- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Publikacje => Wątek zaczęty przez: PixeL w 27 Sierpnia 2008, 23:54:35

Tytuł: Scenerie wzbogacone o SHP
Wiadomość wysłana przez: PixeL w 27 Sierpnia 2008, 23:54:35
Choć osobiście scenerii nie tworzę, od pewnego czasu zajmuję się ich korektą i uzupełnianiem. Jednym z podstawowych założeń jest instalacja zdarzeń SHP przed semaforami i tarczami ostrzegawczymi. Zabieg ten powinien w jakiś sposób podnieść realizm prowadzenia pociągu.
Dziś zaprezentuję scenerię Zwierzyniec, uzupełnioną o SHP. Dodatkowo dokonałem tu przesunięcia jednej z bramek (stała na torze) oraz korekty zdarzeń, tak by stonka z osobowym poczekała na podpięcie elektrowozu - w przeciwnym razie wagony musielibyśmy podpinać "w biegu".

Oto link: http://www.eu07.pl/userfiles/zwierzyniec.rar

Wkrótce inne scenerie.

Życzę miłej jazdy :)
Tytuł: Odp: Scenerie wzbogacone o SHP
Wiadomość wysłana przez: Gagarek w 28 Sierpnia 2008, 00:04:38
...oraz korekty zdarzeń, tak by stonka z osobowym poczekała na podpięcie elektrowozu - w przeciwnym razie wagony musielibyśmy podpinać "w biegu".

1. Konkretniej Polsat, nie stonka ;)
2. Bardzo dobrze. Może uda mi się wreszcie ruszyć :D
3. Zaraz idę testować na Gagarze z towarowym i na osobowym z Siódemką. Zedytuję posta i napiszę, jak się jechało :D

Pozdrawiam

PS. To samo przydałoby się na Linii 546, tam chyba w ogóle nie ma SHP i kilka słupków od sieci trakcyjnej (m.in. przy wjeździe do Rabinowa od strony Dzierżawy).

EDIT: Tak jak obiecałem, opisuję swoje wrażenia. No więc tak, Polsat przyjeżdża z wagonami, stoi i czeka na mnie. Podjeżdżam pod wagon, ruszam, żeby dobić i.... pociąg zaczyna odjeżdżać! Panicznym ruchem wciskam dwukrotnie "Insert", "-" i "3" na klaw. numerycznej. Udało się. Przechodzę do drugiej kabiny. Po kilkudziesięciu sekundach dostałem zielone, poczekałem jeszcze kilkanaście sekund, ale SU42 się nie odpina, nawet nie ma zielonego światła! No dobra, ruszam, może odpięta, a nie odjechała. I, tak jak kiedyś w dziale Pomoc: ruszam i ciśnienie Zbiornika Głównego schodzi momentalnie w dół. I "kupa".
Misji towarowej nie opisuję, ponieważ jestem już zbyt zmęczony, żeby jeździć sobie pociągiem. A za pośpiecha nawet się nie biorę, bo nigdy nie odpalałem tej misji :D

Zobaczymy się ponownie dzisiaj :D
Papa ;)

Tytuł: Odp: Scenerie wzbogacone o SHP
Wiadomość wysłana przez: PixeL w 28 Sierpnia 2008, 00:53:58
Tak jak obiecałem, opisuję swoje wrażenia. No więc tak, Polsat przyjeżdża z wagonami, stoi i czeka na mnie. Podjeżdżam pod wagon, ruszam, żeby dobić i.... pociąg zaczyna odjeżdżać! Panicznym ruchem wciskam dwukrotnie "Insert", "-" i "3" na klaw. numerycznej. Udało się. Przechodzę do drugiej kabiny. Po kilkudziesięciu sekundach dostałem zielone, poczekałem jeszcze kilkanaście sekund, ale SU42 się nie odpina, nawet nie ma zielonego światła! No dobra, ruszam, może odpięta, a nie odjechała. I, tak jak kiedyś w dziale Pomoc: ruszam i ciśnienie Zbiornika Głównego schodzi momentalnie w dół. I "kupa".
Misji towarowej nie opisuję, ponieważ jestem już zbyt zmęczony, żeby jeździć sobie pociągiem. A za pośpiecha nawet się nie biorę, bo nigdy nie odpalałem tej misji :D

Polsat (u mnie stonka) powinien się odpiąć zaraz po zatrzymaniu. Czemu u Ciebie tak się nie dzieje, nie wiem. Być może różnica exe (ja mam to z Dieselpacka). Po odpięciu, spalinowa ma czekać i uniemożliwić wagonom odjechanie. Wagony nie są zahamowane, to fakt, ale jak zrobić żeby były - nie wiem. Poprostu dociskam je do polsatu i podpinam...

