- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: Artur PKP w 03 Sierpnia 2012, 12:47:24
-
Witam.
Nie wiem jak zmienić człon w ET41. Gdy chcę poprowadzić pociąg z kabiny B to gdy przechodzę na drugi człon nie mogę włączyć szybkiego wyłącznika. Proszę o pomoc.
-
Jaka PC? Jak PC11, to tam zmienił się sposób uruchamiania. Odsyłam do pliku readme.html.
-
Ale tam nie ma jak zmienić człon w ET41. Chodzi mi o to, że np. Jadę, jadę i muszę na manewrach zmienic człon by poprowadzić pociąg w drugą i co muszę kolejno zrobić. Czyli tak: mam włączony silnik i podniesiony pantograf, kran hamulca na pozycji jazda i co mam teraz zrobić żeby można było załączyć szybki wyłącznik w drugiej kabinie i z niej sterować pociągiem.
-
W ET41 człon zmienia się tak samo jak w normalnych lokomotywach. Zacytuję @Sawiego:
Odsyłam do pliku readme.html.
-
Ale tam nie ma jak zmienić człon w ET41. Chodzi mi o to, że np. Jadę, jadę i muszę na manewrach zmienic człon by poprowadzić pociąg w drugą i co muszę kolejno zrobić. Czyli tak: mam włączony silnik i podniesiony pantograf, kran hamulca na pozycji jazda i co mam teraz zrobić żeby można było załączyć szybki wyłącznik w drugiej kabinie i z niej sterować pociągiem.
Najlepiej przed przejściem do kabiny członu B w kabinie członu A wyłączyć wszystko. Wyłącz przetwornice, sprężarki, wyłącznik szybki, rozrząd i opuść pantografy. Zostawiasz lokomotywę zahamowaną hamulcem zasadniczym, tzn dajesz pierwszy stopień hamowania i ustawiasz potem kran w pozycji "odcięcie". Ważne by w cylindrach było powietrze.
Dodano: 03 Sierpnia 2012, 13:31:23
Oryginalny cytat wiadomości @EU07_457: Prawidłowo wyłączamy wszystko: przetwornice, sprężarki, WS, pantografy, rozrząd. Przechodząc do drugiej kabiny zostawiamy lokomotywę zahamowaną hamulcem zasadniczym, tzn. dajemy np. pierwszy stopień hamowania i potem kran w "odcięcie". Ważne aby w cylindrach było powietrze. Niektórzy "zwalają" całkiem powietrze z PG poprzez przestawienie kranu w "hamowanie nagłe". Zahamowanie zasadniczym jest o tyle ważne, żeby po prostu podczas przechodzenia z kabiny do kabiny lokomotywa nie zaczęła nam się staczać - nie zawsze bowiem stoimy na płaskim. Hamulec dodatkowy pozostawiamy wyluzowany - jeśli zahamujemy dodatkowym, to z drugiej kabiny nie wyluzujemy lokomotywy.
-
Dziękuje:).
-
Jeszcze tak odnośnie kwestii manewrowania było to też już poruszane w wątku "Problemy z Paczką Całościową 2011" w tym miejscu http://eu07.pl/forum/index.php/topic,21194.msg294389.html#msg294389. Jak tam pisałem sam do końca nie byłem pewny co i jak. Teraz dzięki @EU07-457 już wiem. Nmzc.
Dodano: 03 Sierpnia 2012, 13:46:13
Podziękowania należą się dla @EU07-457.
-
Ale tam nie ma jak zmienić człon w ET41
Oczekujesz, że dla każdego z około 40 pojazdów będzie stworzony opis: "Jak zmienić kabinę w ..."? Jest jeden opis, w którym są informacje dotyczące całego taboru.
-
Żeby sterować z drugiego członu to tak samo przechodzisz jak w EN57. (Home bądź End) I to się nie zmieniło tylko wystarczy przeczytać to co podał Ci @Sawi.
-
Po przejściu do drugiego członu i podniesieniu pantografu, trzymając Shift wciśnij m i x (bez puszczania shifta) - powinno pomóc.
