- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Infrastruktura kolejowa => Wątek zaczęty przez: jageer w 14 Czerwca 2009, 19:49:22

Tytuł: Semafor świetlny i kształtowy
Wiadomość wysłana przez: jageer w 14 Czerwca 2009, 19:49:22
Wczoraj jechałem sobie wzdłuż torów i zauważyłem ciekawą sytuację, otóż na linii jedno torowej była tarcza ostrzegawcza, świeciło się na niej światło pomarańczowe.  Następnie był semafor dwu ramienny, oczywiście mniej więcej w odległości drogi hamowania. (jakiś odstępowy czy coś, bo nie był to wjazdowy), na którym podany był sygnał S1, a dosłownie przed nim z 2-3 metry stał semafor świetlny (na tabliczce To), który był ciemny, a pod nim wskaźnik W1.

Jak należy zachować się w takiej sytuacji, domyślam się, że należy zatrzymać skład przed semaforem, oraz jaki cel ma stojący (ciemny) semafor świetlny (tarcza ostrzegawcza) ??
Tytuł: Odp: Semafor świetlny i kształtowy
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 14 Czerwca 2009, 20:03:00
Wczoraj jechałem sobie wzdłuż torów i zauważyłem ciekawą sytuację, otóż na linii jedno torowej była tarcza ostrzegawcza, świeciło się na niej światło pomarańczowe.  Następnie był semafor dwu ramienny, oczywiście mniej więcej w odległości drogi hamowania. (jakiś odstępowy czy coś, bo nie był to wjazdowy), na którym podany był sygnał S1

Czyli całkiem normalna sytuacja. Droga hamowania na pewno była zachowana, chyba, że na tarczy znajdował się wskaźnik W20. Po czym stwierdzasz, że nie był to wjazdowy?


Cytuj
a dosłownie przed nim z 2-3 metry stał semafor świetlny (na tabliczce To), który był ciemny, a pod nim wskaźnik W1.

Jak należy zachować się w takiej sytuacji, domyślam się, że należy zatrzymać skład przed semaforem, oraz jaki cel ma stojący (ciemny) semafor świetlny (tarcza ostrzegawcza) ??

To był po prostu semafor z tarczą ostrzegawczą odnoszącą się do następnego semafora. Niekiedy (coraz rzadziej) zamiast tarczy ostrzegawczej świetlnej można spotkać tarczę ostrzegawczą kształtową. Fakt, tarcza powinna wskazywać jakiś sygnał, w tym przypadku należy przyjąć, że wskazuje sygnał Os1 - czyli bezpieczniejszy. Ciemna tarcza nie ma nic wspólnego z semaforem, przy którym stoi.
Tytuł: Odp: Semafor świetlny i kształtowy
Wiadomość wysłana przez: jageer w 14 Czerwca 2009, 20:08:57
Dzięki za odpowiedź. W sumie wywnioskowałem, że nie jest wjazdowy bo nie było żadnej stacji czy mijanki, chyba, że wjazdowy był na posterunek odstępowy, aczkolwiek żadnej nastawni, budynku posterunkowego tam nie widziałem w odległości kilku km w obie strony. Dopiero potem był mały przystanek osobowy. Chyba, że sterowane zdalnie, ale przy urządzeniach mechanicznych to wykluczyłem :D Zdziwił mnie tylko fakt, że semafor był ciemny, no i że pod semkiem stoi tarcza ostrzegawcza dla następnego :)
Tytuł: Odp: Semafor świetlny i kształtowy
Wiadomość wysłana przez: El Mecánico w 14 Czerwca 2009, 20:23:40
Być może ten punkt jest ujęty w WOS'ie jako semafor nieczynny (do usunięcia lub modernizacji, w trakcie modernizacji), albo wystawiony był na niego rozkaz "S".
Tytuł: Odp: Semafor świetlny i kształtowy
Wiadomość wysłana przez: Paul w 14 Czerwca 2009, 22:56:03
a dosłownie przed nim z 2-3 metry stał semafor świetlny (na tabliczce To), który był ciemny, a pod nim wskaźnik W1.

Tarcza ostrzegawcza nie jest semaforem. Semafory świetlne to tylko te sygnalizatory, które mają komorę czerwonego światła.

Fakt, tarcza powinna wskazywać jakiś sygnał, w tym przypadku należy przyjąć, że wskazuje sygnał Os1 - czyli bezpieczniejszy. Ciemna tarcza nie ma nic wspólnego z semaforem, przy którym stoi.

Tarcza ostrzegawcza przy semaforze kształtowym normalnie jest ciemna, sygnał na niej wyświetlany jest tylko łącznie z sygnałem zezwalającym na semaforze.

Pozdr, Paweł