- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bocznica => Wątek zaczęty przez: Sigman w 12 Marca 2009, 01:38:15
-
Daję do testów, mój pierwszy model wagonu - Es.
Link oraz opis paczki kilka postów niżej.
Screeny:
-
Plik dynamic/PKP/Es_v02/ldr-es.bmp jest do wywalenia. Ja zrezygnowałem z obsługi tych obrazków w swoim programie ze względu na niewielką ich ilość oraz trudności w tworzeniu nowych. Aktualnie nic ich nie używa.
Po wyeksportowaniu T3D do 3DS pojawiły mi się po trzy drobne obiekty na końcach wagonu, ale parę metrów pod nim. Obiekty te są częścią coupler1_0 oraz coupler2_0.
Większość obiektów w T3D ma widoczność 0-1000, koła 0-250, wężyki 0-80, poręcze 0-200. W wolnym miejscu na teksturze proponuję wkleić miniaturkę tekstury wagonu, zrobioną poprzez zrzut ekranu modelu w Symulatorze i obleczenie w nią prostopadłościanu (obejmujący również wózki, 8 trójkątów, bez dna i góry). Następnie trzeba przetestować, z jakiej odległości można zamienić pełny model na ów prostopadłościan bez zauważalnego przejścia.
-
Następnie trzeba przetestować, z jakiej odległości można zamienić pełny model na ów prostopadłościan bez zauważalnego przejścia.
Logarytm odległości wprost do rozdzielczości :) Czyli im większa rozdzielczość, tym potrzebna większa odległość.
-
Większość obiektów w T3D ma widoczność 0-1000, koła 0-250, wężyki 0-80, poręcze 0-200. W wolnym miejscu na teksturze proponuję wkleić miniaturkę tekstury wagonu, zrobioną poprzez zrzut ekranu modelu w Symulatorze
Nie ma wolnego miejsca na teksturze. Nie będę robił takiego czegoś.
Jaką widoczność powinny mieć obiekty?
Po wyeksportowaniu T3D do 3DS pojawiły mi się po trzy drobne obiekty na końcach wagonu, ale parę metrów pod nim. Obiekty te są częścią coupler1_0 oraz coupler2_0.
Nie wiem, o jakich obiektach mówisz. W pliku max, z którego eksportowałem do t3d niczego takiego nie ma. Może powstały na skutek błędów w eksporcie do 3ds.
-
======= WAGON TOWAROWY Es ========
Es, ale jaki typ? Pod serią Es jest kilka, o ile nie kilkanaście typów wagonów.
-
======= WAGON TOWAROWY Es ========
Es, ale jaki typ? Pod serią Es jest kilka, o ile nie kilkanaście typów wagonów.
NIE WIEM.
Es po prostu. Możesz sobie poszukać zdjęć na różnych portalach, jak Cię to interesuje ;)
-
Po wyeksportowaniu T3D do 3DS pojawiły mi się po trzy drobne obiekty na końcach wagonu, ale parę metrów pod nim. Obiekty te są częścią coupler1_0 oraz coupler2_0.
Błąd ten występował w każdym wagonie/lokomotywie z sprzęgami yB, jednak do tej pory nie było wiadomo, który podmodel powoduje ten problem.
-
Es po prostu. Możesz sobie poszukać zdjęć na różnych portalach, jak Cię to interesuje ;)
Chodzi o to, że w symulatorze był już model 9W, Ty zrobiłeś 3W/L, a nazwa serii jest taka sama i niektórym może się mylić. A jeśli ktoś zrobi jeszcze kolejne wagony z serii 9W to też będą foldery "Es_1, Es_2, Es_3" itd. ? Może lepiej nazywać foldery wydawanych modeli wg typów, a nie wg serii, to tak jakby lokomotywy mieć poukładane w katalogach "EU, EP, ET"...
Poza tą jedną uwagą - model świetny! :-)
-
Minimalny czas testów do dnia 2009-03-19 21:24.
Jeśli nie zostaną zgłoszone błędy, automatyczna akceptacja w dniu 2009-03-26 21:24.
