- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Bieżące Symulatorowe => Wątek zaczęty przez: libertyn89 w 20 Września 2009, 18:25:06
-
Witam. Prace nad Paczką całościową 2009 są w zaawansowanym stanie. Aby przyspieszyć i usprawnić te prace zwracamy sie do wszystkich użytkowników symulatora o pomoc. W przygotowaniu nowej paczki za punkt wyjścia przyjęliśmy paczkę całościową z 2006 roku, tzw. paczka Mariusz/defiler (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,4191.0.html). Dodaliśmy do niej nowy tabor oraz scenerie. Jak wiadomo część dodatków do MaSzyny zawiera pewne błędy i niedociągnięcia. W nowotworzonej paczce staramy się usunąć wszelkie napotkane błędy ("bugi"), jednak siłą rzeczy nie jesteśmy w stanie znaleźć i poprawić wszystkich niedociągnięć. Dlatego chcielibyśmy abyście wypisali tutaj błędy, które do tej pory znaleźliście podczas swoich MaSzynowych służb. Mile widziane będą, także nowe pomysły usprawnień dodatków. Oczekujemy konkretnych postów, które rzeczywiście pomogą w pracach nad paczka.
Przykład przydatnego postu:
W lokomotywie SU46 z Dizelpacka kabina B przechyla sie na łukach w złą stronę.
Miejcie również na uwadze, to, iż jak to w życiu bywa nie wszystkie plany i pomysły da się zrealizować.
-
OIDP po wydaniu paczki zauważyłem mnóstwo (żeby nie powiedzieć wspaniale dużo) błędów w trasach typu brak inc, tekstur, złych przypisań inc, tekstur etc (ale pewno to już zauważyliście). W Krewetkowie w ogóle maniana, tekstury drzew przypisane do modeli budynków.
Dodatkowo:
Quark i może jeszcze jakaś trasa, ale nie pamiętam jaka- tor o 0 długości.
Linia546 i misja z SM42- pod koniec misji null track-trzeba tam tor poprawić (Ra pisał o tym kiedyś).
Tego było tak dużo, że nie pamiętam co tam jeszcze było.
Z taboru to pamiętam, że nie wyświetlały się przedsionki dla niektórych EZT, ze względu na nadanie chk i mmd innego niż 6.
-
Z taboru to pamiętam, że nie wyświetlały się przedsionki dla niektórych EZT, ze względu na nadanie chk innego niż 6.
Ja bym najchętniej zostawił przedsionki na stałe w modelu/mmd i wywalił tę zależność z exe.
-
@youBy: jesli nie bylby to dla ciebie duzy problem, to sprobuj tak zrobic.
-
Jeszcze się mi przypomniało co do taboru, mianowicie:
-SelfIllum true/false -dużo braków w tym względzie i to zarówno co do lamp jak i kontrolek.
-Dosyć dużo błędów z kręceniem się kół (kiedyś wystawiłem listę taboru, który zawiera te błędy)
-Często wstawiałem "banana" do taboru (z różnych względów). W ogóle proponuję dodać to do wszystkich, bo to nie zaszkodzi, a może tylko pomóc.
« Dodano: 20 Września 2009, 22:05:30 »
Tak mnie się ciągle coś przypomina, braki tekstur w t3d lub złe przypisania (i to w taborze jak i w innych rzeczach), rozdziałki tekstur (brak potęgi dwójki).
W razie czego będę jeszcze dopisywał... :)
-
-Dosyć dużo błędów z kręceniem się kół (kiedyś wystawiłem listę taboru, który zawiera te błędy)
W Ty2 koła się kręcą do tyłu.
-
W ET42 sprężarka działa dopiero wtedy, gdy włączy się wentylatory.
-
W ET40 dziwnie palą się kontrolki.
-
W ET40 dziwnie palą się kontrolki.
Co masz na myśli?
-
Pewnie chodzi mu o odbicie na czołowej szybie.
-
Odbicie było, o ile dobrze pamiętam, w ET42, a w ET40 kontrolki mi czasem migotały, niczym słupki hektometrowe. Ale nie zawsze, więc nie wiem, od czego to zależy.
-
Pewnie chodzi mu o odbicie na czołowej szybie.
Nie. Chodzi mi o efekt mrugania kontrolek trzech z lewej w górnym rzędzie.
-
Przepraszam za szybko spojrzałem i pisząc post myślałem o ET42. Proszę moderatora o wydzielenie. W końcu ktoś mnie wydzieli, hehe
-
Chodzi mi o efekt mrugania kontrolek trzech z lewej w górnym rzędzie.
