- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Publikacje => Wątek zaczęty przez: EP08_015 w 11 Listopada 2006, 10:36:51
-
Witam serdecznie.
Dziś wklejam Wam linka do paczki z kilkoma wersjami lokomotywy ET40.
Na poczatek powiem iż nie jestem autorem tegoz modelu. Kolega ZT_Poznań udostepnił mi pliki żródłowe MAX, celem ich wykonczenia, a polegało ono na:
- oteksturowaniu brakujących elementów pudła i detali
- dodaniu brakujących elementów czyli wózków a także sprzęgów
- odwróceniu członu A dla uzyskania członu B
Przy tej okazji moje podziekowania za pomoc kieruję do:
@ZT_Poznań za udostepnienie zródeł i elementów brakujących modelu oraz pomoc w obsłudze programu 3dstudio
@youby także za pomoc w obsłudze programu 3dstudio oraz bieżące wskazówki
@EU07-483 za poprawienie tekstur przednich szyb
@ET22_rulz za przygotowanie pliku pseudofizyki CHK
Oraz kolegom z grupy BUGS (@Tomi @EU07-483 @EU07-457) i adminowi @Oli_EU za przetestowanie modelu i wskazanie podstawowych błędów a także kolegom z forum NKT.
Na poczatek podaję wpisy:
//et40
node -1 0 ET40-01-A dynamic PKP\ET40 NONE ET40-01-A 0.0 headdriver 23 0 enddynamic
node -1 0 ET40-01-B dynamic PKP\ET40 NONE ET40-01-B 0.0 connected 23 0 enddynamic
node -1 0 ET40-10-A dynamic PKP\ET40 NONE ET40-10-A 0.0 headdriver 23 0 enddynamic
node -1 0 ET40-10-B dynamic PKP\ET40 NONE ET40-10-B 0.0 connected 0 0 enddynamic
node -1 0 ET40-24-A dynamic PKP\ET40 NONE ET40-24-A 0.0 headdriver 23 0 enddynamic
node -1 0 ET40-24-B dynamic PKP\ET40 NONE ET40-24-B 0.0 connected 0 0 enddynamic
node -1 0 ET40-47-A dynamic PKP\ET40 NONE ET40-47-A 0.0 headdriver 23 0 enddynamic
node -1 0 ET40-47-B dynamic PKP\ET40 NONE ET40-47-B 0.0 connected 0 0 enddynamic
//EP40
node -1 0 EP40-41-A dynamic PKP\ET40 NONE EP40-41-A 0.0 headdriver 23 3 pantstate enddynamic
node -1 0 EP40-41-B dynamic PKP\ET40 none EP40-41-B 0.0 connected 0 3 pantstate enddynamic
Uwaga model nie posiada kabiny. Jest wersją dumb.
Problemy w AI dla modelów z jednym opatykiem na sekcje niewiem czemu ale mimo zmian nazwy w maxie, symek podnosi i tak oba na raz na hama jako pierwszy a jak wiadomo pierwszy automatycznie opada i wtedy lok traci sterowanie w AI.
linki do paczki:
http://rapidshare.com/files/80793325/Et40.rar
lub
http://milicz.co.uk/maszyna/pliki/tabor/Et40.zip
Miłego dumbowania modelem.
-
Nareszcie ET40 bedzie mozna sobie wstawic :) Jak dla mnie to model jest ladny.
-
Muszę przyznać że świetny model. Mam natomiast jeden malutki błąd w teksturowaniu, w teksturze ET40-10A w miejscu napisu na czole jest mały kawałek białego, tzn. tekstura numeru jest tak jakby za mała. Nie odejmuje to jednak modelowi jego świetności:)
-
Sprawdze i poprawie to.
Racja tu poprawiona tekstura. prosze pobrac i zastapić stara.
http://members.lycos.co.uk/wlodzimierz/Download/Et40/et40-010a.bmp
Pozdrawiam i proszę o dalsze uwagi.
W przygotowaniu Et40-17 i 22
-
Witam
Wgrałem ET40-24 . Bardzo ładny model. Oglądając czoła członów
wydaje mi się, że człon A ma 4 a B 6 przewodów powietrznych.
