- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Bieżące Symulatorowe => Wątek zaczęty przez: Krzysiek626 w 16 Października 2009, 07:51:43

Tytuł: Przechylki na łukach
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 16 Października 2009, 07:51:43
Zainspirowany różnymi pomysłami dopatrzyłem się dość słabego punktu symulatora. Są co prawda przechyłki, jednak takie trochę oszukane. Chodzi o to że torowisko na łukach jest rysowane poziomo - obie szyny zawsze są na takiej samej wysokości. Do tak rysowanego przez exe łuku przypisujemy parametr oznaczający przechyłkę taboru. Efektem jest spore oszukaństwo wyglądające jak na screenie. Pytanie jest takie: Czy można zmusić exe do rysowania równierz szyn zgodnie z przypisanym parametrem kąta pochylenia taboru na łuku?
Tytuł: Odp: Przechylki na łukach
Wiadomość wysłana przez: youBy w 16 Października 2009, 10:18:54
Należy postąpić zgodnie z instrukcją w odpowiednim wątku, co przyspieszy dodawanie nowych funkcji do exe.
Tytuł: Odp: Przechylki na łukach
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 16 Października 2009, 10:32:55
Tak też postąpię, o ile będzie wielu zwolenników takiej poprawki.
Teraz nie jestem już sam.
Tytuł: Odp: Przechylki na łukach
Wiadomość wysłana przez: youBy w 16 Października 2009, 12:45:55
Nie musisz mieć zwolenników ani poprawki, by tak postąpić ;>

Przeniosłem wątek.
Krzysiek626
Tytuł: Odp: Przechylki na łukach
Wiadomość wysłana przez: muri w 16 Października 2009, 16:22:56
Dopiąłbym tutaj również taki drobiazg jak wykolejenie: mianowicie obecnie po wykolejeniu model po prostu "zapada się" w szyny, a wystarczyłoby żeby jednocześnie przesunął się w jedną czy drugą stronę o 5 cm i po problemie... Wyglądało by to dużo lepiej, a nie jest to chyba jakoś specjalnie skomplikowane (chyba trzeba tylko zmienić współrzędne wektora o który teraz przesuwany jest model podczas wykolejenia czy jak to tam teraz jest robione).
Tytuł: Odp: Przechylki na łukach
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 16 Października 2009, 17:38:23
U mnie zeskakuje z szyn...
Tytuł: Odp: Przechylki na łukach
Wiadomość wysłana przez: muri w 17 Października 2009, 13:35:22
No ale zeskakuje na bok ? Tak że jedno koło jest między szynami a drugie na zewnątrz szyn? Bo o coś takiego właśnie by mi chodziło. Teraz (przynajmniej u mnie, znaczy na exe z dizelpacka, tutaj akurat sceneria manewrowo, model 201WN i SM03) wygląda to tak jak na screenach:
Tytuł: Odp: Przechylki na łukach
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 17 Października 2009, 13:37:28
Tak, o to chodzi. Mi zeskakuje - a to, że na niektórych modelach dzieje się to źle, to jest to wina modeli...
Tytuł: Odp: Przechylki na łukach
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 17 Października 2009, 13:38:27
Może masz zły rozstaw szyn i się rozjechały? A może model ma źle wymodelowaną oś z kołami.
Tytuł: Odp: Przechylki na łukach
Wiadomość wysłana przez: muri w 17 Października 2009, 13:54:48
W modelach ani w torach nic nie dłubałem, ale w każdym przypadku wykolejenia jaki dotychczas u siebie oglądałem było tak jak to opisałem, dlatego myślałem że tak to było zrobione i już. Jeżeli wina leży w modelach no to w takim razie fajnie by było to poprawić.
To może pasowałoby do nowego wątku ale w takim razie w jaki sposób realizowane jest wykolejenie? Ja myślałem ze dzieje się to jakoś tak: Exe stwierdza że model ma się wykoleić -> załączenie odgrywania dźwięku wykolejenia -> zatrzymanie modelu -> przesunięcie modelu o wektor [0,-wysokość_szyny,0]. Dlatego myślałem ze wystarczy w tym wektorze dodać współrzędne X i Z wyliczane przez exe (na podstawie kąta obrotu modelu w stosunku do osi północ-południe czy jak tam zorientowane są osie w sceneriach) tak żeby przesunąć model prostopadle do toru o powiedzmy 10 cm i już.