- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: puma2091 w 23 Lipca 2009, 17:17:26
-
Witam. Mam pewny problem z g maxem ponieważ wywala mi błąd podczas exportu (zapisu) scenerii (screen w załączniku).
Nie byłem pewien gdzie dać nowy wątek więc napisałem tutaj.
Pozdro Przemek.
-
Czytaj uważnie: "Feature not available" czyli "Nie ma takiej opcji".
Skrypty są tworzone pod 3dsmax nie pod Gmax. Nie będą działać w pełni. Np nie stworzą pliku ze scenerią.
Gdzieś na forum są przerobione skrypty pod Gmax, niestety strasznie stare.
-
Aha dziękuje w takim razie zostaje mi ściągniecie 3dsmaxa.
-
Na naukę wystarczy, ale co później? Jeśli chcesz popracować w gmax to ja polecam skrypty stworzone specjalnie pod gmax (w downloadzie). Wersja trochę uboższa ale da się z tym żyć ;]
-
Skrypty do Gmaxa są w wersji angielskiej dlatego zacznę o rzeczy łatwiejszych a pyzatym większość tutoriali są pod 3Dsmax'a także naprawdę lepiej się uczyć na 3Dsmax.
Nie umiałem uruchomić 3ds'a więc wolałem ściągnąć skrypty do Gmaxa i pozostać przy nim. Ale znowu pojawia się kolejny problem znów przy zapisie-wciskając save as... jest 0 reakcji. Nic się nie dzieje.
-
Żeby zapisać .scn w Gmax'ie musisz mieć program CopyListener.
[Udostępniony przez kolegę @ISDR] http://eu07.pl/userfiles/CopyCopyListener.rar
UWAGA!: Podczas kopiowania musi być uruchomiony gmax z naszą scenerią. Dajemy KOPIUJ następnie ZAPISZ wybieramy ZAPISZ JAKO TYP: format scenerii (scn), wybieramy lokalizację (folder SCENERY), nadajemy nazwę i wszystko skopiowane :D
-
A jak się tym obsługiwać?
-
Najpierw wybierasz w skryptach w Gmax SNC Exporter i klikasz 'save as' i wtedy dopalasz CopyListener (postępujesz w nim tak jak jest napisane 2 posty wyżej).
-
A gdy chcę położyć tor wciskając create nic się nie dzieje, co robię nie tak?
-
Wstawiasz pierwszy tor ? Czy dodajesz do poprzedniego ? Mi wszystko poprawnie chodzi, tory normalnie sie wstawiają.
-
Wstawiam pierwszy tor.
-
W którym oknie tworzysz ? Perspective, top ?
Bo mogłeś przez przypadek tworzyć w oknie np. left.
To ma znaczenie jeśli używasz jednego , powiekszonego okna bo możesz wtedy nie zauważyć że coś jest nie tak.
-
Okno top lub bez powiększenia, i tak i tak próbowałem. Nic nie widać.
Dodam również że przycisk add to previous jest nie do wciśnięcia czyli szary.
-
Czy ten problem występował wcześniej ?
Z jakiej wersji skryptów korzystasz ?
Bo ja korzystałem z tej http://eu07.pl/download/paczki/235u-scripts-gmax.zip.html i wszystko było w porzadku.
-
Tych z 2003r. które były w downloadzie. Te same które mi podałeś.
-
W takim razie widzę tylko jedno wyjście, albo ponowne zainstalownie Gmax'a albo skryptów. Może to jakoś pomoże.
-
A gdzie powinny się znajdować tekstury z jakich korzystam?
I ponowna instalacja nic nie dała.
-
Jakie textury ? Jeśli chodzi o te do modeli to znajdują sie w katalogu /texturies/, chyba że chodzi o jakieś inne ?
-
Te tekstury torów. http://eu07.pl/download/paczki/27as-nowe_tory.rar.html (http://eu07.pl/download/paczki/27as-nowe_tory.rar.html) One są do wstawienia na scenerie w Gmax'ie?
