- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Tabor => Wątek zaczęty przez: Gustawek w 21 Sierpnia 2009, 17:01:56

Tytuł: Trasy
Wiadomość wysłana przez: Gustawek w 21 Sierpnia 2009, 17:01:56
Witam!
Ściągnąłem scenerie, wszystko zrobilem tak jak trzeba, ale jak klikam zeby wybrac trase, tego w ogóle nie ma. Co jest nie tak?
Tytuł: Odp: trasy
Wiadomość wysłana przez: Grigori w 21 Sierpnia 2009, 17:16:45
Opisz na czym dokładnie polega twój problem. Podaj więcej szczegółów. Jakie masz EXE, co to za sceneria, czy na innych sceneriach dzieje się tak samo?
Tytuł: Odp: trasy
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 21 Sierpnia 2009, 17:34:45
Podejrzewam, ze @Gustawek nie ma wpisow do dynamic.dat i gdy wybiera scenerie nie widzi zadnego skladu do prowadzenia.
Tytuł: Odp: trasy
Wiadomość wysłana przez: Monczan_SP32 w 21 Sierpnia 2009, 17:39:21
... czyli nie zrobił wszystkiego jak trzeba, wbrew temu, co mówi ;-)
Podejrzewam że Gustawek nie posiada pojęcia jak opisać problem, toteż przejdę do konkretów:
Jaki starter, jakie exe, i co zrobiłeś "jak trzeba" powiedz, a ja dokończę, czego nie zrobiłeś, bo nie wiedziałeś "jak trzeba" lub "że trzeba".
Tytuł: Odp: Trasy
Wiadomość wysłana przez: Gustawek w 21 Sierpnia 2009, 17:48:28
Przyznam, ze nigdy sie nie interesowałem takimi rzeczami, takze jestem w tym dosc słaby :) To moze tak, zby bylo prosciej. Niech ktos po prostu napisze co trzeba zrobic po koleji od sciagnięcia (jezeli jest to mozliwe). Jak by co to sceneria Strzęsowiec.
Tytuł: Odp: Trasy
Wiadomość wysłana przez: fuji8 w 21 Sierpnia 2009, 19:05:45
Ściągasz paczkę z http://eu07.pl/download/calosciowe/ następnie rozpakowujesz paczkę, ściągasz interesującą cię scenerie np: całkowo, następnie przerzucasz pliki do poszczególnych folderów z paczki do folderu maszyny np: w paczce jest folder dynamic/pkp/sm42 lub model/pkp przerzucasz pliki do podkreślonych folderów itd. z folderu sounds pliki dźwiękowe przerzucić do folderu głównego sounds itd.

OT.Przepraszam za błędy w ortografii ale klawiatura mi nawala;]
Tytuł: Odp: Trasy
Wiadomość wysłana przez: puma2091 w 21 Sierpnia 2009, 20:38:41
Albo ściągnij starter RA,  zainstaluj, potem w zakładce ustawienia zmień poziom dla betatesterów.
I w tym momencie wyświetlają ci się wszystkie składy jakie znajdują się na scenerii.
Tytuł: Odp: Trasy
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 21 Sierpnia 2009, 20:48:36
Tak... I wybierze taki, ktory jest przeznaczony tylko dla AI (czyli czesto bez kabiny) i pojawi sie kolejny blad.
Tytuł: Odp: Trasy
Wiadomość wysłana przez: puma2091 w 21 Sierpnia 2009, 21:07:19
No o tym nie pomyślałem ale na to też jest sposób. W zakładce składy wyświetlają się jak sama nazwa wskazuje są wszystkie składy i w kolumnie jazda pisze:
dumb-działające tylko dla AI
Head-działają dla ciebie i AI
no-nie poruszające się wcale.
Jaki to lok można poznać po numerach seryjnych.
 
