- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: puma2091 w 23 Lipca 2009, 17:17:26

Tytuł: Moje problemy z Gmax'em
Wiadomość wysłana przez: puma2091 w 23 Lipca 2009, 17:17:26
Witam. Mam pewny problem z g maxem ponieważ wywala mi błąd podczas exportu (zapisu) scenerii (screen w załączniku).
Nie byłem pewien gdzie dać nowy wątek więc napisałem tutaj.
Pozdro Przemek.
Tytuł: Odp: Błąd w Gmaxie
Wiadomość wysłana przez: firleju w 23 Lipca 2009, 20:27:28
Czytaj uważnie: "Feature not available" czyli "Nie ma takiej opcji".
Skrypty są tworzone pod 3dsmax nie pod Gmax. Nie będą działać w pełni. Np nie stworzą pliku ze scenerią.
Gdzieś na forum są przerobione skrypty pod Gmax, niestety strasznie stare.
Tytuł: Odp: Błąd w Gmaxie
Wiadomość wysłana przez: puma2091 w 23 Lipca 2009, 20:33:09
Aha dziękuje w takim razie zostaje mi ściągniecie 3dsmaxa.
Tytuł: Odp: Błąd w Gmaxie
Wiadomość wysłana przez: Sm 42 driver w 23 Lipca 2009, 21:34:07
Na naukę wystarczy, ale co później? Jeśli chcesz popracować w gmax to ja polecam skrypty stworzone specjalnie pod gmax (w downloadzie). Wersja trochę uboższa ale da się z tym żyć ;]
Tytuł: Odp: Problemy w Gmaxie
Wiadomość wysłana przez: puma2091 w 24 Lipca 2009, 08:22:36
Skrypty do Gmaxa są w wersji angielskiej dlatego zacznę o rzeczy łatwiejszych a pyzatym większość tutoriali są pod 3Dsmax'a także naprawdę lepiej się uczyć na 3Dsmax.


Nie umiałem uruchomić 3ds'a więc wolałem ściągnąć skrypty do Gmaxa i pozostać przy nim. Ale znowu pojawia się kolejny problem znów przy zapisie-wciskając save as... jest 0 reakcji. Nic się nie dzieje. 
Tytuł: Odp: Błąd w Gmaxie
Wiadomość wysłana przez: dymus w 25 Lipca 2009, 11:42:13
Żeby zapisać .scn w Gmax'ie musisz mieć program CopyListener.