-
Tak one są do wstawienie do scenerii, aby je użyć zmieniasz parametr Tex2 (któy odpowiada za tex podsypki) w zakładce gdzie tworzysz tory lub po zaznaczeniu utworzonego wcześniej toru, wtedy zmieniasz to w Properties (wcześniej te textury torów wrzucasz do katalory texturies w symku).
-
Okej tylko dalej nie mogę położyć toru.
-
Może najpierw wstaw łuk, albo inny składnik scenerii. Być może tylko odcinek prosty nie da się wstawić na samym poczatku.
-
Próbowałem zrobić teren ale podczas klikania meak wywala to co w pierwszym poście.
A łuku nie potrafię zrobić.
PS: Czy mogę korzystać z tego tutorialu:http://eu07.pl/forum/index.php/topic,6244.0.html (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,6244.0.html)
-
Teren w Gmax jest dość trudny do stworzenia, trzeba użyć kilku plików poza Gmax'em (te pliki są w folderze skrypty w Gmax). Natomiast łuki tworzy sie prawie jak proste, więc w zakładce track zaznaczasz Arc , podajesz promień, kąt i wstawiasz przez Create. Parametry Roll 1 i Roll 2 to są przechyłki.
Tak, ten tutorial jest bardzo pomocny, można go też użyć do Gmax'a.
-
Próbowałem zrobić łuk i również nic z tego.
Zapomniałem się zapytać który create służy do wstawiania? (zał)
-
Do wstawiania (torów, łuków, flex'ów) służy Create ten wyżej (pod velocity). Ten niższy create służy do wstawiania nasypów ( nie wiem czy w Gmax ta opcja działa).
-
Teren w Gmax jest dość trudny do stworzenia, trzeba użyć kilku plików poza Gmax'em (te pliki są w folderze skrypty w Gmax).
Yyyyy? Ja teren tworze wstawiając zwykły plane, następnie go teksturuję i koniec ;]
puma2091: Ustaw okno "Top", następnie w skryptach kliknij "track", następnie ustaw według uznania, teksturę szyny, podsypki itp., potem kliknij na "create" (to u góry na twoim screenie). Kliknij w polu "top" (pojawi się niebieska linia, to właśnie jest tor).
"Add to previous" działa po dodaniu toru, wtedy klikając na "add to previous" a następnie na koniec toru dodajesz taki sam tor, lub według takich ustawień jakie podałeś.
Pozdrawiam
-
Klikam na create i tor ma na przykład 100m więc klikam na okno top i tam pojawia się niebieska linia która ma w skali ok10cm i to właśnie jest tor. A w przypadku rozjazdu jest on zielony ?
Skoro tak to pojawia się nowy problem nie mogę otworzyć scenerii przez STV
-
Tak, rozjazd jest zaznaczony na zielono.
-
Dobrze to się już rozwiązało.
A teraz jak zobaczyć co się zrobiło. Próbuje uruchomić to w trybie ghostview przez STV, ale symek się nie włącza.
-
Tryb ten działa tylko w bardzo starych EXE. Lepiej wstaw jakikolwiek pojazd z kabiną.
-
Wstawiłem pojazd przez notatnik ot mój wpis:
trainset none tornr1 0.0 0.0
node -1 0 machajka dynamic PKP\machajka none machajka 10.0 headdriver 0 0 enddynamic
komunikat Track does not exist ""
Wiem co on oznacza ale nie wiem jak temu zaradzić.
-
A masz w scenerii tor o nazwie tornr1? Jeśli chodzi o poprawność wpisów, to wczytuj do mojego programu i sprawdzaj na zakładce Struktura.
-
Tak mam taki tor, a twój program niczego złego nie wykrył.
-
trainset none tornr1 0.0 0.0
node -1 0 machajka dynamic PKP\machajka none machajka 10.0 headdriver 0 0 enddynamic
Może spróbuj przesunąć pojazd trochę do przodu, np.
trainset none tornr1 10.0 0.0
node -1 0 machajka dynamic PKP\machajka none machajka 10.0 headdriver 0 0 enddynamic
endtrainset
Z tego co zauważyłem to w twoim wpisie nie ma endtrainset, chyba że wszystkiego nie skopiowałeś ;]
Pzdr
-
Nic to nie dało.
