Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Mati_An

Strony: 1 [2] 3 4 ... 15
31
Bieżące kolejowe / Odp: Nowe malowanie EP08-007
« dnia: 11 Stycznia 2013, 10:56:02 »
Haha, wiedział człowiek kiedy się urwać z pracy wcześniej. Fotki będą wieczorem, szkoda tylko że lokomotywa ciągle za bardzo lśni, bo by się coś skombinowało na teksturę.

32
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie lokomotywy w Chabówce
« dnia: 29 Grudnia 2012, 19:07:00 »
Ano wiem, EP07-1039.

33
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie lokomotywy w Chabówce
« dnia: 29 Grudnia 2012, 18:52:00 »
Ja to mam szczęście, rano złapałem ją na "Monciaku" z Gdyni, co do tego wykolejonego składu to pewnie były "Tatry".

34
Wydział zamówień / Odp: Zdjęcie czoła EP09-046
« dnia: 15 Grudnia 2012, 21:42:57 »
Właśnie to już miałem ściągnięte, tylko że czoło jest nieco za ciemne, a ja mam awersję do rozjaśniania zdjęć, bo to jednak zawsze podbija szum (no chyba że się robi Nikonem D800 ;)).

35
Wydział zamówień / Zdjęcie czoła EP09-046
« dnia: 15 Grudnia 2012, 21:25:46 »
Witam.
Będąc dziś na Płaszowie udało mi się sfotografować oba boki tej lokomotywy, niestety była zastawiona z obu stron przez siódemki przez co nie udało mi się sfotografować czoła. Gdyby ktokolwiek posiadał zdjęcia czoła tej lokomotywy (oczywiście w miarę dużej rozdzielczości i w dobrej jakości) to byłbym bardzo wdzięczny za dostarczenie.

36
To samo miejsce, EP09 ze składem, V=95km/h uderza w:
  • "Matejkę" prowadzonego ET22 jadącego z przeciwka z V=60km/h.
  • stojącego ET22 z tym samym składem
Nie ma żadnej róznicy. Chcesz dowodu to oglądnij sobie odcinek Pogromców Mitów, gdzie to sprawdzono na podstawie zderzenia dwóch samochodów i uderzenia jednego samochodu w mur, w obu przypadkach przy 80 km/h (tylko nie pisz, że samochody to nie ta masa co pociągi).
Czy energia działająca na EP09 będzie taka sama w obu przypadkach, czy w pierwszym przypadku będzie taka, jakby rąbnęła w stojący skład z prędkością 155km/h?
Gdyby EPoka przywaliłaby w stojącego byka z taką prędkością to nic by z niej nie zostało i to dosłownie. Tyle z mojej strony.

37
Bieżące kolejowe / Odp: PLK szykuje rozbiórki?
« dnia: 25 Września 2012, 19:15:05 »
Mnie w tych wykazach rozwaliło to że linia 132 Bytom - Wrocław na odcinku Zabrze Biskupice - Pyskowice ma być przekazana samorządowi, a linia 178 Zabrze Mikulczyce - Tworóg rozebrana, jestem ciekaw czy im się to uda ;).

38
Publikacje / Turów - Macierzewo, misja TLK
« dnia: 12 Września 2012, 12:48:57 »
http://eu07.pl/userfiles/1064/Turow-Macierzewo.7z
Wszystkie informacje są w pliku info.txt, ze swojej strony chciałem życzyć przyjemnej jazdy.

Aby pozbyć się małego FPS-u, należy po uruchomieniu misji wcisnąć klawisz A.

39
Bieżące kolejowe / Odp: Sygnalizacja, a szlakowa poniżej 40km/h
« dnia: 09 Września 2012, 19:06:58 »
http://semaforek.pl/wiki/index.php/Czarnca
Tu macie przykład jazdy na S2 przy rozjazdach na setkę.

