- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Symulator => Wątek zaczęty przez: Cesky Kretek w 17 Maja 2012, 21:37:59
-
Mam pewne pytanie, chciałbym żeby się co najmniej kilka(naście) osób wypowiedziało.
Czy jest sens, robić repaint (nie w dosłownym tego słowa znaczeniu, głównie chodzi o technikę - tyle że z dużo większą jakością) tekstur, na które nie ma w ogóle zdjęć, lub niemożliwym jest ich zdobycie. Przykładową teksturą wykonaną przeze mnie tą techniką jest tekstura WLABd z logotypem WARSu. Przeczytałem przed chwilą post, w którym ktoś dopytywał się o teksturę Jan Kiepura i stąd narodziło się moje pytanie - czy bardzo dobrej jakości repaint samych malowań burt wagonów (okna wklejone ze zdjęcia, detale również, dane techniczne taboru wygenerowane przy użyciu takich PKPowskich czcionek) będzie mile widziany. Chętnie podjąłbym się stworzenia tekstur takich wagonów jak wspomniany już JK, BWE, czy stare malowania IC (z logotypem na kremowym pasie).
W załączniku czysta wersja WLABd do oceny jakości.
Pozdrawiam i liczę na dyskusję.
Grzegorz.
Jeśli moderator uzna, że warto tej dyskusji poświęcić osobny temat, to proszę o wydzielenie.
Oczywiście, że wydzielam. Dyskusja jak najbardziej przyszłościowa i konkretna a nie jakiś śmietnik. ;)
Quark-t
W takim razie dziękuję, oraz dodaję ankietę - będzie łatwiej.
-
Trochę zbyt cukierkowo to obecnie wygląda.
-
Wszystko jest do zrobienia. Szumy, przebarwienia - kwestia dopracowania, to jest wstępna wersja. Chodzi mi głównie o sam pomysł, czy warto się w to bawić.
-
Ponieważ sam mobilizuję do tego jednego Forumowicza, nie zmienię zdania w tym temacie - TAK! A jak inaczej otrzymać teksturę taboru, którego zdjęć nie ma, lub są nienadające się na materiał do ich stworzenia? Sprawa jest prosta - jeżeli nie będzie to tandetna fuszerka, to tekstury takie będą miały moje poparcie. Jeżeli kiedyś przywrócone zostanie takie malowanie (np. skład historyczny) i pojawi się fototekstura, to taki "repaint" wyleci jako pierwszy. Ale do tego czasu - śmiało.
-
Ja jestem za, pod warunkiem że jest to poparte jakimś śladem w rzeczywistości (np. pojedyncze zdjęcia, czarno-białe). Kiedyś była już dyskusja o odtworzeniu malowania jakiejś lokomotywy spalinowej, ale wtedy uzyskany rezultat nie pasował do zdjęcia poglądowego.
-
Jestem zdecydowanie na tak. Niektórzy będą się zapewne rękami i nogami zapierać, ale nikt nikogo nie zmusza do jeżdżenia z takimi teksturami, a ja na pewno chętnie skorzystam.
-
@Ra:
Nie mam najmniejszego zamiaru bawić się w improwizacje - wszelkie tego typu "przeróbki" tylko i wyłącznie opierałbym na rzeczywistych fotografiach.
@Quark-t:
Jest część wagonów, których niestety już nie ma możliwości obfocić. Pozostaje ślad na fotkach z różnych galerii w internecie (sam korzystam z railfaneurope.net), ale niestety większość jest skanem analogów albo fotki są robione pod skos - nie nadaje się na zrobienie tekstury.
Co do fuszerek repaintowych - taki repaint zrobiłem jeszcze w 2004 albo 2005 roku i dziś jest w PC11 - mowa o SYP3.DDS. :)
-
@Cesky, to pokaż efekt po takich przeróbkach. Na razie się nie wypowiadam.
-
W porządku, postaram się w przyszłym tygodniu do tego przysiąść i odpicować chociaż jedną teksturę. Ale od razu uprzedzam - wszystkie oznaczenia pozostają w najwyższej jakości - nie będę celowo rozmywał, żeby taka tekstura nie wyróżniała się z tłumu fototekstur.
-
Skoro w Photoshopie można zrobić z grubej starej baby, młodą i zgrabną, to dlaczego nie wykorzystać tej techniki do tekstur wagonów. Jestem za.
