Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Joachimowicz

Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 17
181
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 10 Kwietnia 2020, 12:03:42 »
Dałoby się zrobić tak, by nie było czegoś takiego jak np. EN57-RA,S,RB? Tylko same numery kibli (oczywiście nie tylko kibli, elfy itd też) i tworzy automatycznie skład z nich, myślę, że to dobry pomysł, albo chociaż taka opcja w ustawieniach.
Dla mnie osobiście zakładka "Składy" w Rainstedowym starterze jest bardziej czytelniejsza, są obrazki, jest lista wyboru składu z obrazkami a w tym starterze tego nie ma, jest tylko lista ze składami taka zwijana, według mnie w Rainstedzie ta lista jest lepsza. Często się mylę przy wyborze składu, wystarczy, że się przypadkowo naciśnie na inny pojazd to już zamienia :/. Fajnie by było, gdyby zakładka "Magazyn" wyglądała w miarę podobnie do tego Rainstedowego, ale to tylko moja opinia.

182
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 04 Kwietnia 2020, 22:25:30 »
Wiesz, że jak coś z tym zrobimy, to najprędzej wstawimy dwudziestkę doraźną? :P

183
Bieżące Symulatorowe / Odp: Tekstury schodów - Bałtyk SKM
« dnia: 03 Kwietnia 2020, 01:03:18 »
Trzeba napisać pilnie do Zakładu Linii Kolejowych w Bałtyku na adres iz.baltyk@plk-sa.pl żeby pilnie zamknęli kładkę i zrobili tymczasowe przejście w poziomie torów.

184
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 27 Marca 2020, 21:29:38 »
Miniatury przydałyby się w mniejszym rozmiarze (albo zrobić opcję taką jak w Rainstedzie "duże obrazki mini", ale wyłączoną na start), bo takie ogromne psują wygląd tego startera.

185
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 26 Marca 2020, 21:39:11 »
Przedstawiam Zdjęcia wagonów 111A i 112A spółki PKP Intercity odstawione na terenie stacji Kraków Prokocim Towarowy
Stan na Maj 2019
Mogą się przydać na wagony odstawione lub do pociągu złomowego.
Do niektórych wagonów, dołożyłem zdjęcia skrzynek elektrycznych, które w momencie robienia zdjęć były otwarte i rozgrabione.
Zdjęcia robiłem za pomocą telefonu!
Zdjęcia niestety bezużyteczne, nieostre i ziarniste. Ewentualnie od biedy z jedynki 616-3 coś by mogło być, ale reszta do kosza. :( Ale plus za opisy do zdjęć.

186
Myślę, że najlepiej zacząć od scenerii Bałtyk. Jest zmodernizowana, posiada wyświetlacze peronowe także wydaje mi się, że na początek tam.

187
Bieżące kolejowe / Tempomat w praktyce
« dnia: 04 Lutego 2020, 13:05:37 »
Przejrzałem na Youtube kilka (~10) filmików z jazdy EN62/76/96 i na żadnym nie widzę, żeby maszynista używał tempomatu, nawet jadąc dłużej ze stałą prędkością. Czy tempomaty są w rzeczywistości tak bardzo rzadko używane, czy to tylko wyjątkowy zbieg okoliczności, że na tych filmikach tak jest ?

188
Bieżące kolejowe / Odp: EP09 i jej "bujanie"
« dnia: 30 Stycznia 2020, 03:48:24 »
Może kolego MaciejZ zrzucisz pretensjonalny ton i nasz oświecisz? Sam rzadko podróżuję składami wagonowymi, zaintrygował mnie ten efekt "bujania/amortyzacji" i chętnie się dowiem więcej. Dlaczego dotyczy to tylko niektórych lokomotyw, z czego wynika i w jaki sposób jest to odczuwalne?

189
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna nie działa w tle.
« dnia: 28 Stycznia 2020, 20:45:27 »
Co ma pauza do zamknięcia programu po dezaktywacji okna? No chyba że istotnie autor nie potrafi się wysłowić.

