- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Publikacje => Wątek zaczęty przez: FLOYD w 28 Września 2008, 12:27:49
-
Jak w tytule poprawiłem teksturki wagonów używając painta i photoshopa, w zasadzie to powstały one prawie od nowa i jest to zlepek różnych tekstur i trochę mojej twórczości. Starałem się je dobrze spasować w stosunku do oryginału by nie było widać łączeń.
Ds
(http://img257.imageshack.us/img257/2630/35817523zu4.th.jpg) (http://img257.imageshack.us/my.php?image=35817523zu4.jpg)(http://img257.imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)
wpis:
node -1 0 505192-02074-1 dynamic PKP\1xxa DS_n 1xxa 0.0 nobody 3 0 enddynamic
AZdnu
(http://img257.imageshack.us/img257/2263/11671567kb5.th.jpg) (http://img257.imageshack.us/my.php?image=11671567kb5.jpg)(http://img257.imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)
wpis:
node -1 0 505119-10141-6 dynamic PKP\1xxa AZdnu_120_n.bmp 111a 0.0 nobody 3 1 Passengers enddynamic
Adu
(http://img257.imageshack.us/img257/6547/25095651bo5.th.jpg) (http://img257.imageshack.us/my.php?image=25095651bo5.jpg)(http://img257.imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)
wpis:
node -1 0 505119-70024-1 dynamic PKP\1xxa Adu_160_n.bmp 111a 0.0 nobody 3 1 Passengers enddynamic
LINK:
http://eu07.pl/userfiles/138/1xxa.zip
Mam nadzieję że się spodoba, a także że autorzy oryginalnych tekstur się nie obraża :)
Pozdrawiam
P.S.
Jak ktoś ma zdjęcia wagonów nadających się na tekstury to prosiłbym o podesłanie.
-
Należy pochwalić, że otwarcie mówisz o znaczącym udziale edytorów grafiki w swoim dziele. Nie bedzie przynajmniej zarzutów, że "a, fe, to paintowa robota". No i naprawde udana robota Ci wyszła. Paint&PS zostały wykorzystane w celach korekcyjnych, a nie twórczych, i dobrze.
Mi się robota podoba, tekstury są jakby wyraźniejsze, ładnie prezentują się w symku. Tylko czy nie powinieneś wpierw przed opublikowaniem zapytać się autorów tekstur o możliwość ich przekształcenia?
-
W zasadzie to powinienem się zapytać tylko nie wiem kogo, bo nie wiem kto te tekstury stworzył, były w paczce całościowej oznaczone logiem YES, dlatego też zostawiłem to logo, żeby podkreślić autora. Stworzyłbym własne ale niestety nie mam materiałów z których mógłbym zrobić, a nie każde zdjęcie nadaje się na teksturę, poza tym szczerze mówiąc to nie mam czasu i możliwości (rodzina, praca), a na pobawienie się programami znajdzie się chwilka przy piwku wieczorkiem :)
-
Tylko czy nie powinieneś wpierw przed opublikowaniem zapytać się autorów tekstur o możliwość ich przekształcenia?
Nie.
-
Dziś znów się troszkę pobawiłem teksturami wagonów osobowych tylko tym razem w zasadzie zrobiłem dachy od nowa używając PS&Painta. Wiem że niektórzy nie uznają takich kombinacji programowych, ale ważny jest efekt. Głównie chodziło mi o ryflowany dach, a przy tym mapowaniu tekstury chyba już bardziej się nie da tego realniej odzwierciedlić.
Screen:
(http://img255.imageshack.us/img255/6553/beztytuuew1.th.jpg) (http://img255.imageshack.us/my.php?image=beztytuuew1.jpg)(http://img255.imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)
(http://img223.imageshack.us/img223/7283/62721092ib3.th.jpg) (http://img223.imageshack.us/my.php?image=62721092ib3.jpg)(http://img223.imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)
Niestety wadą tego rozwiązania jest rozmiar tekstury bo ma aż 2048X1024 Pikseli (6mb w bmp). Można by zwiększyć jeszcze wielkość tex. i efekt byłby lepszy, ale to nie ma już sensu bo ta wielkość i tak jest już duża jak na teksturę tylko wagonu.
Na razie tylko screen, jak posklejam to jakoś w całość to wydam małą paczkę.
--------------------------------------------------------------
Link do paczki:
http://eu07.pl/userfiles/138/1xxA_dach.zip
Rozmiar 16.5 MB
Są to dachy do dalszego wykorzystania przez twórców tekstur w wagonach osobowych. Lecz mimo tego że są to tylko dwa wagony 1 i 2 klasy z różnymi dachami można złożyć z tego fajny skład.
Pozdrawiam i życzę miłej zabawy :)