Plik o ozmiarze: 3570348 bajtów:
http://eu07.pl/userfiles/4551/Es_v02_1.rar (http://eu07.pl/userfiles/4551/Es_v02_1.rar)
Date Time Attr Size Compressed Name
------------------- ----- ------------ ------------ ------------------------
2004-10-17 17:52:06 ....A 32786 6593 dynamic/PKP/Es_v02/#sprzeg.tga
2009-03-12 00:55:53 ....A 393272 257950 dynamic/PKP/Es_v02/coal.bmp
2009-03-12 01:03:13 ....A 12732 1448 dynamic/PKP/Es_v02/coal.t3d
2008-10-12 21:37:44 ....A 98358 42662 dynamic/PKP/Es_v02/endt.bmp
2009-03-12 01:04:00 ....A 1346 838 dynamic/PKP/Es_v02/Es.chk
2003-05-28 02:39:38 ....A 178 140 dynamic/PKP/Es_v02/Es.mmd
2009-03-12 16:50:16 ....A 1746097 106673 dynamic/PKP/Es_v02/Es.t3d
2009-03-12 16:53:40 ....A 2097196 845747 dynamic/PKP/Es_v02/Es01.tga
2009-03-12 20:41:37 ....A 2097196 865195 dynamic/PKP/Es_v02/Es02.tga
2009-03-11 23:18:41 ....A 12344 6878 dynamic/PKP/Es_v02/hak.bmp
2009-03-12 21:11:28 ....A 393272 115090 dynamic/PKP/Es_v02/kolopeln.bmp
2009-03-12 11:42:10 ....A 786486 442687 dynamic/PKP/Es_v02/sand.bmp
2009-03-12 21:15:47 ....A 12732 1451 dynamic/PKP/Es_v02/sand.t3d
2009-03-12 00:52:06 ....A 786488 722465 dynamic/PKP/Es_v02/scrap.bmp
2009-03-12 01:03:33 ....A 12733 1454 dynamic/PKP/Es_v02/scrap.t3d
2009-03-11 12:10:37 ....A 49206 19200 dynamic/PKP/Es_v02/sprzeg.bmp
2009-03-11 17:37:42 ....A 524332 132044 dynamic/PKP/Es_v02/wozek.tga
2009-03-12 21:17:49 ....A 1362 541 info.txt
------------------- ----- ------------ ------------ ------------------------
9058116 3569056 18 files, 3 folders
======= WAGON TOWAROWY Es ========
Autor modelu - Sigman
Autor tekstur - Sigman
Podziękowania dla Sakoriusa za przesłanie
sprzęgów, zderzaków, wężyków, wózków, poręczy, haków holowniczych i końcówek.
UWAGA!!!
Aby wężyki hamulcowe się krzyżowały, potrzebny jest wpis w pliku eu07.ini:
newaircouplers yes
W paczce znajduje się nowa tekstura koła (kolopeln.bmp).
Można ją wstawić do katalogu textures/tabor, wtedy we wszystkich wagonach będą nowe koła.
__________________________________________________________
Wpisy do scenerii:
//Pusty:
node -1 0 Es01 dynamic PKP\Es_v02 Es01.tga Es 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 Es02 dynamic PKP\Es_v02 Es02.tga Es 0.0 nobody 3 0 enddynamic
//Z węglem:
node -1 0 Es01 dynamic PKP\Es_v02 Es01.tga Es 0.0 nobody 3 30 coal enddynamic
node -1 0 Es02 dynamic PKP\Es_v02 Es02.tga Es 0.0 nobody 3 30 coal enddynamic
//Ze złomem:
node -1 0 Es01 dynamic PKP\Es_v02 Es01.tga Es 0.0 nobody 3 20 scrap enddynamic
node -1 0 Es02 dynamic PKP\Es_v02 Es02.tga Es 0.0 nobody 3 20 scrap enddynamic
//Ze piachem:
node -1 0 Es01 dynamic PKP\Es_v02 Es01.tga Es 0.0 nobody 3 30 sand enddynamic
node -1 0 Es02 dynamic PKP\Es_v02 Es02.tga Es 0.0 nobody 3 30 sand enddynamic
Wpis do dynamic.dat
ES
Es
0
__________________________________________________________
Sigman & Sakorius 2009
Dodane:
- nowa tekstura (wagonu bardziej "używanego")
- nowy ładunek - piasek
- nowa tekstura koła
Poprawki:
- drobne poprawki w mapowaniu i pierwszej teksturze
- poprawiona widoczność elementów
-
Drugi screen - nad zoltym hakiem po prawej stronie -przesunieta tekstura - widac po literach SP
-
Model jest za krótki. Na teksturze widać, że długość pojazdu wynosi 10 m, a w *.chk długość wynosi 9,78 m. Brakuje 22 cm. Skutkuje to tym, że sprzęgi są za długie a przewody powietrzne nie pasują do siebie. Wychodzi na to, że zderzaki są za krótkie.
