- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Poszukuję, chcę zrobić => Wątek zaczęty przez: Stele w 09 Marca 2016, 15:30:39

Tytuł: Kabiny widoczne z zewnątrz dla EU07
Wiadomość wysłana przez: Stele w 09 Marca 2016, 15:30:39
Krótka piłka. Znajdzie się ktoś do obróbki tekstur zewnętrznych, to podejmę się zrobienia kabin lowpoli do naszych siódemek. Okna nie są piksel w piksel, więc dla każdej tekstury trzeba ręcznie zaznaczyć obszar okien i nadać mu przezroczystość wedle gustu. Pracujemy oczywiście na tga (paczka 15.02+publikacje/repo). Mamy ileś wersji pudeł (4e/303e zez/tv/wiadra/ic...) więc proponuję zacząć od wszystkich tekstur dla jednego podtypu by w przypadku zaniku weny coś z tego było. Oczywiście można się podzielić pracą jakby było kilku zainteresowanych.
Tytuł: Odp: Kabiny widoczne z zewnątrz dla EU07
Wiadomość wysłana przez: up5358 w 09 Marca 2016, 20:21:30
Wnetrza typu "vintage" tez planujesz? Wtedy roboty bedzie wiecej niz na kilku.
Tytuł: Odp: Kabiny widoczne z zewnątrz dla EU07
Wiadomość wysłana przez: Stele w 09 Marca 2016, 20:31:22
Co przez to rozumiesz? Planuję jeden mesh lowpoli i po teksturze na każdą wersję kabiny, chyba że nie będzie widocznych różnic między nimi po wykonaniu renderów.
Tytuł: Odp: Kabiny widoczne z zewnątrz dla EU07
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 10 Marca 2016, 12:25:22
Że niby potrzebujesz tylko nałożenia maski alpha na obszar okien na danej teksturze zewnętrznej?
Tytuł: Odp: Kabiny widoczne z zewnątrz dla EU07
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 10 Marca 2016, 12:38:43
Nałożenie alphy w lowpoly mija się z celem, bo w miejscach okien po prostu powinny być dziury.
Tytuł: Odp: Kabiny widoczne z zewnątrz dla EU07
Wiadomość wysłana przez: Stele w 10 Marca 2016, 13:09:25
Dokładnie, alfa na teksturę zewnętrzną. Pudło ma opacity 100 więc wyjdzie dziura w tym miejscu przy alfie 80-90%. Wnętrze będzie zawierać klona ściany frontalnej cofnięte nieco do tyłu z opacity 0 dające półprzezroczystą szybę w tym samym miejscu co na modelu zewnętrznym. Tak jest choćby w bohunach zrobione. Robienie tego w 3d wymagałoby pasowania piksel w piksel okien na wszystkich replach. Strata czasu na obecnych siódemkach.
Joachimowicz robi mi na początek 4e_tv. Zachęcam do współpracy w kwestii pozostałych. Na pewno podzieli się opracowanymi szablonami szyb jak ktoś zdejmie z niego trochę roboty. Ja tymczasem eksperymentuję z nieznaną mi techniką wypalania tekstury przez projekcję z mesha highpoli (300 coś submodeli, kilkadziesiąt tekstur) na mesh lowpoli (jeden submodel, jedna tekstura 1024x1024. Może 20 minut ręcznej korekcji klatki i efekt jest już nawet nawet. Spokojnie fotele mogłem zostawić bo jak widać po nastawniku i haslerze, automat nie ma problemów z wiszącą drobną geometrią. Miejsce na układzie automat mi zostawił, wiec chyba wypalę je oddzielnie i dodam tam ręcznie. Poeksperymentuję również z shaderami dla uzyskania fajnych efektów. Bo podobnej techniki można użyć do renderowania tekstury udającej efekty środowiskowe z maksa. Cienie, odbłyski, odbicia...
Z shaderami nie wyszło. Trudno, będzie bez.
