- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: Melman w 17 Września 2011, 13:51:49

Tytuł: Zmiana czasu w scenerii.
Wiadomość wysłana przez: Melman w 17 Września 2011, 13:51:49
Witam!
Moje pytanie jest proste aczkolwiek nie dla mnie, a mianowicie jak zmienić czas w scenerii?
Z góry dziękuję za odpowiedzi i porady!

Nie krzycz (wielkie litery) i nie nadużywaj znaków "?".
Quark-t
Tytuł: Odp: Zmiana czasu w scenerii.
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 17 Września 2011, 13:55:51
Musisz otworzyć plik scenerii (*.scn), a nstępnie pod linijkami "include" dodać: Time xx:xx  - gdzie "x" to cyfra np. 14:56.
Tytuł: Odp: Zmiana czasu w scenerii.
Wiadomość wysłana przez: Melman w 17 Września 2011, 14:22:52
Przykro mi ale to nie działa tak jak powinno, bo po dodaniu linijki "Time xx:xx" po linijkami "include"  i po uruchomieniu scenerii wszystko się "ładuje" i w pewnym momencie symulator się wyłącza.
Tytuł: Odp: Zmiana czasu w scenerii.
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 17 Września 2011, 14:36:17
Wpis ten powinien być nad linijkami include. Jak każdy wpis musi mieć rozpoczęcie (time), treść właściwą i zakończenie (endtime). np.: time 21:05 06:29 22:34 endtime

EDYTOWANO o godzinie 15:46
Tytuł: Odp: Zmiana czasu w scenerii.
Wiadomość wysłana przez: Tomaszek_Łódź w 17 Września 2011, 15:20:16
To jak wkońcu? Po wpisie "nad" include także się wysypuje.
Tytuł: Odp: Zmiana czasu w scenerii.
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 17 Września 2011, 15:38:36
Przepraszam, pomyliłem się. We wpisie musi być godzina wschodu i zachodu słońca czyli:
time 21:05 06:29 22:34 endtime W l053-sluzba-osobowy wpis jest nad include.
Tytuł: Odp: Zmiana czasu w scenerii.
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 17 Września 2011, 18:58:37
U mnie nawet po wpisaniu na samym dole pliku symulator działa jak należy.
Tytuł: Odp: Zmiana czasu w scenerii.
Wiadomość wysłana przez: janek32 w 21 Września 2011, 18:55:28
Ważne, żeby wpis był przed FirstInit, a w którym miejscu się wpisze nie powinno mieć znaczenia.
Tytuł: Odp: Zmiana czasu w scenerii.
Wiadomość wysłana przez: Trens w 04 Maja 2013, 10:14:44
Na kilku sceneriach w paczce MaSzyna 01.13 nie ma naniesionej komendy time np. (time 08:20 06:32 18:10 endtime), sceneria ładuje się wtedy z domyślnym czasem 10:30. Z tego co zauważyłem, wprowadzenie tej komendy skutkuje brakiem wyzwolenia eventu np. załączeniem Ms2, przełożenia zwrotnicy itp. ogólnie startu z punktu początkowego. Podobna sytuacja ma miejsce gdy komenda istnieje w scenerii np (time 16:20 06:32 18:10 endtime), zmiana tej godziny również wiąże się brakiem możliwości startu. Przykład:  sceneria - linia61_towarowy2 (brak komendy time), sceneria - l61+l144_towarowy (komenda time wskazuje czas startu symulacji godzinę - 14:23. Bez ingerencji jest symulacja wykonuje się poprawnie. Jak autor podkreśla l61+l144_towarowy jest kontynuacją linia61_towarowy2, a czas przejazdu poc. TMWEc 59281 na odc. Częstochowa Stradom - Lubliniec to 1h 9 min. czyli w Lublińcu mamy 2h 44min. postoju. Czy jest możliwość zmiany czasu startu w scenerii bez uszczerbku niemożliwości wyruszenia z punktu początkowego. Proszę opisać wykonanie tej czynności.
Tytuł: Odp: Zmiana czasu w scenerii.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 04 Maja 2013, 11:14:10
Dzieje się tak dlatego, bo w niektórych scenariuszach użyto np eventu typu eventlaucher. Jest to zdarzenie, które wywołuje się o określonej godzinie. I powiedzmy np tworzymy sobie następujący wpis komendy time:
time 13:45 07:05 16:25 endtimeNo i dzięki temu uzyskujemy startową godzinę 1345. Jednak jeśli np w danym scenariuszu powiedzmy jest użyty w/w eventlaucher z inną godziną, to wtedy ta nasza początkowa nic nie zmieni. Nic nie wywoła. Przykładowy wpis takiego eventlauchera:
node -1 0 poczatek eventlauncher 0.0 0.0 0.0 -1 none 1130 pora_ruszac none  end
event pora_ruszac multiple 10.0 none start_loczek endevent
event start_loczek multiple 1.0 none bl_zw4+ blamia_zwr1- balmia_zw110- semki_su45_tlk su45_semki endevent
event semki_su45_tlk multiple 10 none baltyk_g_s10 baltyk_s_s2 balmia_a_s5 endevent
Nas z tego najbardziej interesuje godzina, która jak widać ma w tym przypadku kolosalne znacznie, gdyż uruchamia pozostałe zdarzenia. W tym przypadku jest ustawiona na 1130. A nasza startowa ustalona to 1345. Więc to nie zadziała. Należy zamienić tą godzinę z 1130 na np 1347 i wtedy zdarzenie pora_ruszac wywoła się i pozostałe zdarzenia o tejże właśnie godzinie.
Tytuł: Odp: Zmiana czasu w scenerii.
Wiadomość wysłana przez: popatrz w 04 Maja 2013, 11:51:40
Możliwość jest. Dodam więcej - w zaciszu szumiących wiatraków, w komputerach developerów i betatesterów konsumujących kolejne megawaty energii i przez to zwiększających efekt cieplarniany , już zrealizowane zostały te zmiany i niedługo wraz z innym-dużo większym dobrodziejstwem ujrzą światło dzienne.
PS. Jeśli ktoś sobie ręcznie wrzuci albo zmieni time, należy przeszukać pliki z eventami czy nie występuje w nich eventlauncher, który wywołuje eventy o określonej godzinie. Jeśli tak, tam też trzeba zmienić. Oto cała tajemnica, więc do dzieła ;)
Opis eventlauncher można znaleźć np. tu: http://rainsted.com/pl/Symulator/MaSzyna/Scenery.doc (http://rainsted.com/pl/Symulator/MaSzyna/Scenery.doc)
Tytuł: Odp: Zmiana czasu w scenerii.
Wiadomość wysłana przez: Trens w 04 Maja 2013, 12:56:08
Wyjaśnione, dzięki.
Tytuł: Odp: Zmiana czasu w scenerii.
Wiadomość wysłana przez: youBy w 04 Maja 2013, 12:56:15
Ewentualnie można użyć zdarzenia onstart zamiast wyzwalacza.

Zamykam.
Rozi