Bardzo często zdarza się tak, że dodając czyjeś pliki coś nie działa tak jak powinno. To normalne, skoro każdy z nas ma nieco inną wersję symulatora. Korekty indywidualne są nieuniknione. W razie czego pomiń mój plik ze zdarzeniami, bo ten akurat jest tu najmniej istotny.

Miałeś sprawdzić SHP - nawet tego nie tknąłeś, ale słów krytyki mi nie oszczędziłeś...
Tytuł: Odp: Scenerie wzbogacone o SHP
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 28 Sierpnia 2008, 10:48:24
Przejechałem się osobowym - spalinka zachowuje się tak, jak piszesz.
Co do SHP, to moja pierwsza myśl była taka, że powstawiałeś również rezonatory. Całość działa dobrze bez problemów. Jedyne, do czego się mogę przyczepić to fakt, że SHP działa nie 250 metrów przed tarczą ostrzegawczą, a 150 metrów (pewnie się pomyliłeś). przed semaforami tak na oko jest ten sam przypadek jak przy tarczy ostrzegawczej. Niemniej jednak bardzo fajnie, że próbujesz urealniać scenerie.
Tytuł: Odp: Scenerie wzbogacone o SHP
Wiadomość wysłana przez: RooteK w 28 Sierpnia 2008, 10:50:03
Ja na "starej" wersji zwierzyńca hamuję wagony uaktywniając w nich hamulec ręczny (podlatuje do wagonu i naciskam 1 by zahamować lub 7 by odhamować)
Tytuł: Odp: Scenerie wzbogacone o SHP
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 28 Sierpnia 2008, 11:08:10
Tak jak obiecałem...
ciach
ciach
...I, tak jak kiedyś w dziale Pomoc: ruszam i ciśnienie Zbiornika Głównego schodzi momentalnie w dół. I "kupa".
Miałeś sprawdzić SHP - nawet tego nie tknąłeś, ale słów krytyki mi nie oszczędziłeś...
@PixeL, nie za nerwowa ta odpowiedź?
Ponieważ @Gagarek nie odjechał ze składem więc nie sprawdził jak działa SHP.
Napisał za to jakie miał kłopoty - ja nie widzę tu krytyki.
U mnie wszystko działa jak należy. Jeśli chodzi o odległości to tych akurat nie mierzyłem.
Tytuł: Odp: Scenerie wzbogacone o SHP
Wiadomość wysłana przez: Dolmio89 w 28 Sierpnia 2008, 11:16:06
U mnie wszystko działa poprawnie. Co do odległości SHP to na oko jest mniej więcej w porządku. Szkoda tylko, że są to same eventy bez modeli tych rezonatorów (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,6895.0.html). Jeśli dodasz te modele to będzie świetnie wyglądało na trasach.
Tytuł: Odp: Scenerie wzbogacone o SHP
Wiadomość wysłana przez: krzaq w 28 Sierpnia 2008, 11:18:42
Witam! Fajna sprawa z tym SHP :)Ale mam jedno zastrzeżenie jeśli można;) Przed semaforami wjazdowymi SHP się chyba nie ustawia. Pozdrawiam!
Tytuł: Odp: Scenerie wzbogacone o SHP
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 28 Sierpnia 2008, 11:21:50
Ale mam jedno zastrzeżenie jeśli można;) Przed semaforami wjazdowymi SHP się chyba nie ustawia.

Ustawia się, ustawia.