-
Sp już poprawione.
Dodałem ankietę z pytaniem, czy komuś robi różnicę 22 cm.
Zderzaki są za krótkie tylko o tyle, co wystaje zielonego. Mogę to poprawić, ale tylko to.
-
Wiesz, zawsze można teksturę zmanipulować :] Ale żeby nie było, że ja tak mało konstruktywnie, polecam wpis:
Brake: BrakeValve=ESt3 BrakeType=Oerlikon NBpA=4 MBF=42.6 MaxBP=0.39 BCN=1 BCR=0.152 BCD=0.20 BCM=1.3 BCMmax=3.1
No i proponowałbym teksturki po numerkach nazywać.
-
Minimalny czas testów do dnia 2009-03-22 03:15.
Jeśli nie zostaną zgłoszone błędy, automatyczna akceptacja w dniu 2009-03-29 04:15.
Plik o rozmiarze: 5925021 bajtów:
http://eu07.pl/userfiles/4551/Es_v02_3.rar (http://eu07.pl/userfiles/4551/Es_v02_3.rar)
Date Time Attr Size Compressed Name
------------------- ----- ------------ ------------ ------------------------
2004-10-17 17:52:06 ....A 32786 6593 dynamic/PKP/Es_v02/#sprzeg.tga
2009-03-12 00:55:53 ....A 393272 257950 dynamic/PKP/Es_v02/coal.bmp
2009-03-12 01:03:13 ....A 12732 1448 dynamic/PKP/Es_v02/coal.t3d
2008-10-12 21:37:44 ....A 98358 42662 dynamic/PKP/Es_v02/endt.bmp
2009-03-15 02:17:13 ....A 1388 863 dynamic/PKP/Es_v02/Es.chk
2003-05-28 02:39:38 ....A 178 140 dynamic/PKP/Es_v02/Es.mmd
2009-03-14 18:11:02 ....A 1725664 104767 dynamic/PKP/Es_v02/Es.t3d
2009-03-12 16:53:40 ....A 2097196 845747 dynamic/PKP/Es_v02/Es01.tga
2009-03-13 14:43:12 ....A 2097196 865183 dynamic/PKP/Es_v02/Es02.tga
2009-03-11 23:18:41 ....A 12344 6878 dynamic/PKP/Es_v02/hak.bmp
2009-03-12 21:11:28 ....A 393272 115090 dynamic/PKP/Es_v02/kolopeln.bmp
2009-03-15 02:10:08 ....A 786488 327983 dynamic/PKP/Es_v02/ruda.bmp
2009-03-15 02:01:16 ....A 12329 1444 dynamic/PKP/Es_v02/ruda.t3d
2009-03-12 11:42:10 ....A 786486 442687 dynamic/PKP/Es_v02/sand.bmp
2009-03-12 21:15:47 ....A 12732 1451 dynamic/PKP/Es_v02/sand.t3d
2009-03-15 01:56:20 ....A 786488 653642 dynamic/PKP/Es_v02/sand2.bmp
2009-03-15 02:01:22 ....A 12330 1442 dynamic/PKP/Es_v02/sand2.t3d
2009-03-12 00:52:06 ....A 786488 722465 dynamic/PKP/Es_v02/scrap.bmp
2009-03-12 01:03:33 ....A 12733 1454 dynamic/PKP/Es_v02/scrap.t3d
2009-03-15 02:11:38 ....A 786488 728097 dynamic/PKP/Es_v02/scrap2.bmp
2009-03-15 02:00:33 ....A 12331 1444 dynamic/PKP/Es_v02/scrap2.t3d
2009-03-11 12:10:37 ....A 49206 19200 dynamic/PKP/Es_v02/sprzeg.bmp
2009-03-15 02:12:39 ....A 786488 640288 dynamic/PKP/Es_v02/tluczen.bmp
2009-03-15 02:16:16 ....A 12332 1444 dynamic/PKP/Es_v02/tluczen.t3d
2009-03-11 17:37:42 ....A 524332 132044 dynamic/PKP/Es_v02/wozek.tga
2009-03-15 03:09:40 ....A 2439 799 info.txt
------------------- ----- ------------ ------------ ------------------------
12234076 5923205 26 files, 3 folders
======= WAGON TOWAROWY Es (3W/L) ========
Autor modelu - Sigman
Autor tekstur - Sigman
Podziękowania dla Sakoriusa za przesłanie
sprzęgów, zderzaków, wężyków, wózków, poręczy, haków holowniczych i końcówek.