-
nie moge zassać tego modelu... shit ! zostaje przekierowany na jakąś stronę i na tym się kończy... także już sobie "popodziwiałem: model :(
dlaczego zawsze ja :((
-
@dol : klikasz na link prawym przyciskiem i zapisz jako :)
-
@dol : klikasz na link prawym przyciskiem i zapisz jako :)
Tyle tylko że nic z tgo nie wynika. Wyskakuje komunikat że pliku pobrać nie można. Udostępnił bym ale nie mam tej paczki.
-
Paczki już tam nie ma.
-
Planuje przebudowe modelu pod katem replacableskin by nie bylo tylu plikow t3d i reszty. Paczki jakiś czas nie bedzie. Pozatym i tak nikomu nie chciało się jej testować pod katem błędów (poza jedna osobą i to nie z Bugs) i musialem poszukac jeszcze paru braków. Bylo by to o wiele szybciej wersja oficjal ale nikomu się niechce współpracować (moze dlatego że to własnie ja robie).
-
Pytanie tylko, czy jest sens, jakikolwiek, trzymać pliki tak krótko nawet jeśli, jak twierdzi EP08-015, nikt nie chce go testować, czy sprawdzać i wychwytywać ewentualne niedociągnięcia.
Ktoś kiedyś pewnie by napisał jakiegoś posta, że znalazł "babola", no ale jeśli ten plik ma tak mało osób, bo połowa go nie zdąży ściągnąć... no to jak to jest?
-
A tak ze w dziale bugs leżał długo a napewno nie bede prosił by ktoś to łaskawie przetestowal. Od tego jest ten dział. Teraz pamietam wspaniałe czasy starej gwardii kiedy to każda *** była testowana prawie przez wszystkich. Najpierw dział devs potem bug-si. Wtedy inaczej traktowano dział bugs, traktowano to jak w pewnym znaczeniu zobowiązanie. tamte wspaniałe czasy już minęły bezpowrotnie. A dlaczego nikt paczki nie ma? moze dlatego że to jeden wielki babol stworzony przez Wielkiego amatora laika.
-
Przecież nikt Cię nie posądza, że robisz cokolwiek źle EP08... czy coś. Jednak musze przyznać Ci rację... stara gwardia dbała o maszynę jak należy... jednak nie jest chyba do końca tak tragicznie co?... mimo wszystko, że różnice widać gołym okiem, to są jednak ludzie którzy coś do maszyny wnoszą... nawet czasami uwaga laika może okazać się pomocna :)
-
Ja nie mam do nikogo pretensji ani tym bardziej do userow. Jedyne co by było dobre to właśnie odrobine dobrej współpracy z twórcami którzy są ekspertami ale tez z tymi co dopiero zaczynaja zabawe z maxem (np ja).
-
Witam! Podłubałem troche w fizyce od EP05 i wyszło mi coś takiego:
http://milicz.co.uk/files/et40fizyka.rar
Niestety nie mogę znaleźć szczegółowych danych na temat tego loka. Potrzebny mi opis jak edytować fizykę (najistotniejsze elementy). Być może było o tym na forum, jakoś nie mogłem tego znaleźć.
Druga sprawa, czy kabina od EP05 w tym loku to duża zbrodnia?
Pozdrawiam!!!
-
Druga sprawa, czy kabina od EP05 w tym loku to duża zbrodnia?
Tak, myślę, że to śmiertelna zbrodnia. Zwłaszcza, że te modele do siebie nie pasują (ze względu na różnych autorów czoła lokomotyw różnią się kształtem, to w ET40 jak sądzę jest bardziej poprawne).
Pozdrawiam!
-
Witam! Podłubałem troche w fizyce od EP05 i wyszło mi coś takiego:
http://milicz.co.uk/files/et40fizyka.rar
Nie ma to nic wspolnego z fizyka ET40.
Powtarzam apel do forumowiczow o ch-k silnika 7AL4846ZT z zaznaczonym momentem obrotowym (posiadam ch-k z ksiazki Trakcja i wagony 4/78 ale na niej sa tylko obroty) - tylko tego brakuje do wykonania fizyki.
-
EP40 istnieje ?? Czy jest wymyślony ?
-
EP40 istnieje ?? Czy jest wymyślony ?
EP40 istniała.
http://www.et40.freehost.pl/ET40/40_41.htm
-
Co sie stało ze ja zlikwidowali ?
