A od kiedy nie mogła?Bo ma inną przekładnię.
Poza tym, drzewiej bywało że i EP08 była zapinana do pociągów towarowych (raz sama jako denaturat, raz pomarańczowa z bykiem na czele)Jak na zimno jedzie to się zgodzę, ale co do jazdy lokomotywy EP z pociągiem towarowym to się nie zgodzę. Mnie uczono że lokomotywy EP (z wyjątkiem EP07) nie mogą jeździć w ruchu towarowym. Z ciekawości zapytam się mojego instruktora.
Przecież ta EP09 nie prowadzi tego pociągu, tylko w najlepszym wypadku ściąga go ze szlaku. Ewentualnie pomaga mu zebrać się w przypadku trudnego profilu.Dobra już wszystko wiem po wykonanym telefonie mogę się zgodzić na przeciąganie towarowego w celu udrożnienia szlaku tak jak piszesz.
Na dłuższą metę prowadzenie towara EP09 jest zabójstwem dla tej lokomotywy - wysokie prądy w obwodzie i bardzo delikatne opory to kiepskie połączenie przy długim rozruchu.I z tym się zgodzę EP09 nie nadaje się w ruch towarowy weźmy to nawet na logikę.
Na dłuższą metę prowadzenie towara EP09 jest zabójstwem dla tej lokomotywy - wysokie prądy w obwodzie i bardzo delikatne opory to kiepskie połączenie przy długim rozruchu.W symku świetnie sobie radzi z towarami do 2000 ton. A hamowanie elektrodynamiczne sprawia, że jazda jest przyjemniejsza.
*Wył. Szybki to mój stereotyp dotyczący tych lokomotyw pod względem najczęstszych awarii tego loka ;)
Z tego co się dowiedziałem, są to próby obciążeniowe tejże EP09 :)Coś w tym może być, szczególnie, że nie tak całkiem dawno miała status OR ;)
Poza tym, z tego co ja (a ponoć ślepy jestem) widzę na zdjęciu (nie wiem jak inni) to te węglarki są puste, co przy tej długości pociągu daje jakieś (pi razy oko) 16-18 pudeł pociągu pasażerskiego.Ja nie widzę na tej fotce, czy węglarki są puste, czy załadowane.
Da się? ;)
Przecież ta EP09 nie prowadzi tego pociągu, tylko w najlepszym wypadku ściąga go ze szlaku. Ewentualnie pomaga mu zebrać się w przypadku trudnego profilu.To co jak ściąga ze szlaku, to nie prowadzi?
Z tego co się dowiedziałem, są to próby obciążeniowe tejże EP09 :)To zdecydujcie, czy to jest ściąganie składu ze szlaku, czy próby obciążeniowe?
EP09 | EU07 | |
moc silników | 2920 kW | 2000 kW |
siła pociągowa | 195 kN | 280 kN |
przełożenie przekładni | 73 : 38 | 79 : 18 |
obroty kół na 1 obrót silnika | 0,481 obrotów | 0,228 obrotów |
A z usterką było by tak jak koledzy piszą opory by szlag trafił po kilku(dziesięciu) km. 046 defekta złpała rok temu z TLK po kilkudziesięciu km.Jak już ruszy, to pojedzie. Przecież największy moment obrotowy jest przy rozruchu. Kwestią jest tylko umiejętne kręcenie nastawnikiem. Dobrze to symuluje symulator. Szybsze pokręcenie nastawnikiem i wybija nad wymiarowy. Zasadą jest jazda na pozycji bez oporowej.
Jazda próbna po NR, podobno nie było gdzie upchnąć luzaka i towara to je spieli i pojechali. Chociaż wydaję mi się to niezbyt prawdopodobne. A z usterką było by tak jak koledzy piszą opory by szlag trafił po kilku(dziesięciu) km. 046 defekta złpała rok temu z TLK po kilkudziesięciu km.Kolego, na Śląsku takie manewry typu „Mechaniku spieszy się wam?” albo „Podpinamy się na czoło/tył i jedziemy do xxx”. Ze względu na kiepską przepustowość odcinka w zależności od sytuacji ruchowej za zgodą dyspozytorów przewoźników bądź na „czarno” przejeżdża się składami w różnych kombinacjach. Ostatnio w Imielinie uformował się skład – M62M Rail Polska + ET42 ze składem 40 węglarek + 182 CTLu na końcu. A to wszystko ze względu na wspomnianą przepustowość. :)
To co jak ściąga ze szlaku, to nie prowadzi?No ja dostrzegam różnicę między ściągnięciem pociągu po zamkniętym, a prowadzeniem go przez 300 km...