@Dolmio89, zobacz jak będziesz jechał w którym momencie zapalają się lampki od SHP - 150 metrów od To...a powinny 250 metrów.
Tytuł: Odp: Scenerie wzbogacone o SHP
Wiadomość wysłana przez: krzaq w 28 Sierpnia 2008, 11:23:44
oki z mechanikiem nie bedę polemizował :) Chociaż w mojej stacji są tylko przed tarczami ostrzegawczymi. Mamy wszystkie SHP wypisane w E1758.
Tytuł: Odp: Scenerie wzbogacone o SHP
Wiadomość wysłana przez: Dolmio89 w 28 Sierpnia 2008, 11:30:01
Cytuj
@Dolmio89, zobacz jak będziesz jechał w którym momencie zapalają się lampki od SHP - 150 metrów od To...a powinny 250 metrów.

No faktycznie trochę za późno się zapalają, ale to wszystko da się poprawić. Ważne że kolega PixeL miał czas i chęci żeby się zająć takim "urealnieniem" bo naprawdę warto.
Tytuł: Odp: Scenerie wzbogacone o SHP
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 28 Sierpnia 2008, 12:43:06
Pixel - popsułeś mi dodatek do nowego Całkowa - tam zamierzam SHP wprowadzić ze wszystkim w standardzie - jako urozmaicenie :P A że wcześniej pojawi się to w innych sceneriach... Szkoda materiału promocyjnego trasę ;d

To tyle jeśli chodzi o ten dodatek w wersji z przymrużeniem oka ;]

Poza tym oczywiście jest w porządku i urealnia to jazdę na trasie.
Tytuł: Odp: Scenerie wzbogacone o SHP
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 28 Sierpnia 2008, 14:52:05
Ale mam jedno zastrzeżenie jeśli można;) Przed semaforami wjazdowymi SHP się chyba nie ustawia.

Ustawia się, ustawia.

@Dolmio89, zobacz jak będziesz jechał w którym momencie zapalają się lampki od SHP - 150 metrów od To...a powinny 250 metrów.

Poprawka. Rezonator powinien stac 200 metrów przed SBL, Tarczą ostrzegawczą, Semkami Wjazdowymi [z odchyleniem odległości do 5 metrów bliżej lub wcześniej], w przypadku wyjazdowych bezpośrednio obok Semafora wyjazdowego [lub z odchyleniem do 5 metrów przed lub za]
Tytuł: Odp: Scenerie wzbogacone o SHP
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 28 Sierpnia 2008, 14:59:18
Poprawka. Rezonator powinien stac 200 metrów przed SBL, Tarczą ostrzegawczą, Semkami Wjazdowymi [z odchyleniem odległości do 5 metrów bliżej lub wcześniej], w przypadku wyjazdowych bezpośrednio obok Semafora wyjazdowego [lub z odchyleniem do 5 metrów przed lub za]

Oczywiście masz rację. Dzięki za poprawkę ;)
Tytuł: Odp: Scenerie wzbogacone o SHP
Wiadomość wysłana przez: PixeL w 28 Sierpnia 2008, 15:44:23
Tak jak obiecałem...
ciach
ciach
...I, tak jak kiedyś w dziale Pomoc: ruszam i ciśnienie Zbiornika Głównego schodzi momentalnie w dół. I "kupa".
Miałeś sprawdzić SHP - nawet tego nie tknąłeś, ale słów krytyki mi nie oszczędziłeś...
@PixeL, nie za nerwowa ta odpowiedź?
Ponieważ @Gagarek nie odjechał ze składem więc nie sprawdził jak działa SHP.
Napisał za to jakie miał kłopoty - ja nie widzę tu krytyki.
U mnie wszystko działa jak należy. Jeśli chodzi o odległości to tych akurat nie mierzyłem.

Za nerwowa??? Mógł jechać luzem lub wybrać inną misję. Zamiast tego gromy. Trudno się nie zdenerwować.
Tytuł: Odp: Scenerie wzbogacone o SHP
Wiadomość wysłana przez: PixeL w 28 Sierpnia 2008, 15:52:25
Przejechałem się osobowym - spalinka zachowuje się tak, jak piszesz.
Co do SHP, to moja pierwsza myśl była taka, że powstawiałeś również rezonatory. Całość działa dobrze bez problemów. Jedyne, do czego się mogę przyczepić to fakt, że SHP działa nie 250 metrów przed tarczą ostrzegawczą, a 150 metrów (pewnie się pomyliłeś). przed semaforami tak na oko jest ten sam przypadek jak przy tarczy ostrzegawczej. Niemniej jednak bardzo fajnie, że próbujesz urealniać scenerie.