-
Co sie stało ze ja zlikwidowali ?
Chyba niezbyt uważnie czytałeś...
-
Uwaznie sory juz wiem . Przepraszam
-
EP40 istnieje ?? Czy jest wymyślony ?
EP40 istniała.
http://www.et40.freehost.pl/ET40/40_41.htm
Już kiedyś o tej maszynie chyba rozmawialiśmy... Tu jest moja bardzo stara foteczka...
(http://spz.logout.cz/gif2004/ep40_41wwa.jpg)
-
Owszem rozmawialiśmy, bodajżę w dziale Test, ja zapoczątkowałem dyskusję, by dowedzieć się co nie co o tej oryginalnej maszynie. Jest oryginalna z tego względu, że nie było i nie ma drugiej maszyny dwuczłownowej, która byłaby typowo pasażerską.
-
Jest oryginalna z tego względu, że nie było i nie ma drugiej maszyny dwuczłownowej, która byłaby typowo pasażerską.
I ta też nie była typowo pasażerska! Zreszta jakby była to by do tej pory jeździła.
-
Jest oryginalna z tego względu, że nie było i nie ma drugiej maszyny dwuczłownowej, która byłaby typowo pasażerską.
I ta też nie była typowo pasażerska! Zreszta jakby była to by do tej pory jeździła.
No nie do końca tak jest...
EP40-41: maszyna ta miała szanse powodzenia w przyszłości, ale jak już od dawna wiemy, powstawanie w przyszłości kolejnych EP40 (w sumie udanej konstrukcji) wiązało się bezpośrednio z utratą zamówień przez Pafawag Wrocław na niby nowoczesne EP09... Wówczas, 15-16 lat temu działały jeszcze zasady tzw. "znajomości dyrektorskich"...
Tak w ogóle wówczas PKP trochę zaniedbało ten projekt, bo okazało się, że w EP40-41 podczas jazd przy V 160 km/h w jednym z członów występują znaczne wibracje... Po niewczesie PKP się przyznały, że jeden z członów miał kiedyś wypadek... Sami widzicie, że to niepoważna sytuacja...!
Tak czy inaczej EP40 było OK z tym, że mechanicy narzekali na zbyt wolne nabieranie prędkości od 140 do 160. Lepiej przy tym wychodził tandem 2 x EP05. Problem w tym, że EP40 pracowała na prądzie rozruchu normalnym w granicach 465 A (i każde nieco przekroczenie powodowało "wywalenie nadmiarowego") natomiast EP05 miały podkręcony rozruch do 700 A i stąd ta różnica.
EP40-41 pracowała na PKP w okresie 02.10.1990 - 07.01.1993 z tym, że na samym początku pomimo przebudowania przekładni i przemalowania jej na kolor pomarańczowy nadal śmigała z oznaczeniem ET40 (widać na Olszynce brakowało literki "P" do podmiany...).
EP40 obsługiwała głównie (na zmianę z 2 x EP05) Ex Górnik oraz Ex Skarbek. Oficjalnie na próbach EP40-41 "poleciała" 176 km/h i tak jest w papierach. Prawda jest taka, że to było jak pamiętam 197 km/h.
Pomysł przebudowy "bombowców" na EP40 można porównać ze śmiałą decyzją modernizacji w latach 70-tych EU05 w celu dążenia do osiągnięcia dużych prędkości na PKP. Niestety nic za bardzo z tego nie wyszło z winy PKP - słabo się do tego przyłożyli w odróżnieniu od fachowców z ZNTK Gdańsk i CNTK Warszawa. Nie ma co ukrywać, że nawet gdyby "projekt EP40" doczekał się kilku przebudowanych egzemplarzy to dziś po latach były by to bardzo wysłużone maszyny i z pewnością nie było by teraz na szlakach dwóch rodzynków EP05!
-
EP40-41 pracowała na PKP w okresie 02.10.1990 - 07.01.1993 [...]
Zgadza się, tylko że w okresie 1.01.1992 - 26.10.1992 była odstawiona w oczekiwaniu na rewizję (oficjalna przyczyna - wada obręczy), podczas której z powrotem została przebudowana na ET40.