190
Bieżące kolejowe / Odp: Wagony Wąskotorowe Osobowe i Motorowe
« dnia: 27 Stycznia 2020, 16:04:03 »
Zapał masz, ale musisz zrozumieć kilka rzeczy: nie twórz strony internetowej na podstawie tylko jednego źródła (B.Pokropiński czasem mylił fakty), a przede wszystkim jak napisał @Czarodziej - nie przepisuj czyjegoś dzieła, bo nie o to chodzi do końca... Pamiętaj też, że nie tylko ty jesteś posiadaczem przedmiotowej książki (ja bardziej z sentymentu do WKŁ, aby była na półce) i może nie oferuj tego co wielu już zna. Musisz z czasem wejść w posiadanie większej biblioteki, a od razu zorientujesz się, że z danymi bywa różnie. Pojawiają się wtedy nieścisłości, błędy, różnice, ale do tego kiedyś dojdziesz. Jeśli twój wiek jest taki jak podajesz to wybacz, ale długa droga przed tobą, aby zrozumieć o co chodzi w "świecie kolejowym". Dla mnie twoja encyklopedia była by zbyteczna.

Tak, czy inaczej zbieraj dane, porównuj, analizuj...

191
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 26 Stycznia 2020, 16:36:59 »
W duzym skrocie "bardzo marne", okreslanie odleglosci danego piksela od zrodla swiatla w szaderze jest dosc klopotliwe i zasobozerne ;/

Zamiast tego, w dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, symulacja walu kulakowego powinna byc mniej wrazliwa na glupie pomysly i sytuacje

- poprawka, przelacznik zaworu EP pantografow dziala rowniez w wersji bistabilnej

- w ramach koncertu zyczen, do gangu suwaczkow w sekcji Scenario panelu F12 dolaczyla zmiana aktualnej godziny. Prosze zwrocic uwage ze zmiana godziny najprawdopodobniej spowoduje rozsypanie sie symulacji (odhaczenie rozkladow itp) wiec zastosowanie tego suwaka jest dosc ograniczone

- funkcjonalnosc, obecnosc wylacznika cisnieniowego stycznikow moze byc definiowana w sekcji Engine pliku .fiz wpisem PressureSwitch=Yes/No

- funkcjonalnosc, przytrzymanie klawisza Ctrl blokuje automatyczny powrot nastawnika w pojazdach w ktorych powrot taki ma miejsce (EP05 i inne skodowate itp)

- funkcjonalnosc, dla scenariusza automatycznie generowanych jest kilka komorek pamieci, zawierajacych podstawowe informacje o jego biezacym stanie:
__simulation.weather // tekst opisujacy biezaca pogode, poziom zachmurzenia w przedziale 0-2 oraz odleglosc mgly w metrach
__simulation.date // tekst opisujacy biezaca pore roku, dzien roku w przedziale 0-365
__simulation.time // tekst informujacy czy obecnie panuje dzien czy noc, biezaca godzina w przedziale 0-23 oraz minuta w przedziale 0-59
informacje te moga byc wykorzystane dla wyzwalania eventow warunkowych. Oprocz tego, zmiana parametrow liczbowych komorki weather zdarzeniem UpdateValues wplywa na aktualny stan pogody w symulacji, co pozwala na modyfikacje opadow i/lub mgly z wykorzystaniem eventow.

192
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 25 Stycznia 2020, 21:48:44 »
Pobierzcie sobie z repozytorium plik textures/fx/headlights.tga. Rozbijcie go na kanały. Zielony to reflektor górny. Zresztą jak obejrzycie, to jest to dość intuicyjne. Ustawcie tą maskę tak, by być zadowolonym. Dajcie warianty na warsztat z ankietą. Bo arbitralnie kręcić reflektorem to sobie możemy i zawsze ktoś będzie krzyczał, że jeździ szrotem bez żarówek i za mocno albo na halogenach i za słabo.

