- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: eu43 w 02 Sierpnia 2005, 17:34:27
-
(http://img283.imageshack.us/img283/6344/189lu.th.jpg) (http://img283.imageshack.us/my.php?image=189lu.jpg)
Oto screen z STV mojej pierwszej trasy z zakrętami i mijanką. Jak pewnie wiecie potrzebuję kogoś do pomocy przy trawce ;). Z eventami sobie poradzę. Trasa chyba nie będzie zelektryfikowana (chyba, że ktoś zrobi druty).
-
Prosba do wszystkich.... Prosze, nie wydawajcie tras, ktore maja 3 km toru i 2 semafory, dobrze.... Popracujcie troche, polaczcie te "trasy" w jedna calosc to moze wyjdzie cos jak calkowo.... EU43: Zlituj sie, zrob cos "duzego" a nie takie malutkie traski. Naprawde, stacja z grupa towarowa i pasazerska osobno wyglada ladnie...
-
Ta trasa jest dosyć duża ;D
-
... i ma 13 semaforów
-
Słuchaj. Ale nie sztuka jest wypuścić kilkanaście tras, które przejedziesz tylko raz, ale wypuścić traskę większą, wyróżniającą się różnorodnością terenu, obiektami (budynki, przejazdu, tunele, wiadukty), ograniczenia, mijanki itp.
Traska może być wtedy o wiele ciekawsza, dłuższa, no i oczywiście tak zrobiona, aby można było "pojeździć", a nie tylko ruszyć i nastawnikiem na maxa polecieć i przez to stracić na grywalności. (no i czy jest sens siedzieć 5 minut) na trasie?
-
... i ma 13 semaforów
13 semaforów to powinno być na jednej stacji ;-)
-
Słuchaj. Ale nie sztuka jest wypuścić kilkanaście tras, które przejedziesz tylko raz, ale wypuścić traskę większą, wyróżniającą się różnorodnością terenu, obiektami (budynki, przejazdu, tunele, wiadukty), ograniczenia, mijanki itp.
Traska może być wtedy o wiele ciekawsza, dłuższa, no i oczywiście tak zrobiona, aby można było "pojeździć", a nie tylko ruszyć i nastawnikiem na maxa polecieć i przez to stracić na grywalności. (no i czy jest sens siedzieć 5 minut) na trasie?
Nic się nie martw... Mijanka jest. Ograniczenia prędkości też będą. Cały czas pracuję na notatniku (nie licząc torowiska zrobionego na jet), więc nie należy się napalać na moje trasy. Jeżeli ktoś mi pomoże zrobić trawę, trakcję, lasy... traska będzie ok. Moim zdaniem lepiej jest zrobić prostą traskę, niż nic. Prawdopodobnie jest to moja ostatnia trasa robiona na notatniku. ;) Następne będą napewno lepsze.
-
... i ma 13 semaforów
13 semaforów to powinno być na jednej stacji ;-)
Wezlowa dla 3 linii jednotorowych?
5 torow stacyjnych ;] No, mozna to nazwac stacja...
-
Oto screen z STV mojej pierwszej trasy z zakrętami i mijanką. Jak pewnie wiecie potrzebuję kogoś do pomocy przy trawce ;). Z eventami sobie poradzę. Trasa chyba nie będzie zelektryfikowana (chyba, że ktoś zrobi druty).
Nie obraz sie ale to jest kolejka PIKO.
Mozna bylo zrobic trase nie zamknieta, bylaby bardziej realna. Co, bede po niej w kolko jezdzil?
Helmutt
-
Ja wole nic niz prawie nic. Wez zalatw sobie 3ds. Jest tyle osiolkow kazow i innych ze o taki plik nietrudno. Porob kilka tras w domu, pocwicz itd. Kazdy chyba kiedys probowal zrobic trase i gdzies w zakamarkach komputera cos takiego jest i wcale nie rzuca na forum.
-
... i ma 13 semaforów
13 semaforów to powinno być na jednej stacji ;-)
Wezlowa dla 3 linii jednotorowych?