-
Co tu dużo pisać - EP40 pojeździła parę razy i się zepsuła, więc stwierdzono, że to nie udana konstrukcja i to chyba słusznie (nie była to konstrukcja wytrzymała do takich warunków eksploatacji). Wiele było prób kombinatorskich przebudowy PKP-owskiego taboru na lepszy, ale nie zawsze z dobrym skutkiem. Polak potrafi... ale przecież nie zawsze idealnie :-)
-
No to przeczytaj uwaznie co napisal Jaco, bo napisal bardzo sensownie.
Pzdr
-
PRZEczytałem, racja, a te wibracje rzeczywiście bardzo dokuczały.
a napisałem: (nie była to konstrukcja wytrzymała do takich warunków eksploatacji)
[poprostu to streściłem];)
-
Link ponownie załaczony w głównym poście.
O to lista bledow znalezionych przez jednego z kolegow. Czy poza nimi sa jeszcze jakies inne?
Zrobiłem przegląd przewodów i tylko EP-41 ma cztery przewody w członie. Generalnie tu gdzie są cztery przewody (człon A) należało by odwrócić w żółtym przewodzie lewym rączkę zaworu do środka.
Poprawione.
- następne to przy połączonych przewodach powietrznych jest za duża odległość między zaworami i jeden wchodzi w ścianę członu sprawę węzy odkładam do czasu jak YB ustali standardy ich dotyczące.
- prawe okna przednie są wypukłe , a lewe płaskie - tego nie potrafię zrobic.
- przy połączeniu z innym taborem widać że zderzaki są za blisko środka
(EP07 - 0,5 średnicy przesunięty każdy zderzak)
- jeżeli połączymy dwa ET40 to sprzęgi są lekko przesunięte względem siebie - poprawione
- nie wyświetla u mnie tekstur zderzaków 01 ,10, 17,21 - poprawione.
-krzywa tekstura górnego światła 17
-na dachu brak tekstury na prostokącie z tyłu członu od strony cylindra - poprawione
- zielone tekstury wchodzą przy żaluzjach na dachu - poprawione
- należałoby zmienić teksturowanie we wgłębieniach pod poręczami - poprawione
- schody są po jednej stronie (może tak ma być) - poprawione.
Teraz pracuję przy przystosowywaniu tego pod replacableskin. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Przy okazji robię korekcje błędów opisanych powyżej.
-
Mam pytanie do ekspertów. Chciałbym poprawić w czole to przednie okno i muszę wyciąc dziure. Jak to zrobic? Proszę mi wyjasnić łopatologicznie krok po kroku. Mam na ukończeniu człon A i w sumie pozostało tylko to do zrobienia.
Poniższy scren przedstawia problem o którym pisze:
http://members.lycos.co.uk/wlodzimierz/jaktozrobic.jpg
Z góry dziekuję i liczę na hojną pomoc. In szybciej się z tym uporam tym prędzej bedzie model oficjalnie udostepniony.
-
Poniższy scren przedstawia problem o którym pisze:
http://members.lycos.co.uk/wlodzimierz/jaktozrobic.jpg
No to robimy tak. Zamieniamy objekt na Editable Poly:
(http://img185.imageshack.us/img185/9390/1qx1.th.png) (http://img185.imageshack.us/my.php?image=1qx1.png)
Zjeżdżamy na dół i wybieramy Cut:
(http://img185.imageshack.us/img185/5597/2za7.th.png) (http://img185.imageshack.us/my.php?image=2za7.png)
Wybieramy dowolny widok i tniemy (tniemy tak aby to co tniemy było zamknięte):
(http://img182.imageshack.us/img182/3797/3ah6.th.png) (http://img182.imageshack.us/my.php?image=3ah6.png)
Potem już możemy zrobić z tym co chcemy: przenosimy "scutowaną" ściankę by było takie coś:
(http://img154.imageshack.us/img154/1140/4pq5.th.png) (http://img154.imageshack.us/my.php?image=4pq5.png)
Albo wciągamy wycięty kwadrat do środka, by obok były ściany proste (funkcja Extrude):
(http://img154.imageshack.us/img154/6261/5hv7.th.png) (http://img154.imageshack.us/my.php?image=5hv7.png)
Albo po prostu usuwamy:
(http://img154.imageshack.us/img154/8454/6uj9.th.png) (http://img154.imageshack.us/my.php?image=6uj9.png)
Mam nadzieję, że o to Ci chodziło.