Skąd wziąłeś 250 metrów? Rezonator torowy SHP ustawia się 200 metrów przed tarczami ostrzegawczymi i semaforami wjazdowymi. Z uwagi na konstrukcję taboru (urządzenie SHP na pojeździe znajduje się kilka metrów za kabiną) oraz czas na zadziałanie, lampki urządzenia czujności zaświecają się pomiędzy 200 - 150 metrów przed To/Sem. Ponieważ przypisywałem zdarzenia SHP do już istniejących odcinków torowych, przeto odległości te nieco się wahają i czasem są bardziej zbliżone do 150 niż 200m.
Tytuł: Odp: Scenerie wzbogacone o SHP
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 28 Sierpnia 2008, 18:16:44
Skąd wziąłeś 250 metrów?

Myślałem oczywiście o 200 metrach, a pisałem 250 (rezonator jest ustawiony przy drugim wskaźniku W11a, jeśli mowa o To)

Cytuj
Ponieważ przypisywałem zdarzenia SHP do już istniejących odcinków torowych, przeto odległości te nieco się wahają i czasem są bardziej zbliżone do 150 niż 200m.

To częściowo wyjaśnia dlaczego zapalają się tak późno. Jadąc w kabinie ta zwłoka jest praktycznie niezauważalna i można przyjąć śmiało, że w przypadku zbliżania się do To sygnalizacja SHP zapala się przy drugim wskaźniku W11a. Można również wnioskować, że skoro Ty przypisywałeś zdarzenia w odległości 200 metrów, wskaźniki W11a nie zachowują tej odległości.
Tytuł: Odp: Scenerie wzbogacone o SHP
Wiadomość wysłana przez: Żabek w 28 Sierpnia 2008, 20:05:05
Ja Was ludzie na prawdę nie rozumiem. Większość jest głucha na jakiekolwiek prośby twórców czy to tras czy taboru do Symka. Trzeba dokonywać cudów, żeby stworzyc model czy scenerię. Ale jak już przyjdzie co do czego, to nagle znajduje sie multum osób do krytykowania. A to że krzywo, a to że znowu za prosto i za idealnie, a to że wyskoczył przed szereg i sam stworzył jakiś dodatek. Tutaj kłócicie się o 50 metrów. Dotąd nie było wcale i było okej, a teraz jak Pixel poświęcił, jak sądzę dość sporo czasu na wstawienie SHP to zalała go fala krytyki. Jeszcze trochę i zacznę się zastanawiać co ja robię w takim gronie.
Pixel - nie widziałem tego, co zrobiłeś ale mimo to dziękuję Ci za to, że zrobiłeś coś dla Symulatora. Bo właśnie o to tu chodzi. :)
Pozdro
Żabek
Tytuł: Odp: Scenerie wzbogacone o SHP
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 28 Sierpnia 2008, 20:12:12
@Żabek, ale właśnie o to chodzi. Napisałem już wyżej, że bardzo fajnie, że @PixeL się tym zajął. Krytyka bynajmniej nie płynęła z mojej strony, a jedynie uwaga co do szczegółów. Skoro urealniamy scenerie starajmy się to robić maksymalnie dokładnie (myślę, że wiesz o co mi chodzi, gdyż poruszyłeś podobny temat przy okazji składów w PMP-PW).
Tytuł: Odp: Scenerie wzbogacone o SHP
Wiadomość wysłana przez: Kawu w 28 Sierpnia 2008, 20:43:06
Czy ktoś sprawdzał misję z pośpiesznym?