Nie do końca rozumiem...pierwsza z lewej to sygnalizacja bocznikowania (świeci się tylko na wybranych pozycjach); druga to sygnalizacja poślizgu kół (także naturalnym jest jej mruganie), a trzecia to sygnalizacja przekroczenia maksymalnej siły trakcyjnej, która de facto w rzeczywistości również bardzo często mruga. Chyba, że chodzi Ci o coś innego nie związane z tym, co napisałem.
-
Chodzi mi o to, że nawet jak lok jest zimny to sobie mrugają. Mruga "jazda na bocznikach", "przekroczenie max. siły trakcyjnej" oraz "osiągnięcie max. sił trakcyjnej". "Chodząc" po loku mrugają czy jak to @Monczan_SP32 wyraził migotają. Wrzucę screena.
-
Chodzi mi o to, że nawet jak lok jest zimny to sobie mrugają. Mruga "jazda na bocznikach", "przekroczenie max. siły trakcyjnej" oraz "osiągnięcie max. sił trakcyjnej". "Chodząc" po loku mrugają czy jak to @Monczan_SP32 wyraził migotają. Wrzucę screena.
Na SPKS'ie tez migaja?
-
@jacekst44: ta lokomotywa dziala poprawnie tylko i wylacznie na exe Kursa (exe z Megapacka).
-
No może tak jest. Zapomniałem wspomnieć, że używam exe z dizelpacka. Dzięki za podpowiedź i pozdrawiam.
-
W 201E-R w kabinie B miga podświetlenie amperomierzy i woltomierzy.
Po co tyle enterów było?
Krzysiek626
-
To prawda. Ten problem dotyczy kabin B wszystkich najnowszych 201E.
-
To prawda. Ten problem dotyczy kabin B wszystkich najnowszych 201E.
U mnie tylko rekin ma tą wadę, w pozostałych modelach ET22 jest ok.
-
W związku z tym:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,13175.0.html
informuje że Paczka całościowa 2009 jest tworzona od podstaw przy współpracy z twórcami taboru, tras i oczywiście exe. Paczka będzie zawierała nowe exe (kodowa nazwa SPKS), najnowszy tabor i trasy (między innymi Linie053).
-
Proponuję aby latarnie zwrotników itp. zmienić z koloru białego na bardziej żółtawy. Ja u siebie wpisałem Diffuse: 255 178 99 w T3D.
-
Do poprawy jest na pewno model bud2/biurowiec3.t3d /mogę się mylić odnośnie nazwy pliku, błąd ten poprawiłem u siebie dość dawno, nawet gdzieś tę poprawkę wystawiłem, a obecnie maszynę mam na innym komputerze/, należy zmienić mindistance i maxdistance, autor modelu pomylił je. Można przywrócić stare modele bloków /blok4 i blok11 chyba/, w których były balkony i wejścia /w starym blok4 trzeba usunąć jeden obiekt w t3d, powoduje on, że balkon ma barierkę tuż za drzwiami/. Wiąże się to niestety z obracaniem bloków11 w niektórych trasach.
Poza tym należy poprawić w mmd ikarusa 280 błąd powodujący brak dźwięku silnika.
I to: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,12674.msg127534.html#msg127534 .
-
W Zestawie_Semaforow_Wysokich nie ma inca od semafora SS4pcpbi.inc
Fajnie by było też przywrócić stare tekstury np. z 2003-01-08 jest ich trochę dużo, bo 22, ale były by przydatne.
Będą to:
04_floor.tga, 04_whitewall2.tga, brick_dark.tga, brick-flat-red.tga, brick-med-tan.tga, brick-red-1.tga, cinder-1.tga, concrete_big-2.tga, cow_small_brick3.tga, njc_tan_brick_1.tga, redbricks2_256.tga, rocks.tga, stone54.tga, stone57.tga, ut_stonewall7.tga, ut_stonewall8.tga, wcow_brick03.tga, wcow_brick04.tga, wcow_brick04.tga, wcow_brick06.tga wcow_brick07.tga, wcow_brick08.tga, bud/roof_tiles.tga, oraz z 2002-03-25 tekstura Tor-pB-Sp-old1.tex
-
W Zestawie_Semaforow_Wysokich nie ma inca od semafora SS4pcpbi.inc
Jest...
-
Ja bym proponował ładniejsze tekstury drzew i lasów, usunięcie z tekstur podsypek tego zielonego paska na krawędziach, no i może jeszcze cienie pod cały tabor.
Aha i kiedyś był taki problem z platformami, że kontenery na nich zamiast się przechylać na łukach razem z wagonem, to obracały się w poziomie.
