- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: Artur PKP w 19 Grudnia 2012, 19:31:51

Tytuł: Jak AI ma ruszyć?
Wiadomość wysłana przez: Artur PKP w 19 Grudnia 2012, 19:31:51
Witam.
Zacząłem się bawić w robienie sceneri (zaczynam od modyfikacji TD ;)) i się zastanawiam, co zrobić by AI mogło ruszyć. Mam semafor, który pokazuje sygnał zezwalający po minucie. Próbowałem na wiele sposobów, ale AI nie rusza po ukazaniu się S2.
Proszę o pomoc, będę bardzo wdzięczny :).
Tytuł: Odp: Jak AI ma ruszyć?
Wiadomość wysłana przez: szogun w 19 Grudnia 2012, 19:37:40
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,16279.0.html (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,16279.0.html)
Tytuł: Odp: Jak AI ma ruszyć?
Wiadomość wysłana przez: Artur PKP w 19 Grudnia 2012, 19:57:30
Nie działa.
EDIT:
Ajjj,  głupi błąd. Nie na tym torze dopisałem eventy. Zobaczę, czy tym razem będzie działać.
EDIT:
I tak nie działa.
Co tu może być źle?
node -1 0 tor20 track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 flat vis
 rail_screw_used1 4 tpbps-new2 0.2 0.5 1.1
0.396825 0.2 236.111  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
0.396825 0.2 336.111  0.0  //point 2
0
event0 et41start
event2 01_A_sem_info
endtrack
Tytuł: Odp: Jak AI ma ruszyć?
Wiadomość wysłana przez: matikolejarz w 19 Grudnia 2012, 20:17:00
Z którego końca toru wjeżdża AI? Używasz EventGeneratora kolegi @SKP?
Tytuł: Odp: Jak AI ma ruszyć?
Wiadomość wysłana przez: Artur PKP w 19 Grudnia 2012, 20:21:45
"...z którego końca toru..."? Nie kumam. A tak wogóle predkosc poczatkowa to 0.
Nie w tym przypadku nie skorzystałem z EventGeneratora. Dzięki za przypomnienie. ;)
Tytuł: Odp: Jak AI ma ruszyć?
Wiadomość wysłana przez: matikolejarz w 19 Grudnia 2012, 20:25:57
Prędkość zerowa musi być większa od zera. Końce toru możesz sprawdzić w Rainsted w podglądzie terenu. Klikasz jakikolwiek tor, przybliżasz widok i na jego końcach będą cyferki. To właśnie to.
Tytuł: Odp: Jak AI ma ruszyć?
Wiadomość wysłana przez: Artur PKP w 19 Grudnia 2012, 20:31:25
Aha. No to AI wjeżdża z 1 końca toru.
Tytuł: Odp: Jak AI ma ruszyć?
Wiadomość wysłana przez: matikolejarz w 19 Grudnia 2012, 20:33:28
W takim razie musi być Event2. I pamiętaj o prędkości początkowej większej od 0, bo wtedy lokomotywa AI nie "zapali".
Tytuł: Odp: Jak AI ma ruszyć?
Wiadomość wysłana przez: Artur PKP w 19 Grudnia 2012, 20:49:08
Działa jak ta lala. Dziękuje.
Tytuł: Odp: Jak AI ma ruszyć?
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 19 Grudnia 2012, 21:25:17
I pamiętaj o prędkości zerowej większej od 0, bo wtedy lokomotywa AI nie "zapali".
Prędkości początkowej jak już.
Tytuł: Odp: Jak AI ma ruszyć?
Wiadomość wysłana przez: Benek w 19 Grudnia 2012, 21:27:36
Prędkości początkowej jak już.
Szybkości, nie prędkości ;)
Tytuł: Odp: Jak AI ma ruszyć?
Wiadomość wysłana przez: matikolejarz w 19 Grudnia 2012, 21:27:58
O matko ale pomyłka dzięki @Sawi już poprawiam ;)
Tytuł: Odp: Jak AI ma ruszyć?
Wiadomość wysłana przez: popatrz w 19 Grudnia 2012, 22:06:41
Sam często mylę te dwa znaczenia, zajrzałem do "cioci". Ona mówi tak:
Cytuj
szybkość jest rozumiana w różny sposób, przez jednych utożsamiana z prędkością, ostatnio przez niektórych dydaktyków fizyki i twórców podręczników szkolnych stosowany do odróżnienia szybkości jako wielkości niewektorowej (skalarnej) od prędkości jako wielkości wektorowej. Rozróżnienie to jest wzorowane na języku angielskim. W znaczeniu tym szybkość (od ang. speed) jest wartością (długością) wektora prędkości (od ang. velocity).
Czyli szybkość to wielkość niewektorowa, a prędkość jest wektorem.
Ale też:
Cytuj
Wprowadzenie tego podziału jest też nienaturalne, gdyż rozróżnienie takie nie występuje dla innych wielkości wektorowych, np. przyspieszenie, siła
Ścisłe nauki i nieścisłe interpretacje?
Sorki za pseudonaukowy offtop ;)