5 torow stacyjnych ;] No, mozna to nazwac stacja...
węzłowa z pięcioma torami? może i tak ale chyba przechodnia, bo za mało miejsca. 3 przy peronach, 1 na brutto i 1 wolny. trochę to ciasno będzie. @Mateu: pamiętasz o co Ciebie prosiłem?
-
... i ma 13 semaforów
13 semaforów to powinno być na jednej stacji ;-)
Wezlowa dla 3 linii jednotorowych?
5 torow stacyjnych ;] No, mozna to nazwac stacja...
węzłowa z pięcioma torami? może i tak ale chyba przechodnia, bo za mało miejsca. 3 przy peronach, 1 na brutto i 1 wolny. trochę to ciasno będzie. @Mateu: pamiętasz o co Ciebie prosiłem?
Gdzies to chyba mam, o ile nie poszlo z tamtym dyskiem...
-
ja tam nawet nie wiem gdzie są ustawione, bo obrazek jest za mały
-
Dobra chłopaki rzucam Morelowo. Załatwiłem sobie 3ds max 7. Pracuję teraz nad trasą z manewrami. Lada moment powinny wyjść screeny. Tym razem to nie będzie kolejka piko.
-
(http://img299.imageshack.us/img299/9776/ssm19yk.th.jpg) (http://img299.imageshack.us/my.php?image=ssm19yk.jpg)
(http://img299.imageshack.us/img299/8163/ssm20bu.th.jpg) (http://img299.imageshack.us/my.php?image=ssm20bu.jpg)
(http://img299.imageshack.us/img299/1249/ssm35rn.th.jpg) (http://img299.imageshack.us/my.php?image=ssm35rn.jpg)
(http://img299.imageshack.us/img299/836/ssm47pu.th.jpg) (http://img299.imageshack.us/my.php?image=ssm47pu.jpg)
-
No no, całkiem ładnie, czuję klimat ;) Tylko dodaj budynki i zelektryfikuj (jazda w nieskończoność ganzem staje się nudna, a atrapy typu stonka mnie nie bawią). Życze powodzenia :)
-
W trakcie elektryfikacji :)
(http://img297.imageshack.us/img297/8665/ssm59xz.th.jpg) (http://img297.imageshack.us/my.php?image=ssm59xz.jpg)
-
Super! Gratuluję!
-
Teraz tylko dorobić słupy.
-
Teraz tylko dorobić słupy.
No waśnie, jak się wstawia słupy?
-
includami
include tr/L-STB1-3K.inc 0.0 5.8 0.0 0.0 BetonRelief1 end
Gdzie 0.0 5.8 0.0 0.0 to ustawienie słupa. Słup ustawia się w miejscu gdzie jest trakcja (np jeśli trakcja jest na wysokości 5.8 na pozycji zerowej, to słup powinien mieć współrzędne:0.0 5.8 0.0 0.0.
-
A może zrobię tylko jedną stację na której będą manewry ?
-
(http://img250.imageshack.us/img250/144/ssm60tu.th.jpg) (http://img250.imageshack.us/my.php?image=ssm60tu.jpg)
hmm... Zrobiłem bramkę i czegoś tu chyba brakuje... :/
-
mam pytanie czy tam jest na zdięcu mgła czy mi się tak wydaje ??
-
rany boskie!!!!
1. Popatrz na wątek....
2. Ile razy się wypowiedziałes KONKRETNIE????
3. NIe edytujesz postów!!!!
4. Rób i jak zrobisz to napisz, że skończyłeś, a nie co rusz wklejasz jakieś "pierdoły"....
-
mam pytanie czy tam jest na zdięcu mgła czy mi się tak wydaje ??
@EU43 zrobił chyba za duże trójkąkty, i dlatego jest taki efekt (przynajmniej tak mi się wydaje), ale mógł też zrobić biały kolor mgły.
-
A może zrobię tylko jedną stację na której będą manewry ?
W takim razie te manewry musiałyby być bardzo skomplikowane żeby gra zajęła więcej niż 5 minut i była przy okazji interesująca...