Tytuł: Odp: Kabiny widoczne z zewnątrz dla EU07
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 24 Marca 2016, 21:43:57
I tak jest 100 razy lepiej od jeżdżących brył. :) Na dziś powinno być standardem wprowadzenie wnętrza lowpoly do każdego modelu.
Tytuł: Odp: Kabiny widoczne z zewnątrz dla EU07
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 24 Marca 2016, 22:03:17
Na dziś powinno być standardem wprowadzenie wnętrza lowpoly do każdego modelu.

Szkoda tylko, że o tym mówi się już od około 3 lat, odkąd pojawiły się pierwsze LoD`y.
Tytuł: Odp: Kabiny widoczne z zewnątrz dla EU07
Wiadomość wysłana przez: Stele w 24 Marca 2016, 22:06:46
Ta siódemka to dwa dni w tym większość czasu to poznawanie techniki i eksperymenty co można nią osiągnąć. Przy kolejnych całkowity nakład pracy szacuję na 3-5h na pojazd. A że nikomu się nie chce... Instruktaż mogę nagrać jakby ktoś chciał.
Tytuł: Odp: Kabiny widoczne z zewnątrz dla EU07
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 25 Marca 2016, 06:57:37
Nagraj nagraj, a nóż widelec ktoś się znajdzie i spróbuje swoich sił.
Tytuł: Odp: Kabiny widoczne z zewnątrz dla EU07
Wiadomość wysłana przez: Stele w 26 Marca 2016, 13:33:47
Dostałem od Pitka tekstury z TD2 za co bardzo dziekuję. Są to numery 4e-172, 42-ep-135, 4e-tv-077-hist, 4e-zez-234, 4e-150, eu06-18. Proszę ich nie robić by nie dublować pracy. Są przerobione trochę inaczej niż ja to czynię, ale to już sobie ogarnę.
Kabiny 4e]3 i 4e]4 nie będą miały dedykowanego lowpoli. Już przy podmiankach haslerów poległy i teraz mam to samo. Są niestabilne po wczytaniu do 3ds maxa. Nie da się na nich pracować.
Tytuł: Odp: Kabiny widoczne z zewnątrz dla EU07
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 26 Marca 2016, 13:43:26
Nagraj lub opisz metodę tworzenia tym sposobem lowpoly to się zobaczy.
Tytuł: Odp: Kabiny widoczne z zewnątrz dla EU07
Wiadomość wysłana przez: Stele w 26 Marca 2016, 13:53:19
Będzie nagranie, ale jakbym próby ogarniania 4e]4 wrzucił to nie dość, że nic byście się nie nauczyli, to chyba bym bana na youtube za zniesławianie autodeska dostał. :P
Tytuł: Odp: Kabiny widoczne z zewnątrz dla EU07
Wiadomość wysłana przez: carmel4a w 31 Marca 2016, 22:09:19
Biorę się za 303e.
Tytuł: Odp: Kabiny widoczne z zewnątrz dla EU07
Wiadomość wysłana przez: Lelek w 01 Kwietnia 2016, 19:43:11
I would like also try to cut some windows from textures. To avoid doubling someones work, Joachimowicz is doing 4e_tv, carmel4a 303e? So, maybe I'll take 4E-ZEZ.
Tytuł: Odp: Kabiny widoczne z zewnątrz dla EU07
Wiadomość wysłana przez: Stele w 01 Kwietnia 2016, 20:37:55
Joachimowicz sent me all 48 textures of 4e all variants but all of them need retouching as he deosn't erase all objects visible through them. If you want, you can start fixing them http://eu07.pl/userfiles/23148/priv-low_poly.7z
Tytuł: Odp: Kabiny widoczne z zewnątrz dla EU07
Wiadomość wysłana przez: Lelek w 02 Kwietnia 2016, 10:12:08
I have corrected first texture. Can it be like this. And how you removed alpha, while using clone,in your tutorial? I wasn't able to correct it with alpha, so I clicked Remove alpha layer. But then, I had to manually select all windows and use again rubber. And this is like removing windows from zero.
http://eu07.pl/userfiles/22925/priv-4e-004_lp.7z
Tytuł: Odp: Kabiny widoczne z zewnątrz dla EU07
Wiadomość wysłana przez: Stele w 03 Kwietnia 2016, 15:42:32
There might be other ways but first thing that comes to my mind is to spread image to 4 layers for individual channels. (kolory>składowe>rozłóż>RGBA in polish version) but then I don't know how to collapse it to RGB with alpha in separate chanel without additional work like collapsing to RGB, then after retouch spreading it to RGB, moving alpha channel from older file ald finaly collapsing it to RGBA.