UWAGA!!!
Aby wężyki hamulcowe się krzyżowały, potrzebny jest wpis w pliku eu07.ini:
newaircouplers yes
W paczce znajduje się nowa tekstura koła (kolopeln.bmp).
Można ją wstawić do katalogu textures/tabor, wtedy we wszystkich wagonach będą nowe koła.
Tekstury ładunków daję do wykorzystania również w innych wagonach.
Należy pamiętać, że te tekstury przystosowane są do mapowania poziomo (powinny być rozciągane wzdłuż osi "x" tekstury).
Jeśli jakiś wagon posiada ładunek zmapowany wzdłuż osi "y" tekstury, należy obrócić tekstury o 90 stopni
(na przykład w programie paint).
__________________________________________________________
Wpisy do scenerii:
//Pusty:
node -1 0 Es01 dynamic PKP\Es_v02 Es01.tga Es 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 Es02 dynamic PKP\Es_v02 Es02.tga Es 0.0 nobody 3 0 enddynamic
//Z węglem:
node -1 0 Es01 dynamic PKP\Es_v02 Es01.tga Es 0.0 nobody 3 30 coal enddynamic
node -1 0 Es02 dynamic PKP\Es_v02 Es02.tga Es 0.0 nobody 3 30 coal enddynamic
//Z rudą żelaza:
node -1 0 Es01 dynamic PKP\Es_v02 Es01.tga Es 0.0 nobody 3 30 ruda enddynamic
node -1 0 Es02 dynamic PKP\Es_v02 Es02.tga Es 0.0 nobody 3 30 ruda enddynamic
//Z grubym złomem:
node -1 0 Es01 dynamic PKP\Es_v02 Es01.tga Es 0.0 nobody 3 20 scrap enddynamic
node -1 0 Es02 dynamic PKP\Es_v02 Es02.tga Es 0.0 nobody 3 20 scrap enddynamic
//Z drobnym złomem:
node -1 0 Es01 dynamic PKP\Es_v02 Es01.tga Es 0.0 nobody 3 25 scrap2 enddynamic
node -1 0 Es02 dynamic PKP\Es_v02 Es02.tga Es 0.0 nobody 3 25 scrap2 enddynamic
//Z piachem:
node -1 0 Es01 dynamic PKP\Es_v02 Es01.tga Es 0.0 nobody 3 30 sand enddynamic
node -1 0 Es02 dynamic PKP\Es_v02 Es02.tga Es 0.0 nobody 3 30 sand enddynamic
//Z innym piachem:
node -1 0 Es01 dynamic PKP\Es_v02 Es01.tga Es 0.0 nobody 3 30 sand2 enddynamic
node -1 0 Es02 dynamic PKP\Es_v02 Es02.tga Es 0.0 nobody 3 30 sand2 enddynamic
//Z innym tłuczniem:
node -1 0 Es01 dynamic PKP\Es_v02 Es01.tga Es 0.0 nobody 3 30 tluczen enddynamic
node -1 0 Es02 dynamic PKP\Es_v02 Es02.tga Es 0.0 nobody 3 30 tluczen enddynamic
Wpis do dynamic.dat
ES
Es
0
__________________________________________________________
Sigman & Sakorius 2009
Poprawki:
- Zwiększona długość zderzaków. Teraz model ma 9,87 m i nie będę już tego zmieniał. Nie podoba się - nie wstawiać do scn. 13 cm w skali 10 m to naprawdę mała różnica. (1,3%)
- Dodany wpis do "Brake" od yB.