-
@EU43 zrobił chyba za duże trójkąkty, i dlatego jest taki efekt (przynajmniej tak mi się wydaje), ale mógł też zrobić biały kolor mgły.
Nie. Taki efekt(zielone niebo i dziwna mgła) powstaje gdy się nie wpisze do pliku trasy atmo i light.
-
Jak ja nic nie wpiszę to niebo mam białe.
-
Teraz tylko dorobić słupy.
No waśnie, jak się wstawia słupy?
Możesz sobie ściągnąć skrypty i dać w nich (w "Wires", na dole) "Make ZigZag" czy jakoś tak, wybrać odpowiednią sieć i słupy same się wstawią w odpowiednie miejsca.
Od razu piszę, nie jest to wyjście idealne, ale szybsze od wstawiania ręcznego. a zawsze można dać odchyłkę 0,0 i wpisać dla + i - ten sam słup i wyjdzie w miarę dobrze.
Nie wstawiaj samych krótkich słupów bo będą stały trochę za blisko, już chyba lepiej będą długie wyglądać. I dodatkowo polecam zapoznnie się z zawartością katalogu scenery\tr. Można tam poznać inne rodzaje słupów i wysiegników, np te do bramki.
-
includami
include tr/L-STB1-3K.inc 0.0 5.8 0.0 0.0 BetonRelief1 end
Gdzie 0.0 5.8 0.0 0.0 to ustawienie słupa. Słup ustawia się w miejscu gdzie jest trakcja (np jeśli trakcja jest na wysokości 5.8 na pozycji zerowej, to słup powinien mieć współrzędne:0.0 5.8 0.0 0.0.
Powoli, powoli...
Slupy sie wstawia przez :
Prawym na kawalek sieci, Properties i wyskakuje okienko.
Na samym dole dopisujesz np:
2 = tr/L-STB1-3D.inc;BetonRelief1
gdzie 2 = numer vertexa, trl/L-STB1.3D.inc - inc od slupa, BetonRelief1 - tekstura
przykladowo:
Tworzysz kawalek sieci, masz 2 vertexy, poczatkowy i koncowy. Dodajesz do tego jeszcze kawalek (Add to previous) i masz 3 vertexy. Menu vertexow mozna wywolac poprzez zaznaczenie kawalka sieci i przycisniecia 1 na klawiaturze (nie numerycznej)...
pozdrawiam
-
Sorry. Przyzwyczaiłem się do pisania tras w notatniku i dlatego...
-
includami
include tr/L-STB1-3K.inc 0.0 5.8 0.0 0.0 BetonRelief1 end
Gdzie 0.0 5.8 0.0 0.0 to ustawienie słupa. Słup ustawia się w miejscu gdzie jest trakcja (np jeśli trakcja jest na wysokości 5.8 na pozycji zerowej, to słup powinien mieć współrzędne:0.0 5.8 0.0 0.0.
Powoli, powoli...
Slupy sie wstawia przez :
Prawym na kawalek sieci, Properties i wyskakuje okienko.
Na samym dole dopisujesz np:
2 = tr/L-STB1-3D.inc;BetonRelief1
gdzie 2 = numer vertexa, trl/L-STB1.3D.inc - inc od slupa, BetonRelief1 - tekstura
przykladowo:
Tworzysz kawalek sieci, masz 2 vertexy, poczatkowy i koncowy. Dodajesz do tego jeszcze kawalek (Add to previous) i masz 3 vertexy. Menu vertexow mozna wywolac poprzez zaznaczenie kawalka sieci i przycisniecia 1 na klawiaturze (nie numerycznej)...
pozdrawiam
to Ty wstawiasz słupy ręcznie? Zygzakowanie też robisz sam?
-
ciach
ciach
to Ty wstawiasz słupy ręcznie? Zygzakowanie też robisz sam?
Nie no... Gdy mam prosty tor, bez pochylen to robie make zig-zag, ale gdy mam zakrety, stacje etc. to robie wszystko recznie, zeby estetycznie wygladalo :]
Ps. Zalatw sobie skads tego maxa ;]