There is much simpler way. Just open channels window and make copy of alpha channel. Then romove it from image and do all retouching. At the end add mask to the layer with info from chanel>your coppy of alpha channel.
Tytuł: Odp: Kabiny widoczne z zewnątrz dla EU07
Wiadomość wysłana przez: Lelek w 09 Kwietnia 2016, 09:06:48
Here are corrected textures. I hope, they are OK.
http://eu07.pl/userfiles/22925/priv-4e.7z
Tytuł: Odp: Kabiny widoczne z zewnątrz dla EU07
Wiadomość wysłana przez: Stele w 10 Kwietnia 2016, 21:49:51
Thank you very much. I'll try to make rest of 4e cabins as fast as possible but it can take some time so be patient.
---------
Sadly all of them requires fixing.
1. Shadow become gray after colapsing to white background.
2. Most of them have not enogh alpha on windows and are not transparent on e3d model with opacity 100. Only exception is eu07-004 but it have white background in places that should be opaque. After checking chanels, your windows have just 55% of alfa as I suggested 70%. Not your fault as those given by Joachimowicz have those levels too...

We still lacks 4e-zez-012'14 and 4e-zez-134'14. They're probably published after PC15.04 release.
--------
Chce ktoś coś robić w tym aspekcie? Z paczki Lelka trzeba zwiększyć szybom alfę do 70% i przywrócić oryginalne cienie. Jak nie będzie chętnego to sam ogarnę tekstury dla lokomotyw używających kabin 4e]1 i 4e]2 bo te wnętrza są zadowalająco dopracowane. 4e]5 wypalę od nowa bo trochę się nauczyłem od tego czasu. 4e]3 i 4e]4 musi zrobić kto inny bo mi nie importują się poprawnie do maxa.
Tytuł: Odp: Kabiny widoczne z zewnątrz dla EU07
Wiadomość wysłana przez: jakol112 w 22 Maja 2016, 22:35:13
Co tu dużo mówić...
 Dzięki niemałej pomocy @Stele poprawiłem dostosowanie tekstur 4e do Lowpoly. Teraz pod palnik pójdą 303e.
http://eu07.pl/userfiles/21101/priv-4e.7z
Tytuł: Odp: Kabiny widoczne z zewnątrz dla EU07
Wiadomość wysłana przez: Stele w 29 Lipca 2016, 23:31:46
Jakol112 od miesiąca się nie loguje, więc 303e stoją. Chce ktoś się dołączyć, albo zająć jakimś innym typem lokomotywy? 6d/6da byłyby dla mnie najłatwiejsze, bo wystarczy przerobić wnętrze ze 101d i wypalić teksturę.
Tytuł: Odp: Kabiny widoczne z zewnątrz dla EU07
Wiadomość wysłana przez: jakol112 w 03 Sierpnia 2016, 13:02:49
Witam,
chciałbym poinformować, że powróciłem z miesięcznej zsyłki do pracy za granicą i będę kontynuować prace nad 303e.
Tytuł: Odp: Kabiny widoczne z zewnątrz dla EU07
Wiadomość wysłana przez: Stele w 21 Sierpnia 2016, 20:42:18
Jedna gotowa, dwie do zrobienia. :) Szyby 2x za ciemne, bo screen robiony w modelu t3d. E3d nie wyświetla pierwszej warstwy.
--------------
Kolejna zrobiona. Została 303e]1. Na 388 są jakieś problemy z mapowaniem szyb w sekcji maszynowni. Dziwne, bo model ten sam co reszta, a tam problemów nie ma.