Cytuj
[Udostępniony przez kolegę @ISDR] http://eu07.pl/userfiles/CopyCopyListener.rar
UWAGA!: Podczas kopiowania musi być uruchomiony gmax z naszą scenerią. Dajemy KOPIUJ następnie ZAPISZ wybieramy ZAPISZ JAKO TYP: format scenerii (scn), wybieramy lokalizację (folder SCENERY), nadajemy nazwę i wszystko skopiowane :D
Tytuł: Odp: Błąd w Gmaxie
Wiadomość wysłana przez: puma2091 w 25 Lipca 2009, 11:53:24
A jak się tym obsługiwać?
Tytuł: Odp: Błąd w Gmaxie
Wiadomość wysłana przez: dymus w 25 Lipca 2009, 12:18:17
Najpierw wybierasz w skryptach w Gmax SNC Exporter i klikasz 'save as' i wtedy dopalasz CopyListener (postępujesz w nim tak jak jest napisane 2 posty wyżej).
Tytuł: Odp:Moje problemy z Gmax'em
Wiadomość wysłana przez: puma2091 w 25 Lipca 2009, 15:33:38
A gdy chcę położyć tor wciskając create nic się nie dzieje, co robię nie tak?   
Tytuł: Odp: Błąd w Gmaxie
Wiadomość wysłana przez: dymus w 25 Lipca 2009, 15:39:44
Wstawiasz pierwszy tor ? Czy dodajesz do poprzedniego ? Mi wszystko poprawnie chodzi, tory normalnie sie wstawiają.
Tytuł: Odp: Moje problemy z Gmax'em
Wiadomość wysłana przez: puma2091 w 25 Lipca 2009, 15:42:10
Wstawiam pierwszy tor.
Tytuł: Odp: Moje problemy z Gmax'em
Wiadomość wysłana przez: dymus w 25 Lipca 2009, 15:46:03
W którym oknie tworzysz ? Perspective, top ?
Bo mogłeś przez przypadek tworzyć w oknie np. left.
To ma znaczenie jeśli używasz jednego , powiekszonego okna bo możesz wtedy nie zauważyć że coś jest nie tak.
Tytuł: Odp: Moje problemy z Gmax'em
Wiadomość wysłana przez: puma2091 w 25 Lipca 2009, 15:51:39
Okno top lub bez powiększenia, i tak i tak próbowałem. Nic nie widać.
Dodam również że przycisk add to previous jest nie do wciśnięcia czyli szary.
Tytuł: Odp: Moje problemy z Gmax'em
Wiadomość wysłana przez: dymus w 25 Lipca 2009, 15:58:41
Czy ten problem występował wcześniej ?
Z jakiej wersji skryptów korzystasz ?
Bo ja korzystałem z tej http://eu07.pl/download/paczki/235u-scripts-gmax.zip.html  i wszystko było w porzadku.
Tytuł: Odp: Moje problemy z Gmax'em
Wiadomość wysłana przez: puma2091 w 25 Lipca 2009, 16:04:43
Tych z 2003r. które były w  downloadzie. Te same które mi podałeś.
Tytuł: Odp: Moje problemy z Gmax'em
Wiadomość wysłana przez: dymus w 25 Lipca 2009, 16:22:06
W takim razie widzę tylko jedno wyjście, albo ponowne zainstalownie Gmax'a albo skryptów. Może to jakoś pomoże.
Tytuł: Odp: Moje problemy z Gmax'em
Wiadomość wysłana przez: puma2091 w 25 Lipca 2009, 16:54:41
A gdzie powinny się znajdować tekstury z jakich korzystam?
I ponowna instalacja nic nie dała.
Tytuł: Odp: Moje problemy z Gmax'em
Wiadomość wysłana przez: dymus w 25 Lipca 2009, 17:01:58
Jakie textury ? Jeśli chodzi o te do modeli to znajdują sie w katalogu /texturies/, chyba że chodzi o jakieś inne ?
Tytuł: Odp: Moje problemy z Gmax'em
Wiadomość wysłana przez: puma2091 w 25 Lipca 2009, 17:06:25
Te tekstury torów. http://eu07.pl/download/paczki/27as-nowe_tory.rar.html (http://eu07.pl/download/paczki/27as-nowe_tory.rar.html) One są do wstawienia na scenerie w Gmax'ie?
Tytuł: Odp: Moje problemy z Gmax'em
Wiadomość wysłana przez: dymus w 25 Lipca 2009, 17:38:52
Tak one są do wstawienie do scenerii, aby je użyć zmieniasz parametr Tex2 (któy odpowiada za tex podsypki) w zakładce gdzie tworzysz tory lub po zaznaczeniu utworzonego wcześniej toru, wtedy zmieniasz to w Properties  (wcześniej te textury torów wrzucasz do katalory texturies w symku).
Tytuł: Odp: Moje problemy z Gmax'em
Wiadomość wysłana przez: puma2091 w 25 Lipca 2009, 18:00:15
Okej tylko dalej nie mogę położyć toru.
Tytuł: Odp: Moje problemy z Gmax'em
Wiadomość wysłana przez: dymus w 25 Lipca 2009, 18:04:18
Może najpierw wstaw łuk, albo inny składnik scenerii. Być może tylko odcinek prosty nie da się wstawić na samym poczatku.
Tytuł: Odp: Moje problemy z Gmax'em
Wiadomość wysłana przez: puma2091 w 25 Lipca 2009, 18:18:06
Próbowałem zrobić teren ale podczas klikania meak wywala to co w pierwszym poście.
A łuku nie potrafię zrobić.