-
Problem rozwiązany. Bardzo serdecznie dziękuję wszystkim a zwłaszcza koledze @PEKAP za poprawienie czola i odeslanie mi.
Teraz poszukuję testerów do sprawdzenia członu A ET40. Pożniej już tylko odwrócę człon i pozmieniam nazwy dla B.
Tak się prezentuje człon A.
http://members.lycos.co.uk/wlodzimierz/ET40/
-
@EP08-015, bardzo dobra robota. Jak dla mnie brak zastrzeżeń. Jedyne, do czego mógłbym się "przyczepić", to tekstura ET40-24 - wg mnie bardzo mocno "naciągana" i mająca niewiele wspólnego z rzeczywistością. Dla porównania zdjęcie:
http://www.et40.freehost.pl/ET40/foto/0024_2.jpg
-
Ta teksturka byla robiona dla picu gdyz wtedy nie posiadalem zadnej w tym schemacie malowania ale skoro juz jest to zostanie :)
-
No proszę, niesądziłem że cos z tego jeszcze będzie. Epek jestem mile zaskoczony twoim wkładem w ten model. Teraz nie mam żadnych wątpliwości co do tego czy oddałem model w dobre ręce.
-
No to jeszcze nie koniec. Zostały węze pneumatyczne do zrobienia uwzględniając standard Youbego. Na koniec odwracanie i bedzie finisz. Ja w tym czasie nadal będę walczył o narozniki czoła.
-
Myslę że czas już ten temat zakończyć. Pozostawiam to tak jak jest. Już nic nie będę zmieniał.
http://www.mytempdir.com/1122154
Poniżej dodaję wpisy:
//ET40
node -1 0 ET40-01-A dynamic PKP\ET40 ET40-01-A ET40V1A 0.0 headdriver 23 0 enddynamic
node -1 0 ET40-01-B dynamic PKP\ET40 ET40-01-B ET40V1B 0.0 connected 0 0 enddynamic
node -1 0 ET40-10-A dynamic PKP\ET40 ET40-10-A ET40V1A 0.0 headdriver 23 0 enddynamic
node -1 0 ET40-10-B dynamic PKP\ET40 ET40-10-B ET40V1B 0.0 connected 0 0 enddynamic
node -1 0 ET40-17-A dynamic PKP\ET40 ET40-17-A ET40V1A 0.0 headdriver 23 0 enddynamic
node -1 0 ET40-17-B dynamic PKP\ET40 ET40-17-B ET40V1B 0.0 connected 23 0 enddynamic
node -1 0 ET40-21-A dynamic PKP\ET40 ET40-21-A ET40V1A 0.0 headdriver 23 0 enddynamic
node -1 0 ET40-21-B dynamic PKP\ET40 ET40-21-B ET40V1B 0.0 connected 23 0 enddynamic
node -1 0 ET40-24-A dynamic PKP\ET40 ET40-24-A ET40V1A 0.0 headdriver 23 0 enddynamic
node -1 0 ET40-24-B dynamic PKP\ET40 ET40-24-B ET40V1B 0.0 connected 23 0 enddynamic
node -1 0 ET40-47-A dynamic PKP\ET40 ET40-47-A ET40V2A 0.0 headdriver 23 0 enddynamic
node -1 0 ET40-47-B dynamic PKP\ET40 ET40-47-B ET40V2B 0.0 connected 0 0 enddynamic
//EP40
node -1 0 EP40-41-A dynamic PKP\ET40 EP40-41-a EP40-41-A 0.0 headdriver 23 0 enddynamic
node -1 0 EP40-41-B dynamic PKP\ET40 EP40-41-B EP40-41-B 0.0 connected 23 0 enddynamic
Model został z lekka przemapowany więc proszę o usunięcie w całości poprzednich wersji ET40 i podmienienie jej na obecną. Nie ma sensu nadpisywac plików bo to nie da nic. Proszę o nie zgłaszanie błędów związanych ze sprzegiem ani węzami. Węze zostały dostosowane do nowego standartu Youbego, tak więc mozliwe iż pojawią się błędy w stylu "połówka węzy"
Co do śruby sprzęgu to cięzko odnieść się do prawidłowej długości tzn że może być za krutka lub za długa w zalezności od tego do czego się podepnie loka. Model został dostosowany do replacableskin, tak więc jest mozliwość zmiany tekstury dowolnej sekcji.
