- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Poszukuję, chcę zrobić => Wątek zaczęty przez: adsim w 03 Lipca 2007, 23:31:49

Tytuł: Cienie pod taborem
Wiadomość wysłana przez: adsim w 03 Lipca 2007, 23:31:49
Witam. Co myślicie o tym żeby wprowadzić cienie pod taborem?
Zrobiłem taki przykładowy:
(http://eu07.pl/imageshack.us/img404/cienwe1.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us//)
Wydaje mi się, że to dodałoby symulatorowi jeszcze więcej realizmu:)
Pozdrawiam.
Tytuł: Cienie pod taborem
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 03 Lipca 2007, 23:36:29
Nie za mały ten cień? Wygląda jakby z obu stron loka świeciło słońce pod dużym kątem...
Tytuł: Cienie pod taborem
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 04 Lipca 2007, 00:37:54
jeżeli się już zabierac za cienie (bo to dobry pomysł) to najlepiej jakby dodatkowo współpracowały z wpisami light. Dodatkowo żeby jeszcze był cień od boku.
Zgadzam się z poprzednikiem za mało obejmuje ten cień
Tytuł: Cienie pod taborem
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 04 Lipca 2007, 00:51:11
Cytat: "JONIN_EZT"
Dodatkowo żeby jeszcze był cień od boku.

Na początek wystarczy zrobić cień pod samym lokiem. Później ew. modyfikacje... ale z tym może być problem... bo cień musiałby być rzucany w tym samym kierunku, gdzie padają promienie symkowego Słońca. A co za tym idzie - przy każdym obrocie lokomotywy, cień musiałby się płaszczyć, przesuwać, obracać... A zrobienie tego za pomocą zwykłej smugi (jak w przypadku smug świateł) będzie b. trudne lub niewykonywalne...

Nie mniej jednak - pomysł z cieniem pod samym lokiem będzie świetny. Tylko jak już wcześniej wspominałem - musisz go poszerzyć.

Pozdrawiam,
Czeski.
Tytuł: Cienie pod taborem
Wiadomość wysłana przez: Poscikk w 04 Lipca 2007, 09:20:24
Można by zrobić z boku "screena" loka, potem w photoshopie ładnie wyciąć co niepotrzebne i pomalować sam lok tak jak cień w pierwszym screenie a na reszte nałożyć kanał alpha, aby było przezroczyste. Potem dorobić poziomego plane'e, ustawić w odpowiednim punkcie i nałożyć na niego teksture i gotowe. Niestety wadą jest to, że położenie cienia się nie będzie zmieniać.
Tytuł: Cienie pod taborem
Wiadomość wysłana przez: El Mecánico w 04 Lipca 2007, 09:55:09
Na dobrą sprawę cienie powinien robić silnik graficzny symka. Ale tego to już chyba Maszyna nie uciągnie:) Trza czekać na SPT.
Tytuł: Cienie pod taborem
Wiadomość wysłana przez: Grand w 04 Lipca 2007, 10:39:00
Jesli to nie ma wplywu na fps to fajnie bybylo gdyby cos takiego sie pojawilo w symku.
Tytuł: Cienie pod taborem
Wiadomość wysłana przez: El Mecánico w 04 Lipca 2007, 10:48:29
Cytat: "Grand"
Jesli to nie ma wplywu na fps to fajnie bybylo gdyby cos takiego sie pojawilo w symku.

Niestety, ma i to nawet znaczny:] Shadeing działa na każdy trójkąt, więc każdy jeden obiekt może żucać cień i być w cieniu. Niewiem, czy obecny silnik graficzny ma możliwość selektywnego cieniowania obiektów (jakaś tam własność obiektu typu ShadeCast, ew. cieniowanie w jakiejś tam odległości od kamery), ale wycieniowanie całej scenerii jest w stanie wszamać zasoby niejednego kompa-potwora i zbić FPS:]
Tytuł: Cienie pod taborem
Wiadomość wysłana przez: adsim w 04 Lipca 2007, 12:02:59
Witam ponownie. Zrobiłem kolejną wersję cienia.
Wygląda to tak:
(http://eu07.pl/imageshack.us/img529/cienfa8.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us//)
Jak widać tym razem cień jest jednolity i ma kształt lokomotywy.
Pozdrawiam.
Tytuł: Cienie pod taborem
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 04 Lipca 2007, 12:16:10
Teraz wyszło świetnie! Tylko ja bym go jeszcze podniósł troszkę wyżej, aby szyny obejmowało.