193
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 23 Stycznia 2020, 00:20:53 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, zalaczanie stycznikow nie powinno sikac do mleka innym procedurom

- poprawka, modulacja przetwornicy uwzglednia alternatywne zrodla zasilania

- zeby bylo tak jak bylo, wykonanie komend obslugi pantografow uzaleznione jest od obecnosci w danej kabinie wpisu przypisanego komendzie urzadzenia kabinowego

- lekcje dla ai, wirtualni szamynisci prowadzacy ukrotnione elektrowozy sa bardziej swiadomi ile pradu potrafia wyssac ich sklady

- funkcjonalnosc, w sekcji Scenario panelu F12 umiejscowione zostaly suwaczki pozwalajace na zmiane aktualnej daty symulacji i/lub poziomu zachmurzenia

194
- "stare" exe, tlumienie modyfikacja glosnosci
- 20.117, tlumienie modyfikacja zasiegu
- 20.119, tlumienie modyfikacja glosnosci i zasiegu
Wersja 20.119 wg mnie jest ok :)

195
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 19 Stycznia 2020, 20:38:13 »
Czy tylko mi się wydaje, czy tabor ma sporo gorsze osiągi? Zdecydowanie dłuższe rozruchy, słabe osiągi oraz hamowanie.
Podbijam pytanie.
A masz podkatalog data, a w nim plik load_weights.txt?

196
No, syreny są za głośne.
Ten efekt miałby sens jakby w lokomotywach syreny były na dachu nad szybami a nie na środku w maszynowni, ale i tak trzeba te syreny ściszyć.

197
W nastepnym uaktualnieniu, 20.117 eksperymentalnie zastosowana bedzie inna metoda tlumienia dzwiekow, korygujaca ich zasieg zamiast glosnosci bazowej. Jest to w pewnym sensie szamynstwo, ale efektem powinno byc inne rozlozenie akcentow -- dzwieki o duzym zasiegu jak syreny powinny byc duzo bardziej "odporne" na wyciszenie. Uaktualnienie bedzie dostepne nieco pozniej, gdy wyjdzie prosze o porownanie z wersja obecna i wypowiedzi ktora powinna pojsc w kubel.
Wg mnie syreny są za bardzo wyciągnięte. Efekt taki, że słychać każdy szum w nagraniu. Metoda może i dobra (bo trąbka jest głośna w końcu), ale mimo wszystko bym spróbował nieco zmniejszyć moc.

198
W związku z tym, że nadzoruję naprawy bieżące i kieruję naprawami P4 to prowadzę takie "statystyki" ale bardziej dla siebie. Żeby się nie rozdrabniać, wrzucam pierwsze lepsze z brzegu z tych częściej się pojawiających na EU07:

-spalone żarówki (8W/110V) lampek pulpitowych oraz podświetlenia przyrządów
-uszkodzenia generatorów MER oraz EDA starego typu (wysoka temperatura w kabinie, trzaskanie drzwiami kabina/maszynownia,...)
-usterka działania ogrzewania kabinowego WN (najczęściej spalony mostek między elementami oporowymi)
-uszkodzenie, popalenie przetwornicy w wyniku skończenia się szczotek po stronie WN (przyczyna przedwczesnego zużycia to np owalizacja komutatora, miejscowe wytopienia działek komutatora, wypracowanie łożyska od strony wirnika,...)
-brak możliwości "popełnienia" przewodu głównego - uszkodzony zawór ZOC
-wypracowane przeguby kulowe prowadników belki bujakowej. W części przypadków prowadzi to do wygięcia lub ścięcia sworznia
-wycieki smaru przekładniowego z osłony przekładni zębatej (kartera)
-zatarcie panewki zawieszenia silnika trakcyjnego (w 90% od strony przekładni) w wyniku braku oleju w maźnicach/przedostania się smaru przekładniowego przez odrzutnik na panewkę/nieprawidłowo zmontowany zespół napędowy/nieprawidłowo ułożone knoty smarne
-ucieczka powietrza na śrubunku przewodu elastycznego układu hamulcowego na połączeniu "pudło-wózek"
-luźne śruby wspornika silnika trakcyjnego tzw. "podbrudek"
-pęknięty izolator wsporczy dachowy IWD-01 lub IWD-02
-pęknięty izolator główny segmentu oporowego
-nadtopione, przegrzane segmenty oporowe
-uszkodzony regulator napięcia IRN-110
-uszkodzony przekaźnik czasowy 5s przetwornic, lub 1,5s wentylatorów oporów rozruchowych
-znaczna ucieczka powietrza na śrubunku węża elastycznego na wyjściu II stopnia sprężarki głównej lub pęknięcie węża w przypadku uszkodzenia (zablokowania) zaworu zwrotnego.
-usterki w sterowaniu stycznikami oporowymi z winy uszkodzonego przerywnika P12S lub P12R
-luźny korpus (szczotkotrzymacz) szczotki osiowej - jego poluzowanie ostatecznie kończy się odpadnięciem i urwaniem
-wypalone styki przekaźnika PPT1
-ucieczka powietrza na wężykach manometrów
-wypracowane sprzęgło sprężarki pomocniczej
-dziurawe na skutek eksploatacji podajniki piasku
-uszkodzone podnośniki okien
-rozregulowane (nieprawidłowa wysokość od główki szyny) końcówki piasecznic
-schodzące z powierzchni tocznej wstawki hamulcowe
-uszkodzony/wypracowany zaczep okna


Stosunkowo rzadko spotykane ale zdarzają się:
-złamanie popychacza drabinki WSa
-spalenie cewki trzymającej WS
-spalenie silnika wentylatorów oporów rozruchowych
-uszkodzenie silnika trakcyjnego (przebicie na stożku/przebicie i wytopienie połączenia cewki uzwojenia kompensacyjnego/uszkodzenie łożyska wirnika, "wyzwojenie" na skutek rozbiegnięcia)
-wyłamanie zęba koła zębatego przekładni głównej
-"spadnięcie" małego koła zębatego
-spalony przekaźnik różnicowy
-brakujący korek wtrysku oleju

Generalnie sporo tego...

199
Na warsztacie / Odp: Linia053_Wrzosy (do pobrania w pierwszym poście)
« dnia: 17 Stycznia 2020, 17:14:15 »
Długość szlaku teraz robi wrażenie! Ale czy czasem nie za dużo tej trawy na torach? Zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że trasa jest:
Cytuj
Utrzymana w stylu zmodernizowanej magistrali, na końcu linii nieco większa stacja.

200
Bieżące Symulatorowe / Odp: Co się stało z Agatą?
« dnia: 15 Stycznia 2020, 20:20:08 »
Po nazwie watku myslalem ze jakas Agate mikolke porwali.

201
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 16 Grudnia 2019, 18:25:37 »
Tak zapytam, czy będzie kiedyś dodane lub czy w ogóle jest możliwość dodania jakiegokolwiek światła jak sprzęgamy skład w nocy? Teraz kompletnie nic nie widać, reflektory lokomotywy nic nie dają.

202
I losowe sytuacje niebezpieczne też są. Kilka scenariuszy ma możliwość wystąpienia wtargnięcia na tory zwierza/człowieka.
Implementacja losowych usterek nie ma sensu, bez możliwości ich usunięcia. Reset stanu i dzida dalej? Masz sporo, które możesz sam spowodować.

203
Losowe awarie tez sa, od czasu do czasu symulator odmawia posluszenstwa i nici z jazdy :V

204
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 13 Grudnia 2019, 17:52:38 »
Nie jestem za powrotem do wcześniejszej koncepcji outernoise.
Nie jestem fanem tego rozwiazania ale jesli redukuje to mozliwosc pojawienia sie efektu ze pojazd brzmi jak odrzutowiec przekraczajacy bariere dzwieku to jest to mimo wszystko mniejsze zlo, bo ryk odrzutowca jest imo duzo bardziej zauwazalny niz dzwiek przejazdu nie zsynchronizowany na 100% z polozeniem wozka.