Niedawno sam wstawiłem dla tej misji eventy na SHP (bardzo podobnie jak Pixel). Niestety w obu przypadkach misja pośpiecha kończy się u mnie na wjazdowym na podg. Kociary, który wyświetla S1. Problem występuje u mnie m.in. na exe z Dizel Packa.
Tytuł: Odp: Scenerie wzbogacone o SHP
Wiadomość wysłana przez: PixeL w 28 Sierpnia 2008, 21:42:03
Ja Was ludzie na prawdę nie rozumiem. Większość jest głucha na jakiekolwiek prośby twórców czy to tras czy taboru do Symka. Trzeba dokonywać cudów, żeby stworzyc model czy scenerię. Ale jak już przyjdzie co do czego, to nagle znajduje sie multum osób do krytykowania. A to że krzywo, a to że znowu za prosto i za idealnie, a to że wyskoczył przed szereg i sam stworzył jakiś dodatek. Tutaj kłócicie się o 50 metrów. Dotąd nie było wcale i było okej, a teraz jak Pixel poświęcił, jak sądzę dość sporo czasu na wstawienie SHP to zalała go fala krytyki. Jeszcze trochę i zacznę się zastanawiać co ja robię w takim gronie.
Pixel - nie widziałem tego, co zrobiłeś ale mimo to dziękuję Ci za to, że zrobiłeś coś dla Symulatora. Bo właśnie o to tu chodzi. :)
Pozdro
Żabek

Ano niestety...
Uznałem, że fajnie będzie podzielić się efektami mojej pracy z szerszym gronem miłośników. Przyznaję, że spodziewałem się słów (konstruktywnej) krytyki. Zamiast nich otrzymałem listę skarg, pouczeń i reklamacji. Przecież ja zdaję sobie sprawę, że te poprawki nie dają 100% realizmu, i nie rozumiem, po co każdy mi to wytyka.
Niestety, postawa roszczeniowa panuje tu na forum nie od dziś. Wreszcie miałem okazję doświadczyć jej na własnej skórze. Ta atmosfera z całą pewnością nie będzie sprzyjać rozwojowi projektu. Ale trudno, widocznie tak ma być.
Tytuł: Odp: Scenerie wzbogacone o SHP
Wiadomość wysłana przez: Monczan_SP32 w 28 Sierpnia 2008, 22:41:02
PixeL, jest zajedwabiście, to raz ;-) Te roszczenia potraktuj jako sugestie - na zasadzie, że cham się odezwał, to za chamstwo skarcić, ale wnioski wyciągnąć :) Nie odnoszę się tutaj do nikogo osobiście, to była taka metafora. Niektórzy po prostu tak wyrażają swoje opinie, i cóż poradzić. Proponuję Ci, żebyś poczekał, aż się wszyscy wygryzą tutaj do końca, czy to powinno być 250, czy 200 czy 150m, a Ty sie tylko biernie przyglądaj. A potem wprowadź zmiany wedle uznania. Ja nie zaprotestuje, bo sam bym lepiej nie zrobił, a tak osobiście rzecz biorąc, to na ŻADNYM symulatorze komputerowym nie wyczuję 50m odległości, bo zależność prędkość-droga-czas mózg interpretuje na podstawie błędnika, który to nie tylko przekazem wizulanym stymulowany jest...

Innymi słowy zależy, jak kto się "wkręci" - jakbym, przykładowo, znał te wszystkie przepisy co do paragrafu, i wychodziło by z nich, że 150 metrów przed wjazdowym zapala się SHP, a w symulatorowych miarach wychodziło by 200m... odbierałbym że to jest 150m. I nie oszukujmy się, narzekacze, wy również. Dobrze, że ktoś tam sobie jeździ z linijką, i stara się wychwycić niuanse, bo hajby ktoś tą odległość wydłużył/skrócił, to bym te niuanse na zasadzie porównawczej wychwycił, i był zadowolony, że jest lepiej. Ale - wracamy do punktu wyjścia - symulacja zależy w dużej mierze od tego, jak kto się "wkręci".
Tytuł: Odp: Scenerie wzbogacone o SHP
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 29 Sierpnia 2008, 02:17:44
Panowie, przesadzacie. Wszyscy ;]

To, że ktoś chciał odpalić trasę i sprawdzić działanie eventów z SHP i gdy zamiast tego napotkał problemy, które uniemożliwiły mu sprawdzenie - to nie powód do nerwowych odpowiedzi... Nie dajmy się zwariować. To, że nie napisał nic o SHP - cóż, nie powinien posta o błędach z SHP napisać jeśli nie sprawdził... Jeśli chodzi o wypowiedzi związane z brakiem rezonatorów - PixeL, nie obraź się, ale mogłeś to potraktować jako wskazówkę, a nie kolejne narzekanie... Dyskusja na temat odległości się wyjaśniła, aczkolwiek niektórzy chyba właśnie nie wiedzieli, że w gotowych torach o różnych długościach - eventów dokładnie co do metra wstawić się nie da. A Ty Żabciu tylko podgrzałeś niepotrzebnie moim zdaniem atmosferę ;]