TJak już ruszy, to pojedzie. Przecież największy moment obrotowy jest przy rozruchu. Kwestią jest tylko umiejętne kręcenie nastawnikiem. Dobrze to symuluje symulator. Szybsze pokręcenie nastawnikiem i wybija nad wymiarowy. Zasadą jest jazda na pozycji bez oporowej.Nadmiarowy, nie 'nad wymiarowy'.
@Anarej gdzie wyczytałeś że masa pociągu na nastawie P nie może być większa od 800 ton?Czytałeś?
§19. Nastawianie hamulców w pociągach towarowych.
1. W pociągach towarowych stosuje się zasadniczo nastawienie hamulców P (osobowy), tj. hamulce
szybko działające, o ile spełnione są warunki podane w ust. 2 i 3.
2. Długość składu pociągu, w którym stosuje się nastawienie hamulców P, nie moŜe być większa niŜ
700 m.
3. Jeśli skład pociągu spełnia warunki podane w ust. 2 i ma kursować z nastawieniem hamulców P, to
w zaleŜności od masy składu pociągu oraz zestawienia składu pociągu naleŜy stosować nastawienia
hamulców jak w poniższej tabeli:
Masa składu hamulców pociągu [t] - <800
Lokomotywa ustawienie - P
Wszystkie wagony ustawienie -P
Jakie to ma znaczenie na jaką odległość jedzie? Jeśli nastąpi defekt lokomotywy prowadzącej, to lokomotywa podpięta staje się lokomotywą prowadząca.To co jak ściąga ze szlaku, to nie prowadzi?No ja dostrzegam różnicę między ściągnięciem pociągu po zamkniętym, a prowadzeniem go przez 300 km... ?
Nadmiarowy, nie 'nad wymiarowy'.?Sory miałem na myśli nadmiarowy.
Jestem pewien, że nigdy nie prowadziłeś pociągu z EP09 na czele. Zanim na EP09 uzyskasz jazdę bezoporową minie długo czasu, a opory są nieporównywalnie delikatniejsze niż na EU07. ?Nigdy nie prowadziłem żadnej lokomotywy. Pociągi towarowe mają dużą masę. W pociągach osobowych dąży się do uzyskania dużych prędkości i przyspieszenia. Lokomotywa EP09 ma silniki o większej mocy niż EU07. Czyli musi płynąć większy prąd, opory są włączone szeregowo. Kwestią jest tylko siła potrzebna do ruszenia skladu
Ciekawe że EP09 jedzie na dwóch pantografach. Jaka jest rola ET22, która jedzie na jednym tylnym pantografie?Skąd wogóle taki wniosek. A może w tym momencie akurat skład stoi i na coś nie czeka?
Jakie to ma znaczenie na jaką odległość jedzie? Jeśli nastąpi defekt lokomotywy prowadzącej, to lokomotywa podpięta staje się lokomotywą prowadząca.No przykro mi, skoro jazdę znasz tylko z symulatora to ciężko mi to będzie wyjaśnić. Tak czy inaczej, w przypadku defektu na szlaku, lokomotywa pomocnicza innego przewoźnika zazwyczaj ściąga tylko do stacji i tam zostawia pociąg. No chyba, że przewoźnicy się dogadają. Jeśli to było ściąganie awaryjne (w próby obciążeniowe EP09 na pociągu towarowym nigdy nie uwierzę), to z pewnością dalej EP09 nie pojechała.
Nigdy nie prowadziłem żadnej lokomotywy. Pociągi towarowe mają dużą masę. W pociągach osobowych dąży się do uzyskania dużych prędkości i przyspieszenia. Lokomotywa EP09 ma silniki o większej mocy niż EU07. Czyli musi płynąć większy prąd, opory są włączone szeregowo. Kwestią jest tylko siła potrzebna do ruszenia skladuŻeby Ci ułatwić - spróbuj ruszyć rowerem pod górę z najwyższej przerzutki (to będzie EP09) i najniższej (to będzie powiedzmy EU07). Dostrzegasz różnice?
Ciekawe że EP09 jedzie na dwóch pantografach. Jaka jest rola ET22, która jedzie na jednym tylnym pantografie?Bo zapewne się łączy, lub odłącza od składu - widać otwarte drzwi obu lokomotyw.