Poza tym - świetna robota!
Pozdrawiam.
Tytuł: Cienie pod taborem
Wiadomość wysłana przez: prof_klos w 04 Lipca 2007, 12:24:09
Kurczę - pięknie wygląda to odbicie buforów.
Zdecydowanie lepiej jak poprzednia wersja.
Gratuluję.
Tytuł: Cienie pod taborem
Wiadomość wysłana przez: Poscikk w 04 Lipca 2007, 13:34:59
Świetnie ;) Teraz tylko zrobić taki rzut boczny i będzie malina. Można też pokombinować z cieniami sieci trakcyjnej i słupów. Jak przez szybę będziemy widzieli cienie patyków dotykające do sieci to będzie jak w realu. Tylko, że jak patyki będą opuszczone to niestety w ciuniu zostanie tak jakby były one podniesione.
Tytuł: Cienie pod taborem
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 04 Lipca 2007, 13:35:28
dobra robota. Takie cienie to można zrobic w każdym modelu. Tylko popraw z tymi szynami i już będzie super
Tytuł: Cienie pod taborem
Wiadomość wysłana przez: adsim w 04 Lipca 2007, 19:15:03
Poprawiłem jeszcze ten cień i teraz wygląda tak:
(http://eu07.pl/imageshack.us/img529/cienwg2.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us//)
Za cienie z boku lokomotywy raczej nie będę się zabierał, bo było by z tym za dużo kłopotów. Nie jest to też zbyt realistyczne, ponieważ cienie zawsze będą z jednej stony i na jednej wysokości, nawet jak byśmy jechali po wysokim nasypie.
Chcę jeszcze dorobić pare cieni i jak dobrze pójdzie niedługo wypuszczę kilka do potestowania;)
Pozdrawiam.
Tytuł: Cienie pod taborem
Wiadomość wysłana przez: Poscikk w 04 Lipca 2007, 20:04:59
Świetna robota z tymi cieniami. Bardzo ładnie się to prezentuje i nadaje więcej ralizmu. Świetna robota ;)

P.S. Napisałem wcześniej, że cień boczny posiada trochę wad ;)
Tytuł: Cienie pod taborem
Wiadomość wysłana przez: adsim w 05 Lipca 2007, 10:54:34
Witam. Zgodnie z tym, co mówiłem, wypuszczam paczke z cieniami do potestowania:) Są w niej cienie m. in. 201e, 303e-m, 303e-n, 4e, 203e, 104e oraz kilka wagonów. Proszę przed zamianą zrobić kopię swoich plików .t3d.
Link:
http://www.speedyshare.com/737460735.html
Jeśli w tym co wypuściłem nie będzie większych błedów i się spodoba, to zrobię więcej cieni.
Pozdrawiam.
Tytuł: Cienie pod taborem
Wiadomość wysłana przez: adsim w 30 Lipca 2007, 23:10:47
Witam po dłuższej przerwie. Ostatnio miałem trochę czasu, więc zrobiłem cienie pod większość taboru z paczki Mariusz-Defiler (zostały mi tylko lokomotywy spalinowe). Myślę, że jeszcze w tym tygodniu to wypuszczę. Problemem może być tylko rozmiar (ok. 200MB same pliki t3d i tekstury). Prawdopodobnie będę musiał podzielić całość na kilka części.
Tytuł: Cienie pod taborem
Wiadomość wysłana przez: Przemekm w 31 Lipca 2007, 13:52:38
Cytat: "adsim"
Witam po dłuższej przerwie. Ostatnio miałem trochę czasu, więc zrobiłem cienie pod większość taboru z paczki Mariusz-Defiler (zostały mi tylko lokomotywy spalinowe). Myślę, że jeszcze w tym tygodniu to wypuszczę. Problemem może być tylko rozmiar (ok. 200MB same pliki t3d i tekstury). Prawdopodobnie będę musiał podzielić całość na kilka części.


