- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Infrastruktura kolejowa => Wątek zaczęty przez: Dozer w 06 Lutego 2009, 11:15:48

Tytuł: Prędkość pociagu pomiedzy semaforami
Wiadomość wysłana przez: Dozer w 06 Lutego 2009, 11:15:48
Mam następujące pytanie. Załóżmy taką sytuację: ruszamy ze stacji, semafor wskazuje nam np sygnał S10. Prędkosc szlakowa na danym odcinku wynosi np 70 km/h. Następny semafor jest np za 2 kilometry. Czy koniecznie przez ten cały odcinek, dopóki nie miniemy kolejnego, semafora musimy jechać 40 km/h?
Tytuł: Odp: Prędkość pociagu pomiedzy semaforami
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 06 Lutego 2009, 11:46:55
W przypadku semafora wyjazdowego prędkość ograniczona (40, 60, 100 - zależnie od sygnału) obowiązuje od tego semafora, do końca okręgu zwrotnicowego osłanianego tym semaforem.
Tytuł: Odp: Prędkość pociagu pomiedzy semaforami
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 06 Lutego 2009, 12:15:31
Cytuj
do końca okręgu zwrotnicowego osłanianego tym semaforem.
Wskaźnik granicy przetaczania? Czy ostatnia zwrotnica na stacji?
Tytuł: Odp: Prędkość pociagu pomiedzy semaforami
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 06 Lutego 2009, 12:19:28
To drugie.
Tytuł: Odp: Prędkość pociagu pomiedzy semaforami
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 06 Lutego 2009, 12:23:07
No w sumie można powiedzieć, że na kilku sceneriach ja i tak tak robiłem. Tylko właśnie przyspieszałem dopiero przy granicy przetaczania. Chciałem się upewnić:)
Tytuł: Odp: Prędkość pociagu pomiedzy semaforami
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 06 Lutego 2009, 13:38:38
Tzn, jak wyjeżdżasz ze stacji na 40 km/h, to przyspieszać chyba można dopiero po wyjechaniu ostatniego wagonu z ostatniej zwrotnicy.
Tytuł: Odp: Prędkość pociagu pomiedzy semaforami
Wiadomość wysłana przez: uetam w 06 Lutego 2009, 13:40:48
Tzn, jak wyjeżdżasz ze stacji na 40 km/h, to przyspieszać chyba można dopiero po wyjechaniu ostatniego wagonu z ostatniej zwrotnicy.
No to jest chyba logiczne ;) Inaczej to by nie mialo zbytniego sensu.
Tytuł: Odp: Prędkość pociagu pomiedzy semaforami
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 06 Lutego 2009, 23:31:02
W praktyce się różnie to spotyka. Z Gdyni Głównej to często jeszcze zanim minie wskaźnik W5 (granica przetaczania) to już z dobre 50, 60 km/h co niektóre posuwają.
Tytuł: Odp: Prędkość pociagu pomiedzy semaforami
Wiadomość wysłana przez: Mystic w 07 Lutego 2009, 09:46:18
A dlaczego w Gdyni Głównej w stronę Gdańska one się rozpędzają do 60 a potem przed przejazdem pod mostem hamują do około 30-40 km/h ? a jadąc z Gdańska w stronę Gdyni Głównej jada nie zwalniając ? ... dlaczego tak jest?
Tytuł: Odp: Prędkość pociagu pomiedzy semaforami
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 07 Lutego 2009, 09:49:54
Hamowanie kontrolne albo zwolnienie na torze, którego na drugim nie ma.
Tytuł: Odp: Prędkość pociagu pomiedzy semaforami
Wiadomość wysłana przez: filip2h w 07 Lutego 2009, 13:33:15
Cytuj
Hamowanie kontrolne
Dokładnie tak. U nas w Sączu też tak jest. Często ruszają na S2, szlakowa jest 70km/h a po chwili przed przejazdem hamują do 30km/h.