PS: Czy mogę korzystać z tego tutorialu:http://eu07.pl/forum/index.php/topic,6244.0.html (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,6244.0.html)
Tytuł: Odp: Moje problemy z Gmax'em
Wiadomość wysłana przez: dymus w 25 Lipca 2009, 18:25:00
Teren w Gmax jest dość trudny do stworzenia, trzeba użyć kilku plików poza Gmax'em (te pliki są w folderze skrypty w Gmax). Natomiast łuki tworzy sie prawie jak proste, więc w zakładce track zaznaczasz Arc , podajesz promień, kąt i wstawiasz przez Create. Parametry Roll 1 i Roll 2 to są przechyłki.
Tak, ten tutorial jest bardzo pomocny, można go też użyć do Gmax'a.
Tytuł: Odp: Moje problemy z Gmax'em
Wiadomość wysłana przez: puma2091 w 25 Lipca 2009, 18:41:48
Próbowałem zrobić łuk i również nic z tego.
Zapomniałem się zapytać który create służy do wstawiania? (zał)
Tytuł: Odp: Moje problemy z Gmax'em
Wiadomość wysłana przez: dymus w 25 Lipca 2009, 18:44:46
Do wstawiania (torów, łuków, flex'ów) służy Create ten wyżej (pod velocity). Ten niższy create służy do wstawiania nasypów ( nie wiem czy w Gmax ta opcja działa).
Tytuł: Odp: Moje problemy z Gmax'em
Wiadomość wysłana przez: Sm 42 driver w 25 Lipca 2009, 19:52:58
Teren w Gmax jest dość trudny do stworzenia, trzeba użyć kilku plików poza Gmax'em (te pliki są w folderze skrypty w Gmax).
Yyyyy? Ja teren tworze wstawiając zwykły plane, następnie go teksturuję i koniec ;]

puma2091: Ustaw okno "Top", następnie w skryptach kliknij "track", następnie ustaw według uznania, teksturę szyny, podsypki itp., potem kliknij na "create" (to u góry na twoim screenie). Kliknij w polu "top" (pojawi się niebieska linia, to właśnie jest tor).

"Add to previous" działa po dodaniu toru, wtedy klikając na "add to previous" a następnie na koniec toru dodajesz taki sam tor, lub według takich ustawień jakie podałeś.

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Moje problemy z Gmax'em
Wiadomość wysłana przez: puma2091 w 25 Lipca 2009, 21:12:13
Klikam na create i tor ma na przykład 100m więc klikam na okno top i tam pojawia się niebieska linia która ma w skali ok10cm i to właśnie jest tor. A w przypadku rozjazdu jest on zielony ?
Skoro tak to pojawia się nowy problem nie mogę otworzyć scenerii przez STV
Tytuł: Odp: Moje problemy z Gmax'em
Wiadomość wysłana przez: dymus w 25 Lipca 2009, 21:16:32
Tak, rozjazd jest zaznaczony na zielono.
Tytuł: Odp: Moje problemy z Gmax'em
Wiadomość wysłana przez: puma2091 w 25 Lipca 2009, 22:00:29
Dobrze to się już rozwiązało.
A teraz jak zobaczyć co się zrobiło. Próbuje uruchomić to w trybie ghostview przez STV, ale symek się nie włącza.
Tytuł: Odp: Moje problemy z Gmax'em
Wiadomość wysłana przez: Ra w 25 Lipca 2009, 22:17:27
Tryb ten działa tylko w bardzo starych EXE. Lepiej wstaw jakikolwiek pojazd z kabiną.
Tytuł: Odp: Moje problemy z Gmax'em
Wiadomość wysłana przez: puma2091 w 25 Lipca 2009, 22:29:17
Wstawiłem pojazd przez notatnik ot mój wpis:
trainset none tornr1 0.0 0.0
node -1 0 machajka dynamic PKP\machajka none machajka 10.0 headdriver 0 0 enddynamic
komunikat
Cytuj
Track does not exist ""
Wiem co on oznacza ale nie wiem jak temu zaradzić.