40
Bocznica / Odp: Nocny pociąg z mięsem
« dnia: 07 Września 2012, 19:37:16 »
Tak, JKM akurat pomysłów na kolej ma mnóstwo. Zaorać, zlikwidować, zbudować autostradę. Populiści i tyle.
A dla tych co jeszcze uważają go za mądrego człowieka, polecam ostatni wpis na jego blogu o paraolimpiadzie.
Najbardziej mnie rozwaliło to, że gość chce żeby w TV pokazywali tylko pięknych i zdrowych - więc co jego... yyy... twarz robi w telewizji?
Co do pociągu z artykułu - "Ustronie" (bo o nim mowa) od zawsze był jednym z najbardziej popularnych pociągów nocnych, chyba nawet do pary z "Monciakiem", za czasów jego kursowania po banderą Przewozów Regionalnych, czyli kiedy potrafił mieć 16-17 wagonów, w czasie weekendów zawsze był nabity, nawet w pierwszej klasie. Teraz z racji skrócenia składu zrobiła się z niego jedna z najgorszych rzeźni w kraju, kilka razy w Warszawie widziałem jak odjeżdżał naładowany po dach.

41
Bieżące kolejowe / Odp: EU06 na TLK
« dnia: 25 Sierpnia 2012, 19:10:50 »
A z jakiej okazji miałaby jechać? O ile wiem 06 lata tylko na TLK Monciak-Krupówki.
Nie tylko, dziś np z "Januszem Korczakiem" leciała EU06-12 (do spółki z EP07-376, bo trzeba było wypełnić dziurę po zdefektowanej EU07-538).

42
Robiąc zdjęcia aparatem z komórki 3.2 mpx mam problem tego typu że jak niebo jest jasne, a obiekty z przodu (trawa, krzewy) ciemne to zdjęcie wychodzi nierealnie. tzn. niebo zbyt jasne a pierwszy plan nienaturalnie ciemny.
np. jeśli fotografuje się popołudniu koło 16, 17 wtedy takie są warunki bo słońce jest niżej.
W takich przypadkach problem tkwi w tzw. rozpiętości tonalnej matrycy, która jest tym lepsza im większa fizycznie jest matryca. Objawia się to właśnie tym, że przy zbyt kontrastowych scenach sensor nie jest wstanie zarejestrować tak dużej ilości informacji i niebo na zdjęciu jest bardzo jasne, czasem wręcz białe, albo ciemne obiekty są bardzo ciemne, albo wręcz czarne.
Czy lepsze aparaty potrafią poprawnie odzwierciedlić scenę, gdzie są spore różnice światła?
Jak najbardziej, np. byle lustrzanki Nikona z matrycami formatu DX (24*16mm) już spokojnie dają sobie radę, o pełnej klatce FX to nawet nie wspomnę, tu jest po prostu bajka, choć za grubą kasę, od 7.5 kPLN w górę.

43
Bieżące kolejowe / Odp: Koniec serii EU06?
« dnia: 21 Lipca 2012, 20:32:32 »
W każdym razie ten anglik ciągle jeździ, dziś leciał z Monciakiem, swoją drogą opóźnionym o 100 minut.
EDIT: http://s2.flog.pl/media/foto/5247909_eu0617.jpg - czyżby to był ostatni dzień jeżdżenia tej lokomotywy?

44
Bieżące kolejowe / Odp: Kasacja ET40
« dnia: 01 Lipca 2012, 19:16:04 »
Wjedź sobie na maps.google.pl i daj do wyszukania te współrzędne: 50.492238,18.900158 , bombowce stoją mniej więcej tam gdzie jest ta strzałka, a przynajmniej stały tam jeszcze w kwietniu. Ewentualnie trzeba wysiąść w Miasteczku Śląskim i udać się w okolice nastawni TGE, tam z drogi jest widok na grupę odjazdową i na niej stoją loki.

45
http://tiny.pl/hlx86 - Jazda do Wadowic.
http://tiny.pl/hlx8v - Jazda do Częstochowy.