-
Jest także moje poparcie dla takiej inicjatywy. Nie będę ukrywał że chętnie zobaczyłbym oliwkowego ryflaka z dobrze wykonanym Ganzem (oczywiście to tylko przykład).
-
Nie będę ukrywał że chętnie zobaczyłbym oliwkowego ryflaka z dobrze wykonanym Ganzem (oczywiście to tylko przykład).
Ciekawe czy dałoby się zrobić tego długo wyczekiwanego sieciowca.
-
Przed chwilą widziałem na E59 sieciowca ale nikt nie chciał hamulca zerwać żebym mógł pofocić. Sieciowiec jest specyficzny i w mojej opinii należy czekać na materiał foto.
-
Słuchajcie a sieciucha zdjęcia to tego białego czy mogą być żółtego PKP ENERGETYKA? W Stargardzie Szcz. tego ustrojstwa jest dość dużo.
-
Słuchajcie a sieciucha zdjęcia to tego białego czy mogą być żółtego PKP ENERGETYKA? W Stargardzie Szcz. tego ustrojstwa jest dość dużo.
Rób a nie pytaj, ile można Wam to powtarzać! Wszystko jest potrzebne. Poza tym to nie temat na takie pytania.
-
TAK - 54
NIE - 1
W załączniku wstępna wersja brudasa. ;) @adsim: możesz się wypowiedzieć.
-
Wg mnie wygląda bardzo dobrze. Nie rzuca mi się w oczy, że to "sztuczna" tesktura.
-
Wagon dopracowany, gdyby nie poprzednie posty to pomyślałbym że to fototekstura. Dasz radę tak zrobić kibelka w pomarańczowych barwach? Takiego kilbelka strasznie brakuje. Mogę na PW dać kilka przykładowych numerków.
-
Ale przecież takie już w MaSzynie istnieją; np. 082.
-
Nigdy za mało.
-
Chodzi mi o malowanie pomarańczowe z czerwonymi pasami na dole. Malowanie warszawskie.
-
Różne regionalne też były by ciekawe : )
-
Jakiś czas temu zamknąłem ankietę, ze względu na 100 oddanych głosów.
93 osoby na TAK, 7 na NIE - a zatem Waszym zdaniem, dobry repaint nie odstaje jakościowo od fototekstur. Dzięki tej opinii, mam zamiar iść dalej w te ślady i reaktywować dawne malowania taboru. Pierw oczywiście, chciałbym dokończyć te które zacząłem, a potem stopniowo robić kolejne.
Nasunęła mi się jeszcze jedna myśl.
Otóż w tych repaintach, elementem realistycznym (wyciągniętym ze zdjęć) są okna. Aby dokończyć taką teksturę, trzeba edytować normalne zdjęcia, wklejać okna itd.. Wpadłem na pomysł, a raczej apel do modelarzy - stary jak świat - aby w nowych modelach wagonów pasażerskich (właściwie lokomotyw też się to może tyczyć), zacząć stosować modelowane wnętrza, wraz z wymodelowanymi już ramami okien. Ułatwia to znacznie sprawę, gdyż w razie podróży w kabinie, nie ma problemu ze spasowaniem okna widzianego z wewnątrz kabiny z tym z zewnątrz - co za tym idzie na teksturze w miejscu okien jest sama farba. Podnosimy jakość symulatora poprzez np., zdefiniowanie selfillum dla podświetlonego wnętrza (nigdy więcej zabaw z żółtymi oknami, które czasami powodowały różne kwiatki jak migotanie itp.), dodanie wymodelowanych siedzących ludzików wewnątrz wagonu itd.. Rozwiązania te, są domyślne dla innych symulatorów (np. MSTS) już od wielu lat i myślę, że czas wprowadzić to także do MaSzyny.
Ten post, można odnieść jako argument za opcją 'Wnętrza widoczne z zewnątrz' w temacie (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,21734.0.html), jednak wg mnie większy wkład w owe modele wnętrz mają właśnie modelarze, aniżeli developerzy pracujący nad exe.
Właściwie, to nie widziałem debaty na poruszającej dokładnie ten temat (poza kilkoma postami w różnych wątkach), więc liczę na to, że w razie potrzeby można taką wymianę poglądów przeprowadzić tutaj. ;)
Pozdrawiam,
Grzegorz.