Tytuł: Odp: Moje problemy z Gmax'em
Wiadomość wysłana przez: Ra w 25 Lipca 2009, 22:31:58
A masz w scenerii tor o nazwie tornr1? Jeśli chodzi o poprawność wpisów, to wczytuj do mojego programu i sprawdzaj na zakładce Struktura.
Tytuł: Odp: Moje problemy z Gmax'em
Wiadomość wysłana przez: puma2091 w 25 Lipca 2009, 22:38:50
Tak mam taki tor, a twój program niczego złego nie wykrył.
Tytuł: Odp: Moje problemy z Gmax'em
Wiadomość wysłana przez: Sm 42 driver w 25 Lipca 2009, 22:52:47
trainset none tornr1 0.0 0.0
node -1 0 machajka dynamic PKP\machajka none machajka 10.0 headdriver 0 0 enddynamic
Może spróbuj przesunąć pojazd trochę do przodu, np.

trainset none tornr1 10.0 0.0
node -1 0 machajka dynamic PKP\machajka none machajka 10.0 headdriver 0 0 enddynamic
endtrainset

Z tego co zauważyłem to w twoim wpisie nie ma endtrainset, chyba że wszystkiego nie skopiowałeś ;]
Pzdr
Tytuł: Odp: Moje problemy z Gmax'em
Wiadomość wysłana przez: puma2091 w 25 Lipca 2009, 22:57:37
Nic to nie dało.
Dodam również że w STV tory się nie wyświetlają a gdy chcę przybliżyć wyskakuje floating point overflow
Tytuł: Odp: Moje problemy z Gmax'em
Wiadomość wysłana przez: dymus w 25 Lipca 2009, 23:00:39
Sprawdz w pliku scenerii czy napewno ten tor został zapisany.
Tytuł: Odp: Moje problemy z Gmax'em
Wiadomość wysłana przez: puma2091 w 25 Lipca 2009, 23:02:21
Jest tylko mój skład.
Tytuł: Odp: Moje problemy z Gmax'em
Wiadomość wysłana przez: dymus w 25 Lipca 2009, 23:04:07
A jaką masz 'strukturę' plików, czyli pojedynczy plik .scn czy .scn i include do .scm ? Bo jak masz 2 pliki (scn i scm) to tam gdzie masz tory znajdz wpis tornr1 (nie chodzi tu o wpis składu).
Tytuł: Odp: Moje problemy z Gmax'em
Wiadomość wysłana przez: puma2091 w 25 Lipca 2009, 23:18:12
Mam tylko jeden plik .scn a jak go otworze w notatniku jest pusty.
Tytuł: Odp: Moje problemy z Gmax'em
Wiadomość wysłana przez: dymus w 25 Lipca 2009, 23:35:02
Jeśli ten plik jest pusty to nie ma trasy. Do kopiowania trasy z Gmax'a używaj CopyListenera.
Tytuł: Odp: Moje problemy z Gmax'em
Wiadomość wysłana przez: puma2091 w 26 Lipca 2009, 10:03:21
Jest przekopiowane ale gdy wstawie skład wywala Track does not exist "" a potem Scene parse error near node. Pokarze jeszcze końcówkę loga i wpisy do scenerii.
log:
Font init
Font init OK
Sound Init
Loading - texture: textures\logo.bmp
OK
Sound Init OK
Textures init
Textures init OK
Models init
Models init OK
Ground init
Track does not exist ""
Scene parse error near node
sceneria:
1
500.0
5.0
100.0
100.0
100.0
100.0
"fixed"
$Line:torwieluń1 @ [20.772947,-108.695656,0.200000]
1
500.0
5.0
100.0
100.0
100.0
100.0
"fixed"
$Line:torwieluń1 @ [104.699646,-623.129028,0.200000]
angle: 90
0
19.4806
300.0
1
10.0
[104.7,-79.129,0.2]
[0,1,0]
500.0
5.0
100.0
100.0
100.0
100.0
"fixed"
$Line:none @ [104.699646,-79.129028,0.200000]
[104.7,420.871,0.2]
[0,1,0]
500.0
5.0
100.0
100.0
100.0
100.0
"fixed"
$Line:tornr1wieluń @ [104.699646,420.870972,0.200000]
[104.7,920.871,0.2]
[0,1,0]
500.0
5.0
100.0
100.0
100.0
100.0
"fixed"
$Line:tornr1wieluń01 @ [104.699646,920.870972,0.200000]
1
500.0
5.0
100.0
100.0
100.0
100.0
"fixed"
$Line:tornr1wieluń02 @ [104.699646,-79.129028,0.200000]
[104.7,420.871,0.2]
[0,1,0]
500.0
5.0
100.0
100.0
100.0
100.0
"fixed"
$Line:tornr1wieluń03 @ [104.699646,420.870972,0.200000]