-
Ja bym proponował (...), usunięcie z tekstur podsypek tego zielonego paska na krawędziach,(...)
Skoro @adsim poruszył temat podsypek to ja bym jeszcze proponował "postrzępić" brzegi podsypki, żeby nie była taka "prosta" (żeby nie było wyraźnego kontrastu tłucznia z trawą, tylko żeby się te dwie tekstury "zlewały"). Mam nadzieję, że dobrze wytłumaczyłem o co mi chodzi ;]
Pozdrawiam
-
Odnośnie podsypek, można by utworzyć folder na tekstury podsypek oraz zwrotnice o dotychczasowym przekroju 0.2 0.5 1.1. Mój edytor będzie generował przekroje 0.6 0.9 0.9, ponieważ w tym dotychczasowym nie mieszą się podkłady (mają 2.6m długości, a tymczasem górna powierzchnia przekroju ma 0.5+1.435+0.5=2.435 [m]). Również edytor @Paula generuje inny przekrój. Dobrze by było rozdzielić to na osobne katalogi, ponieważ zarówno modele podsypek rozjazdów jak i tekstury do nich nie są wymienne.
Co do nazw folderów, może być 2-5-11 oraz 6-9-9, ewentualnie jeszcze inne będą dla toru wąskiego i tramwajów.
-
Niby można utworzyć taki folder, ale wymaga to zmiany wszystkich wpisów w sceneriach. Jak wiadomo nie wszystkie wydane trasy znajdą się w paczce, więc userzy mieliby dodatkowy problem z przerabianiem tras na standard paczki. Proponuję utworzyć nowy folder na nowe tekstury tworzone z myślą o Twoim edytorze, a stare zostawić tak jak jest.
PS. Masz dostęp do naszego działu, to lepiej pisz w nim bo tutaj możemy coś przegapić.
-
Jak wiadomo nie wszystkie wydane trasy znajdą się w paczce, więc userzy mieliby dodatkowy problem z przerabianiem tras na standard paczki.
No pisałem kiedyś o tym wielokrotnie. Jeśli zrobicie dosyć dużą rewoltę np. przy teksturach, to i tak to sięgnie userów. Oni albo będą mieli w trasach brak tekstur, albo będą one dublowane (te co były w paczce z trasą+te po rewolcie).
-
Właśnie dlatego nie ma w paczce specjalnie rewolucyjnych zmian w strukturze katalogów (poza dynamic), choć wiele rzeczy aż się prosiło żeby to jakoś uporządkować.
Naszym głównym celem jest zapewnienie bezbłędnego działania, więc skupiamy się na eventach, błędnych wpisach i brakujących plikach.
-
Ok. Myślałem, że jest inaczej po sprzeczce w bugsach czy w devsach (nie pamiętam gdzie to było:) ) wszystkich ze mną na ten temat.
-
Ja mam u siebie zrobione cienie praktycznie pod całym taborem z pomocą adsima i z wykorzystaniem jego plików. Naprawde dobrze to wygląda co przedstawiają poniższe screeny więc chyba warto to zastosować. Pisałem też priva do Dolmio89, że jeśli będzie potrzeba to moge udzielić wpisów do t3d itp.
-
Na zwierzyńcu zawiesie bramowe wiszące koło słupa: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,5102.msg134979.html#msg134979
Na Drawinowie niektóre tabliczki są za blisko torów:
-
I jeszcze to:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,11559.0.html
-
Nie wiem czy jest to już poprawione, ale w Zwierzyńcu na pewnym odcinku sieć jest zbyt wysoko.
-
Czasem po przejściu do drugiej kabiny nie mogę załączyć reflektora, który włącza się klawiszem Y/y (ani czerwony ani biały), na różnych modelach. Oprócz tego nie wiem czy to jest tak zrobione w modelu, czy nie, ale w ET22 sprężarka czerpie napięcie z trakcji, więc powinna się uruchamiać bez załączenia przetwornicy.
-
Czasem po przejściu do drugiej kabiny nie mogę załączyć reflektora, który włącza się klawiszem Y/y (ani czerwony ani biały), na różnych modelach. Oprócz tego nie wiem czy to jest tak zrobione w modelu, czy nie, ale w ET22 sprężarka czerpie napięcie z trakcji, więc powinna się uruchamiać bez załączenia przetwornicy.
Ad.1 Ctrl+Shift. Ad.2 Tak, jest to zrobione.
-
Czasem po przejściu do drugiej kabiny nie mogę załączyć reflektora, który włącza się klawiszem Y/y (ani czerwony ani biały), na różnych modelach.
Spróbuj Z/z.