-
Wielki plus z mojej strony, odwzorowanie wnętrza taboru zresztą zaznaczyłem w ankiecie. Wody już upłynęło nieco od czasu kiedy ją wrzuciłeś, ale teksturka świetna, także masz 94 głosy na tak i 7 na nie.
Co do wnętrz wagonów - jeszcze połączyć to z obwodami LD i ciężką pracą modelarzy/skrypciarzy i możemy sobie w wagonie gasić i zapalać światło w każdym przedziale z osobna. Yay!
-
Sory, że się wtrącam<>(jeżeli nie ten temat, to proszę o przeniesienie).
Ale Mam takie pytanko: Czy robicie tylko istniejące, czy fikcyjne też<>(np. EP09 w Barwach Kolei Mazowieckich)?
Pisz staranniej i zgodnie z polskimi zasadami ortografii oraz interpunkcji.
Rozi
-
czy fikcyjne też(np EP09 w Barwach Koleji Mazowieckich)?
Nie.
-
Celowo odgrzewam kotleta i jestem jak najbardziej za. Wreszcie coś się w tym temacie ruszyło :).
-
Ruszyło, tutaj nałożona tekstura (repaint) WLAB na model YB. Dodatkowo zdjęcie postępów w dopieszczaniu czoła wagonu (poprawki objęły gumy, czołownicę, zderzaki, pomost, końcówki).
-
Naklejki na tyle spłaszcz trochę. Za wysokie. No i napis rewizji wagonu zmień na szary.
-
Właśnie to czoło jest zwężane na modelu, więc muszę wziąć poprawkę na te naklejki. Napisy dot. rewizji w ogóle wrzucę nowe już przy końcowej wersji tekstury. :)
-
No minimalnie jest. Choć wymiarów trzyma. :) Czasami w 100% nie odzwierciedlisz modelu, mimo że wymiary pasują a i tak potem inaczej wychodzi.
-
A propos "odgrzania" tematu, przypomniały mi się stare dzieje, gdy bodaj 10 lat temu tworzyłem w Paint'cie proste tekstury (bez opisów i oznaczeń) historycznych loków. Wtedy do publikacji trafiły EP08 w pierwotnym malowaniu, EP23 i chyba wersja marokańska jako typ 201Eg. Fajnie to wówczas wyglądało. Technika i pomysły się jednak zmieniają i te 10 lat, przez które śledzę postępy na MaSzynie pokazują jak wielki jest tutaj postęp i jak wielka praca została wykonana przez Twórców. Dekada w MaSzynie to przepaść in plus!
Wrzuciłbym jako ciekawostkę stare tekstury, ale zapodziały mi się na starym dysku;) Może ktoś to jeszcze posiada?;)
-
Masz na myśli to?
-
Tak, EP08-002 wygląda na mój twór. Bawiłem się jeszcze przy teksturach SP47-001, EP23-001 (troszkę inna niż ta, którą wrzuciłeś), ST44-2057, ET41-008 i kilkoma EU07, ale zdaje się, że "nie wypuszczałem" ich dalej. Zabawa z Paint'em była na moje potrzeby i dziś to wygląda nieudolnie i komicznie, ale uwierzcie, że w 30 min miałem schematy malowania lokomotyw jakie tylko chciałem. Męczyłem się także przy ET22 z CTL (oryginalne barwy), ale miałem później jakąś tam frajdę;)
Barwy czasem wydawały się cukierkowe lub zbyt gładkie, ale nie były z palety Paint'a. Za każdym razem próbkę pobierałem z fragmentu zdjęć, ale potem skoro nie było patyny i próbka koloru trafiała na duże powierzchnie to efekt troszkę był sztuczny. Jednakże lepsze to niż praca na palecie barw z programu...
-
Ta EP23-443 jest mojego autorstwa, bedzie jakos z 2003 roku. Robiona piksel po pikselu w edytorze dolaczonym do ACDSee.
-
Na chwilę obecną wykonałem 4 repainty WL-ek. Jutro postaram się ruszyć wzorzec zmodernizowanych sypialek (aktualne malowanie z logiem IC). Mam nadzieję, że nie 'śmierdzi paintem' i jest zielone światło do ewentualnej publikacji.
-
Może w pierwszej odrobinę przedobrzyłeś z niebieskim, bo aż biały wydaje się niebieski. Pikne są.
-
Spowodowane jest to tym, że Photoshop operuje na innej kategorii barw, a symek wyświetla mi inaczej. Trochę odciągnę jak mówisz. :)