- Poprawiona druga tekstura (Sp)
- Optymalizacja modelu (usunięte niepotrzebne płaszczyzny)
« Dodano: 15 Marca 2009, 03:15:45 »
Dodałem kilka nowych ładunków i poprawiłem troszkę model ładunku. Myślę, że będzie to dobre urozmaicenie, można będzie tworzyć różne ciekawe składy.
Poprawiłem też troszkę sam model wagonu (przesunięcie jednej z wewnętrznych ścian).
Mam nadzieję, że to będzie już finalna wersja.
-
Piekny model. Popraw jeszcze odblaski, bo nie sa wsuniete do konca. Nie wyglada to naturalnie. Pokazane na screenie.
-
Minimalny czas testów do dnia 2009-03-23 22:59.
Jeśli nie zostaną zgłoszone błędy, automatyczna akceptacja w dniu 2009-03-30 23:59.
Plik o rozmiarze: 5925513 bajtów:
http://eu07.pl/userfiles/4551/Es_v02_4.rar (http://eu07.pl/userfiles/4551/Es_v02_4.rar)
Date Time Attr Size Compressed Name
------------------- ----- ------------ ------------ ------------------------
2004-10-17 17:52:06 ....A 32786 6593 dynamic/PKP/Es_v02/#sprzeg.tga
2009-03-12 00:55:53 ....A 393272 257950 dynamic/PKP/Es_v02/coal.bmp
2009-03-15 02:50:29 ....A 12466 1502 dynamic/PKP/Es_v02/coal.t3d
2008-10-12 21:37:44 ....A 98358 42662 dynamic/PKP/Es_v02/endt.bmp
2009-03-15 02:17:13 ....A 1388 863 dynamic/PKP/Es_v02/Es.chk
2003-05-28 02:39:38 ....A 178 140 dynamic/PKP/Es_v02/Es.mmd
2009-03-16 22:52:11 ....A 1725588 104814 dynamic/PKP/Es_v02/Es.t3d
2009-03-12 16:53:40 ....A 2097196 845747 dynamic/PKP/Es_v02/Es01.tga
2009-03-13 14:43:12 ....A 2097196 865183 dynamic/PKP/Es_v02/Es02.tga
2009-03-11 23:18:41 ....A 12344 6878 dynamic/PKP/Es_v02/hak.bmp
2009-03-12 21:11:28 ....A 393272 115090 dynamic/PKP/Es_v02/kolopeln.bmp
2009-03-15 02:10:08 ....A 786488 327983 dynamic/PKP/Es_v02/ruda.bmp
2009-03-15 02:50:39 ....A 12607 1532 dynamic/PKP/Es_v02/ruda.t3d
2009-03-12 11:42:10 ....A 786486 442687 dynamic/PKP/Es_v02/sand.bmp
2009-03-16 19:33:02 ....A 12466 1506 dynamic/PKP/Es_v02/sand.t3d
2009-03-15 01:56:20 ....A 786488 653642 dynamic/PKP/Es_v02/sand2.bmp
2009-03-16 19:33:09 ....A 12467 1507 dynamic/PKP/Es_v02/sand2.t3d
2009-03-12 00:52:06 ....A 786488 722465 dynamic/PKP/Es_v02/scrap.bmp
2009-03-16 19:33:16 ....A 12467 1508 dynamic/PKP/Es_v02/scrap.t3d
2009-03-15 02:11:38 ....A 786488 728097 dynamic/PKP/Es_v02/scrap2.bmp
2009-03-16 19:33:23 ....A 12468 1509 dynamic/PKP/Es_v02/scrap2.t3d
2009-03-11 12:10:37 ....A 49206 19200 dynamic/PKP/Es_v02/sprzeg.bmp
2009-03-15 02:12:39 ....A 786488 640288 dynamic/PKP/Es_v02/tluczen.bmp
2009-03-16 19:33:30 ....A 12469 1508 dynamic/PKP/Es_v02/tluczen.t3d
2009-03-11 17:37:42 ....A 524332 132044 dynamic/PKP/Es_v02/wozek.tga
2009-03-16 22:55:03 ....A 2433 799 info.txt
------------------- ----- ------------ ------------ ------------------------
12233885 5923697 26 files, 3 folders
======= WAGON TOWAROWY Es (3W/L) ========
Autor modelu - Sigman
Autor tekstur - Sigman
Podziękowania dla Sakoriusa za przesłanie
sprzęgów, zderzaków, wężyków, wózków, poręczy, haków holowniczych i końcówek.