-
Przypomne tylko, że dzieje się tak po wciśnięciu ctrl shift. System zmienia w ten sposób układ klawiatury. Ponowne wciśnięcie tej kombinacji rozwiązuje problem.
-
Model EP09 (104E oraz 104E1) jest osadzony za wysoko na szynach i ma za szeroko koła:
Popraw screen.
Krzysiek626
EDIT: Lepiej?
Tak, super.
Krzysiek626
-
BARDZO duzo widac na tym screenie.
-
Po za tym idą nowe modele EP09, więc nie widzę sensu poprawiać.
-
Ja tak sobie pomyślałem aby do tej paczki zamiast tradycyjnego startera dołożyć starter RA a także przepisy E1.
Dla początkujących MaSzynistów to by było bardzo praktyczne.
-
Na SDR18 z Czerwic do Karpic trzy wiadukty przed Karpicami trakcja nie trafia na siebie, dwa wiadukty przed trakcja przechodzi przez dźwigar wiaduktu a jeden przed na prawym torze trakcja znowu nie trafia na siebie.
-
Skąd masz sdr18? Mam wersję w której nie ma takich błędów. Są co prawda mniejsze niedociągnięcia.Twoje screeny niestety nie dają pojęcia o miejscu błędów, może w szerszym planie trzeba je zrobić.
« Dodano: 08 Października 2009, 20:31:50 »
Znalazłem, to jest w pacze całościowej Defiler/Mariusz1970. Nie widzę możliwości poprawienia błędów bez pliku *max Wszystkie mosty w tej scenerii osadzone są za nisko, a trakcji nie ma już gdzie obniżyć, ponieważ będzie leżeć na dachach wagonów.
-
Skąd masz sdr18? Mam wersję w której nie ma takich błędów. Są co prawda mniejsze niedociągnięcia.Twoje screeny niestety nie dają pojęcia o miejscu błędów, może w szerszym planie trzeba je zrobić.
Starałem sie opisać te miejsca możliwie dokładnie, słupków hektometrowych nima tak więc pozostaje liczenie wiaduktów ;) Scenerię mam z tej paczki o której wspominałeś, czy ta wersja którą posiadasz bez błędów jest do ściągnięcia? Czy może to jakaś niewydana beta? Domyślam się że poprawienie tego mostu może być ciężkie, ale z trakcją to chyba wystarczy tylko jakieś ince podmienić czy coś w ten deseń.
EDIT:
Kolejne latające zawiesie bramowe na Zwierzyńcu, tym razem Psiary Śródmieście:
-
Zdaje się że ten semafor na screenie powyżej wchodzi w peron.
-
Ja bym dowalił jeszcze do pieca jedno, przy sygnale RP1 w ogóle nie spada ciśnienie powietrza w zbiorniku. Tak chyba nie powinno być, jeśli ma być realnie to niech spada.
-
Nie ma problemu. Masz 7 dni na podanie dokładnego poboru powietrza przez syrenę.
-
Ja znalazłem w dtr takiej syreny że zużywa nie więcej jak 10 litrów powietrza swobodnego na sekundę.
-
Zdaje się że ten semafor na screenie powyżej wchodzi w peron.
Pół słupa semafora wchodzi w peron, druga połowa nie. Powinien cały wejść w peron, bo min. odległość od osi toru wynosi 2.2m, a tutaj jest 0.717+0.5+0.55=1.767. Semafor jest do tego odchylony, więc głowica jest ok. 1.3m od osi toru.
A co do trakcji, to czy bramki nie są za długie?
-
Ja mam jeszcze prośbę. Czy jest możliwość, aby amperomierze i woltomierze były bardziej czytelne? Jak popatrzy się na nie z bliska, to w porządku, ale jak "siedzi się" za nastawnikiem to prawie nic nie widać. Tak jest tylko na niektórych lokomotywach, np. na nowych 4E.
-
W rzeczywistosci to w ogole nie da sie zbytnio patrzec na szlak, w tym samym czasie patrzac sie na hasler, wiec rozwiazaniem chyba byloby lekkie przyblizenie ekranu na ten problem i ten ciutke wyzej.
-
Nie wiem czy to wogóle jest do zrobienia, ale jest trochę błędów na trasie Zwrotnicowo:
Stacja Zwrotnicowo grupa towarowa: Jak widać na screenie zwrotnice mają latarnię od strony toru z kierunku zbocznego no i trafiają na tor z poprzedniej zwrotnicy. Chyba wystarczy podmienić jakieś ince na takie co mają latarnię od strony kierunku zasadniczego. Brakuje również słupów kotwowych na końcach odcinków trakcji oraz w miejscach odgałęzień trakcji (chyba też wystarczy dokleić jakieś ince).