PS. Żeby nie było, że o swoim poście zapomniałem - nie miał on na celu krytykę kolegi PixeLa za to, że 'wyszedł przed szereg' i zrobił coś, czego nikt nie zrobił. Tutaj tylko taka moja lekka dygresja na temat tego, co w części promowało by Całkowo - bo w nim by było, a gdzieś indziej nie ;] A że to się zmieniło i już gdzieś indziej będzie - Całkowo mieć będzie jeszcze inne fajne aspekty ;D
Dobra, dosyć tej reklamy ;d
Tytuł: Odp: Scenerie wzbogacone o SHP
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 29 Sierpnia 2008, 08:56:23
Czy ktoś sprawdzał misję z pośpiesznym?....
Jechałem pośpiesznym i wszystko jest dobrze, nawet kiedy jedzie się po torze niewłaściwym.
Tytuł: Odp: Scenerie wzbogacone o SHP
Wiadomość wysłana przez: Żuk w 30 Sierpnia 2008, 09:30:59
Również nie spotkałem się z błędami w służbie na pośpiesznym.
P.S. 
     PixeL co do SHP nie mam żadnych zastrzeżeń. Jest o wiele lepiej niż np. w Quarku czy innych sceneriach, gdzie działanie shp zaczyna się albo 5[m] przed semaforem czy tarczą, albo po ich minięciu.
Tytuł: Odp: Scenerie wzbogacone o SHP
Wiadomość wysłana przez: youBy w 30 Sierpnia 2008, 10:05:32
OIDP to w Quarku akurat było w miarę dobrze, za to w Krzyżowej SHP działa przy To.
Tytuł: Odp: Scenerie wzbogacone o SHP
Wiadomość wysłana przez: BLAcKboY w 30 Sierpnia 2008, 11:22:12
Co do podczepiania składu w misji osobowej, to nie działa ona tak, jak to sobie zamierzył autor poprawki (exe Kurs'a), ale podłączyć niewątpliwie się da :)
Co do SHP. Łoł! :D Zwierzyniec  i tak był fajny, ale teraz?! Nie ważne 200, czy 250m, ważne że SHP brzęczy przed To :)

P.S.Czy to możliwe, że zmiany PiXel'a mogą mieć wpływ na zniknięcie przechyłek?
Tytuł: Odp: Scenerie wzbogacone o SHP
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 30 Sierpnia 2008, 16:08:10
Przepraszam, że trochę wywołałem kłótnię o te 50 metrów. Nie miałem tutaj nikogo na celu krytykowac ani mówic, że jest zrobione na opak. Wymiary podałem tylko jako informację. Bardzo pochwalam pracę @Pixela, bo generalnie takich rzeczy jak SHP to brakuje w większości scenerii. Bardzo dodaje klimatu w trasach. Zauważyłem, że eventy od shp (dla sem wjazdowych) są sprytnie zrobione poprzez wykorzystanie tego samego semafora i w niczym to nie przeszkadza. Właściwie to sam nie pomyślałem przy moim projekcie by tak władowac SHP do wjazdowych. Oby tak dalej pracowac, a będzie jeszcze większy pożytek.

Jeszcze pytanie kontrolne o SHP. Czy jest wskazane postawic rezonator przy tarczy manewrowej na torze oporowym (np wyjazd z torów postojowych)?

Dodam taką ciekawostkę jaką zauważyłem oglądając film o jeździe przez CMK. Przed wskaźnikami We1 We2 We8 też stawia się rezonatory
Tytuł: Odp: Scenerie wzbogacone o SHP
Wiadomość wysłana przez: Zukow w 01 Września 2008, 21:55:24
Pixel, świetna robota. Mam nadzieję, że opublikujesz jeszcze inne swoje poprawki.
Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Scenerie wzbogacone o SHP
Wiadomość wysłana przez: P.J. w 07 Września 2008, 14:12:16
Cytuj
w przypadku wyjazdowych bezpośrednio obok Semafora wyjazdowego [lub z odchyleniem do 5 metrów przed lub za]
Tak, ale tylko w przypadku zastosowania na szlaku SBL. Gdy szlak nie jest wyposażony w SBL to na semaforach wyjazdowych nie ma SHP.
Cytuj
Ale mam jedno zastrzeżenie jeśli można;) Przed semaforami wjazdowymi SHP się chyba nie ustawia.

