał w pytaniu jaki sygnał wyświetla tarcza dla semafora wyjazdowego, jeżeli na wjazdowym jest Sz :) Więc jeżeli na wyjazdowym np Sr2, to wiadomo, że tarcza pokaże Os2
Z pytania wynika że ToB stoi przy wjazdowym A - więc jeżeli na A nie ma sygnału zezwalającego, tarcza będzie ciemna. Z chwilą podania A tarcza zaświeci się zależnie od wskazania B.
Pozdr
No tak, zgadza się... czyli z zależności wynika że podanie Sz spowoduje włączenie tarczy na sygnał Os1
-
Z pytania wynika że ToB stoi przy wjazdowym A - więc jeżeli na A nie ma sygnału zezwalającego, tarcza będzie ciemna. Z chwilą podania A tarcza zaświeci się zależnie od wskazania B.
Z ciekawości zrobiłem przez kilka dni test niczego nieświadomych maszynistów. Na ponad 20 "przepytanych" osób tylko jedna odpowiedziała tak, jak @Paul.
Co niektórzy byli gotowi nawet kłaść na tory .......(tutaj dopiszcie sobie najodpowiedniejszą część ciała :)) ) broniąc swoich racji.
-
No tak, zgadza się... czyli z zależności wynika że podanie Sz spowoduje włączenie tarczy na sygnał Os1
Nie... Nie ma żadnych zależności z Sz. Pisałem o podaniu sygnału zezwalającego na kształtowym A (Sr2/Sr3).
Z ciekawości zrobiłem przez kilka dni test niczego nieświadomych maszynistów. Na ponad 20 "przepytanych" osób tylko jedna odpowiedziała tak, jak @Paul.
Co niektórzy byli gotowi nawet kłaść na tory .......(tutaj dopiszcie sobie najodpowiedniejszą część ciała :)) ) broniąc swoich racji.
Hmm, ciekawe. Ja się na tory nie położę bo w moich stronach opisana sytuacja za bardzo nie występuje :)) Chociaż wygaszoną To przy wjazdowym widywałem. I jak dla mnie z punktu widzenia bezpieczeństwa to oczywiste rozwiązanie - jeżeli semafor jest nieoświetlony, to w nocy z Sr1 zrobiło by się S5 (oczywiście cały czas mowa o To świetlnej). Inna sprawa kiedy To była by np. 300 m za wjazdowym (też się zdarza, ale to raczej bardzo rzadko - na długaśnych stacjach).
Pozdr
-
Witam,
Mam jeszcze jedno pytanie.
4.Gdy semafor A wskazuje sygnał zezwalający na jazdę vmax lub v40, a semafor B wskazuje sr1, tarczę ToB można pozostawić w stanie spoczynku (wygaszoną) Prawda/Fałsz
Pozdrawiam.
-
W Gdyni zanim zmodernizowano semafory była taka sytuacja że wyłączano semafor wjazdowym na lewym wraz z jego tarczą ostrzegawczą. Więc myślę że i twój przypadek może być jako prawda. Ważne żeby ToA działał
-
5.Jeżeli semafor B wymieniono na świetlny (z różnych przyczyn) to czy tarczę ToB można pozostawić kształtową, czy zależy to od vmax, widoczności lub innych rzeczy?
-
5.Jeżeli semafor B wymieniono na świetlny (z różnych przyczyn) to czy tarczę ToB można pozostawić kształtową, czy zależy to od vmax, widoczności lub innych rzeczy?
W takiej sytuacji tarcza ToB też musi być świetlna.
-
Bezprzedmiotowa ta dyskusja. Jageer m RACJĘ Tarcza ostrzegawcza wykrywa się tylko w przypadku podania na semaforze wjazdowym sygnału zezwalającego i tylko po torze głównym zasadniczym i odnosi się wyłącznie do semafora wyjazdowego. Jeśli wyświetlisz na semaforze wjazdowym Sz to przelotówka (To do wyjazdowego) będzie ciemna.