- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Symulator => Wątek zaczęty przez: Wdowa94 w 01 Sierpnia 2009, 16:05:55

Tytuł: Ludzie w symulatorze
Wiadomość wysłana przez: Wdowa94 w 01 Sierpnia 2009, 16:05:55
Apropo - są już ludzie w symku?

Wątek wydzielony z tego tematu: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,5102.0/topicseen.html
Dotyczy m.in. wiadomości i screena z tego wątku: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,7899.msg125865.html#msg125865
ZiomalCl
Tytuł: Ludzie w symulatorze
Wiadomość wysłana przez: Monczan_SP32 w 01 Sierpnia 2009, 16:31:29
Jak widać mogą być, ale ponieważ w wagonach drzwi się jeszcze nie otwierają, nie chce im się wychodzić na perony bo i tak nie wsiądą.
Tytuł: Ludzie w symulatorze
Wiadomość wysłana przez: Wdowa94 w 01 Sierpnia 2009, 17:24:58
Ale czy takie na peronach, bo to może być poprostu model
Tytuł: Ludzie w symulatorze
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 01 Sierpnia 2009, 18:32:21
Ale czy takie na peronach, bo to może być poprostu model

Jak widać ludzie stoją na peronie :-)
Tytuł: Ludzie w symulatorze
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 01 Sierpnia 2009, 19:27:59
Apropo- Są już ludzie w symku?

Ludzie (kosmici :P) w symku byli już dawno. Już w Quark'u był SOKista :) Ale jak widać ja chcę powstawiać na każdą stację na trasie Krzyżowa (wybacz Mati_An, ale już od dawna uparłem się na twoją trasę :) Po prostu ją lubię) jakichś ludzi i później to udostępnię.
Tytuł: Ludzie w symulatorze
Wiadomość wysłana przez: Wdowa94 w 01 Sierpnia 2009, 21:33:43
To jeszcze mozna zrobić (na początek np z EN57) że ludzie się ruszają i wsiadają do pociągu, bądź znikają (w pociągu)
Tytuł: Ludzie w symulatorze
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 01 Sierpnia 2009, 21:36:39
Owszem. Puscic ich po niewidzialnym torze. Tylko jak zmienisz sklad, to juz miejsce postoju tych ludzi i tor ich ruchu nie bedzie pasowac. Ma to sens na szersza skale?
Tytuł: Ludzie w symulatorze
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 01 Sierpnia 2009, 21:53:03
W samej Krzyżowie jest 30 ludzi stojących. Ma ktoś ochotę bawić się i zrobić niewidzialne tory? Życzę powodzenia.
Tytuł: Ludzie w symulatorze
Wiadomość wysłana przez: Szymoniak w 01 Sierpnia 2009, 23:35:20
Może się stworzy jakiś oddzielny temat, ale w takim razie jak to jest zrobione w symulatorze tramwaju ATS?? Przecież już gdzieś na forum pisałem, nie zajmują oni za wiele FPS-u?? Tam też są nie widzialne tory?
Tytuł: Ludzie w symulatorze
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 01 Sierpnia 2009, 23:38:13
Z tego co widzialem na YT, to tam nie ma animacji chodzacych ludzi. Po prostu co kilka sekund znikaja oni z peronu i pojawiaja sie w tramwaju.
Tytuł: Ludzie w symulatorze
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 01 Sierpnia 2009, 23:41:01
nie zajmują oni za wiele FPS-u??

Nie. U mnie bez zmian. 30 ludzi to raptem jak 3 lokomotywy :)

Do moda. Proszę o wydzielenie dyskusji do oddzielnego wątku.
Tytuł: Ludzie w symulatorze
Wiadomość wysłana przez: Szymoniak w 01 Sierpnia 2009, 23:45:18
Tak, ale kiedyś też była mowa że ten SoKista w Quarku zajmował bardzo dużo FPS-u i z tego właśnie powodu zrezygnowano z dalszych prac nad ludźmi w symku. Temat był już wiele razy poruszany, ciekawe czy tym razem skutecznie...?
Tytuł: Ludzie w symulatorze
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 01 Sierpnia 2009, 23:46:57
Tak, ale kiedyś też była mowa że ten SoKista w Quarku zajmował bardzo dużo FPS-u i z tego właśnie powodu zrezygnowano z dalszych prac nad ludźmi w symku. Temat był już wiele razy poruszany, ciekawe czy tym razem skutecznie...?