Fizyka lokomotywy wstepnie przypomina oryginalną z et40 i jest już przygotowana pod kabine, tak więc jesli ktoś się uprze to moze wstawic kabine z ep05 i też będzie działać.
Życzę udanego dumbowania modelem.
-
Fizyka lokomotywy wstepnie przypomina oryginalną z et40 i jest już przygotowana pod kabine, tak więc jesli ktoś się uprze to moze wstawic kabine z ep05 i też będzie działać.
Super robota, jednakze mam uwage - po co dawać wersje bez kabiny i za razem wspominac o mozliwosci wkrecenia jej tam ;-) Chodzi o to, że zaraz pojawi się setka pytan w stylu "Jak wstawić kabine bo nie moge tym jeździc" itp. Kto umie wstawić kabine, myśle iż wie ze zawsze jest taka mozliwosc :P
Pozdrawiam i jeszcze raz gratuluje super paczki :)
-
W ET40-47 i EP40-41 w członach B trzeba koła poprawić bo kręcą się odwrotnie.
Dodano po 16 godzinach 31 minutach:
Już poprawiłem bo Włodek mnie skatował. Niedługo dam link do paczuszki.
Dodano po 48 minutach:
http://www.members.lycos.co.uk/kozihh13/Et40.rar link do paczki ;]
-
Nie skatowałem cie a nakłoniłem do nauki macierzy w symku i udało ci się. Gratuluje. Na tej zasadzie obraca się wiekszośc macierzy.
-
Nie skatowałem cie a nakłoniłem do nauki macierzy w symku i udało ci się. Gratuluje. Na tej zasadzie obraca się wiekszośc macierzy.
Tak sie mówi tylko ;]
-
Nie widzę nigdzie jaki ma być wpis ET/EP40 do dynamic.dat. Albo przeoczyłem, albo go rzeczywiście nie podano.
-
Jaco prosze o to wpisy:
ET40V1A
ET40
0
ET40V1B
ET40
0
ET40V2A
ET40
0
ET40V2B
ET40
0
EP40-41-A
EP40
0
EP40-41-B
EP40
0
-
Dzięki, ale start.exe nie widzi tych pojazdów. Gdy zmieniam "0" na "1" to OK, są widoczne, ale wyskakuje błąd sterowania pojazdem...
W logu pojawiają się m.in. takie wpisy:
Loading - text model: dynamic\pkp\et40\et40v1b.t3d
Degenerated triangle found
Player train init: et40-10-a
Player train init failed!
No tak, zorientowałem się, że nie ma kabiny... Sorki za zamieszanie...
-
Mógłby mi ktoś zapodać poniższe dzwieki na pozdze@poczta.onet.pl , bo jakims cudem brakuje mi ich.
motor-et40.wav
rvent_ep40.wav
Z góry dziekuje.
-
w plikach *.MMD zamien sobie je na to samo, tylko ze od EP05.
PZDR
-
Tak zrobilem ,myslalem ze sa jakies orginalne dzwieki z ET40 :)
-
Prośba o podanie prawidłowego wpisu do EP40 , i do dynamic dat. bo te które są wystawione nie działają . Niby lokomotywa jest a mam błąd i wywala symka . Dzięki z góry
-
Prośba o podanie prawidłowego wpisu do EP40 , i do dynamic dat. bo te które są wystawione nie działają . Niby lokomotywa jest a mam błąd i wywala symka . Dzięki z góry
proszę bardzo
node -1 0 EP40-41-A dynamic PKP\ET40 EP40-41-A EP40-41-A 0.0 headdriver 23 0 enddynamic
node -1 0 EP40-41-B dynamic PKP\ET40 EP40-41-B EP40-41-B 0.0 connected 3 0 enddynamic
wpisy do dynamic.dat
EP40-41-A
EP40
1
EP40-41-B
EP40
1
-
Paczka ET40 ( EP 40 - 41 ) FULL => http://rapidshare.com/files/80793325/Et40.rar <=
-
http://milicz.co.uk/maszyna/pliki/tabor/Et40.zip
Plik powinien mieć 24,7MB
Dziękuję Wam obu za szybkie wystawienie.
Akvin