A czy te zmiany wpłyną znacząco na fps? Bo gdy pod całym taborem na scenerii będą cienie to chyba będzie to miało jakieś znaczenie
Tytuł: Cienie pod taborem
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 31 Lipca 2007, 15:16:09
U mnie tnie się okropnie :( dlatego ostatnio postanowiłem całkowicie z nich zrezygnować :(. FPS mi spadał o jakieś 75%.
Tytuł: Cienie pod taborem
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz KK w 31 Lipca 2007, 15:46:27
Witam.
Ale z drugiej strony symek by dążył do o wiele większej realistyki to także trzeba zauważyc .
Pozdrawiam.
Tytuł: Cienie pod taborem
Wiadomość wysłana przez: adsim w 31 Lipca 2007, 16:42:28
Cytat: "mechatronik"
U mnie tnie się okropnie :( dlatego ostatnio postanowiłem całkowicie z nich zrezygnować :(. FPS mi spadał o jakieś 75%.

A możesz powiedzieć na jakiej trasie, w jakim miejscu tak się tnie? Tekstury cieni mają ok. 30KB więc nie są duże. Sprawdzałem kiedyś w Koniewicach i z cieniami na exe 699 miałem spadek o jakieś 1-2 FPS. Jeśli jednak jest taki spadek wydajności symka, to może zmniejszenie widzialności dałoby może jakąś poprawę?
Pozdrawiam.
Tytuł: Cienie pod taborem
Wiadomość wysłana przez: Przemekm w 31 Lipca 2007, 19:03:33
A może dało by się zrobić coś takiego jak z siecią trakcyjną? Tzn. włączanie i wyłącznie cieni wedle uznania np. w start.exe. Tylko pewnie potrzeba by było pokombinować z exe symulatora.
Tytuł: Cienie pod taborem
Wiadomość wysłana przez: Bogumil.S w 31 Lipca 2007, 20:10:45
Cienie obiektów, które by się nie poruszały można by ustawiać zależnie od
parametru "time". Np. gdyby we wpisie było time 14:00 6:00 18.00 endtime(14:00) cienie były by odchylone o 135 stopni w prawo w stosunku do (6:00).

(http://img403.imageshack.us/img403/5240/ustawieniacieniazy0.th.jpg) (http://img403.imageshack.us/my.php?image=ustawieniacieniazy0.jpg)

Rozumiecie mnie? :)

Pozdrawiam
Tytuł: Cienie pod taborem
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 31 Lipca 2007, 20:14:26
Cytat: "Bogumil.S"
Cienie obiektów, które by się nie poruszały można by ustawiać zależnie od
parametru "time". Np. gdyby we wpisie było time 14:00 6:00 18.00 endtime(14:00) cienie były by odchylone o 135 stopni w prawo w stosunku do (6:00).

(http://img403.imageshack.us/img403/5240/ustawieniacieniazy0.th.jpg) (http://img403.imageshack.us/my.php?image=ustawieniacieniazy0.jpg)

Rozumiecie mnie? :)

Pozdrawiam

I dla każdego 1* inna tekstura lub model?
Tytuł: Cienie pod taborem
Wiadomość wysłana przez: Bogumil.S w 31 Lipca 2007, 20:30:12
Nie co jakieś 45-90 stopni.
Tytuł: Cienie pod taborem
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 31 Lipca 2007, 20:46:02
Cytat: "Bogumil.S"
Nie co jakieś 45-90 stopni.

No ale nie zapominajmy, że Słońce nie porusza się w jednej osi. Do tego będzie trzeba wziąć pod uwagę zniekształcenia. Np. o godz. 12, cień będzie idealnie pod taborem. O 20:00 cień będzie mocno wydłużony. Chyba, że zakładamy że słońce zawsze będzie gdzieś z boku i cień ma się tylko obracać...
Tytuł: Cienie pod taborem
Wiadomość wysłana przez: Bogumil.S w 31 Lipca 2007, 20:49:27
Chyba ten drugi wariant
Tytuł: Cienie pod taborem
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 31 Lipca 2007, 20:53:29
Cytat: "adsim"
Cytat: "mechatronik"
U mnie tnie się okropnie :( dlatego ostatnio postanowiłem całkowicie z nich zrezygnować :(. FPS mi spadał o jakieś 75%.

A możesz powiedzieć na jakiej trasie, w jakim miejscu tak się tnie? Tekstury cieni mają ok. 30KB więc nie są duże. Sprawdzałem kiedyś w Koniewicach i z cieniami na exe 699 miałem spadek o jakieś 1-2 FPS. Jeśli jednak jest taki spadek wydajności symka, to może zmniejszenie widzialności dałoby może jakąś poprawę?
Pozdrawiam.


