- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Tabor => Wątek zaczęty przez: AIR w 12 Stycznia 2009, 13:00:38

Tytuł: Prąd w funkcji prędkości ?
Wiadomość wysłana przez: AIR w 12 Stycznia 2009, 13:00:38
Gdzie można w elektrowozach np ET22 zmienić jak szybko maleje wartość natężenia prądu wraz ze wzrostem prędkości ?
Tytuł: Odp: Prąd w funkcji prędkości ?
Wiadomość wysłana przez: Monczan_SP32 w 12 Stycznia 2009, 13:52:47
Znaczy się chcesz, aby podpiąć 3200 brutta do byka, i zamykać pierwszą bezoporową niemalże przy ruszaniu? Powiem Ci, że obecna fizyka jest nie do zarzucenia, i naprawdę, nie ma potrzeby dodawać, czy też odejmować bykowi mocy. Nie róbmy z ET22 Ferrari na torach :P Chociaż czasem ma człowiek pokusę, by zmienić sobie przełożenia, hehe.
Tytuł: Odp: Prąd w funkcji prędkości ?
Wiadomość wysłana przez: AIR w 12 Stycznia 2009, 14:34:10
Nie, chce zmienić w drugą stronę, bo za szybko prąd maleje wraz z prędkością.

Obecna fizyka powiadasz jest nie do zarzucenia? hehe chyba sobie żartujesz, mógłbym Ci wymienić wiele błędów...między innymi to, że poniżej 25km/h jak dasz pierwszą pozycje szeregowo-równoległą to wywali nadmiar w rzeczywistości - widziałem to na własne oczy, a w MaSzynie można już przy 20km/h to zrobić...więcej nie chce mi się pisać, ale jest tego multum.

Tytuł: Odp: Prąd w funkcji prędkości ?
Wiadomość wysłana przez: Monczan_SP32 w 12 Stycznia 2009, 14:40:48
To sprawa dyskusyjna. Czy wywali nadmiar, czy nie, zależy od ciężaru brutta.
Tytuł: Odp: Prąd w funkcji prędkości ?
Wiadomość wysłana przez: youBy w 12 Stycznia 2009, 14:54:11
Kombinuj z oporami (a to wiele zmienia, bo zawsze było źle). I nie chodzi o opór rozruchowy tylko silniki + obwód główny.
Tytuł: Odp: Prąd w funkcji prędkości ?
Wiadomość wysłana przez: ET22_RULZ w 12 Stycznia 2009, 15:45:18
Powiem Ci, że obecna fizyka jest nie do zarzucenia
W porownaniu z ksiazkowa charakterystyka to to co mamy w symku srednio przypomina ET22. Mam w planach nowa fizyke dla ET22 - zrobie ja jak tylko bede mial czas.

między innymi to, że poniżej 25km/h jak dasz pierwszą pozycje szeregowo-równoległą to wywali nadmiar w rzeczywistości - widziałem to na własne oczy, a w MaSzynie można już przy 20km/h to zrobić
Akurat co do tego sie mylisz. Przy 25 km/h nadmiar wywali dopiero przy wejsciu na 34 pozycje. Oczywiscie wg charekterystyki V=f(I), ktora jest rozrysowana dla kazdej pozycji nastawnika, z ksiazki Lokomotywy Elektryczne serii ET22.

Jezeli ktos jest zainteresowany to daje ch-k V=f(I) dla ET22: http://lokomotywownia.szwederowo.net/et22chk.jpg