- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: lukasz_cmg w 14 Marca 2009, 15:29:48
-
Może to trochę podstawowe pytanie tworzenia modeli: jak zrobić model lokomotywy w Gmaxie?
-
Lepiej zapoznać się z tym programem, stworzyć jakieś proste obiekty i po czasie spróbować wykonać jakiś wagon lub lokomotywe.
-
Lepiej zapoznać się z tym programem, stworzyć jakieś proste obiekty i po czasie spróbować wykonać jakiś wagon lub lokomotywe.
Pytanie za 100 punktów: modelowałeś wcześniej? Jeśli nie to polecam zacząć od paru prostych budynków ;)
-
Jeszcze nigdy nie modelowałem. A co zrobić żeby wykonać budynek? Najpierw trzeba zrobić zdjęcia. Później wkleić je do programu. Ale jak. I co dalej?
-
Z takim podejściem to prędko niczego nie wymodelujesz.
Polecam ten wątek: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,9075.0.html
Co prawda jest w nim opis modelowania w 3ds maxie, jednak w gmaxie modeluje się w bardzo podobny sposób (rzekłbym nawet, że w taki sam).
Pozdrawiam, @mk1992
-
@mk1992 dzięki za pomocny link. A co zrobić jak chce zapisać jako t3d ale nie mam skryptu?
-
Skrypty wypakowujesz do gmax/scrips/eu07
Później wybierasz z zakładki Maxspript/run script i wyszukujesz pliku main.ms który wcześniej wgrałeś ze skryptami. Otwiera się okno skryptu i tam masz T3D Export.
-
Ale skąd mogę dostać te skrypty?
-
Z stąd: http://eu07.pl/download/paczki/234a-scripts_gmax.zip.html
Trzeba umieć szukać:)
-
Wchodze do skryptu, klikam na T3D Export, zaznaczam Export selected only (bo tutaj nie wywala błąd) i Save as... i żadna reakcja na klikanie.
-
zaznaczam Export selected only (bo tutaj nie wywala błąd) i Save as... i żadna reakcja na klikanie.
Czyli to znaczy "eksportuj tylko zaznaczone". Musisz najpierw zaznaczyć obiekt.
-
Nie no bez kitu...
@mk1992 ma racje że z takim podejściem to prędko niczego nie wymodelujesz.
Co chcesz eksportować skoro nic nie zrobiłeś?
brak słów...
-
Co chcesz eksportować skoro nic nie zrobiłeś?
brak słów...
A właśnie że przed chwilą zrobiłem.
Mimo że zaznaczyłem wywala mi taki błąd: -- Unknown property: "ambient" in#Multi-Material:Material#6(Standard:Mtl#22, Standard:Mtl#23, Standard:Material#1, Standard:Material#2, Standard:Material#3, Standard:Mtl#1)
-
Masz kilka materiałów na jednym obiekcie. To niezgodne ze sztuką modelarstwa MaSzynowego: jeden obiekt => jeden materiał.
-
-- Unknown property: "wireSize" in Mtl#1:Standard Teraz taki jest błąd.
-
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,10713.0.html
-
Postępując analogicznie robimy tak dla wszystkich ścian, poczynając od nałożenia tekstury. Tylko tym razem wybieramy ścianę, którą chcemy oteksturować, a następnie naciskamy lewy ZAZNACZONY przycisk z 'Krok 4'.
Nie rozumiem, jak można zaznaczać ściany?
Czemu w mapowaniu mam takie coś, a nie na krzyż ("linie tekstur"), (czasami mi tak na krzyż wychodziło ale jak?)?
-
W 3d maxie jest taki przycisk "flatten map" lub "normal map". Dzięki temu możesz zrobić taki krzyż jak mówisz. Poszukaj dobrze :)
-
1. Nie mogę znaleźć. W którym miejscu się znajduje?
2.W moim poprzednim poście jest screen. Na nim jest budynek. I czy to jest jeden materiał?