UWAGA!!!
Aby wężyki hamulcowe się krzyżowały, potrzebny jest wpis w pliku eu07.ini:
newaircouplers yes
W paczce znajduje się nowa tekstura koła (kolopeln.bmp).
Można ją wstawić do katalogu textures/tabor, wtedy we wszystkich wagonach będą nowe koła.
Tekstury ładunków daję do wykorzystania również w innych wagonach.
Należy pamiętać, że te tekstury przystosowane są do mapowania poziomo (powinny być rozciągane wzdłuż osi "x" tekstury).
Jeśli jakiś wagon posiada ładunek zmapowany wzdłuż osi "y" tekstury, należy obrócić tekstury o 90 stopni
(na przykład w programie paint).
__________________________________________________________
Wpisy do scenerii:
//Pusty:
node -1 0 Es01 dynamic PKP\Es_v02 Es01.tga Es 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 Es02 dynamic PKP\Es_v02 Es02.tga Es 0.0 nobody 3 0 enddynamic
//Z węglem:
node -1 0 Es01 dynamic PKP\Es_v02 Es01.tga Es 0.0 nobody 3 30 coal enddynamic
node -1 0 Es02 dynamic PKP\Es_v02 Es02.tga Es 0.0 nobody 3 30 coal enddynamic
//Z rudą żelaza:
node -1 0 Es01 dynamic PKP\Es_v02 Es01.tga Es 0.0 nobody 3 30 ruda enddynamic
node -1 0 Es02 dynamic PKP\Es_v02 Es02.tga Es 0.0 nobody 3 30 ruda enddynamic
//Z grubym złomem:
node -1 0 Es01 dynamic PKP\Es_v02 Es01.tga Es 0.0 nobody 3 20 scrap enddynamic
node -1 0 Es02 dynamic PKP\Es_v02 Es02.tga Es 0.0 nobody 3 20 scrap enddynamic
//Z drobnym złomem:
node -1 0 Es01 dynamic PKP\Es_v02 Es01.tga Es 0.0 nobody 3 25 scrap2 enddynamic
node -1 0 Es02 dynamic PKP\Es_v02 Es02.tga Es 0.0 nobody 3 25 scrap2 enddynamic
//Z piachem:
node -1 0 Es01 dynamic PKP\Es_v02 Es01.tga Es 0.0 nobody 3 30 sand enddynamic
node -1 0 Es02 dynamic PKP\Es_v02 Es02.tga Es 0.0 nobody 3 30 sand enddynamic
//Z innym piachem:
node -1 0 Es01 dynamic PKP\Es_v02 Es01.tga Es 0.0 nobody 3 30 sand2 enddynamic
node -1 0 Es02 dynamic PKP\Es_v02 Es02.tga Es 0.0 nobody 3 30 sand2 enddynamic
//Z tłuczniem:
node -1 0 Es01 dynamic PKP\Es_v02 Es01.tga Es 0.0 nobody 3 30 tluczen enddynamic
node -1 0 Es02 dynamic PKP\Es_v02 Es02.tga Es 0.0 nobody 3 30 tluczen enddynamic
Wpis do dynamic.dat
ES
Es
0
__________________________________________________________
Sigman & Sakorius 2009
Poprawione końcówki i modele ładunków. (W poprzedniej wersji chyba dałem niepoprawione przez przypadek.)
-
Elegancko. Teraz juz nie ma sie do czego przyczepic :).