- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: Szymoniak w 28 Stycznia 2009, 11:35:47
-
Witam. Dziś chciałem napisać o Wrocławskim oddziale PKP sp.z.o.o., którym brakuje drużyn konduktorskich do obsługi pociągów. Wymyślił więc że jeśli zabrakło Im drużyn konduktorskich w Ich rejonie, to po co zatrudniać nowych pracowników? Zaczęli więc ściągać ich z innych dalszych rejonów wożąc ich taksówkami, i oczywiście opłacając ich kursy...
Więcej informacji... (http://wiadomosci.wp.pl/kat,1019397,title,PKP-wyda-ponad-milion-na-taksowki,wid,10791679,wiadomosc_prasa.html?ticaid=17674)
Zródło: www.WirtualnaPolska.pl
Pozdrawiam.
-
Takie coś od dawna praktykowane jest w PKP. W Łodzi swego czasu jak był niedobór maszynistów w CARGO to ściągali ich nawet z Poznania. Jak nie było połączenia kolejowego (np. w nocy) to też gnali taksówkami. U niektórych prywaciarzy też coś takiego praktykowano, ale czy dalej tak jest to nie wiem.
btw. Swoją drogą zatrudnienie i przeszkolenie nowych pracowników to nie jest kwestia dnia/dwóch. I może dlatego, żeby sobie zbytniego kłopotu nie robić wolą ściągać ludzi z innych rejonów. A, że nie jest to najlepsze rozwiązanie... . Kolej jest specjalistą w "dziwnych" i nie zawsze logicznych rozwiązaniach.
-
U prywaciarzy mają firmowe wozy, ale możliwe, że jeździły taksówki. Teraz się spotykam z tym, że maszyniści z Cargo są przywożeni samochodami, chyba Cargowskimi.
-
Opisywana sprawa nie dotyczy tylko drużyn konduktorskich, ale też drużyn trakcyjnych. Maszyniści PR Wrocław również są przewożeni w czasie służby taksówkami, jeśli nie ma innej możliwości dotarcia od jednego pociągu do drugiego.
-
We Wrocku na Brochowie jeśli mechanik dostanie pociąg z Gądowa, to jeździ samochodem Cargo a jest ich kilka. Nie ma z tym problemów.
-
Tylko nie rozumiem po co można przewozić pracowników PKP taksówkami za taką cenę skoro ich uprawnienia i zniżki bądź darmowe przejazdy dla pracowników pociągami nic by ich nie kosztowało...
Jeśli już zaczynam ten temat chciałem zapytać, jak wygląda cena biletu, jakie są zniżki, bądź czy przejazdy koleją dla mecha są darmowe???
-
Tylko nie rozumiem po co można przewozić pracowników PKP taksówkami za taką cenę skoro ich uprawnienia i zniżki bądź darmowe przejazdy dla pracowników pociągami nic by ich nie kosztowało...
Bo nie ma pociągu?
-
Jeśli już zaczynam ten temat chciałem zapytać, jak wygląda cena biletu, jakie są zniżki, bądź czy przejazdy koleją dla mecha są darmowe???
Po pierwsze wystarczy jeden znak zapytania. Po drugie mech wykupuje sobie bilet na trasę powiedzmy Herby Nowe - Tarnowskie Góry na 3 miesiące, za 5 złotych.
A jeżeli jedzie np. nad morze lub w inne miejsce, to z tego co pamiętam, to ma 98% zniżki, albo coś koło tego. Pamiętam, że jak wujek z żoną i dzieckiem, jechali nad Morze ze Śląska, to zapłacił 25 zł, z czego większość za dzieciaka.
-
Jeśli już zaczynam ten temat chciałem zapytać, jak wygląda cena biletu, jakie są zniżki, bądź czy przejazdy koleją dla mecha są darmowe???
Jak to mówią, "za darmo umarło". Pracownik Cargo (i innych spółek chyba też) chcąc mieć zniżkę (99%), musi zapłacić od tego dofinansowania podatek, którego kwota na ten rok wynosi, bodajże, 194zł. Cena biletu nie może być mniejsza, niż cały bilet na najkrótszym odcinku w całej sieci (wychodzi coś 2 z groszami).
-
Jak to mówią, "za darmo umarło". Pracownik Cargo (i innych spółek chyba też) chcąc mieć zniżkę (99%), musi zapłacić od tego dofinansowania podatek, którego kwota na ten rok wynosi, bodajże, 194zł. Cena biletu nie może być mniejsza, niż cały bilet na najkrótszym odcinku w całej sieci (wychodzi coś 2 z groszami).
Pracownicy mają 99% zniżki, ich żony i dzieci 80% i tak cena biletu ze zniżką 99% lub 80% nie może być mniejsza niż 1,50 zł w pociągach uruchamianych przez PKP Przewozy Regionalne(osobowe), nie mniejsza niż 2,50 w pociągach uruchamianych przez PKP InterCity(pospieszne,TLK, itd.) i nie mniejsza niż 1,10 zł w pociągach uruchamianych przez PKP SKM Trójmiasto.
Nie wiem jak jest z PCC Arriva, SKM Warszawa i Koleje Dolnośląskie.
-
A za miejscówki trzeba normalnie bulić?
-
@Michau_PCC: dziękuje za wyprostowanie.
@_KAT_: tak, za miejscówki wszyscy jak jeden mąż płacą pełną cenę, kolejarze, młodzierzż, studenci, żołnierze, emeryci....
-
Jak to mówią, "za darmo umarło". Pracownik Cargo (i innych spółek chyba też) chcąc mieć zniżkę (99%), musi zapłacić od tego dofinansowania podatek, którego kwota na ten rok wynosi, bodajże, 194zł.
Troszkę mniej, ja płaciłem za drugą klasę 96 złotych podatku, za roczną sieciówkę na "dwójkę" 95 złotych.
-
Nie wiem jak jest z PCC Arriva, SKM Warszawa i Koleje Dolnośląskie.
W tych pociągach nie obowiązuje ulga 99%.
-
No to ja może dodam taką ciekawostkę, że tylko pracownicy PKP PR i PKP IC nabywają prawo do wykupienia ulg pracowniczych, od razu po zatrudnieniu. Nowi pracownicy pozostałych spółek, taką możliwość otrzymują dopiero po przepracowaniu roku czasu w danej spółce.
-
... pracownicy PKP PR i PKP IC nabywają prawo do wykupienia ulg pracowniczych, od razu po zatrudnieniu.
Prawo tak, ale realnie legitymację oraz sorty otrzymują dopiero po okresie próbnym.