28
« dnia: 27 Stycznia 2024, 01:15:30 »
Odnosząc się kolejno do wypowiedzi:
A) Malina
Tak, czysto realnie komercjalizacja nie jest możliwa. Tak po prostu. Chyba że robisz jak simkol, czyli zbierasz malutki procent z maszyny na który masz zgodę i robisz wszystko od zera, tylko że maszyną to to już nie będzie.
Co do propozycji podstawowych kierunków.
1) Edytor scenerii.
TAK. Ale jest ale - nie ma komu zrobić. Jak w sumie wielu rzeczy. Ale jakby było komu, to zgadzam się, że to powinno być jedną z pierwszych rzeczy do zrobienia.
2) Test dodatków jest otwarty. Do devsów i beta od dawna nic nie trafia, nic co mogłoby by wyjść w 2024 lub później tam raczej nie znajdziemy, a jeżeli znajdziemy, to jest to półprodukt, który nie skusi nowych użytkowników do grzebania w nim. Nie widzę potrzeby ich otwierania, bo i tak rzeczy trafiają do td. Działy te pełne są za to rzeczy, które trafiły tam właśnie dlatego, że nie są publiczne. Again, niepotrzebne jest ich upublicznianie.
3) Zgadzam się, patche wystarczą. Raz na kilka paczek można oprócz patcha zaktualizować paczkę całościową, żeby klient mógł sobie pobierać od razu paczkę, a nie paczkę i x patchów.
4) Darowizny imienne - coś w stylu patronite. O ile się orientuję, z punktu prawnego nie będzie to komercyjne użycie znaków towarowych. Darowizny ogólne out, będą o to kłótnie i to jest bardziej niż pewne. Wbrew pozorom, tak, logotypy wszelakich przewoźników, producentów są całkiem istotne i mamy ich tyle, że wracamy do punktu wyjścia, s którym komercjalizacji z tego i wielu innych powodów jako maszyny jest niewykonalna.
5) O ile się orientuję, to starsze pojazdy są oznaczane jako archiwalne za pomocą przycisku. Jak widać, na razie trzymane jest wszystko.
Z wypowiedzią Maćka generalnie się zgadzam, precyzując:
1) Szata graficzna strony/forum myślę, że nie jest aż tak naglącym pomysłem.
2) Dawno za tym optowałem, sam prowadzę taki na ponad 500 osób. Tyle.
Jak już mamy koncert życzeń, to jak znajdziemy kogoś, kto umie programować i zechce poświęcać czas temu symulatorowi, to oprócz edytora scenerii must have jest moim zdaniem inny silnik graficzny, warunki pogodowe wpływające na symulację i reagujące z pojazdem i żeby powiedzmy wyglądało lepiej pod względem graficznym, bardziej jak 3 dekada 21 wieku, a nie pierwsza. Moje subiektywne zdanie, nie trzeba się z nim zgadzać i chętnie poczytam dyskusję w tym temacie.
Myślę, że zasadniczym problemem jest to, że nie liczba osób pracujących aktywnie przy symulatorze jest bardzo mała, nie ma prawie że nikogo, kto by rozwijał aktywnie exe, nie mówiąc już o budowaniu takich funkcji jak nowy edytor scenerii (droga dla nowych użytkowników żeby samemu coś budowach, jestem np. fanem rozwiązania z Trainza, chociaż sam tylko oglądałem jak wygląda, aktywnie nie korzystałem). No i tym bardziej nie ma osoby/osób zdolnych do wrzucenia symulatora na wyższy poziom graficzny.