Powiem tyle, że jeden model to 5k poly, a lokomotywy (te nowsze) mają po 40-60k poly :) Może jak 1 klatka ci spadnie na stacji przez ludzi, to będzie maximum.
Tytuł: Ludzie w symulatorze
Wiadomość wysłana przez: Szymoniak w 01 Sierpnia 2009, 23:48:31
Ale czy ci ludzie to wolno stojące modele czy chodzące-poruszające się postaci??
Tytuł: Odp: Ludzie w symulatorze
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 01 Sierpnia 2009, 23:52:29
Nie poruszają się... Ale jakby ktoś chciał zrobić chodzące modele, to może zrobić. Ja moją robotę skończę jutro lub w poniedziałek i puszczę do testu.
Tytuł: Odp: Ludzie w symulatorze
Wiadomość wysłana przez: Ra w 01 Sierpnia 2009, 23:55:25
Z tego co widzialem na YT, to tam nie ma animacji chodzacych ludzi. Po prostu co kilka sekund znikaja oni z peronu i pojawiaja sie w tramwaju.
Prawdopodobnie widziałeś vBus. Ludzie w ATS normalnie chodzą, gromadzą się na przystankach, sami otwierają sobie drzwi tramwaju (IOD) i zajmują miejsca. Od wersji 0.57b wyglądają lepiej i mają inne ubranka. Trochę im jeszcze wchodzenie po schodach nie wychodzi, ale nowa, jeszcze lepsza wersja ludzików jest w drodze.
Tytuł: Odp: Ludzie w symulatorze
Wiadomość wysłana przez: Szymoniak w 01 Sierpnia 2009, 23:56:37
No właśnie, ale może by sobie narazie na własny użytek chociaż tych ludzi z ATS-u puścić do symka i zobaczyć jak to będzie wyglądać.

ZiomalCl- sorry za przeszkody :D
Tytuł: Odp: Ludzie w symulatorze
Wiadomość wysłana przez: Wdowa94 w 02 Sierpnia 2009, 14:40:21
Można samemu zrobić animacje z prostym szkieletem w 3dsmax
Tytuł: Odp: Ludzie w symulatorze
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 02 Sierpnia 2009, 14:47:19
Ale to tylko 3dsmax, a o ile mi wiadomo animacja typu translate do tej pory nie dziala w symulatorze. Czyli jedyne wyjscie - ludzie jako dynamic.
Tytuł: Odp: Ludzie w symulatorze
Wiadomość wysłana przez: Wdowa94 w 17 Sierpnia 2009, 21:59:21
Właśnie minusem engine'u symulatora jest (jak narazie) brak wsparcia wielu funkcji rozbudowy w oficjalnych exe (Najnowszy DiezelPacka).
W niektórych wersjach developerskich można już zauważyć (czasami błędnie działające) rozbudowane funkcje, ale najczęściej są w nich błędy związane z hamowaniem, co zmniejsza przyjemność jazdy.

W najnowszym exe dodano już obrotnicę, a nawet menu, ale hamulce nie działają poprawnie.

Więc jak widać symulator bardzo szybko zostaje rozbudowywany, i za niedługo (tak myślę) stworzycie coś.
Ja niestety nie jestem developerem i nie zabardzo mogę modyfikować pliki symka (chyba, że tylko dla siebie)

Tytuł: Odp: Ludzie w symulatorze
Wiadomość wysłana przez: Bombardier w 18 Sierpnia 2009, 15:27:53
Cytuj
W najnowszym exe dodano już obrotnicę, a nawet menu, ale hamulce nie działają poprawnie.
Na jakiej podstawie stwierdzasz, że to najnowsze exe? Nic bardziej mylnego.
Cytuj
Ja niestety nie jestem developerem
Nie rozumiem, myślisz, że po takim tekście administrator pomyśli "jej, on nie ma tej rangi, zaraz mu ją damy"?
Cytuj
i nie zabardzo mogę modyfikować pliki symka
No tak, przecież dodatki robią sami ludzie z devs. Błagam...
Jeśli masz zamiar pisać swoje racje, które nie mają nic wspólnego z rzeczywistością, to lepiej daj sobie spokój.
Tytuł: Odp: Ludzie w symulatorze
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 18 Sierpnia 2009, 17:10:16
Obrotnica działa już dawno, tak samo jak i suwnica... wszystko zależy od tego kto kodził i co chciał osiągnąć.