46
Węgierski pielgrzymkowiec "MAV Nosztalgia", jechał wczoraj u mnie i narobił sporego zamieszania w rozkładzie jazdy.

47
Infrastruktura kolejowa / Odp: Podkłady stalowe typu Y
« dnia: 24 Maja 2012, 19:14:49 »
Bo leżą od Barwałdu (i też chyba dopiero za głowicą stacyjną) do Kalwarii Zebrzydowskiej.
Nie. Podkłady te są ułożone od miejsca zmiany prędkości szlakowej z 70 na 60 km/h (km 8,975) do pierwszego rozjazdu w Wadowicach, wcześniej jest zwykły tor stykowy na podkładach betonowych, patrząc oczywiście od strony Kalwarii. Przystanek w Barwałdzie Średnim jest w kilometrze 7,95.

48
Bieżące kolejowe / Odp: Śmiertelny wypadek w Szczecinie.
« dnia: 10 Kwietnia 2012, 16:39:49 »
Każde takie zdarzenie to argument dla przeganiających MK.
Czy ja wiem, nie wszyscy pracujący na kolei mogli słyszeć o tym wypadku (np dyżurna na mojej stacji), poza tym będąc wczoraj na stacji w Tunelu dyżurny nie miał nic przeciwko mojej obecności (ale to pewnie dlatego, że mam awersję to łażenia po torach).

49
Bieżące kolejowe / Odp: EU07-173 z żółtym czołem
« dnia: 02 Kwietnia 2012, 21:01:12 »
[...]lokomotywa jest zielona. I piękna! :)
Jedno wynika z drugiego, hehe :D
Powracają do zielono-zielonych barw :)
Podejrzewam, że to jednorazowy wybryk, podobnie jak z gdyńską 361.

50
Bieżące kolejowe / Odp: EU07-173 z żółtym czołem
« dnia: 02 Kwietnia 2012, 17:14:23 »
Nie, po prostu na widok zielonych świeżynek cieknie mi ślinka.

51
Bieżące kolejowe / Odp: EU07-173 z żółtym czołem
« dnia: 02 Kwietnia 2012, 16:44:37 »
Proszę.
Dziękuję, prawię zaplułem klawiaturę.

52
Bieżące kolejowe / Odp: EU07-173 z żółtym czołem
« dnia: 02 Kwietnia 2012, 14:41:25 »
Ale prawdą jest, że ta siódemka ma dostać jakieś inne, starsze barwy (o ile nic się nie zmieniło).

53
Przy okazji dowiedziałem się, że kierowca wjechał pod skład, bo był święcie przekonany, że to osobówka jedzie i się zatrzyma na przystanku - srogo się przeliczył. EP07-1002 prowadząca pociąg nie wyszła z wypadku całkiem bez szwanku, bo cały czas stoi na stacji w Andrychowie, gdyby nie moje przeziębienie, to już by były foty na teksturę.

54
Bieżące kolejowe / Odp: EP07-1041
« dnia: 21 Stycznia 2012, 12:50:27 »
to ten co wykoleił się w Babach?
Nie, to ten co 3 lata temu w Wałbrzychu zaliczył dzwona z ST43-71.

55
Do zdarzenia doszło na przejeździe kolejowym na ulicy Grunwaldzkiej, tuż obok przystanku Andrychów Górnica. Swoją drogą nawet wczoraj tam przejeżdżałem.

56
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejowe rekordy
« dnia: 19 Stycznia 2012, 15:28:10 »
Coś mi tu nie pasuje. Przeca trasa z Krakowa do Kołobrzegu przez Wrocław i Poznań ma 695 km i nigdy nie była najdłuższą w Polsce. Nie wiem jak oni doszli do tego wniosku. Co najwyżej tyle to może mieć trasa TLK Ustronie jadącego przez Kielce, Deblin, Warszawę, Kutno, Bydgoszcz, Tczew i Gdynię.
Tak, ten pociąg ma obecnie najdłuższą relację, dokładnie 1067 km, choć w rozkładzie 2009/10 była jeszcze dłuższa, konkretnie Przemyśl - Gdynia przez Kraków, Katowice, Wrocław, Poznań, Piłę, Koszalin i liczyła 1111 km, obecnie ten pociąg został skrócony do Krakowa Płaszowa ze względu na modernizację wschodniej E30.