Zmniejszanie zakresu nie jest rozwiazaniem bo w rzeczywistosci dzwiek tez nie zmienia swej glosnosci i zasiegu w zaleznosci od polozenia od potencjalnego sluchacza tylko jest wartoscia stala, a polozenie wplywa jedynie na to, ile z tego dzwieku o stalej glosnosci i zasiegu dociera do naszych uszu. No i zadne tego typu zmiany raczej nie wyeliminuja przyczyny zjawiska, ktora wydaje sie byc nakladanie sie zrodel polozonych bardzo blisko siebie, czyli w praktyce w ramach pojedynczego pojazdu.

Do eliminacji zjawiska w przyszlosci moglaby przyczynic sie rozbudowa biblioteki dostepnych dzwiekow outernoise: tak by poszczegolnym wozkom mozna bylo przypisac rozniace sie nieco dzwieki ktore nie powinny nakladac sie tak jak dzieje sie to obecnie.

Dzwiek hamulcow "od zawsze" jest ograniczony do jednego na pojazd. Mozliwe ze bedzie to kiedys zmienione, chociaz nie wiadomo czy nie wywola to takiego samego efektu co obecny outernoise:

205
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 04 Grudnia 2019, 20:08:02 »
Brak napięcia w sieci trakcyjnej - podstacja nie wytrzymała obciążenia. Czasami nawet kilka minut trzeba poczekać zanim wróci.

206
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 03 Grudnia 2019, 20:08:21 »
To nie jest tak, że one wszystkie mają jeden i ten sam dźwięk "outernoise", który się nakłada z wielu źródeł z niewielkiem przesunięciem fazowym?
Si si, ale przed modyfikacjami dźwiękowymi @tmj mimo wszystko efektu takiego nie było. Teraz jest to dużo bardziej słyszalne no i koi uszy.

207
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 20 Listopada 2019, 16:47:23 »
Pozwoli to w zalozeniu uzytkownikom komputerow o mocy kartofla selektywne obnizenie rozdzielczosci tekstur zewnetrznych (uzywajac dotychczasowego wpisu) przy jednoczesnym zachowaniu czytelnosci zegarow, pulpitow itp w kabinach uzywajacych pojedynczych, duzych tekstur
Jako przedstawiciel grupy docelowej tej funkcjonalności pozwolę sobie wyrazić naszą wspólną radość:

208
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 20 Listopada 2019, 16:40:42 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, uzaleznienie pracy sprezarki powinno lepiej interpretowac wpis w pliku .fiz

- w ramach koncertu zyczen, dodany wpis dla pliku .ini maxcabtexturesize dzialajacy tak jak dotychczasowy maxtexturesize ale kontrolujacy dopuszczalna wielkosc tekstur kabiny. Pozwoli to w zalozeniu uzytkownikom komputerow o mocy kartofla selektywne obnizenie rozdzielczosci tekstur zewnetrznych (uzywajac dotychczasowego wpisu) przy jednoczesnym zachowaniu czytelnosci zegarow, pulpitow itp w kabinach uzywajacych pojedynczych, duzych tekstur

209
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 18 Listopada 2019, 04:14:09 »
W dzisiejszym wczorajszym uaktualnieniu:

- poprawka, animacja powinna obejmowac rowniez obiekty pokryte wylacznie teksturami polprzezroczystymi

- eksperymentalnie, pojazdy wyposazone w pokretlo ustawien zezwolen otwierania drzwi ignoruja bezposrednie komendy zmiany stanu zezwolenia na otwarcie drzwi

- w ramach koncertu zyczen, dodany przelacznik deaktywacji wczytywania/generowania plikow .sbt file.binary.terrain X gdzie X to yes lub no

210
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 17 Listopada 2019, 11:24:53 »
Podlaska EN57AL-1555 (2 czoła + bok + pantograf)

https://eu07.pl/userfiles/24133/foto-EN57AL-1555.rar

Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 17