Dodatkowo na trasie w paru miejscach występują wskaźniki W8 (ograniczenie szybkości) ale brakuje "do kompletu" tabliczek W9 (początek i koniec obowiązywania ograniczenia)
W paru miejscach zwrotnice na sąsiednich torach chyba wyszły za blisko siebie, i stąd tory łączące je są jakby "połamane". Albo może autor nie wstawił tam flexów tylko jakieś krótkie proste odcinki, no tego już nie wiem. Skutek jest taki że przejeżdżając przez takie miejsce pojazdami rzuca na boki.
Jeszcze jeden duperel: zygzakowanie trakcji jest zrobione słupami zamiast wieszakami, tzn. słupy są naprzemiennie bliżej i dalej od toru.
-
Zwrotnicowa w paczce nie będzie.
-
Aha. W sumie się nie dziwię :) No to chyba bocznica.
-
W paczce może nie być, ale jeśli ktoś poprawi błędy to może być powtórnie wydana.
Tak nawiasem najbardziej rzucający się błąd:
-
Krzysiek:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,11559.0.html
-
Czary mary chokus pokus, chcę się przejrzeć kiedyś z boku. Mowa oczywiście o lusterkach w lokach. Nie raz jest tak że idzie zgubić skład na rozjeździe, a kapniesz się przy najbliższej stacji. Da się mieć oko na widok "dupy" czy to za duży problem ? Bo od wychylania się już mnie kark boli , a też idzie głowę stracić :D
Trzymaj poziom wypowiedzi to nie jest przedszkole.
/ Żuk
-
Q zrobił w swoim .exe lusterka. No i efekt może ciekawy, ale stracenie połowy FPS już takie fajne nie jest.
-
W wielu obecnych sceneriach brakuje mi plików rozkładów dołączonych do konkretnych misji. Biorąc pod uwagę fakt, że jeżdżenie bez rozkładu [przynajmniej mi] szybko się nudzi, tworzyłem dla niektórych misji jakieś swoje, fikcyjne, pod siebie. Jednakże może udałoby się komuś, kto bardziej się na tym zna, uzupełnić misje o w miarę "rzeczywiste", ciekawe rozkłady?
-
Ostatnio czytając ten (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,13438.msg137165.html#msg137165) temat pomyślałem sobie aby zamiast folderów z oznaczeniami PKP lokomotyw które mają kilka typów (np.:EU07,) były foldery pod nazwami typu (np.:4E, 303E)
Tak samo czytając ten sam temat i przeglądając mój katalog raziły mnie 2 foldery tych samych lokomotyw/wagonów/pojazdów trakcyjnych
(np.:ET22-->201E*, Uahs-->Uahs_2, EU07-->4E*, SP45-->SP45spec, Eaos-->Eaos_New, EN57-->EN57mk_s\z)jakby nie mogły być w jednym folderze.
*Oczywiście mowa o tej nowej.
-
Pod tym wzgledem w paczce bedzie (juz jest) porzadek :)
-
To SP45spec to bylo stwrzone dla... a w szukajce znajdziesz. Można tego uniknąć, ale pod jednym warunkiem i też w szukajce to jest.
To tylko takie było moje wtrącenie, bo paczka rozumiem, ze będzie git :)
-
Nie wiem czy to już było poruszane ,ale w poprzedniej paczce na żadnej trasie nie miałem SHP tam gdzie się powinno obok czuwaka wyświetlać.
-
Rezonator SHP nie musi byc przy kazdym semaforze/tarczy.
-
A ja mam pytanie... Czy będzie widać spaliny uchodzące z lokomotyw spalinowych? Oraz czy będzie motyw z kończącym się paliwem?
-
Nie. Cudów nie będzie. To jest paczka całościowa, a nie nowe exe.
-
A ja mam pytanie... Czy będzie widać spaliny uchodzące z lokomotyw spalinowych? Oraz czy będzie motyw z kończącym się paliwem?
Kiedyś była o tym mowa. Ciężko jest mądrze symulować ilość spalin w zależności od obciążenia/masy/stanu silnika ilość spalin. No chyba, że ktoś posiada jakieś wykresy. Z youBy'em kiedyś o tym konwersowaliśmy na GG.
-
Wprowadzić do start.exe i eu07.exe rodzielczości panoramiczne (1280x720, 1280x800, 1440x900 i inne)
-
Nie będzie Start.exe
Ponieważ dziś lub jutro PC2009 wchodzi w fazę testów watek zamykam.
REWIZOR