Tytuł: Odp: Trasy
Wiadomość wysłana przez: Ra w 21 Sierpnia 2009, 23:39:50
To też nie jest do końca wiarygodne, wskazuje tylko na rodzaj wpisu CabOccupancy - headdriver, reardriver, czy nobody, ewentualnie czy CHK ma dumb w nazwie. A w praktyce należałoby sprawdzić, czy w MMD jest określona kabina oraz czy autor przewidział możliwość jazdy danym składem (eventy)...
Tytuł: Odp: Trasy
Wiadomość wysłana przez: muri w 22 Sierpnia 2009, 09:16:58
Czy dało by się zrobić żeby starter przeszukiwał plik mmd danego modelu na okoliczność wpisów cab1 i cab2, a po znalezieniu takowych np. na zakładce wczytanie wyświetlał tylko te składy, które mają kabinę?
Tytuł: Odp: Trasy
Wiadomość wysłana przez: Ra w 22 Sierpnia 2009, 13:46:59
Teoretycznie tak...
Tytuł: Odp: Trasy
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 22 Sierpnia 2009, 13:51:17
Czy dało by się zrobić żeby starter przeszukiwał plik mmd danego modelu na okoliczność wpisów cab1 i cab2...
... a nastepnie sprawdzal, czy w katalogu z pojazdem znajduja sie odpowiednie pliki t3d.
Tytuł: Odp: Trasy
Wiadomość wysłana przez: adsim w 22 Sierpnia 2009, 13:53:27
Tylko po co? Przecież dla AI wstawia się też lokomotywy z kabinami, które nie są do prowadzenia przez nas. Lepiej jakby starter w trybie podstawowym przestał korzystać z dynamic dat i wyświetlał do prowadzenia tylko składy znajdujące się w pliku scn, a nie w inc itp.

... a nastepnie sprawdzal, czy w katalogu z pojazdem znajduja sie odpowiednie pliki t3d.
Przecież to już jest.
Tytuł: Odp: Trasy
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 22 Sierpnia 2009, 14:18:16
Przecież to już jest.

Jest, ale tylko w odniesieniu do pliku modelu zewnetrznego. Mysle, ze mozna tak dostosowac scenerie, aby sklad przewidziany przez autora scenerii do prowadzenia przez AI posiadal wpis w stylu:
Cytuj
//$o Skład do prowadzenia przez AI
Tytuł: Odp: Trasy
Wiadomość wysłana przez: Ra w 22 Sierpnia 2009, 15:21:13
Co do umiejscowienia składów, w trybie prostym oraz zwykłym wyświetlane są tylko te, które są w głównym pliku, wszystkie wczytywane przez include są traktowane jako AI.

Moim zdaniem lepiej by było, aby składy AI miały jakiś specyficzny znaczek w opisie, np. by zaczynał się od "AI:", bo opis (np. trasa przejazdu) się przyda przy zmienianiu taboru.

//$o AI: Jedzie z X do Y.
Tytuł: Odp: Trasy
Wiadomość wysłana przez: adsim w 22 Sierpnia 2009, 16:22:41
Co do umiejscowienia składów, w trybie prostym oraz zwykłym wyświetlane są tylko te, które są w głównym pliku, wszystkie wczytywane przez include są traktowane jako AI.
No tak, ale w tych trybach starter nadal korzysta z dynamic.dat.

Moim zdaniem lepiej by było, aby składy AI miały jakiś specyficzny znaczek w opisie, np. by zaczynał się od "AI:", bo opis (np. trasa przejazdu) się przyda przy zmienianiu taboru.
No i po co sobie życie utrudniać, jak jakiemuś nowemu userowi nie będzie i tak się chciało tych przypisów czytać? :/ Nie lepiej pozostać przy tym, żeby składy dla AI były w inc? Dobra, sprawdzona metoda, więc na co kombinować? W większości tras jest przecież tak to rozwiązane i nic nie trzebaby zmieniać.
Tytuł: Odp: Trasy
Wiadomość wysłana przez: Ra w 22 Sierpnia 2009, 16:44:51
Korzysta, bo nie umie sprawdzić obecności kabiny.

Tak na przyszłość, żeby nie trzeba było z INC kombinować i żeby opisy miały dodatkową informację dla startera. Ponadto są scenerie, gdzie AI jest wpisane w głównym pliku, ponieważ w czasie ich powstania pewnych kabin nie było...
Tytuł: Odp: Trasy
Wiadomość wysłana przez: adsim w 22 Sierpnia 2009, 17:41:59
Ale co to za kombinowanie z inc? Po prostu składy nie dla nas są oddzielnie i nie powinny nas interesować ani się wyświetlać. A te scenerie gdzie tak nie jest, to w większości stare, mało ciekawe trasy. No i trzeba jeszcze pamiętać o nowej paczce. Pomysł z dodatkowymi opisami to kolejne (zbędne moim zdaniem) godziny zmieniania plików, opóźniające tylko prace nad paczką.