- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Infrastruktura kolejowa => Wątek zaczęty przez: szczurek w 06 Lipca 2009, 19:18:26

Tytuł: Brak semaforów wyjazdowych?
Wiadomość wysłana przez: szczurek w 06 Lipca 2009, 19:18:26
Nie do końca jestem przekonany, że to dobry dział na to pytanko, więc w razie czego proszę przenieść w odpowiednie miejsce :)

A pytanie moje związane jest z semaforami wyjazdowymi. Poprawcie mnie, jeśli się mylę, ale semafor wyjazdowy to ostatni semafor w obrębie stacji, który zezwala (lub nie) na wyjazd na szlak? Mniejsza o nazewnictwo, ale właśnie o tego typu semafor mi chodzi. Zauważyłem, że we wszystkich sceneriach po których póki co miałem okazję pojeździć owego semafora często brakuje, czyli np. stoję sobie pod semaforem w obrębie stacji, dostaję S11, więc ruszam, i do następnego semafora kulam się 40 km/h. Teoretycznie zanim wyjadę na szlak, minę zwrotnice i co tam jeszcze na stacji mogę minąć, i przed wyjazdem na szlak powinienem jeszcze minąć jeden semafor, grzecznie wyświetlający S2. Tymczasem następny semafor znajduje się na następnej stacji, ew. w dość sporej odległości na szlaku, co skutkuje tym, ze przez 15-20 minut, a czasem i dłużej trzeba się toczyć 40km/h, co bywa nieco uciążliwe :) Pytanie brzmi, czy jest to zamierzony efekt twórców tras? Jeśli tak, to czy takie sytuacje mają miejsce w rzeczywistości? Nie, żebym się skarżył, marudził, czy narzekał na twórców, jestem po prostu ciekaw, czym taka sytuacja jest powodowana :)
Tytuł: Odp: Brak semaforów wyjazdowych?
Wiadomość wysłana przez: Quork QTar w 06 Lipca 2009, 19:25:30
Chyba "infrastruktura" byla by lepszym dzialem. A zeby nie bylo o pouczyniu, jeszcze szybko dodam tresc:
Wiadomo, jak cos jest w Niemczech, to nie musi byc tez w Polsce; ale z drugiej strony wschodnioniemiecki system Hl sie wywodzi z tego samego co polskie semafory swietlne, a w Hl jest tak samo jak i w innych systemach, wiec i moze w Polsce. Nagmatwalem tlumyczen, dlaczego nie a jednak tak, ale teraz juz naprawde tresc:

Semafor wyjazdowy moze byc i bezposrednio za peronem, jak wskazuje ograniczenie, to ono jest wazne az do konca terenu zwrotnicowego danej stacji (przy duzych stacjach jest wskaznik oznaczajacy koniec terenu rozjazdowego przy torze, ktory jest juz wyprowadzony, jak jest niejednoznaczna sytuacja), a po przejechaniu ostatniej osi przez ostatnia zwrotnice sie przyspiesza na szlakowa.
Tytuł: Odp: Brak semaforów wyjazdowych?
Wiadomość wysłana przez: Sakorius w 06 Lipca 2009, 19:46:04
(...)pytanie moje związane jest z semaforami wyjazdowymi. (...) Zauważyłem, że we wszystkich sceneriach po których póki co miałem okazję pojeździć owego semafora często brakuje, czyli np. stoję sobie pod semaforem w obrębie stacji, dostaję S11, więc ruszam, i do następnego semafora kulam się 40 km/h. Teoretycznie zanim wyjadę na szlak, minę zwrotnice i co tam jeszcze na stacji mogę minąć, i przed wyjazdem na szlak powinienem jeszcze minąć jeden semafor, grzecznie wyświetlający S2.(...)
Semafor wskazujący sygnał s2, o którym piszesz, to tzw semafor grupowy, stosowany przeważnie przy wyjazdach na szlak wyposażony w Samoczynną Blokadę Liniową (SBL).