Tytuł: Odp: Prędkość pociagu pomiedzy semaforami
Wiadomość wysłana przez: Sakorius w 07 Lutego 2009, 14:00:29
Dokładnie tak. U nas w Sączu też tak jest. Często ruszają na S2, szlakowa jest 70km/h a po chwili przed przejazdem hamują do 30km/h.
Tak jest po wyjeździe z każdej stacji, gdzie następuje m.in.: zmiana drużyny trakcyjnej, zmiana lokomotywy, jakiekolwiek manewry w danym pociągu (włączanie/wyłączanie wagonów w składzie) bo w tych przypadkach wykonuje się hamowanie kontrolne.
Tytuł: Odp: Prędkość pociagu pomiedzy semaforami
Wiadomość wysłana przez: lukasz_cmg w 07 Lutego 2009, 22:14:47
To się nazywa "próbne hamowanie". Robi się to przy prędkości nie przekraczającą 60km/h. Zwalniamy do co najmniej połowy prędkości rozkładowej a potem możemy przyśpieszać. (Tak mi tata mówił)
Przykład:
-prędkość rozkładowa 40km/h -> prędkość przy której możemy odhamować i przyśpieszać 20km/h
-prędkość rozkładowa 60km/h -> prędkość przy której możemy odhamować i przyśpieszać 30km/h
Tytuł: Odp: Prędkość pociagu pomiedzy semaforami
Wiadomość wysłana przez: uetam w 07 Lutego 2009, 22:32:08
To się nazywa "próbne hamowanie". Robi się to przy prędkości o połowę mniejszą od rozkładowej, ale nie przekraczając 60km/h.
Przykład:
-prędkość rozkładowa 60km/h -> prędkość przy próbnym hamowaniu 30km/h
-prędkość rozkładowa 120km/h -> prędkość przy próbnym hamowaniu 60km/h
-prędkość rozkładowa 140km/h -> prędkość przy próbnym hamowaniu 60km/h
ZTCW to juz nie obowiazuje. Teraz mechanik stwierdza sam czy hamulce dzialaja odpowiednio. Moze wyhamowac np z 60 do 50 i jezeli to mu wystarczy...
Tytuł: Odp: Prędkość pociagu pomiedzy semaforami
Wiadomość wysłana przez: Mannerheim w 07 Lutego 2009, 22:34:21
To się nazywa "próbne hamowanie". Robi się to przy prędkości o połowę mniejszą od rozkładowej, ale nie przekraczając 60km/h.
Przykład:
-prędkość rozkładowa 60km/h -> prędkość przy próbnym hamowaniu 30km/h
-prędkość rozkładowa 120km/h -> prędkość przy próbnym hamowaniu 60km/h
-prędkość rozkładowa 140km/h -> prędkość przy próbnym hamowaniu 60km/h

Jest to hamowanie kontrolne. Wiecej szczegółów (cyt. z Cw1 (Mw-56)):
Hamowanie kontrolne pociągu wykonuje się w następujących okolicznościach
a)   po wyjeździe pociągu ze stacji początkowej,
b)   po każdej próbie hamulców,
c)   po zmianie drużyny trakcyjnej.
Hamowanie wykonuje się na pierwszym odcinku toru po osiągnięciu prędkości nie większej jak 60 km/h, w taki sposób, aby maszynista wyraźnie odczuł hamowanie pociągu, ale jednocześnie tak, aby w miarę możności nie spowodować zatrzymania pociągu. Hamowanie należy wykonać przy pomocy hamulca zespolonego (pneumatycznego), stosując hamowanie służbowe.
Na pierwszym odcinku, na którym prędkość rozkładowa pociągu wynosi co najmniej 130 km/h hamowanie kontrolne należy przeprowadzić z prędkości 130 km/h, tak aby zmniejszyć prędkość do 90 - 100 km/h. Nie wykonuje się tego hamowania, jeśli wcześniej przeprowadzano hamowanie pociągu z prędkości co najmniej 100 km/h