- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Symulator => Wątek zaczęty przez: Wdowa94 w 20 Czerwca 2009, 04:53:02

Tytuł: Pomysł na lepszą grafikę
Wiadomość wysłana przez: Wdowa94 w 20 Czerwca 2009, 04:53:02
Mam mały pomysł, ale potrzebne były by do tego jeszcze 2 osoby.
Otóż

Najłatwiejszym sposobem jest ENBseries, ale on tylko dodaje pare efektów. Ja chciałbym zedytować  cały engine graficzny i przerobić z DX7 na DX8 a później DX9.
Najważniejszą rzeczą będą shadery i oświetlenie.

Co o tym sadzicie i kto byłby chętny do roboty?
Tytuł: Odp: Pomysł na lepszą grafikę
Wiadomość wysłana przez: adsim w 20 Czerwca 2009, 09:12:01
Witam. Jesteś tu nowy, może zapoznałbyś się najpierw z forum i symulatorem, a potem składał takie propozycje. To co napisałeś jest niewykonalne ponieważ:
- symulator nie używa DX, tylko OpenGL,
- od lat ta wersja symulatora nie jest już oficjalnie rozwijana.
Tytuł: Odp: Pomysł na lepszą grafikę
Wiadomość wysłana przez: Wdowa94 w 20 Czerwca 2009, 16:41:33
Można podmienić rendering z OpenGL na DX. Jest to bardzo długe, ale z dobrymi efektami.
Pierwszym plusem byłaby większa płynność (wzrost FPS nawet dwukrotny)
Tytuł: Odp: Pomysł na lepszą grafikę
Wiadomość wysłana przez: Monczan_SP32 w 20 Czerwca 2009, 16:43:19
Masz pomysł, uważasz, że "można by" - to zrób, sprawdź, czy faktycznie działa i pochwal się efektami.
Tytuł: Odp: Pomysł na lepszą grafikę
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 20 Czerwca 2009, 16:46:10
Spytam wprost... Liczysz, że ktoś Ci udostępni źródła symulatora? Zapomnij.

EOT.
Tytuł: Odp: Pomysł na lepszą grafikę
Wiadomość wysłana przez: Quork QTar w 20 Czerwca 2009, 16:58:39
Można podmienić rendering z OpenGL na DX.
a) Micro$oft Ci placi zeby propagowac system, ktory jest gorszy, ale za to nie da sie na Linuksie zrobic (Wine nie da rady DX, dlatego LS3D nie dziala na Linux)?
b) Tak, wyzszy FPS - bo tekstury w DX moga miec najwyzej 512*512/480*480, wdg. dokumentacji tylko 256*256/240*240, a MaSzyna korzysta z do chyba 4096*4096 (czy to ma sens to inne pytanie).
Tytuł: Odp: Pomysł na lepszą grafikę
Wiadomość wysłana przez: Wdowa94 w 20 Czerwca 2009, 18:39:56
Hmm...
Widze, że wszyscy sa negatywnie nastawieni.

A co powiedzą userzy Windowsa?
Tytuł: Odp: Pomysł na lepszą grafikę
Wiadomość wysłana przez: Quork QTar w 20 Czerwca 2009, 18:47:22
Pierwszy punkt ich nie dotyczy, ale drugi owszem.

Powiem Ci wprost jaka jest wydajnosc DX: G****ana. Na tym samym komputerze mozna zgrubsza powiedziec: FPS(LS3D,DX)=FPS(MS,OGL) - tylko ze Atex(LS3D)=4-2*Atex(MaSzyna)
Tytuł: Odp: Pomysł na lepszą grafikę
Wiadomość wysłana przez: youBy w 20 Czerwca 2009, 19:01:28
Symulator nie korzysta z OpenGLa. On jest na nim w większości oparty i nierozerwalnie złączony. Już chyba dwie próby były podejmowane przepisania MaSzyny na DirectX - oczywiście ze skutkiem negatywnym.
Tytuł: Odp: Pomysł na lepszą grafikę
Wiadomość wysłana przez: Edward666 w 20 Czerwca 2009, 20:50:25
To co się da zrobić na DX można też w OpenGL, nie trzeba zmieniać biblioteki :)
Tytuł: Odp: Pomysł na lepszą grafikę
Wiadomość wysłana przez: El Mecánico w 21 Czerwca 2009, 14:41:14
Ale nie wszystko co jest zrobione w OpenGL da się zrobić w DX.
Tytuł: Odp: Pomysł na lepszą grafikę
Wiadomość wysłana przez: hunter w 21 Czerwca 2009, 15:12:20
b) Tak, wyzszy FPS - bo tekstury w DX moga miec najwyzej 512*512/480*480, wdg. dokumentacji tylko 256*256/240*240, a MaSzyna korzysta z do chyba 4096*4096 (czy to ma sens to inne pytanie).
DX 9.0c OIDP bez problemu obsluguje tekstury 4096*4096.
Tytuł: Odp: Pomysł na lepszą grafikę
Wiadomość wysłana przez: Wdowa94 w 21 Czerwca 2009, 18:52:32
DX 9.0c OIDP bez problemu obsluguje tekstury 4096*4096.

To prawda.

Ps. Po co komu tekstury 4096*4096, jeżeli pojawi mu się kilkanaście takich tekstur, to tylko restart.

Tnij cytaty.
Akvin
Tytuł: Odp: Pomysł na lepszą grafikę
Wiadomość wysłana przez: Quork QTar w 21 Czerwca 2009, 18:57:07
Pytanie "po_co komu" jest uzasadnione, ale dyskutowane w innym watku ;-) Ale widzisz, sama mowisz, jesli sie takich kilkanascie pojawi, to problem. Otoz, w MaSzynie ich masz duzo - i podobno sie MaSzyna daje uruchomic bez rozwalania przy okazji systemu ;-)
Tytuł: Odp: Pomysł na lepszą grafikę
Wiadomość wysłana przez: Wdowa94 w 21 Czerwca 2009, 19:09:49
sama

Sam- Jestem chłopak.

To dobra, jeżeli ktoś byłby chętny do próby przerobienia, to sie zgłosić.

Ps. Nie głupim pomysłem byłoby poprostu przeniesienie maszyny na inny engine (Np. OGRE)
Tytuł: Odp: Pomysł na lepszą grafikę
Wiadomość wysłana przez: Quork QTar w 21 Czerwca 2009, 19:21:56
"poprostu" przeniesienie na inny engine? Ty wiesz ile to jest roboty? Jestem w projekcie VegaTrek; jest nas pieciu; a mamy dosyc roboty z tym, zeby regularnie sie przenosic na nowa wersje tego samego engine. Poza tym, MaSzyna jest na wlasnym silniku, a zewnetrzny silnik nigdy nie jest taki dobry jak wlasnej roboty zrobiony pod wlasne potrzeby.
Tytuł: Odp: Pomysł na lepszą grafikę
Wiadomość wysłana przez: Wdowa94 w 21 Czerwca 2009, 19:42:09
Wiem ile to jest roboty. Na pewno kilka miesięcy.

Może jednak sie jeszcze wstrzymam i zrobię sobie taką alpha wersje xD
Tytuł: Odp: Pomysł na lepszą grafikę
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 21 Czerwca 2009, 19:47:47
Pogadaj z @Brickiem
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,5976.0.html