- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Inne niekolejowe => Wątek zaczęty przez: Grzegorz KK w 02 Listopada 2007, 13:41:08
-
Witajcie;-).Co by nie zaśmiecac forum główniejszych działów to daje to do "inne niekolejowe" bo i tak mało ważne;-) informacje;P.
A więc mam kilka pytań odnośnie symulatora od "zaplecza" że tak się wyraże;).
AD1: W jakim języku programowania jest napisany nasz kochany symek;)??.
AD2:w czym to jest kompilowane?. W czym to jest w "Open GL"?? czy w czymś innym;) nie wiem jak dokładnie pytanie sformuowac;).Mam nadzieje że będziecie wiedziec o co chodzi;).
AD3.Czy silnik gry jest oparty o czas rzeczywisty ?.Chodzi mi o to, czy rysowanie grafiki jest oparte na zasadzie: położenie_obiektu = położenie_obiektu + czas_od_poprzedniej_klatki * prędkość_obiektu, chyba zrozumiale napisałem;).
Pozdrawiam.
PS:Licze na odpowiedźi konkretne;-) i rzeczowe.
PS2: Proszę nie pytajcie po co mi to ( nie dobijajcie człowieka):P Za odpowiedzi serdeczne dzięki
Na pewno nie pożałujecie;-).
PS3:Jak mi się coś przypomni to jeszcze naskrobie.
PS4: Mam nadzieje że takie informacje nie są karalne ani ściśle tajne;),jeśli tak to sorki;).
-
Ad1:
Pascal-fizyka
C++ -reszta
-
2. Kompilator: Borland C++ Builder, symek jest oparty na bibliotece OpenGL i używa DirectX'a do dźwięków
3. O fizyce to powinien się wypowiedzieć Abu - wydaje mi się że na każdą klatkę było liczonych parę iteracji fizyki, ale głowy nie dam sobie uciąć.
-
pkt 3
Fizyka jest liczona conajmniej 100 razy na sekundę oraz przynajmniej raz na klatkę. Wtedy też liczymy siły i przyspieszenia chwilowe. W ten sposób całkujemy po czasie prędkość oraz (podwójnie) drogę.
PS2: Proszę nie pytajcie po co mi to ( nie dobijajcie człowieka):P Za odpowiedzi serdeczne dzięki
Na pewno nie pożałujecie;-).
W takim razie: do czegóż Ci to potrzebne jest?PS4: Mam nadzieje że takie informacje nie są karalne ani ściśle tajne;),jeśli tak to sorki;).
Informacje nie są karalne (wszak admin sam odpisał w temacie), ale język posta tak. Proponuję posta przenieść do forum obcojęzycznego.