Cytuj
Ja niestety nie jestem developerem i nie zabardzo mogę modyfikować pliki symka (chyba, że tylko dla siebie)
Zapytam trochę jak moja 8 letnia siostra: "khe?" Modyfikujesz co chcesz, jak chcesz i możesz to udostępniać o ile przejdziesz procedurę akceptacji jakościowej. Do źródeł mają dojście tylko osoby, które wiedzą co z czym się je - tak było, jest i raczej będzie.

Gdyby exe radziło sobie z animacjami przygotowanymi w maxie, to pewnie mielibyśmy wysyp parowozów.
Tytuł: Odp: Ludzie w symulatorze
Wiadomość wysłana przez: Paul w 19 Sierpnia 2009, 12:15:30
No właśnie, ale może by sobie narazie na własny użytek chociaż tych ludzi z ATS-u puścić do symka i zobaczyć jak to będzie wyglądać.

Puść żywych ludzi do symka, będą najlepiej wyglądać i chodzić :P W ATS ludzie są po prostu zaimplementowani w exe, bez żadnego bawienia się w "niewidzialne tory". ATS to nie eu07.exe ze scenerią tramwajową i tramwajem zamiast EU07, tylko program mocno przerobiony pod tramwajowe potrzeby. Widzę że mimo ogromnych ograniczeń "oprogramowania" scenerii (eventy) wszyscy próbują robić cuda na patyku - może i dobrze, ale zaczyna to wyglądać komicznie i raczej zbyt wydajne nie jest :)

Może tak: 3/4 ludzi zostawić w spokoju żeby sobie stali, a resztę puścić po peronie tak żeby sobie chodziła tam i spowrotem (tak jak SOK w Wielkim Kacu).
Tytuł: Odp: Ludzie w symulatorze
Wiadomość wysłana przez: Ra w 19 Sierpnia 2009, 13:09:41
Dodam tylko, że w ATS modele pojazdów mają wymodelowaną dodatkowo przestrzeń ruchu dla pasażerów. Odpowiednikiem w MaSzynie jest prostopadłościan ograniczający ruch w kabinie.

Można jeszcze zrobić model człowieka chodzącego w kółko na bazie animacji rotate...
Tytuł: Odp: Ludzie w symulatorze
Wiadomość wysłana przez: Wdowa94 w 19 Sierpnia 2009, 22:40:02
Można właśnie coś takiego zrobić, że wchodzi NIBY do wagonu i w nim znika, a w jakiejś stacji się pojawia i wychodzi na jakieś miejsce
Tytuł: Odp: Ludzie w symulatorze
Wiadomość wysłana przez: Paul w 20 Sierpnia 2009, 13:42:24
Jak to uzależnisz od położenia drzwi?
Tytuł: Odp: Ludzie w symulatorze
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 20 Sierpnia 2009, 13:45:36
Można właśnie coś takiego zrobić, że wchodzi NIBY do wagonu i w nim znika, a w jakiejś stacji się pojawia i wychodzi na jakieś miejsce

Można to, można tamto... Jest wiele rzeczy, których zrobić można. Namów yB, to może w obecnym symku zrobi. Ale znając życie i yB mogę powiedzieć, że się nie doczekamy, bo są ważniejsze rzeczy + brak czasu.
Tytuł: Odp: Ludzie w symulatorze
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 20 Sierpnia 2009, 14:08:31
Z mojego punktu widzenia wyglada to tak: jeszcze kilka miesiecy temu myslalem podobnie, a fajnie byloby zrobic to, tamto... Na chwile obecna sa naprawde wazniejsze rzeczy, jak np. AI. Co z tego, ze bedziemy mieli pasazerow wychodzacych z wagonow, skoro AI nadal bedzie przezynac S1 albo zatrzymie sie "w polu" bez zadnego powodu?
Tytuł: Odp: Ludzie w symulatorze
Wiadomość wysłana przez: Bombardier w 20 Sierpnia 2009, 15:28:59
Wee, młodziak rzuci temat, że chce wirtualnych ludzików, kiedy tu FPS jest tragiczny, a AI nie umie jeździć. Najpierw trzeba rozwiązać najważniejsze dylematy symka, żeby potem z zapałem dodawać nowe ficzery.
Ogólnie ten temat nadaje się do zamknięcia, w temacie zostało już powiedziane co trzeba, developerzy na pewno poradzą sobie z ludzikami, szczególnie symkowi programiści.


Zamykam.

REWIZOR