Ustawia się, ustawia.
Dokładnie. Zarówno przed tarczą jak i semaforem wjazdowym SHP powinno być ustawione. Zdarzają się jednak wyjątki gdzie ze względów oszczędnościowych SHP jest ustawione tylko przed tarczą. W tedy w WOSie jest zapis o braku SHP przed danym semaforem.
Pozdro
Tytuł: Odp: Scenerie wzbogacone o SHP
Wiadomość wysłana przez: Paul w 16 Września 2008, 22:48:39
Cytuj
w przypadku wyjazdowych bezpośrednio obok Semafora wyjazdowego [lub z odchyleniem do 5 metrów przed lub za]
Tak, ale tylko w przypadku zastosowania na szlaku SBL. Gdy szlak nie jest wyposażony w SBL to na semaforach wyjazdowych nie ma SHP.

Tu też bywają wyjątki, np. w Tarnowskich górach są SHP przed niektórymi wyjazdowymi pomimo braku SBL a także przed niektórymi drogowskazowymi, i chyba 200m przed, a nie obok. Tyle że to nieco inny przypadek bo stacja jest baardzo duża.

Pozdr, Paweł
Tytuł: Odp: Scenerie wzbogacone o SHP
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 17 Września 2008, 15:19:16
SHP jest też przed semaforami wyjazdowymi, które pokazują co jest na semaforze wjazdowym następnej stacji. Sytuacja taka jest wtedy kiedy stacje są tak blisko siebie że nie można postawić tarcz ostrzegawczych
Tytuł: Odp: Scenerie wzbogacone o SHP
Wiadomość wysłana przez: PixeL w 16 Grudnia 2008, 22:18:55
Nie drążąc dalej tematu chciałbym zaprosić Was do obejrzenia kilku innych moich przeróbek (nie chodzi tylko o dodanie SHP):

1. http://pl.youtube.com/watch?v=mhtXRcV9gHQ

2. http://pl.youtube.com/watch?v=xxz3HKDCqQ4

3. http://pl.youtube.com/watch?v=uu8_Nb1B0Yo
Tytuł: Odp: Scenerie wzbogacone o SHP
Wiadomość wysłana przez: P.J. w 21 Grudnia 2008, 14:20:57
Jeśli chodzi o linie Nowy Świat - Dzierżawa, to nie powinno być SHP przy semaforach wyjazdowych ponieważ szlaki nie są wyposażone w SBL.
Tytuł: Odp: Scenerie wzbogacone o SHP
Wiadomość wysłana przez: PixeL w 22 Grudnia 2008, 17:26:51
Jeśli chodzi o linie Nowy Świat - Dzierżawa, to nie powinno być SHP przy semaforach wyjazdowych ponieważ szlaki nie są wyposażone w SBL.

Dzięki za słowa uznania! Naprawdę wyjątkowo pomocny jest Twój komentarz.
Tytuł: Odp: Scenerie wzbogacone o SHP
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 24 Stycznia 2009, 17:44:25
A ciekaw jestem, czy w naszym Symku możliwe jest uaktywnienie czuwaka po dowolnym naciśnięciu spacji (byłoby very, very realnie).
Tytuł: Odp: Scenerie wzbogacone o SHP
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 24 Stycznia 2009, 17:46:40
A ciekaw jestem, czy w naszym Symku możliwe jest uaktywnienie czuwaka po dowolnym naciśnięciu spacji (byłoby very, very realnie).