Cytuj
Tymczasem następny semafor znajduje się na następnej stacji, ew. w dość sporej odległości na szlaku, co skutkuje tym, ze przez 15-20 minut, a czasem i dłużej trzeba się toczyć 40km/h, co bywa nieco uciążliwe :) (...)
Prędkość 40 km/h, trzymasz do momentu minięcia semafora wjazdowego przez koniec pociągu :)
Tytuł: Odp: Brak semaforów wyjazdowych?
Wiadomość wysłana przez: Paul w 06 Lipca 2009, 20:00:40
Na semaforze wyjazdowym, za którym nie ma w bliskiej odległości następnego semafora od którego byłby uzależniony, wyświetlany jest sygnał nakazujący jazdę z ograniczeniem (albo bez), a następnie Vmax. Jak świeci się S11 to jest to błąd w scenerii.

Semafor wskazujący sygnał s2, o którym piszesz, to tzw semafor grupowy, stosowany przeważnie przy wyjazdach na szlak wyposażony w Samoczynną Blokadę Liniową (SBL).

Czy ja wiem czy grupowy? Grupowy to raczej wspólny dla grupy torów, przy których są same semafory zaporowe (albo nic). Ten to taki "semafor wjazdowy na szlak". Stosuje się go w celu uzależnienia nowej blokady liniowej (niekoniecznie samoczynnej) ze starymi urządzeniami stacyjnymi (np. mechanicznymi) - zamiast przerabiać wszystkie semafory wyjazdowe, uzależnia się z blokadą ten dodatkowy semafor, a między nim a semaforami wyjazdowymi ustala się kolejność nastawiania (nie można podać wyjazdowego dopóki nie podany zostanie "wjazdowy na szlak").
Tytuł: Odp: Brak semaforów wyjazdowych?
Wiadomość wysłana przez: hunter w 06 Lipca 2009, 20:24:06
Zauważyłem, że we wszystkich sceneriach po których póki co miałem okazję pojeździć owego semafora często brakuje, czyli np. stoję sobie pod semaforem w obrębie stacji, dostaję S11, więc ruszam, i do następnego semafora kulam się 40 km/h.
Wymien te scenerie, przynajmniej z 3.
Tytuł: Odp: Brak semaforów wyjazdowych?
Wiadomość wysłana przez: szczurek w 06 Lipca 2009, 21:59:15
Wymien te scenerie, przynajmniej z 3.

Taka sytuacja występuje na pewno w scenerii Krzyżowa - Drawowo,  quark_mce i linii 546, ale tak z pamięci ciężko wszystkie sobie przypomnieć. Następnym razem podczas jazdy zapiszę sobie co, gdzie i jak, żeby było wiadomo o które miejsca chodzi.
Tytuł: Odp: Brak semaforów wyjazdowych?
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 06 Lipca 2009, 22:13:53
A mnie się wydaje, że błędnie interpretujesz pojecie semafora wyjazdowego. Z Twojego opisu wynika, że oczekujesz semafora po minięciu wszystkich zwrotnic itp. Semafor wyjazdowy może znajdować się nawet w połowie stacji, gdzie po jego minięciu przejeżdżasz po drodze przez kilka lub kilkanaście rozjazdów zanim wyjedziesz na szlak. Myślę, że zamiast S11 dostajesz S10 i jest to całkiem normalne. Jedziesz tą "czterdziestką" do momentu minięcia przez skład ostatniego okręgu zwrotnicowego i rozpędzasz pociąg do prędkości rozkładowej.
Tytuł: Odp: Brak semaforów wyjazdowych?
Wiadomość wysłana przez: muri w 06 Lipca 2009, 22:23:56
Ja to interpretuję tak, że ograniczenie podane podczas wyjazdu obowiązuje do semafora wjazdowego opuszczanej właśnie stacji (czyli tego co go mijamy patrząc na niego od tyłu), tudzież wskaźnika W5 który stoi (a przynajmniej powinien stać) 100 metrów wcześniej. Może tak być?
Tytuł: Odp: Brak semaforów wyjazdowych?
Wiadomość wysłana przez: Quork QTar w 06 Lipca 2009, 22:30:31
Skoro @Siodemka 457 opisuje tak samo jak i ja, i jest tak we wszystkich krajach o ktorych wiem jak jest, to najprawdopodobniej i w Polsce tak jest; ostatnia os za ostatnia zwrotnica -> szlakowa.
Tytuł: Odp: Brak semaforów wyjazdowych?
Wiadomość wysłana przez: szczurek w 07 Lipca 2009, 08:52:46
Tak, oczywiście chodziło o S10.

Dziękuję za wyjaśnienia, teraz jest już wszystko jasne.

Przenoszę do działu infrastruktura.
Lepiej późno niż wcale ;]
Quark-t