- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bocznica => Wątek zaczęty przez: jankiel w 18 Czerwca 2004, 11:34:06
-
JAZDA W DRUGIEJ KABINIE
Jeśli w jakiejś scenerii trzeba przejść do drugiej kabiny, to należy nacisnąć odpowiednio:
Home - kabina z przodu
End - kabina z tyłu lokomotywy
Uwaga: pomiędzy kabinami jest tzw. "przedział maszynowy" (to, co na jednym ze swoich postów nazwałem kiedyś "zielone nic" :-) . Jeśli jesteś w tym przedziale, to naciśnij Home/End drugi raz.
PODŁĄCZANIE TABORU
PODCZEPIANIE LOKOMOTYWY DO SKŁADU
1) dojeżdżasz do składu (nie wysiadaj z kabiny), gdy czujesz, że dobiłeś do zderzaków wagonu daj jeszcze ze 2-3 pozycje na nastawniku i zahamuj dodatkowym (dla przypomnienia: [1 Num]),
UWAGA: Jeśli przy dociskaniu wagony uciekają, po wyjściu z kabiny za pomocą [F4] podlecieć do dwóch, trzech wagonów i je zahamuj ręcznie [1 Num]. Gdy wykonasz już całą procedurę podczepienia podleć do tych samych wagonów w celu odhamowania [7 Num].
2) wysiądź z kabiny [F4],
3) podejdź jak najbliżej sprzęgów - wyobraź sobie, że sprzęgasz własnoręcznie ;) (nie wystarczy podejść do sprzęgu w poziomie, trzeba się też ruszyć w pionie. W większości przypadków należy się troszeczkę zniżyć)
4) naciśnij 2 x [Insert] - usłyszysz charakterystyczne syknięcie i pojawi się model założonego sprzęgu śrubowego i "czerwonego wężyka"
jeżeli chcesz dodatkowo podłączyć przewód zasilający (żółty wężyk) naciśnij [Insert] jeszcze raz
UWAGA: Czasami, może się zdarzyć tak, że sprzęg i wężyki ani drgnęły, jednak nie znaczy to, że lokomotywa nie podłączyła się do składu.
5) wróć do kabiny [F4],
6) odhamuj lokomotywę [7 Num] i zmień czoło
ODCZEPIANIE LOKOMOTYWY OD SKŁADU
1) zahamuj skład II stopniem hamowania
2) wyluzuj lokomotywę [6 Num]
3) przestaw "nawrotnik" 2 razy do tyłu i daj 2-3 pozycje na nastawniku, aby docisnąć do składu i zahamuj dodatkowym (dla przypomnienia: [1 Num]),
4) wysiądź z kabiny [F4],
5) podejdź jak najbliżej sprzęgów - wyobraź sobie, że rozsprzęgasz własnoręcznie ;) (nie wystarczy podejść do sprzęgu w poziomie, trzeba się też ruszyć w pionie. W większości przypadków należy się troszeczkę zniżyć)
6) naciśnij 1 x [Delete] - usłyszysz charakterystyczne syknięcie
7) wróć do kabiny [F4]
--dopisze ktoś jakiegoś dobrego linka do strony z opisem znaków kolejowych?--
--2 uważam, że instrukcje dla osób nowych powinny być (jeszcze) trochę bardziej łopatologiczne niż te w poście powyżej--
-
Ja uczyłem się z tego:
http://www.kolej.pl/FAQ/EU07/uruchamianie_0.shtml
http://www.kolej.pl/FAQ/EU07/uruchamianie_1.shtml
http://www.kolej.pl/FAQ/EU07/uruchamianie_2.shtml
http://www.kolej.pl/FAQ/EU07/uruchamianie_3.shtml
http://www.kolej.pl/FAQ/EU07/unieruchamianie.shtml
Polecam zapoznanie się z tym oraz porównanie z inforamacjami zawartymi w pliku czytajTO!
Polecam także:
http://www.gdynia.mm.pl/~serwer/eu07/uruchomienie_eu07.html
Szukajcie też sami tego typu informacji.
Pozdrawiam.
-
--dopisze ktoś jakiegoś dobrego linka do strony z opisem znaków kolejowych?--
masz na stronie głównej link www.kolej.pl/~rbach
--2 uważam, że instrukcje dla osób nowych powinny być (jeszcze) trochę bardziej łopatologiczne niż te w poście powyżej--
Już bardziej łopatologicznie się chyba nie da :)
-
aha i jeszcze (w EN57) podczas przechodzenia do innego wagonu (wciskając End)symulator mi sie nagle wyłącza. Tak jest tylko przy EN57. w innych lokomotywach normalnie sobie przechodze do drugiej kabiny.[/b][/i]
-
aha i jeszcze (w EN57) podczas przechodzenia do innego wagonu (wciskając End)symulator mi sie nagle wyłącza. Tak jest tylko przy EN57. w innych lokomotywach normalnie sobie przechodze do drugiej kabiny.[/b][/i]
W EN57 i ET41 nie możesz zmieniać kabiny. Dlaczego? Poszczególne człony są różnymi modelami i program się krzaczy przy próbie przechodzenia pomiędzy nimi.
-
a dlaczego "t" nie działa? w schemacie widziałem że to służy do przestawiania zwrotnic
-
bo nie są wstawiane do scenerii zwrotnice obsługiwane ręcznie.
-
Jak chcesz przestawiać ręcznie zwrotki to ściągnij sobie z tej strony:
http://www.gdynia.mm.pl/~serwer/eu07/cheats/ pliki które zaczynają się od "zwr". Jest ich cztery. Wklej je do folderu scenery. Aby zmienić zwrotnice musisz podejść bardzo blisko dźwigni, najlepiej w trybie freefly (F4 w wersji 160704) i nacisnąć t lub T.
-
a nie da się tego zrobić w 220204 przez debugmode? (wtedy da się wyjść z kabiny na znaczne odległości od lokomotywy)
-
a nie da się jakoś ustawić tych zwrotnic żeby się same ustawiały tak jak mamy jechać??
Nie odpowiadaj bez potrzeby w wątku po ponad 2 miesiącach od ostatniego posta (punkt 8 regulaminu forum). Ty robisz to po 2 latach 2 miesiącach i 2 dniach. Poza tym piszesz troszkę nie na temat i nie wnosisz nic do dyskusji. Na dodatek dublujesz swój post, gdyż zalożyłeś już wątek w dziale pomoc.
youBy
-
a nie da się jakoś ustawić tych zwrotnic żeby się same ustawiały tak jak mamy jechać??
Zwrotnice sie tak ustawiaja... No ale jezeli ktos przezyna S1 i jedzie jak mu sie widzi to nie powinien sie dziwic.
-
kiedy podlaczamy wagony do lokomotywy trzeba uzyc Ins dwa razy bo wyglada to tak ze po pierwszym nacisnieciu lacza sie zaczepy po drugim przedwody do hamulca pnematycznego czyli w instrukcji jest zle bo napisane ze raz naciskac! Zreszta uzywam wersji 160704 i wyglada to tak:
- pierwsze nacisniecie INS powoduje podlaczenie zaczepow
- drugie INS powoduje polaczenie przewodow do hamulca wagonu i przynajmniej wizualnie rozlaczenie zaczepow z pierwszego punktu
tak dziele sie uwagami jako nowy gram 2 tyg!
najwazniesze ze dziala :-)