Dodam również że w STV tory się nie wyświetlają a gdy chcę przybliżyć wyskakuje floating point overflow
-
Sprawdz w pliku scenerii czy napewno ten tor został zapisany.
-
Jest tylko mój skład.
-
A jaką masz 'strukturę' plików, czyli pojedynczy plik .scn czy .scn i include do .scm ? Bo jak masz 2 pliki (scn i scm) to tam gdzie masz tory znajdz wpis tornr1 (nie chodzi tu o wpis składu).
-
Mam tylko jeden plik .scn a jak go otworze w notatniku jest pusty.
-
Jeśli ten plik jest pusty to nie ma trasy. Do kopiowania trasy z Gmax'a używaj CopyListenera.
-
Jest przekopiowane ale gdy wstawie skład wywala Track does not exist "" a potem Scene parse error near node. Pokarze jeszcze końcówkę loga i wpisy do scenerii.
log:
Font init
Font init OK
Sound Init
Loading - texture: textures\logo.bmp
OK
Sound Init OK
Textures init
Textures init OK
Models init
Models init OK
Ground init
Track does not exist ""
Scene parse error near node
sceneria:
1
500.0
5.0
100.0
100.0
100.0
100.0
"fixed"
$Line:torwieluń1 @ [20.772947,-108.695656,0.200000]
1
500.0
5.0
100.0
100.0
100.0
100.0
"fixed"
$Line:torwieluń1 @ [104.699646,-623.129028,0.200000]
angle: 90
0
19.4806
300.0
1
10.0
[104.7,-79.129,0.2]
[0,1,0]
500.0
5.0
100.0
100.0
100.0
100.0
"fixed"
$Line:none @ [104.699646,-79.129028,0.200000]
[104.7,420.871,0.2]
[0,1,0]
500.0
5.0
100.0
100.0
100.0
100.0
"fixed"
$Line:tornr1wieluń @ [104.699646,420.870972,0.200000]
[104.7,920.871,0.2]
[0,1,0]
500.0
5.0
100.0
100.0
100.0
100.0
"fixed"
$Line:tornr1wieluń01 @ [104.699646,920.870972,0.200000]
1
500.0
5.0
100.0
100.0
100.0
100.0
"fixed"
$Line:tornr1wieluń02 @ [104.699646,-79.129028,0.200000]
[104.7,420.871,0.2]
[0,1,0]
500.0
5.0
100.0
100.0
100.0
100.0
"fixed"
$Line:tornr1wieluń03 @ [104.699646,420.870972,0.200000]
Firstinit
trainset none tornr1wieluń02 10.0 0.0
node -1 0 machajka dynamic PKP\machajka none machajka 10.0 headdriver 0 0 enddynamic
endtrainset
-
Hmm, wpisy w scenerii nie powinny tak wyglądać.
Przed kopiowaniem upewnij się, że program CopyCopyListener.exe jest w folderze gmaxa.
Opis kopiowania:
1. Kliknij SCN/INC Export, a następnie Save As ....
2. Uruchom program CopyCopyListener.exe nie zamykając gmaxa.
3. Kliknij przycisk Kopiuj, zaczekaj chwilę, a następnie kliknij Zapisz.
4. Wybierz ścieżkę, aby zapisał w folderze scenery i potwierdź zapisanie pliku.
5. Teraz możesz dodawać wpisy taboru oraz atmo i light.
Pzdr
-
Y wyszło takie coś:
Welcome to MAXScript.
1
angle: 90
0
145.5
297.5
251.828
3.0
84.2117
83.4052
"fixed"
$Editable_Spline:none @ [-247.741394,5.314010,0.200000]
[-67.6139,128.232,0.2]
[-0.987688,0.156435,0]
50.0
[-116.998,136.054,0.2]
[-0.987688,0.156435,0]
50.0
[-166.383,143.876,0.2]
[-0.987688,0.156435,0]
100.0
2.0
50.0
"fixed"
$Line:none @ [-166.382690,143.876007,0.200000]
-
Nie trzeba było stworzyć czasem jakiegoś pliku tymczasowego w katalogu skryptów? Coś z nazwą temp/tmp...