Firstinit

trainset none tornr1wieluń02 10.0 0.0
node -1 0 machajka dynamic PKP\machajka none machajka 10.0 headdriver 0 0 enddynamic
endtrainset
Tytuł: Odp: Moje problemy z Gmax'em
Wiadomość wysłana przez: Sm 42 driver w 26 Lipca 2009, 10:25:14
Hmm, wpisy w scenerii nie powinny tak wyglądać.

Przed kopiowaniem upewnij się, że program CopyCopyListener.exe jest w folderze gmaxa.

Opis kopiowania:
1. Kliknij SCN/INC Export, a następnie Save As ....
2. Uruchom program CopyCopyListener.exe nie zamykając gmaxa.
3. Kliknij przycisk Kopiuj, zaczekaj chwilę, a następnie kliknij Zapisz.
4. Wybierz ścieżkę, aby zapisał w folderze scenery i potwierdź zapisanie pliku.
5. Teraz możesz dodawać wpisy taboru oraz atmo i light.
Pzdr
Tytuł: Odp: Moje problemy z Gmax'em
Wiadomość wysłana przez: puma2091 w 26 Lipca 2009, 11:34:15
Y wyszło takie coś:
Welcome to MAXScript.

1
angle: 90
0
145.5
297.5
251.828
3.0
84.2117
83.4052
"fixed"
$Editable_Spline:none @ [-247.741394,5.314010,0.200000]
[-67.6139,128.232,0.2]
[-0.987688,0.156435,0]
50.0
[-116.998,136.054,0.2]
[-0.987688,0.156435,0]
50.0
[-166.383,143.876,0.2]
[-0.987688,0.156435,0]
100.0
2.0
50.0
"fixed"
$Line:none @ [-166.382690,143.876007,0.200000]
Tytuł: Odp: Moje problemy z Gmax'em
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 26 Lipca 2009, 12:59:44
Nie trzeba było stworzyć czasem jakiegoś pliku tymczasowego w katalogu skryptów? Coś z nazwą temp/tmp...

Jak ktoś używa gmaxa i mu działa wszystko jak należy, to niech wystawi mu swój folder skryptów.
Tytuł: Odp: Moje problemy z Gmax'em
Wiadomość wysłana przez: dymus w 26 Lipca 2009, 13:06:26
Ten plik o nazwie tmp.poly trzeba było używać  przy zapisie terenu.
Tytuł: Odp: Moje problemy z Gmax'em
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 26 Lipca 2009, 13:11:41
Ja wiem od czego on był ;]
Tytuł: Odp: Moje problemy z Gmax'em
Wiadomość wysłana przez: puma2091 w 26 Lipca 2009, 13:20:30
Nie ma tu takiego pliku.
Tytuł: Odp: Moje problemy z Gmax'em
Wiadomość wysłana przez: dymus w 26 Lipca 2009, 13:35:23
Skoro nie ma tam takiego pliku, to pokaż listę plików jakie masz w skryptach.
Tytuł: Odp: Moje problemy z Gmax'em
Wiadomość wysłana przez: puma2091 w 26 Lipca 2009, 13:42:22
Załącznik.
Tytuł: Odp: Moje problemy z Gmax'em
Wiadomość wysłana przez: dymus w 26 Lipca 2009, 14:01:00
Brakuje pliku cc3550.dll   i to on może być odpowiedzialny za złe działanie skryptów.  Masz chyba pliki które są skryptami do 3D studio. Masz 26 plików a ja w swojej wersji Gmax'a mam 22 pliki.
Tytuł: Odp: Moje problemy z Gmax'em
Wiadomość wysłana przez: puma2091 w 26 Lipca 2009, 14:04:43
Zainstalowałem jeszcze raz skrypty ale biblioteki i tmp.poly niema.
Tytuł: Odp: Moje problemy z Gmax'em
Wiadomość wysłana przez: Sm 42 driver w 26 Lipca 2009, 14:09:59
Ja mam wersje skryptów "zmiksowaną" ;] Najpierw wgrałem skrypty pod 3ds'a (był tam również plik tmp.poly), a następnie wgrałem skrypty pod gmaxa (wersja z 2003 roku) nadpisując pliki. U mnie wszystko działa, oczywiście wersja skryptów pod gmax ;]
Tytuł: Odp: Moje problemy z Gmax'em
Wiadomość wysłana przez: dymus w 26 Lipca 2009, 14:16:48
To jak biblioteki nie ma, to raczej i skrypty nie będą poprawnie działać.
Tytuł: Odp: Moje problemy z Gmax'em
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 26 Lipca 2009, 14:22:26
Skrypty same w sobie biblioteki nie potrzebują do działania. To gmax odpowiednio interpretuje kod.
Tytuł: Odp: Moje problemy z Gmax'em
Wiadomość wysłana przez: puma2091 w 26 Lipca 2009, 14:24:37
Myślę że biblioteka będzie mi potrzebna tylko do terenu.
Poprostu skrypty były
Cytuj
zmiksowane
.