Otóż spadek FPS był na każdej trasie pod warunkiem że widok kierowałem w stronę podłogi, lub w stronę taboru z cieniem albo z takim taborem się mijałem (po prostu kiedy był w polu widzenia). Tak jak normalnie jechałem to wszystko było ok . Ten spadek 75% to tak na oko w każdym razie był na tyle duży że miałem wyjątkowo powolny pokaz slajdów (0,5-3 FPS)w miejscach gdzie normalnie było np 16FPS.
Tytuł: Cienie pod taborem
Wiadomość wysłana przez: adsim w 01 Sierpnia 2007, 00:26:18
Skończyłem właśnie robić cienie. Są one do prawie całego taboru z paczki Mariusz-Defiler. Zmniejszyłem też odległość z jakiej są widzialne, przez co mam nadzieję, zwiększy się ilość FPS. Tak jak poprzednio, radzę zrobić kopię swoich plików .t3d.
cienie v1 (http://www.speedyshare.com/462623892.html)
Pozdrawiam.
Tytuł: Cienie pod taborem
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz KK w 01 Sierpnia 2007, 14:20:08
Witam.
Po wrzuceniu cieni do symka i po uruchomieniu mam dośc nietypową sytuacje;) screen poniżej. Exe 699kb.

[img=http://img218.imageshack.us/img218/2136/cieniesf0.th.jpg] (http://img218.imageshack.us/my.php?image=cieniesf0.jpg)
Tytuł: Cienie pod taborem
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 01 Sierpnia 2007, 16:42:23
No proszę! Nareszcie symek na commodore! :)

A teraz na poważnie...
Tak jest przez cały czas, czy tylko gdy patrzysz na te cienie? Jak odwrócisz kamerę jest w porządku?
Tytuł: Cienie pod taborem
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz KK w 01 Sierpnia 2007, 19:32:57
Cytat: "Český_Krtek"

A teraz na poważnie...
Tak jest przez cały czas, czy tylko gdy patrzysz na te cienie? Jak odwrócisz kamerę jest w porządku?


Witam.
Tylko jak się zbliżam do nich także gdy się patrze z bliska w strone cieni) jak się oddale na większą odległośc , to nie ma problemu a raczej to nie wina mojego sprzętu Athlon3000+ radeon9550 najnowsze stery, 1024 ram, po przywróceniu starych plików naturalnie wszystko wraca do normy.Raczej cienie by uprzyjemniły jazde więc chciałbym rozwiązac ten problem.
Pozdrawiam;).
Tytuł: Cienie pod taborem
Wiadomość wysłana przez: adsim w 01 Sierpnia 2007, 20:32:48
Witam. Widzę, że u niektórych pojawiły się dziwne błędy. Podejrzewam, że może to być wina tekstur cieni, jednak nie mam jak tego sprawdzić. Dlatego teraz pytanie do osób, które mają problemy po zamianie plików - czy gdy usuną same pliki cien.tga z folderów z taborem, to jest jakaś poprawa?
Pozdrawiam.
Tytuł: Cienie pod taborem
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz KK w 02 Sierpnia 2007, 13:31:17
Witam.
Odpowiadam ze smutkiem:/ że usunięcie plików cień tga wiele nie daje, po prostu jest tak jak mówiłem jeśli patrze się w kierunku (cieni) z bliska tak się dzieje i naturalnie spada FPS ponad o połowe (w Jelitkowie nawet jak się oddalam od składów to EU znika:/ ), nie wiem jakie są efekty u innych ale ja nie mam pojęcia co może byc problemem.(Sprawdzane na 3 różnych trasach).
Pozdrawiam.
Tytuł: Cienie pod taborem
Wiadomość wysłana przez: adsim w 29 Sierpnia 2007, 15:16:37
Z powodu problemów ze spadkiem FPS postanowiłem zrobić cienie od nowa. Oprócz tych do taboru z paczki Mariusz-Defilera dorobiłem jeszcze kilka nowych m. in. do ET40, ET42, nowego EU07 i ET22, SM31-165. Mam nadzieję, że nie będzie już problemów. Oprócz tego poprawiłem w wagonach koła, które kręciły się w złą stronę.
Link:
http://www.speedyshare.com/961355896.html
Pozdrawiam.