- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: mk1992 w 02 Maja 2009, 20:13:16

Tytuł: Krzywe przejściowe.exe
Wiadomość wysłana przez: mk1992 w 02 Maja 2009, 20:13:16
Witam. Niestety nie odnalazłem odpowiedzi na mój problem, być może za słabo szukałem (przyznaję się, czasem mi się to zdarza), a być może faktycznie nie ma tego, czego szukam...

No, ale o co chodzi? Otóż ściągnąłem sobie program, który się zwie "Krzywe przejściowe.exe". Nie jest trudny w obsłudze, bo co to za filozofia wpisać dwa parametry i wcisnąć oblicz? Problem pojawia się wtedy, gdy mam podane odpowiednie wartości:

- a [deg]
- b [deg]
- p [m]
- L [m]

Prosiłbym, aby ktoś mi napisał, gdzie w skryptach do 3D studio maxa mam te wartości wpisać?

Z góry bardzo dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam, @mk1992
Tytuł: Odp: Krzywe przejściowe.exe
Wiadomość wysłana przez: youBy w 02 Maja 2009, 20:14:52
Daj zrzut programu :]

Najprawdopodobniej:
a - przechyłka,
b - kąt łuku krzywej,
p - odchylenie krzywej od osi,
L - długość.
Wszystko ładnie jest opisane tutaj: http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/projektowanie/1_luki.html

Program ten ma jedną wadę liczy wartość przechyłki dokładnie dla danej prędkości, bez uzwględnienia rodzaju ruchhu i dopuszczalnych przyspieszeń niezrównoważonych. Mam tego typu programik napisany, ale nie jest on ładnie opisany i nie ma zabezpieczeń. Podaje on przedział przechyłki, co jest bliższe zasadzie ustalania wg D1.
Tytuł: Odp: Krzywe przejściowe.exe
Wiadomość wysłana przez: mk1992 w 02 Maja 2009, 20:17:44
Screen w załączniku.

Cytat: youBy
Program ten ma jedną wadę liczy wartość przechyłki dokładnie dla danej prędkości, bez uzwględnienia rodzaju ruchhu i dopuszczalnych przyspieszeń niezrównoważonych. Mam tego typu programik napisany, ale nie jest on ładnie opisany i nie ma zabezpieczeń. Podaje on przedział przechyłki, co jest bliższe zasadzie ustalania wg D1.

Rozumiem. Jednak ja bym wolał uzyskać przechyłkę tylko i wyłącznie dla "efektu", a nie dlatego, że robię realną trasę i chcę, aby wszystko było w 100% realne.
Tytuł: Odp: Krzywe przejściowe.exe
Wiadomość wysłana przez: youBy w 02 Maja 2009, 20:22:29
Dla efektu możesz wpisać dowolną wartość i na oko ustalać.

Tak, to jest programik @Paula opisany na stronie. Wartość przechyłki w nim jest z reguły nieco zawyżona :)
Tytuł: Odp: Krzywe przejściowe.exe
Wiadomość wysłana przez: mk1992 w 02 Maja 2009, 20:26:07
Ok, dzięki za informacje. Jednak moim głównym celem założenia tego wątku było zdobycie wiedzy, gdzie te wszystkie parametry: L, h, a, b i p wpisać w skryptach? Na stronie kolegi @Paul niestety nie jest to napisane. :)
Tytuł: Odp: Krzywe przejściowe.exe
Wiadomość wysłana przez: Poscikk w 02 Maja 2009, 21:00:48
Ja tylko biorę długość z tego programu. Roll1 i Roll2 wpisuje takie jakie mam w torach i po prostu łączę flexem. Bez zabawy w żadne inne parametry.
Tytuł: Odp: Krzywe przejściowe.exe
Wiadomość wysłana przez: RooteK w 03 Maja 2009, 09:43:34

- "a" wpisz odpowiednio jako Roll 1 i Roll2.
- "L" to długość krzywej przejściowej

http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/projektowanie/1_luki.html

Na dole tej strony masz opisane jak zrobić krzywą przejściową.
Tytuł: Odp: Krzywe przejściowe.exe
Wiadomość wysłana przez: Poscikk w 03 Maja 2009, 14:31:29
To samo napisał youBy 5 postów wyżej...
Tytuł: Odp: Krzywe przejściowe.exe
Wiadomość wysłana przez: Paul w 04 Maja 2009, 11:50:01
gdzie te wszystkie parametry: L, h, a, b i p wpisać w skryptach? Na stronie kolegi @Paul niestety nie jest to napisane. :)

Niestety nie jest, bo tych parametrów nie wpisuje się w żadne skrypty. Jest opisane co z nimi zrobić. Przyjżyj się schematowi krzywej i doczytaj tą stronę do końca.

Ja tylko biorę długość z tego programu. Roll1 i Roll2 wpisuje takie jakie mam w torach i po prostu łączę flexem. Bez zabawy w żadne inne parametry.

"Takie jak mam w torach" - a skąd się tam biorą? Jak pomijasz przesunięcie o "p" to zamiast łagodnego wejścia w łuk będziesz miał jeszcze większe szarpnięcie.
Tytuł: Odp: Krzywe przejściowe.exe
Wiadomość wysłana przez: firleju w 04 Maja 2009, 18:33:06
No ale po co chcesz używać programu @Paula jesli skrypt sam sobie liczy?
Muszisz podac kąt i promień łuku oraz graniczne przyspieszenia niezrównowazone. No i predkość konstrukcyjną.
Tytuł: Odp: Krzywe przejściowe.exe
Wiadomość wysłana przez: youBy w 04 Maja 2009, 19:23:26
Skrypt niezbyt dokładnie oddawał równoległe linie. Poza tym nie ma dokładnej kontroli nad przechyłką. Sprawdzenie długości łuku i parametry graniczne przechyłki też są liczone? :>
Tytuł: Odp: Krzywe przejściowe.exe
Wiadomość wysłana przez: _KAT_ w 10 Maja 2013, 01:13:29
Hmm, po zrobieniu wszystkiego wg opisu uruchamiam Maszynę, wyskakuje komunikat 'Program przestał działać', a log wyrzuca coś takiego:
Cytuj
Bad geometry: Length <= 0 in TSegment::Init at 84.5502 1.34 423.046
Bad geometry: Length <= 0 in TSegment::Init at 63.6548 0.38 508.616
Bad geometry: Length <= 0 in TSegment::Init at 1402.62 0.38 227.199

Jak mogę to naprawić?
Tytuł: Odp: Krzywe przejściowe.exe
Wiadomość wysłana przez: popatrz w 10 Maja 2013, 09:06:28
Trzeba byłoby przejrzeć wpisy node ... track o podanych w logu współrzędnych. Załącz te wpisy tutaj, to może coś więcej da się powiedzieć.
Tytuł: Odp: Krzywe przejściowe.exe
Wiadomość wysłana przez: Siecool w 10 Maja 2013, 17:24:33
Przez długi czas też miałem taki wpis w logu i nic się z tego tytułu nie działo. Dopiero po kilku tygodniach się tym zająłem, zdaje się, że to jest efekt toru o zerowej długości.