- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Inne niekolejowe => Wątek zaczęty przez: jageer w 14 Maja 2009, 11:54:48
-
Ponieważ męczę teraz na studiach przedmiot: Projektowanie Systemów Informatycznych mam pewny dylemat. Otóż z kolegą projektujemy system, który zamieni rozkład papierowy jaki wozi maszynista oraz WOS, na monitorek, w którym będzie wszystko wyświetlane (prędkość ograniczenia, itp itd...) Wiem, że to troszkę abstrakcyjne ale cóż :D .... Pytanie mam do was, jak umieszczalibyście "hot spoty" czyli centralki, gdzie dyżurny ruchu wprowadzał by ewentualne poprawki, rozkazy i byłyby one przesyłane do pojazdu trakcyjnego. Dane pozycji pociągu pobierane by były z GPS-u Czy, wie ktoś ile mniej więcej w Polsce jest stacji kolejowych, posterunków odstępowych czy podobnych miejsc, gdzie siedzą dyżurni ruchu, ew jak podzielić odcinki, chodzi mi, żeby potem wyliczyć ew koszty wdrożenia.
-
Poszukaj w necie hasla EBuLa albo EBu(La). Niemiecki system, chyba dokladnie to co Ty chcesz wymyslec.
-
Dzięki. Nie wiedziałem w sumie, że takie coś istnieje :D
-
Poszukaj o ETCS i udoskonal na własne potrzeby w pracy.
-
Dane na loka mogą być przesyłane ogólnie dostępną siecią komórkową, w Polsce to zasięgu nie ma już tylko w Średnicowym i w tunelu w Tunelu. (więcej tuneli kolejowych sobie nie przypominam;])
-
Dane na loka mogą być przesyłane ogólnie dostępną siecią komórkową, w Polsce to zasięgu nie ma już tylko w Średnicowym i w tunelu w Tunelu. (więcej tuneli kolejowych sobie nie przypominam;])
Jeszcze są na linii Wałbrzych - Kłodzko i Tarnów - Muszyna.
-
W Muszynie - ta, to napewno straaaasznie tanio tam postawic maszty GSM-R, jak tam nigdy dalej niz 500m chyba nigdzie nie widac w dolinie Poradu, czy tam sa w ogole jakies proste miejsca? Kojarze same zakrety. Poza przed sama Krynica, w Powrozniku jest dookola d.w. "Janosik" bardzo ciasny zakret, a potem prosto przez most i jeszcze caly kawal dalej, i miedzy Powroznikiem i Muszyna tez jest kilka prostych miejsc. Ale jak sie n.p. do Barcic jedzie...
-
Na Kłodzko-Kudowa też są tunele (z resztą, które się sypią i nie wiadomo co z nimi będzie). Na tej trasie nie ma zasięgu nie tylko w tunelach.
-
Ciągłość zasięgu nie musi być tutaj 100%. To chodzi o to, że rozkład będzie wgrany, a hot-spoty lub coś w tym stylu zastąpią bieganie dyżurnego peronowego z kartkami do maszynisty :D tylko będzie ładnie wysłana aktualizacja np rozkaz czy coś. Choć czasem na szlaku, też trzeba wydać jakiś rozkaz :)
-
Czyli chodzi Ci o to co niemieckie EBu(La). Na poczatku aktualizacje byly wgrywane dyskietka, ale po jakims czasie Ef musieli latac z kilkunastoma dziennie, zaczelo sie CD, a teraz to nie wiem, bardzo mozliwe ze tez wlasnie przez cos w rodzaju W-LAN. Co do rozkazow, to nie powinny pod zadnym pozorem byc zintegrowane w systemie - rozkaz musi byc droga radiowa tak podany, ze Ef musi sam zapisac na kartce. Jak jezdzi 10 lat ta sama trasa boczna w Schwarzwaldzie, i ktoregos dnia na EBu(La) zamiast 100 km/h bedzie 30 km/h, to jest za duze ryzyko ze przeoczy. A poza tym, to przez radio mozna poznac, czy trzezwy czy nie - po tekscie na ekranie raczej nie. Jak tak czytam w polskiej prasie o pijanych kolejarzach, to to jest bardzo wazny punkt...
-
No tak. Np wyjazd na Sz to wiadomo.. ale takie rzeczy jak aktualizacje wos, czy coś to przez coś w stylu wifi. Jednak, można zastosować dodatkowo sygnalizację dźwiękową, a np wyjazd na Sz w moim systemie chce zrobić tak, żeby był zapisywany w dzienniku (czyli urządzeniu). Oprócz tego, "zrobiłem" tak, że jak pociąg jest np opóźniony, to automatycznie z terminala maszynisty wysyłany jest sygnał o wielkości opóźnienia.
Teraz już została kwestia czysto ekonomiczna, bo niestety prowadząca ćwiczenia tak sobie zażyczyła...