57
Bieżące kolejowe / Odp: Złomowanie wagonów
« dnia: 04 Stycznia 2012, 15:06:46 »
Maciek, jak jest łącznica z Herbów Nowych do Herbów Starych to mijasz po lewej stronie jakiś zakład zajmujący się bodaj złomowaniem i segregacją metali.
Jest na pewno, najczęściej tną tam węglarki, zresztą jak w Andorii była jeszcze bocznica to ojciec wysyłał właśnie węglarki, m. in. te co się kiedyś wykoleiły na pierwszym rozjeździe na terenie zakładu.

58
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 30 Grudnia 2011, 22:49:32 »
Z pozdrowieniami dla Borysa...

59
Bocznica / Odp: Potrzebna identyfikacja loka/mechanika
« dnia: 29 Grudnia 2011, 15:07:01 »
Jeśli ktoś jest w stanie zidentyfikować lokomotywę[...]
Jeżeli jechała ta sama lokomotywa co na porannym składzie, to była to EP07-1018, skład to TLK38501 "Podhalanin" Zakopane - Szczecin.

60
Publikacje / Tekstury by Mati_An
« dnia: 02 Czerwca 2010, 22:51:40 »
Przedstawiam teksturę EU07-030, jest to pierwsza tekstura przy tworzeniu której nauczyłem się korzystać z Gimpa (nareszcie).
Linki:
http://eu07.pl/userfiles/1064/EU07-030.7z – wersja TGA
http://eu07.pl/userfiles/1064/EU07-030dds.7z – wersja DDS


Kolejna lokomotywa mojego wykonania to EP07-233 z Północnego Zakładu IC. Zdjęcia tej lokomotywy zostały wykonane w Krzyżu 13. czerwca 2009.
Linki:
http://eu07.pl/userfiles/1064/EP07-233.7z – wersja tga
http://eu07.pl/userfiles/1064/EP07-233dds.7z – wersja dds

Następna siódemka mojego autorstwa to EU07-210 w malowaniu Kolei Mazowieckich, wykonana z różnych zdjęć, w większości zrobionych w Radomiu 7. grudnia 2008.
Linki:
http://eu07.pl/userfiles/1064/EU07-210-KM_dds.7z
http://eu07.pl/userfiles/1064/EU07-210-KM_tga.7z

Kolejny wypust to EU07-173, tym razem wykonana ze zdjęć autorstwa @MKdudu i @Simona.
Linki:
http://eu07.pl/userfiles/1064/EU07-173_dds.7z
http://eu07.pl/userfiles/1064/EU07-173_tga.7z

Ty razem coś dla miłośników historii, konkretnie tekstury EP07-129 i EU07-200.
Linki:
http://eu07.pl/userfiles/1064/EP07-129_EU07-200_dds.7z
http://eu07.pl/userfiles/1064/EP07-129_EU07-200_tga.7z

Kolejna lokomotywa to EU07-353.
Linki:
http://eu07.pl/userfiles/1064/EU07-353_tga.7z
http://eu07.pl/userfiles/1064/EU07-353_dds.7z

Zdziwiłem się, że tak długo te tekstury musiały czekać na wykonanie - pora na EU07-302 i EP07-448.
Linki:
http://eu07.pl/userfiles/1064/EU07-302_EP07-448_tga.7z
http://eu07.pl/userfiles/1064/EU07-302_EP07-448_dds.7z

Strony: 1 [2] 3 4 ... 15