Jak ktoś używa gmaxa i mu działa wszystko jak należy, to niech wystawi mu swój folder skryptów.
-
Ten plik o nazwie tmp.poly trzeba było używać przy zapisie terenu.
-
Ja wiem od czego on był ;]
-
Nie ma tu takiego pliku.
-
Skoro nie ma tam takiego pliku, to pokaż listę plików jakie masz w skryptach.
-
Załącznik.
-
Brakuje pliku cc3550.dll i to on może być odpowiedzialny za złe działanie skryptów. Masz chyba pliki które są skryptami do 3D studio. Masz 26 plików a ja w swojej wersji Gmax'a mam 22 pliki.
-
Zainstalowałem jeszcze raz skrypty ale biblioteki i tmp.poly niema.
-
Ja mam wersje skryptów "zmiksowaną" ;] Najpierw wgrałem skrypty pod 3ds'a (był tam również plik tmp.poly), a następnie wgrałem skrypty pod gmaxa (wersja z 2003 roku) nadpisując pliki. U mnie wszystko działa, oczywiście wersja skryptów pod gmax ;]
-
To jak biblioteki nie ma, to raczej i skrypty nie będą poprawnie działać.
-
Skrypty same w sobie biblioteki nie potrzebują do działania. To gmax odpowiednio interpretuje kod.
-
Myślę że biblioteka będzie mi potrzebna tylko do terenu.
Poprostu skrypty były zmiksowane
.
« Dodano: 26 Lipca 2009, 14:47:08 »
Okej a teraz jak się łączy rozjazd z torem tak aby nie było null tracka?
-
Wybierasz w skryptach zwrotnica, create i klikasz na prosty tor. Zwrotnica powinna pojawić sie w przedłużeniu toru prostego.
-
Okej a teraz jak się łączy rozjazd z torem tak aby nie było null tracka?
Przy pomocy Flexa. Znajdziesz go w zakładce Track. Występują tam 3 rodzaje toru:
- line - prosty
- arc - łuk
- flex - łącznik (odcinek)
Klikasz na Flex, następnie Create (to pierwsze ;]). Najeżdżasz kursorem na koniec toru, klikasz LPM na tym końcu toru i przytrzymując LPM "ciągniesz" do zwrotnicy lub do toru który chcesz połączyć, po czym puszczasz LPM ;]
Pzdr
PS. @dymus mnie uprzedził ;] Jeśli chcesz do prostego toru dodać zwrotnicę to zrób tak jak napisał @dymus. Jeśli masz już wstawioną zwrotnicę i tor i chcesz je połączyć to stosuj flexa.
-
To w takim razie jak się tworzy teren?
-
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,6244.0.html
Tutaj jest napisane jak to się robi ;]
Ja natomiast praktykuję wstawianie terenu jako zwykły plane, oczywiście z odpowiednią ilością segmentów aby była możliwość późniejszego zróżnicowania wysokości. Następnie teksturowanie (Modifiers -> UV Coordinates -> UVW Map) następnie ustawiasz powtarzalność tekstury "podglądając" ją w okienku Perespective. Jeśli chcesz zróżnicować wysokości to najpierw trzeba skonwertować plane do Editable Mesh (PPM na obiekcie [w tym wypadku plane] -> Convert to -> Convert to editable mesh). Następnie u góry menu pojawi ci się pięć ikonek (3 kropki, trójkąt pusty w środku, trójkąt, kwadrat, sześcian). Klikasz na ikonę z kropkami, na plane pojawiają sie niebieskie punkty, po zaznaczeniu któregokolwiek (lub kilku) punktu możesz zmienić jego położenie.
Pzdr
-
Dobra tylko jeżeli daje ok gdy jest close line ona mi się zaokrągla a wtedy DELANUAY MESCH nie robi trójkątów. A nie wiem czy to dobrze.