No nie do końca, ponieważ samo naciśnięcie w dowolnym momencie przycisku czuwaka nic nie daje. Przycisk czuwaka należy przytrzymać około 1,5 - 2 sekund, aby "zamrygał" ;)
Tytuł: Odp: Scenerie wzbogacone o SHP
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 24 Stycznia 2009, 17:53:24
Dokładnie właśnie o to mi chodzi. Ogólnie mówi się o tym jako o ,,teście działania czuwaka" a ja raczej uważam, że to zabezpieczenie, aby maszynista nie położył cegły na przycisk.
Tytuł: Odp: Scenerie wzbogacone o SHP
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 24 Stycznia 2009, 18:12:19
Dokładnie właśnie o to mi chodzi. Ogólnie mówi się o tym jako o ,,teście działania czuwaka" a ja raczej uważam, że to zabezpieczenie, aby maszynista nie położył cegły na przycisk.
Od razu cegły ;), dobra taśma by wystarczyła gdyby nie to zabezpieczenie ;).

Fakt faktem takie coś "urozmaiciłoby"  symka :). Trzeba by spytać się "wielkich mistrzów exe" ;) czy to wykonalne.
Efekt byłby taki jak tu: http://pl.youtube.com/watch?v=AbALxhG0v6I (http://pl.youtube.com/watch?v=AbALxhG0v6I) .
Fragment w 0:10, 0:25, 0:29.
Tytuł: Odp: Scenerie wzbogacone o SHP
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 24 Stycznia 2009, 18:35:52
Ahhh... moja ulubiona 499 ;]
Faktycznie przydał by się test czuwaka, ale również można by się pokusić o Jazde Pociągową - Jazde Ciągnioną, bo przy przełączaniu tych hebelków załączają się CA i SHP oraz samo SHP przy wielokrotnym przełączaniu ;)
Pozdr :)

P.S. Wiem bo osobiście testowałem na 07-211 i było to nawet w kronice krakowskiej ;P
Tytuł: Odp: Scenerie wzbogacone o SHP
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 24 Stycznia 2009, 20:19:33
[...]ale również można by się pokusić o Jazde Pociągową - Jazde Ciągnioną, bo przy przełączaniu tych hebelków załączają się CA i SHP[...]

Natomiast po przełączeniu hebelka w pozycję "jazda ciągniona" SHP i CA zostają odłączone. Ma to zastosowanie m.in. przy przesyłaniu dwóch czynnych lokomotyw luzem przy jednoosobowej drużynie trakcyjnej.
Tytuł: Odp: Scenerie wzbogacone o SHP
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 24 Stycznia 2009, 20:31:32
Ale z tego co pamiętam przy JC nie można przeprowadzać rozruchu bo... sie nie da :D
Tak mi tłumaczył mechu na 07-211 :)
Tytuł: Odp: Scenerie wzbogacone o SHP
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 24 Stycznia 2009, 20:51:45
Ale z tego co pamiętam przy JC nie można przeprowadzać rozruchu bo... sie nie da :D

Oczywiście, że się nie da. W opisywanym przeze mnie przypadku pierwsza lokomotywa jedzie "normalnie", a druga (bez maszynisty) ma załączone baterie i przełącznik w pozycji "jazda ciągniona". Przełącznik jest w ten sposób ustawiony, aby nie trzeba było zrywać plomb przy SHP.
Tak dla uściślenia: lokomotywy nie są na "kablach", druga lokomotywa ma opuszczone pantografy.
Tytuł: Odp: Scenerie wzbogacone o SHP
Wiadomość wysłana przez: hunter w 24 Stycznia 2009, 21:45:55
Fakt faktem takie coś "urozmaiciłoby"  symka :). Trzeba by spytać się "wielkich mistrzów exe" ;) czy to wykonalne.
Pisalem juz 1001 razy koledze jubajowi, ale jakos niechetnie sie za to bierze...
Tytuł: Odp: Scenerie wzbogacone o SHP
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 24 Stycznia 2009, 21:51:53
A paczkę kurierem z pewną zawartością* mu wysłałeś?


* - kto wie, to wie o jaką zawartość tu chodzi :P
Tytuł: Odp: Scenerie wzbogacone o SHP
Wiadomość wysłana przez: Mihau w 24 Stycznia 2009, 22:00:48
Czipsy i kola z biedronki. Zamiast koli może być ajs ti:D Tylko nie wiem czy cytrynowa czy brzoskwiniowa:P
Tytuł: Odp: Scenerie wzbogacone o SHP
Wiadomość wysłana przez: hunter w 24 Stycznia 2009, 22:07:39
Eh... to niech koledzy z forum postawia ;-D