Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - blondasek

Strony: [1]
1
Bocznica / Odp: Kolej nie toleruje Zniżki
« dnia: 22 Sierpnia 2018, 18:39:31 »
Nawet nie komus innemu, tylko sobie. W kiosku jak kupuje sie bilet ulgowy na komunikacje miejska, to takze sprzedajacy ma pytac i oczekiwac odpowiedzi? Nonens. Ja raz mialem taka sytuacje na PKP, nie chcialo mi sie wchodzic w polemike, to odpowiedzialem, ze na legitymacje SBecka i  szybciutko wydrukowala bilet bez szemrania. Byc moze kasjerka wykonuje czyjs rozkaz, aby np. zbierac statystyki albo jakas inna przyczyna (np. dziala w interesie klienta, aby prez jego ewentualna pomylke nie nacial sie), nie wiem. Jesli tak, to nie powinna zadac, tylko poprosic wraz z krotkim info. Jesli ktos odmowi, powinna sie z tym pogodzic.

2
Tabor kolejowy / Odp: Tabor kolei DR - DB
« dnia: 10 Sierpnia 2018, 08:32:30 »
W koreańskich źródłach jest jasno podane, że ichniejsze CBK PTK opracowało Red Flag 1 na bazie tejże Skody E30. 
Można wierzyć, bądź nie, ale Pulgungi1 nie ma nić wspólnego ze Skodą 30E ani 12E. Lokomotywy EU04 i EU20 tym bardziej nie miały nic wspólnego z żadną Skodą czy SLM. To są konstrukcje totalnie różne. Silniki trakcyjne GBM530 były maszynami czterobiegunowymi o kadłubie wielokątnym oraz posiadały uzwojenia kompensacyjne,  które umożliwiało głębokie odwzbudzanie biegunów głównych (do 22%) i maszyna miała bardzo uniwersalną charakterystykę trakcyjną tzn. EU04 mogła bez problemu rozwinąć 130 km/h, ale ze względu na tramwajowe zawieszenie silników trakcyjnych ograniczono jej vmax do 110 km/h. Przeniesienie napędu z silnika na zestaw odbywało się za pomocą dwustronnej przekładni o zębach skośnych. Skody miały przekładnie jednostronne, w pełni odsprężynowane, a silniki trakcyjne bez kompensacji (dlatego wersje towarowe mają vmax=90 km/h). Korea to górzysty kraj i dlatego potrzebowała bardziej uniwersalnej maszyny do poprowadzenia zarówno pociągu towarowego jak i pasażerskiego. Prototyp zbudowano w ok. 1961 roku, a LEW Hennigsdorf był obecny na tamtym rynku. Sam dość dobrze pamiętam EU04, a w ok. 1992 analizowałem możliwość ożywienia tej lokomotywy zaraz po przywiezieniu jej z Muzeum Kolejnictwa na teren lokomotywowni Wrocław Główny. 
EDIT: poszukałem trochę i EU20 miała swój odpowiednik w ZSSR, gdzie dwie sztuki dostarczono z NRD na przełomie 1959/1960. Nazywało się to ЭО "Электровоз Опытный" a pierwotnie - Г1. https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%AD%D0%9E

Strony: [1]