   « Dodano: 26 Lipca 2009, 14:47:08 »
Okej a teraz jak się łączy rozjazd z torem tak aby nie było null tracka?
Tytuł: Odp: Moje problemy z Gmax'em
Wiadomość wysłana przez: dymus w 26 Lipca 2009, 15:23:47
Wybierasz  w skryptach zwrotnica, create i klikasz na prosty tor. Zwrotnica powinna pojawić sie w przedłużeniu toru prostego.
Tytuł: Odp: Moje problemy z Gmax'em
Wiadomość wysłana przez: Sm 42 driver w 26 Lipca 2009, 15:29:03
Okej a teraz jak się łączy rozjazd z torem tak aby nie było null tracka?
Przy pomocy Flexa. Znajdziesz go w zakładce Track. Występują tam 3 rodzaje toru:
Klikasz na Flex, następnie Create (to pierwsze ;]). Najeżdżasz kursorem na koniec toru, klikasz LPM na tym końcu toru i przytrzymując LPM "ciągniesz" do zwrotnicy lub do toru który chcesz połączyć, po czym puszczasz LPM ;]
Pzdr

PS. @dymus mnie uprzedził ;] Jeśli chcesz do prostego toru dodać zwrotnicę to zrób tak jak napisał @dymus. Jeśli masz już wstawioną zwrotnicę i tor i chcesz je połączyć to stosuj flexa.
Tytuł: Odp: Moje problemy z Gmax'em
Wiadomość wysłana przez: puma2091 w 26 Lipca 2009, 15:30:18
To w takim razie jak się tworzy teren?
Tytuł: Odp: Moje problemy z Gmax'em
Wiadomość wysłana przez: Sm 42 driver w 26 Lipca 2009, 15:56:45
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,6244.0.html
Tutaj jest napisane jak to się robi ;]

Ja natomiast praktykuję wstawianie terenu jako zwykły plane, oczywiście z odpowiednią ilością segmentów aby była możliwość późniejszego zróżnicowania wysokości. Następnie teksturowanie (Modifiers -> UV Coordinates -> UVW Map) następnie ustawiasz powtarzalność tekstury "podglądając" ją w okienku Perespective. Jeśli chcesz zróżnicować wysokości to najpierw trzeba skonwertować plane do Editable Mesh (PPM na obiekcie [w tym wypadku plane] -> Convert to -> Convert to editable mesh). Następnie u góry menu pojawi ci się pięć ikonek (3 kropki, trójkąt pusty w środku, trójkąt, kwadrat, sześcian). Klikasz na ikonę z kropkami, na plane pojawiają sie niebieskie punkty, po zaznaczeniu któregokolwiek (lub kilku) punktu możesz zmienić jego położenie.
Pzdr
Tytuł: Odp: Moje problemy z Gmax'em
Wiadomość wysłana przez: puma2091 w 27 Lipca 2009, 12:08:24
Dobra tylko jeżeli daje ok gdy jest close line ona mi się zaokrągla a wtedy DELANUAY MESCH nie robi trójkątów. A nie wiem czy to dobrze.