- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: lukasz_cmg w 14 Marca 2009, 15:29:48

Tytuł: Gmax i robienie modeli 3D - krok po kroku.
Wiadomość wysłana przez: lukasz_cmg w 14 Marca 2009, 15:29:48
Może to trochę podstawowe pytanie tworzenia modeli: jak zrobić model lokomotywy w Gmaxie?
Tytuł: Odp: Gmax i robienie modeli 3D - krok po kroku.
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 14 Marca 2009, 15:54:07
Lepiej zapoznać się z tym programem, stworzyć jakieś proste obiekty i po czasie spróbować wykonać jakiś wagon lub lokomotywe.
Tytuł: Odp: Gmax i robienie modeli 3D - krok po kroku.
Wiadomość wysłana przez: Sm 42 driver w 14 Marca 2009, 16:01:57
Lepiej zapoznać się z tym programem, stworzyć jakieś proste obiekty i po czasie spróbować wykonać jakiś wagon lub lokomotywe.
Pytanie za 100 punktów: modelowałeś wcześniej? Jeśli nie to polecam zacząć od paru prostych budynków ;)
Tytuł: Odp: Gmax i robienie modeli 3D - krok po kroku.
Wiadomość wysłana przez: lukasz_cmg w 14 Marca 2009, 16:25:09
Jeszcze nigdy nie modelowałem. A co zrobić żeby wykonać budynek? Najpierw trzeba zrobić zdjęcia. Później wkleić je do programu. Ale jak. I co dalej?
Tytuł: Odp: Gmax i robienie modeli 3D - krok po kroku.
Wiadomość wysłana przez: mk1992 w 14 Marca 2009, 16:25:46
Z takim podejściem to prędko niczego nie wymodelujesz.

Polecam ten wątek: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,9075.0.html

Co prawda jest w nim opis modelowania w 3ds maxie, jednak w gmaxie modeluje się w bardzo podobny sposób (rzekłbym nawet, że w taki sam).

Pozdrawiam, @mk1992
Tytuł: Odp: Gmax i robienie modeli 3D - krok po kroku.
Wiadomość wysłana przez: lukasz_cmg w 14 Marca 2009, 18:59:39
@mk1992 dzięki za pomocny link. A co zrobić jak chce zapisać jako t3d ale nie mam skryptu?
Tytuł: Odp: Gmax i robienie modeli 3D - krok po kroku.
Wiadomość wysłana przez: SM31-113 w 14 Marca 2009, 19:28:32
Skrypty wypakowujesz do gmax/scrips/eu07
Później wybierasz z zakładki Maxspript/run script i wyszukujesz pliku main.ms który wcześniej wgrałeś ze skryptami. Otwiera się okno skryptu i tam masz T3D Export.
Tytuł: Odp: Gmax i robienie modeli 3D - krok po kroku.
Wiadomość wysłana przez: lukasz_cmg w 14 Marca 2009, 19:35:04
Ale skąd mogę dostać te skrypty?
Tytuł: Odp: Gmax i robienie modeli 3D - krok po kroku.
Wiadomość wysłana przez: SM31-113 w 14 Marca 2009, 19:36:27
Z stąd: http://eu07.pl/download/paczki/234a-scripts_gmax.zip.html
Trzeba umieć szukać:)
Tytuł: Odp: Gmax i robienie modeli 3D - krok po kroku.
Wiadomość wysłana przez: lukasz_cmg w 14 Marca 2009, 19:53:12
Wchodze do skryptu, klikam na T3D Export, zaznaczam Export selected only (bo tutaj nie wywala błąd) i Save as... i żadna reakcja na klikanie.
Tytuł: Odp: Gmax i robienie modeli 3D - krok po kroku.
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 14 Marca 2009, 19:55:33
zaznaczam Export selected only (bo tutaj nie wywala błąd) i Save as... i żadna reakcja na klikanie.

Czyli to znaczy "eksportuj tylko zaznaczone". Musisz najpierw zaznaczyć obiekt.
Tytuł: Odp: Gmax i robienie modeli 3D - krok po kroku.
Wiadomość wysłana przez: SM31-113 w 14 Marca 2009, 19:55:50
Nie no bez kitu...
@mk1992 ma racje że z takim podejściem to prędko niczego nie wymodelujesz.
Co chcesz eksportować skoro nic nie zrobiłeś?
brak słów...
Tytuł: Odp: Gmax i robienie modeli 3D - krok po kroku.
Wiadomość wysłana przez: lukasz_cmg w 14 Marca 2009, 19:58:59
Cytuj
Co chcesz eksportować skoro nic nie zrobiłeś?
brak słów...
A właśnie że przed chwilą zrobiłem.

Mimo że zaznaczyłem wywala mi taki błąd: -- Unknown property: "ambient" in#Multi-Material:Material#6(Standard:Mtl#22, Standard:Mtl#23, Standard:Material#1, Standard:Material#2, Standard:Material#3, Standard:Mtl#1)
Tytuł: Odp: Gmax i robienie modeli 3D - krok po kroku.
Wiadomość wysłana przez: youBy w 14 Marca 2009, 20:19:28
Masz kilka materiałów na jednym obiekcie. To niezgodne ze sztuką modelarstwa MaSzynowego: jeden obiekt => jeden materiał.
Tytuł: Odp: Gmax i robienie modeli 3D - krok po kroku.
Wiadomość wysłana przez: lukasz_cmg w 14 Marca 2009, 20:44:05
-- Unknown property: "wireSize" in Mtl#1:Standard      Teraz taki jest błąd.
Tytuł: Odp: Gmax i robienie modeli 3D - krok po kroku.
Wiadomość wysłana przez: adsim w 14 Marca 2009, 21:19:44
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,10713.0.html
Tytuł: Odp: Gmax i robienie modeli 3D - krok po kroku.
Wiadomość wysłana przez: lukasz_cmg w 15 Marca 2009, 00:08:33
Cytuj
Postępując analogicznie robimy tak dla wszystkich ścian, poczynając od nałożenia tekstury. Tylko tym razem wybieramy ścianę, którą chcemy oteksturować, a następnie naciskamy lewy ZAZNACZONY przycisk z 'Krok 4'.
Nie rozumiem, jak można zaznaczać ściany?

Czemu w mapowaniu mam takie coś, a nie na krzyż ("linie tekstur"), (czasami mi tak na krzyż wychodziło ale jak?)?
Tytuł: Odp: Gmax i robienie modeli 3D - krok po kroku.
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 15 Marca 2009, 02:23:11
W 3d maxie jest taki przycisk "flatten map" lub "normal map". Dzięki temu możesz zrobić taki krzyż jak mówisz. Poszukaj dobrze :)
Tytuł: Odp: Gmax i robienie modeli 3D - krok po kroku.
Wiadomość wysłana przez: lukasz_cmg w 15 Marca 2009, 11:34:10
1. Nie mogę znaleźć. W którym miejscu się znajduje?
2.W moim poprzednim poście jest screen. Na nim jest budynek. I czy to jest jeden materiał?