No przykro mi, skoro jazdę znasz tylko z symulatora to ciężko mi to będzie wyjaśnić. Tak czy inaczej, w przypadku defektu na szlaku, lokomotywa pomocnicza innego przewoźnika zazwyczaj ściąga tylko do stacji i tam zostawia pociąg. No chyba, że przewoźnicy się dogadają. Jeśli to było ściąganie awaryjne (w próby obciążeniowe EP09 na pociągu towarowym nigdy nie uwierzę), to z pewnością dalej EP09 nie pojechała.Na jakiej zasadzie to się odbywa? Trzeba ściągnąć skład towarowy i przewoźnik mówi, to ja podeślę EP09. To tak jakby ktoś miał defekt samochodu ciężarowego i chciał abyś go odholował samochodem osobowym. Na pewno jakieś założenia teoretyczne są. Skład o jakim brutto może ciągnąć EP09? Bo czy to jest osobowy, czy towarowy to pewnie nie ma znaczenia.
Żeby Ci ułatwić - spróbuj ruszyć rowerem pod górę z najwyższej przerzutki (to będzie EP09) i najniższej (to będzie powiedzmy EU07). Dostrzegasz różnice?Samochodem na drugim biegu ruszysz? Przy odpowiednim operowanie pedałem sprzęgła i gazu ruszysz. Podobnie jest i w tym przypadku, szansa ruszenia jest.
@Anrej, to jest instrukcja danego przewoźnika, a nie jakieś zalecanie UTK.Pytałeś, to Ci odpowiedziałem. Tak samo jest w instrukcji Cw1 (Mw56) spółki Cargo. Masz opublikowane zalecenia UTK w tym temacie?
Pytałem się, bo regularnie widzę składy po 3000 ton ciągnięte na nastawie P lub na "długiej lokomotywie", no ale przewoźnikiem w tym przypadku nie było IC.
Nastawa G w EP09 raczej pomyślana jest do transportu lokomotywy w składach towarowych. Choć tak właściwie jeżeli mamy Lst1 sterowany elektropneumatykami, to jeżeli bateria jest wyłączona to pracuje na nastawie P bez względu co jest nastawione na przełącznikach.
Poza tym, tak jak piszesz, aby wogóle rodzaj hamulca działał bateria winna być włączona.Spokojnie. Hamulec będzie działał. Nie będzie natomiast G ani R.
Na jakiej zasadzie to się odbywa? Trzeba ściągnąć skład towarowy i przewoźnik mówi, to ja podeślę EP09. To tak jakby ktoś miał defekt samochodu ciężarowego i chciał abyś go odholował samochodem osobowym. Na pewno jakieś założenia teoretyczne są. Skład o jakim brutto może ciągnąć EP09? Bo czy to jest osobowy, czy towarowy to pewnie nie ma znaczenia.Założenia są takie, że w celu odblokowania szlaku PLK ma prawo urwać lokomotywę z najbliższego pociągu. Osobiście znam przypadek, gdzie PLK wymyśliła aby EP09 ściągała ze szlaku brutto 1800t pod górę przy powolnej do 40. Oczywiście nie zagrało...
Samochodem na drugim biegu ruszysz? Przy odpowiednim operowanie pedałem sprzęgła i gazu ruszysz. Podobnie jest i w tym przypadku, szansa ruszenia jest.Tak samo istnieje szansa, że w pewnej części ciała otworzysz parasol.
Samochodem na drugim biegu ruszysz? Przy odpowiednim operowanie pedałem sprzęgła i gazu ruszysz.Dwójka nie bardzo tu pasuje, bo akurat ma takie przełożenie że ruszanie z niej nie dość że jest proste, to czasem nawet konieczne...
(...)tylko starego typu "szlakowa" czyli że jak pociąg nie dojedzie do następnej stacji nie ma szans wyprawić innego.
Bądź na tzw. ''Widoczność''.(...)tylko starego typu "szlakowa" czyli że jak pociąg nie dojedzie do następnej stacji nie ma szans wyprawić innego.
Na zastępczy możesz ;)
Na zastępczy możesz ;)Polecam się zaznajomić z przepisami, kiedy mogę wyprawić pociąg na Sz/rozkaz.
Bądź na tzw. ''Widoczność''.Jakoś sobie tego nie wyobrażam na "obładowanym" szlaku :)