-
Ostatecznie powtórzę. Kłania się jak nic plik readme.html. Zatem nic nowego nie wymyśliłeś. Proszę bardzo:
Ważna uwaga
Sposób uruchamiania pojazdów został zmieniony (w stosunku do poprzednich wersji Symulatora) i dlatego prosimy o dokładne zapoznanie się z poniższym opisem.
Shift + o podnieś tylny pantograf.
Poczekaj chwilę, aż woltomierz WN wskaże napięcie ok. 3400 V.
Następnie przytrzymaj przez kilka sekund (aż zapali się lampka wyłącznika szybkiego) kombinację Shift + m.
Włącz przetwornicę (Shift + x).
Następnie należy chwilę poczekać i dopiero wtedy uruchomić sprężarkę (dokonujemy tego z pomocą klawiszy Shift + c).
Uruchomienie sprężarki zbyt szybko, gdy przetwornica jest jeszcze w fazie rozruchu, spowoduje uruchomienie przekaźnika nadmiarowego przetwornicy (nie dotyczy pojazdów, w których sprężarka nie jest zasilana poprzez przetwornicę, m.in.: ET22 i EP09). Gdy tak się stanie, należy przestawić heble sprężarki i przetwornicy w pozycje wyłączoną (klawisz c, a potem x) oraz nacisnąć przycisk odblokowania przekaźnika nadmiarowego przetwornicy i ogrzewania (Ctrl + n). Następnie ponownie załączamy wyłącznik szybki (Shift + m) i uruchamiamy przetwornicę, a potem sprężarkę (zgodnie z umieszczonym wyżej opisem).
Dodano: 03 Sierpnia 2012, 19:16:37
Proszę o zamknięcie wątku, bo raczej nikt tu już nic nowego nie napisze.
-
Jest jednak mały szczegół którego nie ma w readme (przynajmniej tak mi się wydaje):
miałem ten sam problem z et41 na l053 cargo part 1 gdy naciskałem osobno Shift+m, a później shift+x- zero reakcji loka. Metodą prób i błędów doszedłem do tego, że jak przypadkowo trzymając Shift wcisnąłem m i x wszystko odpaliło.
Sprawdzałem jeszcze kilkakrotnie: po podniesieniu pantografu, Shift+m nie włącza wyłącznika szybkiego. Czy w readme jest, że należy go włączyć razem z przetwornicą?
-
Odnośnie WS (wyłącznik szybki) załączasz go za pomocą kombinacji klawiszy Shift + m przytrzymując przez kilka sekund do momentu zapalenia się lampki od wyłącznika szybkiego. Potem przetwornica, sprężarka itd.
Dodano: 03 Sierpnia 2012, 22:26:30
Nic nie trzeba razem włączać. Wiem, bo próbowałem kilka razy i bez problemu działało. Pewnie niezbyt długo przytrzymujesz kombinacje klawiszy Shift + m, lub za szybko włączasz na raz przetwornicę i sprężarkę i wybija Tobie przekaźnik nadmiarowy przetwornicy.
-
Tak, przyznaje masz rację. Nie wybijał mi nadmiarowy, dłuższe przytrzymanie Shift+m działa.
Rzadko jeździłem ET41 ale zawsze stosowałem "swoją" metodę. Jak widać całkowicie nie potrzebną.
-
Witam ponownie.
Mam problem ze scenerią l053 cargo part1. Gdy jestem w Dębicy Towarowej komputer w pewnym czasie się zawiesza. Nie dzieje to się w tym samym miejscu. Używałem exe wersji 355. Teraz jadę i uzywam exe wersji oryginalnej w pc 11. Zobaczę czy tym razem się zawiesi.
-
Sprawdź swoje sterowniki.
Dodano: 04 Sierpnia 2012, 15:18:59
Nie raz źle dobrane powodują zawieszki i zacięcia.
-
Sterowników mam najnowsze. Jednak chodziło o exe. Na wersji 325 komputer się nie zawiesił. Przy okazji uchwyciłem błąd w ET41. Nieraz, gdy moc osiąga ponad 350 Amperów wlącza się zielona lampka ta najbliżej nastawnika po lewej stronie, zmniejsza się moc, i zmienia się odgłos silnika. Problem tej występował też w exe 355. Dziwne.
-
Łapiesz poślizg...
-
No tak. Nie wpadłem na to. Dzięki ;)